Tiibet valokuvanäyttely Sellossa 16.6.-3.7.2020

Anonyymi

Jos kiinnostaa nähdä, minkälaista jälkeä Fujifilm X-Pro1 ja sen sukuiset kamerat (X-T1 lähinnä) käytännössä saavat aikaan, niin Espoon Leppävaarassa Sellon kirjaston Anna-galleriassa avautuu 16.6.2020 näyttely "Unohdettu maa, uhmakas kansa", joka kertoo Tiibetin itäisistä maakunnista Amdosta ja Khamista. Avoinna 3.7. asti kirjaston aukioloaikoina.

Kuvat on kuvattu vuonna 2013 (16 päivää) ja 2016 (22 päivää), yhteensä noin 6000 kilometrin maasturimatkoilla. Melkoinen osa kuvista on Repkongin samaanijuhlilta, mutta kävin myös kaksi kertaa Yarchen Garin jättiluostarissa ja kerran Larung Garin instituutissa, joka ehdittiin sulkea ulkomaisilta vierailijoilta juuri kesäkuussa 2016 ennen toista matkaa. Nyt myös Yarchen Gar on suljettu ja puoliksi tuhottu.

Kuvia ei Anna-galleriaan mahdu pariakymmentä enempää, joten karsinta on rajua. Flickr -sivuillani kuvia on nähtävissä parisen sataa, kaikkiaan kuvia tuli otettua noin 18000. Laitan Flickr linkin eri viestiin ettei tätä heti poisteta ylläpidon toimesta.

Siis Sellossa nähdään!

Nikon_kamera (ja Fuji)

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeilenpa säilyisikö linkki kuviin. Albumit 1-3 ja 5-8:

      https://www.flickr.com/photos/112698197@N08/albums

      Yhdessä tyypillisessä ketjussa täällä väiteltiin Nikonin hämäräkuvauskyvyistä, Albumi 4 kertoo kuvausyöstä Suomussalmella, siinä aamuyöllä kahden korvilla otetut kuvat ovat herkkyydellä 25600 ISO, ja julkaistiin Suomen Kuvalehdessä ilman että kukaan valitti laadusta tai kohinasta. Vilkaiskaa niitä samaan hintaan.

      Nikon_kamera (ja vähän Fujikin)

      • Ensiksi, selvisikö sinulle noiden suurien punaisilta puuhelmiltä näyttävien helmiketjujen merkitys tytöillä? Entä mikä oli niiden teevadin kokoisten metalli lautasten merkitys siinä juhlassa jota kuvasit ja jotka oli ripustettu tyttöjen laahukseen.

        Siitä Nikon iso ISO keskustelusta, minä vain kerroin kuvanneeni vähässä valossa, paikassa jossa salama ei ollut luvallinen D500 rungolla ISO19000 arvolla saaden omaan käyttöön kohtuullisia kuvia. Koska D500 ei ollutkaan peilitön ja koska se oli Nikon paska niin siitä sitten sikisi keskustelu joka ei ollut kenenkään ylpeys. Arvelen vahvasti jottei noilla kavereille ollut omaa kokemusta mistään mitä järkkäriksi mainitaan, vaan he olivat lukeneet eri arvioita kun itse vain kerroin mitä olin omalla kamerallani kuvannut.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ensiksi, selvisikö sinulle noiden suurien punaisilta puuhelmiltä näyttävien helmiketjujen merkitys tytöillä? Entä mikä oli niiden teevadin kokoisten metalli lautasten merkitys siinä juhlassa jota kuvasit ja jotka oli ripustettu tyttöjen laahukseen.

        Siitä Nikon iso ISO keskustelusta, minä vain kerroin kuvanneeni vähässä valossa, paikassa jossa salama ei ollut luvallinen D500 rungolla ISO19000 arvolla saaden omaan käyttöön kohtuullisia kuvia. Koska D500 ei ollutkaan peilitön ja koska se oli Nikon paska niin siitä sitten sikisi keskustelu joka ei ollut kenenkään ylpeys. Arvelen vahvasti jottei noilla kavereille ollut omaa kokemusta mistään mitä järkkäriksi mainitaan, vaan he olivat lukeneet eri arvioita kun itse vain kerroin mitä olin omalla kamerallani kuvannut.

        Kirjoitin jo yhden vastauksen, jonka ylläpito on jostain merkillisestä syystä poistanut.

        Joka tapuksessa nuo käädyt ovat korallia. Hintaa isolla setillä on useita tuhansia. Toinen suosittu materiaali on turkoosi. Tarkasti katsoen huomaa, että "helminauha" on punottu kiinni hiuksiin.

