Löytyisikö tämän palstan lukijoilta tietoa, mistä voisi ostaa sopuhintaan legendaarisia m/62 maastopukuja? Nuohan kuuluvat nyt siirtyneen viimein lopullisesti suomalaisen sotilasvaatetuksen kunniakkaaseen historiaan... Eli luulisi jostain löytyvän, kuten Kasinhännästä ja muista intin ylijäämämyymälöistä.
Iipo
Mistä maastopuku m/62?
8
2923
Vastaukset
- Ukko
"Eli luulisi jostain löytyvän, kuten Kasinhännästä ja muista intin ylijäämämyymälöistä." Käypä siis tsekkaamassa. Tai soita ensin.
- late
Joltakulta Armeijassa olevalta. Muistelen korvaushinnan olevan n.40€, ja siihen vaivanpalkkaa esim 15€ päälle niin saat haluamasi asukokonaisuuden.
p.s. Ja jos et löydä ketään, mun kanssa voi neuvotella... mutta mä veloitan 20euroa itselleni. - Phite
Valtion Pukutehdas/Borealis: http://www.vpu.fi
Phite - MaZah
www.milpro.fi. Luultavammin nettisivuilla ei ole esillä m/62, mutta jos asut lähellä Säkylää niin on vaivan arvoinen paikka:) varmasti löytyy mitä haluat;)
- rewdsafd
vielä jostain???
- M62suomi
Osta vaikka Yhdysvaltain armeijan BDU-puku joita myydään ylijäämä kaupoissa. Ratko siitä sitten kaikki muut taskut pois kuin mitä M62:ssa on ja tietysti vielä vyönlenkit pois. Sivutaskujen tilalle tietysti ne typerät aukot joiden kautta voi hipelöidä mulkkua. Takaan että saat ihan yhtä kelvottoman puvun kuin alkuperäinen M62 on.
- Sattumakorppi
Alkuperäinen viesti on aika vanha, mutta kerrotaan nyt silti kiinnostuneille: m/62 pellepukuja löytyy ainakin Hämeenlinnan SA-kaupasta. Takki ja housut myydään erikseen, hinta 10 ekua kappaleelta. Omiin käsiin tarttui 20 euron sijoituksella koko puku, jonka kuntoluokka on erinomainen, saattaa olla jopa ihan käyttämätön. Myös puvun kanssa erinomaisesti sopivia varsikenkiä oli kaupan, mutta ainakin miesten kokojen kunto oli sen verran "passe", että kympin saappaat jäivät edelleen kaupan hyllylle.
- Mannekiini
Samoin Tikkakoskelta - 10€ vaatekappale. Itse olin hakemassa iskemättömiä, jo talvisodassa palvelleita villapaitoja, niinikään 10€ tsipale.
Pitäkääkin varanne ennen kuin loppuvat, m/62 on jopa maastopukuja työkseen kehittävän mielestä paras SA-maastopuvuista (haastattelu löytyy verkosta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847