Kesä tuli ja lomat mikä meininki?

Anonyymi

Jokaisen kuljetusalan yrityksen mega-painajainen kesälomat kuskeille ??? miten v....tussa asiat hoidetaan mallikkaasti jotta jokainen kuski voi olla todella tyytyväinen.
No meikäläisen työpaikalla ensimmäiset kesämiehet/naiset tulivat jo maaliskuussa.
On taattu työtä aina syyskuulle asti niin on tekemisen meininki. Uskolliset opiskelijat jo vuosia olleet palaavat joka kesä kun ajaminen V-8 Scanialla on nautinto ja onhan se vanhankin korvaan sellainen konsertti, että. Meidän yrityksessä ei ole koskaan ollut hankaluuksia saada kesäkuskeja,mutta kerro sinä oma tarinasi oman työpaikkasi ongelmista saada hyviä kesäkuskeja. Tämäkin osa kuljetusyrittäjyyttä on taitolaji,miten houkuttelet opiskelvat nuoret alalle.

7

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin on meilläkin kesälomatuuraajia löytynyt kun kalustona on v9 bedfordeja.

      • Anonyymi

        Hyvä homma. Itsekin pikku poikana Bedfordin hytissä istuneena tiedän,että Bedfordin
        kyydissä meno on melkoista ja kun vielä ajeltiin noita 1970-luvun öljysorateitä niin .....
        Bedfordilla Suomi on rakennettu siihen loistoon mistä nykynuoriso nyt nauttii. Bedford oli järkevän hintainen auto verrattuna näihin Ruotsin ihmeisiin ja hyvin hommat hoituivat
        kohtuuhintaisella kalustolla ilman " Ruotsilisää". Ja yrittäjän lompsaan jäi näin ollen vino pino seteleitä joka kuukausi. Kiva juttu,että edellinen kirjoittaja otti esiin vanhat kunnon petterit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä homma. Itsekin pikku poikana Bedfordin hytissä istuneena tiedän,että Bedfordin
        kyydissä meno on melkoista ja kun vielä ajeltiin noita 1970-luvun öljysorateitä niin .....
        Bedfordilla Suomi on rakennettu siihen loistoon mistä nykynuoriso nyt nauttii. Bedford oli järkevän hintainen auto verrattuna näihin Ruotsin ihmeisiin ja hyvin hommat hoituivat
        kohtuuhintaisella kalustolla ilman " Ruotsilisää". Ja yrittäjän lompsaan jäi näin ollen vino pino seteleitä joka kuukausi. Kiva juttu,että edellinen kirjoittaja otti esiin vanhat kunnon petterit.

        Unohtamatta FIAT kuorma-autoja joissa oli tykkivanteet jokaisen rengasliikkeen painajainen. Sitten Fargo F 900 jossa oli 170 hv Cumminsin V-8 moottori. Mahtava englantilainen 1970 luvulla.Bedford oli kyllä se yleisin ja olen itsekin ajanut Hartwallilla
        Petteriä jossa oli pienet pyörät ja teli. Kyljessä Jaffa limppari mainokset. Oli muuten haastava auto talviliukkailla. Tänä päivä työelämässä olevista kuljettajista iso joukko on aloittanut 1970-1980 luvulla juuri näillä legendaarisilla merkeillä ajouransa. Ne olivat hyviä aikoja vaikka meno liikenteessä oli vaatimatonta. Hieno juttu ,että tämä aiempi kirjoittaja otti esille tämän Bedford asian. Ja pitää muistaa,että afrikassa mennään edelleen entisissä Englannin siirtomaissa perinteisillä Bedfordeilla jotka ovat lisensillä valmistettu "olettaisin Afrikassa" totta kai pientä modernisointia,mutta perusidea on sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtamatta FIAT kuorma-autoja joissa oli tykkivanteet jokaisen rengasliikkeen painajainen. Sitten Fargo F 900 jossa oli 170 hv Cumminsin V-8 moottori. Mahtava englantilainen 1970 luvulla.Bedford oli kyllä se yleisin ja olen itsekin ajanut Hartwallilla
        Petteriä jossa oli pienet pyörät ja teli. Kyljessä Jaffa limppari mainokset. Oli muuten haastava auto talviliukkailla. Tänä päivä työelämässä olevista kuljettajista iso joukko on aloittanut 1970-1980 luvulla juuri näillä legendaarisilla merkeillä ajouransa. Ne olivat hyviä aikoja vaikka meno liikenteessä oli vaatimatonta. Hieno juttu ,että tämä aiempi kirjoittaja otti esille tämän Bedford asian. Ja pitää muistaa,että afrikassa mennään edelleen entisissä Englannin siirtomaissa perinteisillä Bedfordeilla jotka ovat lisensillä valmistettu "olettaisin Afrikassa" totta kai pientä modernisointia,mutta perusidea on sama.

        No jotta,että minäkin olen urani aloittanut harmaan Bedfordin ratissa. Keskusteluketjun asia oli kuitenkin keskustella siitä miten vaikeaa ja haasteellista on saada kesätuurajia kuljettajille.Jos on vaikeaa saada vakituinen työntekijä niin todella vaikeaa on saada määräaikainen kuski kesäksi ja se on myönnettävä että jos ei ole suhteita ja varsinkin hyviä ihmissuhdetaitoja joilla junailee juuri armeijasta päässeitä ammattipätevyyden omaavia kuskeja oman yrityksen palvelukseen on todella lirissä. On todellinen onnen potku jos on saanut kuskiksi armeijasta tulleen jolla on tuoreet ammattipätevyydet. Tällaisella ihmisellä on todella korkea motivaatio hoitaa kesätyö onnistuneesti maaliin. Sitten ihan vinkiksi älä sano syksyllä työsuhdetta irti vaan sovi heti,että ensikesänä jatketaan mihin on jääty.Opiskele rauhassa talvi ja kesällä on varma työpaikka. Tällaiset nuoret ovat todella hyviä kuskeja,mutta muista myös maksaa asiallinen palkka!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä homma. Itsekin pikku poikana Bedfordin hytissä istuneena tiedän,että Bedfordin
        kyydissä meno on melkoista ja kun vielä ajeltiin noita 1970-luvun öljysorateitä niin .....
        Bedfordilla Suomi on rakennettu siihen loistoon mistä nykynuoriso nyt nauttii. Bedford oli järkevän hintainen auto verrattuna näihin Ruotsin ihmeisiin ja hyvin hommat hoituivat
        kohtuuhintaisella kalustolla ilman " Ruotsilisää". Ja yrittäjän lompsaan jäi näin ollen vino pino seteleitä joka kuukausi. Kiva juttu,että edellinen kirjoittaja otti esiin vanhat kunnon petterit.

        Taas huomaa miten aika kultaa muistot. Ennen kaikki oli aina paremmin, myös kuorma-autot, eiks niin. Heheh. Oli pienitehoisia moottoreita, äänekkäitä hyttejä, joissa lämmityslaite oli niin huoni, että talvella ikkunat ei pysynyt auki. Lämppärin teho ei riittänyt hytin lämpimänä pitämiseen talvella, kesällä moottori taas lämmitti hytin sieyämättömön kuumaksi. Ohjaus oli tunnoton, järkyttävän kokoisella ratilla. Ohjaustehostin ei ollut vielä 70 - luvulla läheskään itsestään selvyys. Ja kuorma - autojen ajovalot, hehe, todelliset kynttilät. Ja se pakokaasujen haju. Hyi helvetti. Dieseli meni osittain taakana läpi tai paloi muuten epäpuhtaasti, savuttaen niin, että lähistön ihmisillä silmät kirveli. Rengas - ja runkotekniikan " laatuun " en jaksa edes kommentoida mitään.
        Bedford on yksi hyvä esimerkki miksi englantilainen autoteollisuus sukelsi syvällä 70 - luvulla, eikä ole sieltä enää ylös noussut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
        Että kyllä ennen kaikki oli paremmin. Jokainen vaihtaisi nykyisen ajokkinsa heti vaikka juuri Bedfordiin, jos se olisi mahdolista. Eiks vaan?

        - Vanha konkari muistelee -


    • Anonyymi

      Loma tuli, nyt kuluu pussikaljaa paljon.

      • Anonyymi

        Nyt ollaan 5 viikkoa tillin-tallin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      142
      6743
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2468
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1690
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1391
    5. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1242
    6. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1087
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    8. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1053
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

      muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1029
    10. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      966
    Aihe