        Hopealevyt ovat juhlaviitan koristeita, ja aivan kuten korallit ja turkoositkin eräänlainen "pankki" ja sijoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin jo yhden vastauksen, jonka ylläpito on jostain merkillisestä syystä poistanut.

        Joka tapuksessa nuo käädyt ovat korallia. Hintaa isolla setillä on useita tuhansia. Toinen suosittu materiaali on turkoosi. Tarkasti katsoen huomaa, että "helminauha" on punottu kiinni hiuksiin.

        Hopealevyt ovat juhlaviitan koristeita, ja aivan kuten korallit ja turkoositkin eräänlainen "pankki" ja sijoitus.

        Arvelin noiden "helminauhojen" olevan jossain "hihnassa" sidottuina. On siinä hommaa jos ne on hiuksiin kiedottu eikä minulla kohta valmiilla munkilla edes onnistuisi kun tukka tuppaa katoamaan.

        On aika mielenkiintoista havaita miten erilailla ihmiset maapallon toisella puolen toimivat saman kaltaisissakin tilanteissa kuten juhlissa. Onhan täälläkin ollut meripihka koruja ynnä muuta millä on haluttu erottua muista.

        Olen liian vanha ukko moisiin retkiin mutta täällä pohjolassa olen kierrellyt viime vuosina. Onnea vaan tuleville reissuille.

        Tuo ylläpidon nykyinen koneälytunnistus poistelee näitä tekstejä hieman yllättäen, pidän sitä parempana kuin entistä tapaa antaa jokaisen aivopierun jäädä luettavaksi maailman tappiin.


      • Kun noin väität olevasi minusta selvillä niin tule juttelemaan niin katsotaan kuka mitä tietää.

        Olet aika pösilö lähtiessäsi esittämään palstalla jonne et edes uskalla itse kirjautua muista tietoja, olivat ne sitten totta tai tarua mutta priiaatteessahan täällä kirjoitetaan asioista eikä niinkään ihmisistä. Tuossakaan aivopierussasi et mitään asiaa tuonut esiin mutta jonkun ihmeellisen lähes vihan purkauksen sait itsellesi aikaan.

        En usko sinun minun kokemuksistani tietävän eikä kukaan noista muistakaan Lyyleistä ole kyennyt Nikonia paskaksi osoittamaan, en usko sinuinkaan siihen kykenevän!

        Mutta pököpää puskahuutaja olet!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun noin väität olevasi minusta selvillä niin tule juttelemaan niin katsotaan kuka mitä tietää.

        Olet aika pösilö lähtiessäsi esittämään palstalla jonne et edes uskalla itse kirjautua muista tietoja, olivat ne sitten totta tai tarua mutta priiaatteessahan täällä kirjoitetaan asioista eikä niinkään ihmisistä. Tuossakaan aivopierussasi et mitään asiaa tuonut esiin mutta jonkun ihmeellisen lähes vihan purkauksen sait itsellesi aikaan.

        En usko sinun minun kokemuksistani tietävän eikä kukaan noista muistakaan Lyyleistä ole kyennyt Nikonia paskaksi osoittamaan, en usko sinuinkaan siihen kykenevän!

        Mutta pököpää puskahuutaja olet!

        Niityllä ja arolla on monenlaisia pököpäitä, sehän on yleisesti tiedetty fakta. Eikä siellä Nikonin romulla onnistu edes paalutetun kirkon kuvaaminen, vaikka kuvaaja olisi millainen Tapsa tahansa.


    • Anonyymi

      Aika vaikuttavaa materiaalia, täytyy sanoa. Toisaalta mitä muuta voisi odottaa tältä kuvaajalta.Menestystä näyttelylle. Karhusetti on melkoinen sekin ja Jerusalem katukuvauksena.

    • Anonyymi

      Kävin katsomassa. Aika hyvin piilossa kirjaston toisessa kerroksessa. Mutta aivan loistavia kuvia. Harvinaisen hienoja, monipuolisesti nähty. Ei kyllä ole kävijöitä, sääli.

      Missä vedokset lie tehty?

      • Anonyymi

        A3 vedokset on printattu itse, isommat on tulostanut ja kaikki kuvat pohjustanut Luova oy.

        Keskiviikkona 1.7.2020 klo 17:30 on Sellon kirjastossa Akseli -auditoriossa tilaisuus, jossa kerron Tiibetin matkoista ja kuvien synnystä. Samalla voi käydä vilkaisemassa näyttelyn "taiteilijan" seurassa.

        Nikon_kamera & Fuji.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe