Kaveriporukan muodostaminen

Anonyymi

Minusta olisi kiva muodostaa sellainen kaveriporukka, jossa kaikki tulisivat tasapuolisesti huomioiduksi eikä kukaan jäisi ulkopuolelle. Jos porukka koostuisi sellaisista henkilöistä, jotka ovat aikaisemmin kokeneet itsensä ulkopuoliseksi erilaisissa porukoissa, niin onnistuisikohan tämä? Ainakin itse ulkopuolisuutta kokeneena yritän huomioida, jos huomaan jonkun jääneen vähän ulkopuolelle.

9

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi ihana ajatus. Mietin vain, mitenköhän sellaisen porukan psytyisi muodostamaan? Netin kautta kait voisi alkaa tutustua samanhenkisiin ihmisiin mutta sitten se on eri asia, tulisiko kaikki toimeen samalla tavalla toistensa kanssa? Itse olin joskus teininä kaveriporukassa mutta nyt oon ollut ainakin 10 vuotta ittekseni. Kiinnostaisi myös kuulla vinkkejä muilta, miten tällaisen porukan pystyisi muodostamaan?

• Anonyymi

Sinä voisit hankkia tätä tarkoitusta varten hotmail-tilin jonka voisit sitten julkaista tässä keskustelussa. Kaikki asiasta kiinnostuneet voisivat lähettää tilillesi viestin jossa he voisivat kertoa nimensä, asuinpaikkakuntansa ja ne jotka haluavat voisivat kertoa sinulle myös puhelinnumeronsa. Siitähän se lähtisi. Eikö olisi myös mahdollista perustaa Whatsupp-ryhmä tätä tarkoitusta varten ? Tai Facebook-ryhmä ?

• Anonyymi

No minne se kaveriporukan suunnittelija katosi ? Idea oli hyvä. Yksinäisyyttä ei tule hyväksyä jos siitä kärsii vaan asialle täytyy yrittää tehdä jotain. Kannattaa siis yrittää !
      Yrittänyttä ei laiteta !

• Anonyymi

Ideahan on upea. Käytännössä nuo porukat ei välttämättä pysy koossa.

Veikkaan, että kannattaa yrittää muodostaa ensin jonkun 3-4 ihmisen kaveriporukka ja ottaa ehkä siihen muutamia mukaan ajan kanssa. Liian isoilla kaveripiireillä on tapana hajota käsiin, kun en ole mitään mikä pitäisi koossa.

Ihmisillä pitäisi olla jotain yhteistä, jotain puheenaiheita. Pelkkä hengailu ei yleensä kanna, paitsi ihan pentuina.

• Anonyymi

Olin tällaisessa mukana erään yhdistyksen yhdistämänä. Kokemus oli huono ja usko ihmisiin laski. Toivon, etten olisi mennyt mukaan. Jouduin porukan jonkinlaiseksi "varamieheksi", esim. kun muut ilman minua olivat sopineet jostain harrastuksesta ja yksi ei sitten päässytkään, pyydettin minua mukaan. Kaiken huippu oli eräs joulu, jota porukka vietti yhdessä ja soittivat minulle, joka olin yksin, ilmoittaakseen, että voin tulla joulunviettoon _vähäksi aikaa_.

Idea on hyvä, mutta itse ainakin olen nykyään epäileväinen.

• Anonyymi

Tuo on vähän niin kuin minun ja muidenkin kokemuksesta nuo porukat menevät. Niistä ei tule kaikille avoimia juttuja vaan aletaan kokoamaan niitä "parhaita" ryhmään ja jätetään muut ulos. Ei ihmiset ole mitään miellyttäviä. Aniharva on jotain muuta kuin mulkku.

• Anonyymi

Omalla kohdalla tällainen onnistuisi parhaiten, jos onnistuisi tavata ensin yksi ja tutustua hänen kanssa ja sitten molemmat tutustuisimme molemmat yksistämme yhteen uuteen tyyppiin ja sen jälkeen tapaisimme kaikki neljä porukalla. Tässä on ideana se, että pitkään yksin olleen, ehkä heikentyneet sosiaaliset taidot omaavan tai aran tms on helpompi tutustua yhteen tyyppiin kerralla ja sit niihin muihin, kun tuntee jo yhden tai pari tyyppiä paremmin.

Tai vaihtoehtoisesti joku sovittu rento tapahtuma/kiva tekeminen, jossa ei tarvi olla niin paljon puhumassa ja nopeasti tutustumassa, vaan voi rennosti olla, katsella ja keskittyä siihen tapahtumaan/tekemiseenkin. Tapahtuman tai tekemisen lomassa voi löytyä helpommin jotain sanottavaa uusien ihmisten kanssa ujommalla/aremmallakin ihmisellä.
      Tapaaminen olisi ehkä parempi sopia jossain vähän anonyymimmin, kuin esim tällä palstalla..

• Usein ihmiset kun menevät tälläisiin porukoihin, niin hyvin nopeasti alkaa löytymään erilaisia kuppikuntia. Moni voi hyötyä näistä, mutta yhä useampi jää ilman mitään seuraa.

• Minä ole mukana! Mihin voi ilmoittautua? :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      141
      1193
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1081
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      966
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe