Jokaisen kuljetusalan yrityksen mega-painajainen kesälomat kuskeille ??? miten v....tussa asiat hoidetaan mallikkaasti jotta jokainen kuski voi olla todella tyytyväinen.
No meikäläisen työpaikalla ensimmäiset kesämiehet/naiset tulivat jo maaliskuussa.
On taattu työtä aina syyskuulle asti niin on tekemisen meininki. Uskolliset opiskelijat jo vuosia olleet palaavat joka kesä kun ajaminen V-8 Scanialla on nautinto ja onhan se vanhankin korvaan sellainen konsertti, että. Meidän yrityksessä ei ole koskaan ollut hankaluuksia saada kesäkuskeja,mutta kerro sinä oma tarinasi oman työpaikkasi ongelmista saada hyviä kesäkuskeja. Tämäkin osa kuljetusyrittäjyyttä on taitolaji,miten houkuttelet opiskelvat nuoret alalle.
Kesä tuli ja lomat mikä meininki?
7
109
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin on meilläkin kesälomatuuraajia löytynyt kun kalustona on v9 bedfordeja.
- Anonyymi
Hyvä homma. Itsekin pikku poikana Bedfordin hytissä istuneena tiedän,että Bedfordin
kyydissä meno on melkoista ja kun vielä ajeltiin noita 1970-luvun öljysorateitä niin .....
Bedfordilla Suomi on rakennettu siihen loistoon mistä nykynuoriso nyt nauttii. Bedford oli järkevän hintainen auto verrattuna näihin Ruotsin ihmeisiin ja hyvin hommat hoituivat
kohtuuhintaisella kalustolla ilman " Ruotsilisää". Ja yrittäjän lompsaan jäi näin ollen vino pino seteleitä joka kuukausi. Kiva juttu,että edellinen kirjoittaja otti esiin vanhat kunnon petterit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä homma. Itsekin pikku poikana Bedfordin hytissä istuneena tiedän,että Bedfordin
kyydissä meno on melkoista ja kun vielä ajeltiin noita 1970-luvun öljysorateitä niin .....
Bedfordilla Suomi on rakennettu siihen loistoon mistä nykynuoriso nyt nauttii. Bedford oli järkevän hintainen auto verrattuna näihin Ruotsin ihmeisiin ja hyvin hommat hoituivat
kohtuuhintaisella kalustolla ilman " Ruotsilisää". Ja yrittäjän lompsaan jäi näin ollen vino pino seteleitä joka kuukausi. Kiva juttu,että edellinen kirjoittaja otti esiin vanhat kunnon petterit.Unohtamatta FIAT kuorma-autoja joissa oli tykkivanteet jokaisen rengasliikkeen painajainen. Sitten Fargo F 900 jossa oli 170 hv Cumminsin V-8 moottori. Mahtava englantilainen 1970 luvulla.Bedford oli kyllä se yleisin ja olen itsekin ajanut Hartwallilla
Petteriä jossa oli pienet pyörät ja teli. Kyljessä Jaffa limppari mainokset. Oli muuten haastava auto talviliukkailla. Tänä päivä työelämässä olevista kuljettajista iso joukko on aloittanut 1970-1980 luvulla juuri näillä legendaarisilla merkeillä ajouransa. Ne olivat hyviä aikoja vaikka meno liikenteessä oli vaatimatonta. Hieno juttu ,että tämä aiempi kirjoittaja otti esille tämän Bedford asian. Ja pitää muistaa,että afrikassa mennään edelleen entisissä Englannin siirtomaissa perinteisillä Bedfordeilla jotka ovat lisensillä valmistettu "olettaisin Afrikassa" totta kai pientä modernisointia,mutta perusidea on sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtamatta FIAT kuorma-autoja joissa oli tykkivanteet jokaisen rengasliikkeen painajainen. Sitten Fargo F 900 jossa oli 170 hv Cumminsin V-8 moottori. Mahtava englantilainen 1970 luvulla.Bedford oli kyllä se yleisin ja olen itsekin ajanut Hartwallilla
Petteriä jossa oli pienet pyörät ja teli. Kyljessä Jaffa limppari mainokset. Oli muuten haastava auto talviliukkailla. Tänä päivä työelämässä olevista kuljettajista iso joukko on aloittanut 1970-1980 luvulla juuri näillä legendaarisilla merkeillä ajouransa. Ne olivat hyviä aikoja vaikka meno liikenteessä oli vaatimatonta. Hieno juttu ,että tämä aiempi kirjoittaja otti esille tämän Bedford asian. Ja pitää muistaa,että afrikassa mennään edelleen entisissä Englannin siirtomaissa perinteisillä Bedfordeilla jotka ovat lisensillä valmistettu "olettaisin Afrikassa" totta kai pientä modernisointia,mutta perusidea on sama.No jotta,että minäkin olen urani aloittanut harmaan Bedfordin ratissa. Keskusteluketjun asia oli kuitenkin keskustella siitä miten vaikeaa ja haasteellista on saada kesätuurajia kuljettajille.Jos on vaikeaa saada vakituinen työntekijä niin todella vaikeaa on saada määräaikainen kuski kesäksi ja se on myönnettävä että jos ei ole suhteita ja varsinkin hyviä ihmissuhdetaitoja joilla junailee juuri armeijasta päässeitä ammattipätevyyden omaavia kuskeja oman yrityksen palvelukseen on todella lirissä. On todellinen onnen potku jos on saanut kuskiksi armeijasta tulleen jolla on tuoreet ammattipätevyydet. Tällaisella ihmisellä on todella korkea motivaatio hoitaa kesätyö onnistuneesti maaliin. Sitten ihan vinkiksi älä sano syksyllä työsuhdetta irti vaan sovi heti,että ensikesänä jatketaan mihin on jääty.Opiskele rauhassa talvi ja kesällä on varma työpaikka. Tällaiset nuoret ovat todella hyviä kuskeja,mutta muista myös maksaa asiallinen palkka!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä homma. Itsekin pikku poikana Bedfordin hytissä istuneena tiedän,että Bedfordin
kyydissä meno on melkoista ja kun vielä ajeltiin noita 1970-luvun öljysorateitä niin .....
Bedfordilla Suomi on rakennettu siihen loistoon mistä nykynuoriso nyt nauttii. Bedford oli järkevän hintainen auto verrattuna näihin Ruotsin ihmeisiin ja hyvin hommat hoituivat
kohtuuhintaisella kalustolla ilman " Ruotsilisää". Ja yrittäjän lompsaan jäi näin ollen vino pino seteleitä joka kuukausi. Kiva juttu,että edellinen kirjoittaja otti esiin vanhat kunnon petterit.Taas huomaa miten aika kultaa muistot. Ennen kaikki oli aina paremmin, myös kuorma-autot, eiks niin. Heheh. Oli pienitehoisia moottoreita, äänekkäitä hyttejä, joissa lämmityslaite oli niin huoni, että talvella ikkunat ei pysynyt auki. Lämppärin teho ei riittänyt hytin lämpimänä pitämiseen talvella, kesällä moottori taas lämmitti hytin sieyämättömön kuumaksi. Ohjaus oli tunnoton, järkyttävän kokoisella ratilla. Ohjaustehostin ei ollut vielä 70 - luvulla läheskään itsestään selvyys. Ja kuorma - autojen ajovalot, hehe, todelliset kynttilät. Ja se pakokaasujen haju. Hyi helvetti. Dieseli meni osittain taakana läpi tai paloi muuten epäpuhtaasti, savuttaen niin, että lähistön ihmisillä silmät kirveli. Rengas - ja runkotekniikan " laatuun " en jaksa edes kommentoida mitään.
Bedford on yksi hyvä esimerkki miksi englantilainen autoteollisuus sukelsi syvällä 70 - luvulla, eikä ole sieltä enää ylös noussut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Että kyllä ennen kaikki oli paremmin. Jokainen vaihtaisi nykyisen ajokkinsa heti vaikka juuri Bedfordiin, jos se olisi mahdolista. Eiks vaan?
- Vanha konkari muistelee -
- Anonyymi
Loma tuli, nyt kuluu pussikaljaa paljon.
- Anonyymi
Nyt ollaan 5 viikkoa tillin-tallin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait813437Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41434Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani41211- 261136
Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70832Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es47806Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60754Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t32752Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä45749Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4707