Honda moottori ei käynnisty kuin n25-35 nykäisyllä

Anonyymi

Ruohonleikkuri ja hyvin vähän ehditty käyttää. Mikä ihme noissa on vikana? Vuodet on vierineet ja kone on 5v vanha ja leikkuuaika on n 25min joten edelleen kuin uusi kone ja käynnistyvyys on surkea.
Hmm 160 lienee tyyppi merkintä koneessa.
B&S merkki on huippua tähän hondaan verrattuna. Joku vika siinä on ollut aina. Kun saa käyntiin niin toimii moitteetta.

9

2180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Läppä ei mene kiinni.

      • Anonyymi

        Niinpä, vuosia kärsitty vaivasta eikä noin helppoa juttua ole osattu korjata.
        Hondat lähtee yleensä ekalla nykäisyllä käyntiin kunhan nuo perusasiat kunnossa, vaikka olisivat seisseet kuinka ja kauan käyttämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, vuosia kärsitty vaivasta eikä noin helppoa juttua ole osattu korjata.
        Hondat lähtee yleensä ekalla nykäisyllä käyntiin kunhan nuo perusasiat kunnossa, vaikka olisivat seisseet kuinka ja kauan käyttämättä.

        Eipä ole osattu korjata ei. Nyt voin alkaa tutkiskella kun robottileikkuri leikaa. Pitäähän sitä varakone olla jos robotti leikkurikin heti uutena oikkuilee kuten honda uudesta lähtien.
        Honda GCV 160 on mallimerkintä kun siirsin konetta tallin lattialla kohti korjauspöytää. Omituinen vika ollut tosiaan heti uudesta lähtien enkä takuuseen viitsinyt korkuutella sentään huippu laadun honda ns ammattikäyttökone mutta maanatai yksilö. Jännättää ihan mikä vika löytyy jos löytyy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole osattu korjata ei. Nyt voin alkaa tutkiskella kun robottileikkuri leikaa. Pitäähän sitä varakone olla jos robotti leikkurikin heti uutena oikkuilee kuten honda uudesta lähtien.
        Honda GCV 160 on mallimerkintä kun siirsin konetta tallin lattialla kohti korjauspöytää. Omituinen vika ollut tosiaan heti uudesta lähtien enkä takuuseen viitsinyt korkuutella sentään huippu laadun honda ns ammattikäyttökone mutta maanatai yksilö. Jännättää ihan mikä vika löytyy jos löytyy...

        Tulipas nyt kirjoitus virheitä hups perkeles.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole osattu korjata ei. Nyt voin alkaa tutkiskella kun robottileikkuri leikaa. Pitäähän sitä varakone olla jos robotti leikkurikin heti uutena oikkuilee kuten honda uudesta lähtien.
        Honda GCV 160 on mallimerkintä kun siirsin konetta tallin lattialla kohti korjauspöytää. Omituinen vika ollut tosiaan heti uudesta lähtien enkä takuuseen viitsinyt korkuutella sentään huippu laadun honda ns ammattikäyttökone mutta maanatai yksilö. Jännättää ihan mikä vika löytyy jos löytyy...

        Briggs strattonissa ei muistaakseni ole mitään hapertuvia bensaletkuja mikä tässä hondassa luultavasti on, voi olla joku hiusmurtuma letkussa tai letkunliittimessä jota voi olla todella hankala löytää ellei tiedä mistä etsiä. Myöskin joku rikastimen vaijeri on voitu säätää vajaaksi ettei sulje sitä läppää kokonaan jne. tai ei ole edes kunnolla kiinni pidikkeessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Briggs strattonissa ei muistaakseni ole mitään hapertuvia bensaletkuja mikä tässä hondassa luultavasti on, voi olla joku hiusmurtuma letkussa tai letkunliittimessä jota voi olla todella hankala löytää ellei tiedä mistä etsiä. Myöskin joku rikastimen vaijeri on voitu säätää vajaaksi ettei sulje sitä läppää kokonaan jne. tai ei ole edes kunnolla kiinni pidikkeessä

        Prikseissäkin on bensaletkumalleja. Ne voi vuotaa vaikuttamatta käyntiin.


      • Anonyymi

        "Läppä ei mene kiinni."
        4 ja 1/2 vuoden operaatio hondan heikkoon käynnistyvyyteen heti uudesta lähtien selvisi tuohon lauseeseen. Läppä ei mene kiinni. Nyt menee. Ja kun muistelen niin olihan se huollossakin ja vain lasku tuli takuu aikaisen koneen huollosta kun ei käynnisty kunnolla. Veloitus oli 30min ja vika pysyi ja koneessa oli siis takuu. Harvemmin tulee käytettyä kyseistä liikettä ja ajan ohi kauemmas osa hauissa yms.
        Piti oikein ottaa pari ruuvia auki ja monta minuuttia meni kun tuli irroitettua kaasutinkin ja tarkisteltua tiiviisteet josko olisi pika kokoaminen tehtaalla ollut syynä esim tiivisteen epätäydellisen asennuksen johdosta ollut ja viimeksi kaasuläppä tarkistus joka tosiaan ei sulkeutunut täysin. Melkeimpä tekisi mieli laittaa saamaa enemmän bensaakin kun ryyppyä pitää pitää kuumallakin ilmalla kylmään moottoriin hetken päällä että jaksaa käydä. On säädetty kyllä minimille bensan saanti. Jotain hyvää,lähtee helposti nyt käyntiin yhdellä laiskalla nykäisyllä ja käynnistysnaru ja startti käpälät on kestävää materiaalia sillä sitä on revitty helevetin paljon varmaan 30v edestä normi käynnistyksien verran.
        Sinänsä typerä rakenne kaasutin kiinnitys setti viritelmä,monta osaa ja kaikki putoilee jos nyt jotain negatiivista kaivaa. Kyllä laitteista saataisiin hyviä jos haluttaisiinja ikuisia mutta sitäpä ei haluta tehdä ,tietoinen valinta perkeles. It pitäs kaikki tehdä.

        Letkut ei uusiss akoneissa voi olla hapertuneita eikä ollut nyt 5 seuraavaksi täytävässä eläkepäiviään viettävässä koneesa robotin leikatessa. No jotain sivu erikois paikkoja vielä pienkone bensa hondalla leikkaan ja on koetettu normi 98 bensallakin joak muuten selvästi enemmän menee henkeen näin herkistyneenä käryille vanhemmiten on huomattu.
        Vielä pitää poistaa kahvan kiinnipito jarru viritelmä. Sammutuskytkin vain sähköisesti ohjaamoon on seuraava toimenpide ja konekkin kevenee vaijerin ja yhden vipu viritelmän verran. Muuten tämä ammatikone husku on tukevaa tekoa ja hallpakauppojen 168€ koneet on pilipalia tämmöisen rinnalla. Roboottileikkureita taidan joutua ostamaan toisenkin ja isoimman huskun lisäksi. Pitääpä alkaa säästämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Läppä ei mene kiinni."
        4 ja 1/2 vuoden operaatio hondan heikkoon käynnistyvyyteen heti uudesta lähtien selvisi tuohon lauseeseen. Läppä ei mene kiinni. Nyt menee. Ja kun muistelen niin olihan se huollossakin ja vain lasku tuli takuu aikaisen koneen huollosta kun ei käynnisty kunnolla. Veloitus oli 30min ja vika pysyi ja koneessa oli siis takuu. Harvemmin tulee käytettyä kyseistä liikettä ja ajan ohi kauemmas osa hauissa yms.
        Piti oikein ottaa pari ruuvia auki ja monta minuuttia meni kun tuli irroitettua kaasutinkin ja tarkisteltua tiiviisteet josko olisi pika kokoaminen tehtaalla ollut syynä esim tiivisteen epätäydellisen asennuksen johdosta ollut ja viimeksi kaasuläppä tarkistus joka tosiaan ei sulkeutunut täysin. Melkeimpä tekisi mieli laittaa saamaa enemmän bensaakin kun ryyppyä pitää pitää kuumallakin ilmalla kylmään moottoriin hetken päällä että jaksaa käydä. On säädetty kyllä minimille bensan saanti. Jotain hyvää,lähtee helposti nyt käyntiin yhdellä laiskalla nykäisyllä ja käynnistysnaru ja startti käpälät on kestävää materiaalia sillä sitä on revitty helevetin paljon varmaan 30v edestä normi käynnistyksien verran.
        Sinänsä typerä rakenne kaasutin kiinnitys setti viritelmä,monta osaa ja kaikki putoilee jos nyt jotain negatiivista kaivaa. Kyllä laitteista saataisiin hyviä jos haluttaisiinja ikuisia mutta sitäpä ei haluta tehdä ,tietoinen valinta perkeles. It pitäs kaikki tehdä.

        Letkut ei uusiss akoneissa voi olla hapertuneita eikä ollut nyt 5 seuraavaksi täytävässä eläkepäiviään viettävässä koneesa robotin leikatessa. No jotain sivu erikois paikkoja vielä pienkone bensa hondalla leikkaan ja on koetettu normi 98 bensallakin joak muuten selvästi enemmän menee henkeen näin herkistyneenä käryille vanhemmiten on huomattu.
        Vielä pitää poistaa kahvan kiinnipito jarru viritelmä. Sammutuskytkin vain sähköisesti ohjaamoon on seuraava toimenpide ja konekkin kevenee vaijerin ja yhden vipu viritelmän verran. Muuten tämä ammatikone husku on tukevaa tekoa ja hallpakauppojen 168€ koneet on pilipalia tämmöisen rinnalla. Roboottileikkureita taidan joutua ostamaan toisenkin ja isoimman huskun lisäksi. Pitääpä alkaa säästämään.

        Ja aina ekalla käynnissä. On se helppoa kun robottileikkurin ulottumatonta alueita leikkaa.
        Robotin jälki on todella siistiä harvaan bensaleikkuri alueiden verratessa. Ei viitsi kyllä alka leikkaamaan robotin tyylillä niin usein ja vähän mutta silti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Läppä ei mene kiinni."
        4 ja 1/2 vuoden operaatio hondan heikkoon käynnistyvyyteen heti uudesta lähtien selvisi tuohon lauseeseen. Läppä ei mene kiinni. Nyt menee. Ja kun muistelen niin olihan se huollossakin ja vain lasku tuli takuu aikaisen koneen huollosta kun ei käynnisty kunnolla. Veloitus oli 30min ja vika pysyi ja koneessa oli siis takuu. Harvemmin tulee käytettyä kyseistä liikettä ja ajan ohi kauemmas osa hauissa yms.
        Piti oikein ottaa pari ruuvia auki ja monta minuuttia meni kun tuli irroitettua kaasutinkin ja tarkisteltua tiiviisteet josko olisi pika kokoaminen tehtaalla ollut syynä esim tiivisteen epätäydellisen asennuksen johdosta ollut ja viimeksi kaasuläppä tarkistus joka tosiaan ei sulkeutunut täysin. Melkeimpä tekisi mieli laittaa saamaa enemmän bensaakin kun ryyppyä pitää pitää kuumallakin ilmalla kylmään moottoriin hetken päällä että jaksaa käydä. On säädetty kyllä minimille bensan saanti. Jotain hyvää,lähtee helposti nyt käyntiin yhdellä laiskalla nykäisyllä ja käynnistysnaru ja startti käpälät on kestävää materiaalia sillä sitä on revitty helevetin paljon varmaan 30v edestä normi käynnistyksien verran.
        Sinänsä typerä rakenne kaasutin kiinnitys setti viritelmä,monta osaa ja kaikki putoilee jos nyt jotain negatiivista kaivaa. Kyllä laitteista saataisiin hyviä jos haluttaisiinja ikuisia mutta sitäpä ei haluta tehdä ,tietoinen valinta perkeles. It pitäs kaikki tehdä.

        Letkut ei uusiss akoneissa voi olla hapertuneita eikä ollut nyt 5 seuraavaksi täytävässä eläkepäiviään viettävässä koneesa robotin leikatessa. No jotain sivu erikois paikkoja vielä pienkone bensa hondalla leikkaan ja on koetettu normi 98 bensallakin joak muuten selvästi enemmän menee henkeen näin herkistyneenä käryille vanhemmiten on huomattu.
        Vielä pitää poistaa kahvan kiinnipito jarru viritelmä. Sammutuskytkin vain sähköisesti ohjaamoon on seuraava toimenpide ja konekkin kevenee vaijerin ja yhden vipu viritelmän verran. Muuten tämä ammatikone husku on tukevaa tekoa ja hallpakauppojen 168€ koneet on pilipalia tämmöisen rinnalla. Roboottileikkureita taidan joutua ostamaan toisenkin ja isoimman huskun lisäksi. Pitääpä alkaa säästämään.

        Se on kuristimen läppä. Kaasuläppä on se sisempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe