Miksi pitäisi ostaa Skoda?

vw samaan

Volkkarin saa suunilleen smaan hintaan ja se on kuitenkin auto.. Ihmettelen tätä skoda buumia. se on vähän niinkuin korvikekahvi..Huom. tämä vaan minun mielipide.

122

29459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jehu

      Samaa paskaa eri paketissa. Jos ei itsetunto kestä ajaa skodalla niin maksa vaan lisähintaa keulamerkistä.

      • Stailisti

        EIKÄ OLE !!
        Älä unta näe. Kukä täysipäinen nyt Skodan ostaisi?
        Itsetuntoa todellakin täytyy olla tavallisen rutosto, jos Skodan kanssa on liikenteessä.
        Itse en huolisi edes työsuhdeautoksi, joten se siitä


      • Lepolasse
        Stailisti kirjoitti:

        EIKÄ OLE !!
        Älä unta näe. Kukä täysipäinen nyt Skodan ostaisi?
        Itsetuntoa todellakin täytyy olla tavallisen rutosto, jos Skodan kanssa on liikenteessä.
        Itse en huolisi edes työsuhdeautoksi, joten se siitä

        ja jotkut ovat näemmä jääneet nukkumaan asemalle.


      • ei ei
        Lepolasse kirjoitti:

        ja jotkut ovat näemmä jääneet nukkumaan asemalle.

        Hyvät unet saakin täällä asemalla. Skodaa en vaan ikinä enää toiste halua!


      • Lepolasse
        ei ei kirjoitti:

        Hyvät unet saakin täällä asemalla. Skodaa en vaan ikinä enää toiste halua!

        takatuuppari vuonna koivu ja käpy? Ja olet edelleenkin sitä mieltä että Skodalla ei tee mitään?

        No, kaikki eivät halua Skodaa ja sehän on vaan hyvä asia kun tehda ei pysty toimittamaan kunnolla edes niille jotka haluavat.


      • Mikke
        Stailisti kirjoitti:

        EIKÄ OLE !!
        Älä unta näe. Kukä täysipäinen nyt Skodan ostaisi?
        Itsetuntoa todellakin täytyy olla tavallisen rutosto, jos Skodan kanssa on liikenteessä.
        Itse en huolisi edes työsuhdeautoksi, joten se siitä

        Niin miksi Skoda, auto joka myydään Audina ostettaessa ja vaihdossa hyviteään Ladana :-)


      • myötähäpeä
        Lepolasse kirjoitti:

        takatuuppari vuonna koivu ja käpy? Ja olet edelleenkin sitä mieltä että Skodalla ei tee mitään?

        No, kaikki eivät halua Skodaa ja sehän on vaan hyvä asia kun tehda ei pysty toimittamaan kunnolla edes niille jotka haluavat.

        Näkökulma tämäkin: Nuoret perheenjäsenet estävät hankinnan toteutumisen.


      • häpeilevä
        Stailisti kirjoitti:

        EIKÄ OLE !!
        Älä unta näe. Kukä täysipäinen nyt Skodan ostaisi?
        Itsetuntoa todellakin täytyy olla tavallisen rutosto, jos Skodan kanssa on liikenteessä.
        Itse en huolisi edes työsuhdeautoksi, joten se siitä

        Muakin hävetti ottaa Superb työsuhdeautoksi, varsinkin kun oli "halpaversio" 38.000.- toimituskuluineen, mutta kun en viitsinyt ottaa kalliimpaa autoveron takia.


      • Kiihtyy
        Mikke kirjoitti:

        Niin miksi Skoda, auto joka myydään Audina ostettaessa ja vaihdossa hyviteään Ladana :-)

        Vastaus. Skodalla on 5 parhaan joukossa paras jälleenmyynti arvo, mutta mistäpä sä köyhä siitä mitään tietäisit.

        PS. 50 tonnin superbilla ajeleva.


      • Anonyymi
        Stailisti kirjoitti:

        EIKÄ OLE !!
        Älä unta näe. Kukä täysipäinen nyt Skodan ostaisi?
        Itsetuntoa todellakin täytyy olla tavallisen rutosto, jos Skodan kanssa on liikenteessä.
        Itse en huolisi edes työsuhdeautoksi, joten se siitä

        EI OSAA IHMISET PAREMPAA AUTOA TEHDÄ! ENITEN MYYTY ;VOITTAA AINA TESTIT JA ON HIENOMPI JA PAREMPI KUIN PEMARIN JA MERSUN LINTAT YHTEENSÄ::::::


      • Anonyymi
        ei ei kirjoitti:

        Hyvät unet saakin täällä asemalla. Skodaa en vaan ikinä enää toiste halua!

        Sehän onkin mukavinta... KAIKKI MUUT HALUAA.........


      • Anonyymi
        Kiihtyy kirjoitti:

        Vastaus. Skodalla on 5 parhaan joukossa paras jälleenmyynti arvo, mutta mistäpä sä köyhä siitä mitään tietäisit.

        PS. 50 tonnin superbilla ajeleva.

        Näinhän se tosiasia on!!! Saa ajaa parhaalla.....


    • eipä kiinnosta

      VW- konsernin tuotteet oikeastaan ollenkaan, varsinkaan Seat ja Skoda. Jälkimmäisen vanhahtava ja mitään sanomaton muotoilu, sekä edellisen sukupolven tekniikka (vert. vaikkapa Windows 2000 ja XP) eivät sykähdytä. Keskiluokkaisista Audin A6 saattaisi olla kohtalainen, ulkonäkö kyllä OK, mutta harkitsisin monta kertaa, saahan samalla rahalla muutakin kuin Kansan Kärry- konsernin tuotteita. Itse Volkkareista ei viitsi edes puhua sanan AUTO yhteydessä.

      • Hehee

        Ei kiinnosta ja täällä vaan lueskelet Skoda palstaa :) :) :)


      • Hintalaatumies

        "VW- konsernin tuotteet oikeastaan ollenkaan, varsinkaan Seat ja Skoda. Jälkimmäisen vanhahtava ja mitään sanomaton muotoilu, sekä edellisen sukupolven tekniikka eivät sykähdytä."

        Anteeksi vain, mutta uuden Octavian tekniikka on myös kyllä yhtä uutta kuin muillakin uusilla merkeillä, ainakin FSI. Uuden Octavian muotoilu on huomattavastikin nykyaikaisempaa kuin edellisen mallin. Varsinkin keula kilpailee esim. Volvon kanssa ja takavalojen muoto on myös persoonallinen. Ainoa mitä Skodan muotoilussa voi näyttää vanhahtavalta on sivuprofiili, josta puuttuu selkeät kylkilinjat.

        ps. Volkkarin voi saada samaan hintaan, mutta ei samoilla varusteilla eikä ulkonäöllä...


      • vvvvv

        ruotsissa audi korjaamoiden kunkku


      • tyylikkäin
        Hintalaatumies kirjoitti:

        "VW- konsernin tuotteet oikeastaan ollenkaan, varsinkaan Seat ja Skoda. Jälkimmäisen vanhahtava ja mitään sanomaton muotoilu, sekä edellisen sukupolven tekniikka eivät sykähdytä."

        Anteeksi vain, mutta uuden Octavian tekniikka on myös kyllä yhtä uutta kuin muillakin uusilla merkeillä, ainakin FSI. Uuden Octavian muotoilu on huomattavastikin nykyaikaisempaa kuin edellisen mallin. Varsinkin keula kilpailee esim. Volvon kanssa ja takavalojen muoto on myös persoonallinen. Ainoa mitä Skodan muotoilussa voi näyttää vanhahtavalta on sivuprofiili, josta puuttuu selkeät kylkilinjat.

        ps. Volkkarin voi saada samaan hintaan, mutta ei samoilla varusteilla eikä ulkonäöllä...

        Makuja on monia,
        mielestäni Octavia I 2003/2004 mallin keula on yksi tyylikkäimpiä mitä nykyautoissa on. Se on mielestäni paremman näköinen kuin mitä on uuden mallin. Volvojen ja varsinkin Volkkareiden (Golf ja Passat) keulamuotoilu jää kauas taakse.

        Todella ihmetyttää miksi niin monet päätyy tylsään Golffiin kun vähän lisää maksamalla saa aidon Octavian!


    • Hyvä kysymys !

      Tätä kannattanee pohtia toisella tavalla. Miksi Skoda on jo erittäin suosittu Saksassakin ? Miksi jopa ennakkoluuloiset suomalaiset ostavat Skodan mieluummin kuin VW:n ?

      Onko todellakin käynyt niin, että jopa Suomessakin voi itse jopa päättää mikä on sopivaa itselle, eikä tarvitse muilla hyväksyttää ? Onko todella Suomeenkin tullut uusi aika ?

      Oikeasti en usko ilmastonmuutokseen vrt. esim. viestiketjun aloittajan piilomielipidettä.

      Mutta kuitenkin näyttää siltä, että Suomessakin asuu jonkunverran ihmisiä, jotka ajattelevat itse !

      • Antti

        Eivät suomalaiset todellakaan osta mieluummin Skodaa kuin VW:tä. Tutki hieman myyntitilastoja, niin huomaat sinäkin sen.


      • lauri
        Antti kirjoitti:

        Eivät suomalaiset todellakaan osta mieluummin Skodaa kuin VW:tä. Tutki hieman myyntitilastoja, niin huomaat sinäkin sen.

        WV:hen lisävarusteet maksaa erikseen,Skodaan saa samat kaupanpäälle samaan hintaan.Mutta niinhän se on aina ollut,WV:ssä tuntui jo 80-luvulla,että rattikin on lisävaruste,josta saa maksaa.


      • tilastoja
        Antti kirjoitti:

        Eivät suomalaiset todellakaan osta mieluummin Skodaa kuin VW:tä. Tutki hieman myyntitilastoja, niin huomaat sinäkin sen.

        Nimenomaan myynti- ja rekisteröintitilastoja kannattaa tutkia. Mitäs voi päätellä siitä, että viime vuonna keskimäärin myytiin 3.3 Golfia yhtä Octaviaa kohden. Helmikuussa 2005 rekisteröitiin enää 1.6 Golfia per yksi Octavia.

        Uskallatko ennustaa tilannetta ensi vuoden alussa?

        Toki Passatin voisi ottaa VW-osassa myös huomioon, mutta sitä rekisteröitiin vain 2/3 Ocujen määrästä nyt alkuvuonna, eikä se ainakaan mielikuvissa ole samassa sarjassa.

        Lähteenä Autoalan Tiedotuskeskus, kk-rekisteröintitilastot.


      • Hyvä kysymys !
        Antti kirjoitti:

        Eivät suomalaiset todellakaan osta mieluummin Skodaa kuin VW:tä. Tutki hieman myyntitilastoja, niin huomaat sinäkin sen.

        Tilastot ovat tilastoja. Katso tilastojen taakse !

        Tarkoitin siis, että yhä enemmän ihmiset ovat siirtyneet ostamaan Skodaa. VW ostetaan pakolla, Skoda mielellään. VW:n pakko johtuu usein ympäristöstä. Skodan ja Seatin ostajat ostavat sen koska haluavat sellaisen, VW on taas "pakko-ostos", se hankitaan jonkun muun syyn takia kuin mieluusti.


      • Kauppapoliitikko
        Antti kirjoitti:

        Eivät suomalaiset todellakaan osta mieluummin Skodaa kuin VW:tä. Tutki hieman myyntitilastoja, niin huomaat sinäkin sen.

        1) Olen suomalainen
        2) Seuraavaksi ostan mieluummin Skodan kuin VW:n.


    • samaan hintaan!

      Kalliimpihan se Skoda on, mutta laadusta ja varusteista kannattaa maksaa. Noin ajattelevat saksalaisestkin, sinne menee reippaasti enemmän Skodia (yli 78t autoa viime vuonna) kuin esim. Tsekin omille markkinoille.

      Lähikuukausina Octavia hätyyttelee Golfin rekisteröintisijoja Suomessa, rakettimainen nousu nähtiin jo alkuvuonna. Eli kansan syvien rivien mielipide ei ole sama kuin threadin aloittaneen kirjoittajan. Arvetenkin sivistynyt kansanosa osaa lukea Octaviaa koskevat testit ja arviot lehdistä ja internetistä, jopa ehkä koeajaakin Ocun ennen ostopäätöstä.

      • valitsin Skodan

        Ostin juurikin Skodan. Kävin koeajamassa seuraavia autoja ja mielestäni Skoda oli niistä paras.

        Mondeo
        Passat. 1.8T, 2,0. manuaali ja tiptronic
        Uusi A mersu
        Avensis
        Uusi Vectra
        Laguna

        Näistä autoista MIELESTÄNI paras oli SKODA. Ei siinä mitään hintahyötyä tullut, mutta auto mielytti muuten. Kone (2.0 FSI)oli aivan namu.

        Eli menkää ja koe-ajakaa niitä autoja ennen kuin annatte kommentteja!


      • o0o0o0

        Tein vertailun ostohetkellä viime syksynä. Kaikki varusteet otettiin mukaan vertailuun ja ne punnittiin euromääräisesti. Saman tasoinen Golffi, siis suunnilleen samoilla varusteilla, olisi maksanut minulle about 3000 eur enemmän kuin Octavia. Vaihtoauton hyvitys olisi ollut samaa tasoa molemmissa tapauksissa, tosin en vienyt folkkarin liikkeessä tinkimistä loppuun saakka koska asiakaspalvelu oli ko. affäärissä huonompaa. Eli pikkuisen edullisemmin sain auton näköisen auton, jossa on tavaratilaakin enemmän kuin Golffissa.


      • pate
        valitsin Skodan kirjoitti:

        Ostin juurikin Skodan. Kävin koeajamassa seuraavia autoja ja mielestäni Skoda oli niistä paras.

        Mondeo
        Passat. 1.8T, 2,0. manuaali ja tiptronic
        Uusi A mersu
        Avensis
        Uusi Vectra
        Laguna

        Näistä autoista MIELESTÄNI paras oli SKODA. Ei siinä mitään hintahyötyä tullut, mutta auto mielytti muuten. Kone (2.0 FSI)oli aivan namu.

        Eli menkää ja koe-ajakaa niitä autoja ennen kuin annatte kommentteja!

        käyttääkö ko FSI moottori 98 bensaa,jos käyttää eikö se ole aika aataminaikaista,näin ainakin lehdet väittävät Wolkkarin FSI koneesta.


      • pate vielä
        pate kirjoitti:

        käyttääkö ko FSI moottori 98 bensaa,jos käyttää eikö se ole aika aataminaikaista,näin ainakin lehdet väittävät Wolkkarin FSI koneesta.

        FSI mootorissa voi käyttää 95 bensaa,mutta tehot tippuu ja kulutus nousee,onko tämä edistystä?


      • Oktaanivalinta
        pate vielä kirjoitti:

        FSI mootorissa voi käyttää 95 bensaa,mutta tehot tippuu ja kulutus nousee,onko tämä edistystä?

        Mahtaako oktaanitunnistus moottorissa perustua yksinkertaisesti nakutustunnistimeen, kuten aikaisemmissakin moottoreisssa? Eli sytytyshetkeä siirretään tarpeen mukaan juuri nakutusalueen ulkopuolelle. Toki huipputehoista ehkä jäädään tai vastaavasti halvempaa bensaa kuluu samoilla tehoilla vähän enemmän, mutta minusta on ihan asiallista, että voi käyttää myös 95:sta halutessaan. Ei oikein onnistunut ennen vanhaan, jos moottori halusi 98:ia.


      • Samu-75
        pate kirjoitti:

        käyttääkö ko FSI moottori 98 bensaa,jos käyttää eikö se ole aika aataminaikaista,näin ainakin lehdet väittävät Wolkkarin FSI koneesta.

        Jos 98:lla säästyy 2-3 desiä /100km, on polttoaineen hintero katettu. Paremmat käyntiominaisuudet ja vääntömomentti sitten tulevat kaupan päällisiksi.


      • pate
        Samu-75 kirjoitti:

        Jos 98:lla säästyy 2-3 desiä /100km, on polttoaineen hintero katettu. Paremmat käyntiominaisuudet ja vääntömomentti sitten tulevat kaupan päällisiksi.

        FSI moottori 2-4 desiä bensaa vähemmän kuin vastaavat moottorit esim.Hondalla tai Toyotalla,tuskin.


      • pate
        pate kirjoitti:

        FSI moottori 2-4 desiä bensaa vähemmän kuin vastaavat moottorit esim.Hondalla tai Toyotalla,tuskin.

        kävin tarkastamassa Toyon ja Hondan sivuilta kulutukset yhdistetty 100 km:Skoda kulutti vähemmän:Avensis 8,1 L Honda 7,7 L ja Skoda 7,2 L.En vertaillut hevosvoimia,enkä vääntöä 2,0 l koneilla.


      • Samu-75
        pate kirjoitti:

        kävin tarkastamassa Toyon ja Hondan sivuilta kulutukset yhdistetty 100 km:Skoda kulutti vähemmän:Avensis 8,1 L Honda 7,7 L ja Skoda 7,2 L.En vertaillut hevosvoimia,enkä vääntöä 2,0 l koneilla.

        Hyvä noin, itse ajattelin lähinnä vertailua 95/98 samalla koneella. Tälläisestä on keskusteltu UltimateVW.COM palstalla koskien 1.8T moottoria, jonka perusversiot on siis tehty käyttämään 95:a. Moni kuitenkin, allekirjoittanut mukaanlukien, ajaa perus 1.8T:llä 98:a tankissa.


      • Hintalaatumies
        pate kirjoitti:

        FSI moottori 2-4 desiä bensaa vähemmän kuin vastaavat moottorit esim.Hondalla tai Toyotalla,tuskin.

        "Käyttääkö FSI moottori 2-4 desiä bensaa vähemmän kuin vastaavat moottorit esim.Hondalla tai Toyotalla,tuskin."

        FSI 1.6 Octavian keskikulutus on valmistajan mukaan 6,6 litraa kun esim. 1.6 Avensikselle tehdas ilmoittaa 7,2 litraa. Kulutushan riippuu paljon ajotavasta, mutta ainakin meillä Octavian tietokone näyttää 6,4 l/100 km. Normaaliajossa ja vakionopeutta hyödyntäen.

        Että kyllä FSI:n polttoainesäästöillä pitäisi helposti tuottaa takaisin 98:n noin 2 sentin hintaero.


      • Matu
        o0o0o0 kirjoitti:

        Tein vertailun ostohetkellä viime syksynä. Kaikki varusteet otettiin mukaan vertailuun ja ne punnittiin euromääräisesti. Saman tasoinen Golffi, siis suunnilleen samoilla varusteilla, olisi maksanut minulle about 3000 eur enemmän kuin Octavia. Vaihtoauton hyvitys olisi ollut samaa tasoa molemmissa tapauksissa, tosin en vienyt folkkarin liikkeessä tinkimistä loppuun saakka koska asiakaspalvelu oli ko. affäärissä huonompaa. Eli pikkuisen edullisemmin sain auton näköisen auton, jossa on tavaratilaakin enemmän kuin Golffissa.

        Saat laskutoimituksesi loppuun kun tarjoat Skodaa vaihdossa. Kysäiseppä samalla verrokki Golfin hyvitystä. Golf Variant oli muuten vuoden 2003 myydyin auto! Ilmeisesti myös kovin haluttu ja arvostettu!


      • missä?
        Matu kirjoitti:

        Saat laskutoimituksesi loppuun kun tarjoat Skodaa vaihdossa. Kysäiseppä samalla verrokki Golfin hyvitystä. Golf Variant oli muuten vuoden 2003 myydyin auto! Ilmeisesti myös kovin haluttu ja arvostettu!

        No missäs päin maailmaa se Golf Variant oli suosituin vuonna 2003? Ainakin Suomessa hävisi Corollalle yli 2300:lla autolla.
        Vaihtoautovertailussa tuskin Skodalla on ongelmia. Tottahan Golfista olisi aikanaan hyvä saada enemmän vaihdossa kuin Ocusta, maksaahan se vastaavalla varustuksella Ocua enemmän, mutta eipä se ole VW myynnin taantumisen perusteella mitenkään varmaa. Volkkarin markkinaosuus ei enää ole edes kaksinkertainen Skodaan nähden ja kaiken päälle tippuu koko ajan.

        Vastaavasti Ocun vaihtoarvo on ennemmin ollut alempana kun auto uutenakin maksoi Golfia vähemmän, ei siinä sen kummemmasta ole ollut kyse.


      • Iso talli
        valitsin Skodan kirjoitti:

        Ostin juurikin Skodan. Kävin koeajamassa seuraavia autoja ja mielestäni Skoda oli niistä paras.

        Mondeo
        Passat. 1.8T, 2,0. manuaali ja tiptronic
        Uusi A mersu
        Avensis
        Uusi Vectra
        Laguna

        Näistä autoista MIELESTÄNI paras oli SKODA. Ei siinä mitään hintahyötyä tullut, mutta auto mielytti muuten. Kone (2.0 FSI)oli aivan namu.

        Eli menkää ja koe-ajakaa niitä autoja ennen kuin annatte kommentteja!

        Ostakaa ja käyttäkää niitä autoja ennen kuin annatte kommentteja!


      • Jotain realismia...
        pate kirjoitti:

        FSI moottori 2-4 desiä bensaa vähemmän kuin vastaavat moottorit esim.Hondalla tai Toyotalla,tuskin.

        Hondan tai Toyotan moottori Skodassa!!!


      • Anonyymi
        valitsin Skodan kirjoitti:

        Ostin juurikin Skodan. Kävin koeajamassa seuraavia autoja ja mielestäni Skoda oli niistä paras.

        Mondeo
        Passat. 1.8T, 2,0. manuaali ja tiptronic
        Uusi A mersu
        Avensis
        Uusi Vectra
        Laguna

        Näistä autoista MIELESTÄNI paras oli SKODA. Ei siinä mitään hintahyötyä tullut, mutta auto mielytti muuten. Kone (2.0 FSI)oli aivan namu.

        Eli menkää ja koe-ajakaa niitä autoja ennen kuin annatte kommentteja!

        Kyllä kannattaa.. Itse oon ajanut eri Skodan versioilla 1. Skoda Felicia 1,9 D combi 5,h pakettiauto D-vero halpa....Octavia 1,9 TDI , Superb 2.5 TDI , Superb TDI tdi 170hv combi , nyt alla Superb 3.6 FSI combi ,kaikilla mausteilla optimointi ...mukava kyykyttää linttoja....mb ja bmw......


    • ismac

      Kävin itseni kanssa "henkien taistelun" 2 v. sitten: ostanko Passatin vai Superbin, tuolloin Suberb oli n. 3000 e kalliimpi lähtöhinnaltaan, mutta kun autot varusti samantasoisiksi, olikin Passat tuon 3000 e kalliimpi. Olisin saanut vanhasta autostani suuremman hyvityksenkin Passattiin, mutta tosiasia, että vaihtoehtoina oli Passat ja "Passatin jatkettu malli", johon on vielä varusteiden muodossa saatu ripaus ylellisyyttä, kallisti vaa'an Skodan puolelle. En oikein löytänyt yhtään syytä VW:n ostoon koeajojen jälkeen, onhan merkki tietysti "parempi", mutta auto ei. Ja ainahan voi pistää vanhoilta ajoilta muistoksi jääneen "keulatähden" tyynyn alle jos alkaa Napoleon-syndrooma vaivata!

    • Skoda samaan

      Skodan saa suunnilleen samaan hintaan ja se on kuitenkin omaleimaisempi auto.. Ihmettelen tuota volkkarin arvostusta, se on vähän niin kuin eilen keitetty kahvi... Huom. tämäkin vaan minun mielipide

      • Jorkki

        Mittasuhteiltaan nimittäin. Peräylitys kuin EU -rekassa.


      • Painojakauma
        Jorkki kirjoitti:

        Mittasuhteiltaan nimittäin. Peräylitys kuin EU -rekassa.

        Jospa laittaisit tänne keskeisimmät mittasuhteet, jotka autossa tulisi olla vuonna 2020. Siihen mennessä kai jokainen meistä on vaihtanut nykykotteronsa (muutamaan kertaan). Voisimme sitten ostaa ilmoittamiesi suhteiden mukaisen optimaalisen ratkaisun.


    • passat vs.octavia

      Tätä ei voi kun ihmetellä. Skodathan on alunperin tarkoitettu koottavksi WV:n'ylijäämäosista' ja jos esim.katsoo esim. uuttaa Octaviaa, niin yhdennäköisyys passatiin on selvä. Passat on kuitenkin auto ja kun uusi octavia on passatin hintaluokassa, ei voi kun ihmetellä, miksi ostaa octavia ? Passatia on tehty kuitenkin iät ja ajat, jo silloin kun skoda oli vielä kommunistien omistama. Skoda-kuskit palatkoon ruotuun ja tunnustakaa tosiasiat.

      • on jokseenkin

        surkein auto vikatilastojenkin valossa. Octavia on huomattavasti parempi.

        Miksei Passattia vedetä markkinoilta ja ruveta valmistamaan vain Audeja ja Skodaa? Tunnustettaisi, että aika on ajanut ohi. Avensis ja Mazda 6 korvaavat kyllä taksiautona Passatin mennen tullen. Vähemmän kitinöitä.

        Passat ja VW konserin surkea merkkihuolto Suomessa pilaavat Audin ja Golfin maineen!!!


      • jo ennen Volkswagenin syntyä!

        Passatia ja koko Volkkaria ei ollut olemassakaan vielä silloin, kun Skoda jo teki laatuautoja sotien välissä. Skoda on palaamassa samoille urille ja vauhdilla. Onko Passatiinkin käytetty ylijäämäosia, kun se on säännöllisesti vikatilastoissa Ocun perässä?!
        Onneksi Superbiin ei laitettu kiinalaisia tukivarsia!


      • häpeäpilkku
        jo ennen Volkswagenin syntyä! kirjoitti:

        Passatia ja koko Volkkaria ei ollut olemassakaan vielä silloin, kun Skoda jo teki laatuautoja sotien välissä. Skoda on palaamassa samoille urille ja vauhdilla. Onko Passatiinkin käytetty ylijäämäosia, kun se on säännöllisesti vikatilastoissa Ocun perässä?!
        Onneksi Superbiin ei laitettu kiinalaisia tukivarsia!

        Olis mukava nähdä nämö vikatilastot. Eipä taida sellaisia löytyä. Seat ja etenkin skoda on VAG-konsenin häpeäpilkkuja, eihän esim.saksassa edes skoda myydä kuin marginaaliset määrät. Eri asia on täällä soviet finlandissa, jossa on joku ihmeen skoda-villitys valloillaan.


      • JÄRKEÄ valintoihin

        Valitsin nimenomaisesti Skodan siksi, että halusin omalta vaatimattomalta osaltani tukea kommari-ikeen alta vapautuneen maan kansantaloutta.


      • VW meillä jo v. 1952

        Skodaahan kasattiin reippaasti yli sata vuotta sitten eli ennen kuin salamasota-Aatu edes ehti funtsia kansanauton kehittämistä. Koeta tunnustaa tämä tosiasia.


    • buumista

      No ehkäpä se on buumi täällä keskustelupalstalla, mutta katsoppa tämän vuoden rekisteröintejä. Kyllä se Golf on esim. myynyt monin kertaisen määrän verrattuna octaviaan, vaikka ocu on tosin omaa markkinaosuuttaan kivasti lisännyt. Noi autotestit on suomessa hirveän suuria mielipidevaikuttajia. Itsekin olisin varmasti kiinnostunut octaviasta, jos se olisi hinnoiteltu kuten hyundai accent ja Kia Cerato.

      • Kaukoidän ihmeet ...?

        Faktaa rekisteröinneistä:
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/

        Tammikuussa Golfeja myytiin 2.5-kertainen, helmikuussa enää 1.6-kertainen määrä Octavioihin verrattuna. Muutaman päivän päästä tiedetään maaliskuun tilasto eikä se tule olemaan Ocun kannalta ainakaan edellisiä huonompi.

        Ihan mielellään itse kukin voin valita Huyndain tai Kian; Octavian hintaluokka alkaa vaatia jo hivenen ostokykyäkin. Ocun koteloiden ja rakenteiden kaltaista kunnollista ruostesuojausta nuo merkit tuskin osaavat sen enempää kuin esimerkiksi Mazdakaan. Extrahintaa kun voi maksaa myös päälle päin näkymättömistä asioista.


      • vaatii ostokykyä?
        Kaukoidän ihmeet ...? kirjoitti:

        Faktaa rekisteröinneistä:
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/

        Tammikuussa Golfeja myytiin 2.5-kertainen, helmikuussa enää 1.6-kertainen määrä Octavioihin verrattuna. Muutaman päivän päästä tiedetään maaliskuun tilasto eikä se tule olemaan Ocun kannalta ainakaan edellisiä huonompi.

        Ihan mielellään itse kukin voin valita Huyndain tai Kian; Octavian hintaluokka alkaa vaatia jo hivenen ostokykyäkin. Ocun koteloiden ja rakenteiden kaltaista kunnollista ruostesuojausta nuo merkit tuskin osaavat sen enempää kuin esimerkiksi Mazdakaan. Extrahintaa kun voi maksaa myös päälle päin näkymättömistä asioista.

        Salli mun nauraa, halpisautohan se on ylemmän keskiluokan mielestä aina ja iänkaikkisesti.


      • maaliskuu05
        Kaukoidän ihmeet ...? kirjoitti:

        Faktaa rekisteröinneistä:
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/

        Tammikuussa Golfeja myytiin 2.5-kertainen, helmikuussa enää 1.6-kertainen määrä Octavioihin verrattuna. Muutaman päivän päästä tiedetään maaliskuun tilasto eikä se tule olemaan Ocun kannalta ainakaan edellisiä huonompi.

        Ihan mielellään itse kukin voin valita Huyndain tai Kian; Octavian hintaluokka alkaa vaatia jo hivenen ostokykyäkin. Ocun koteloiden ja rakenteiden kaltaista kunnollista ruostesuojausta nuo merkit tuskin osaavat sen enempää kuin esimerkiksi Mazdakaan. Extrahintaa kun voi maksaa myös päälle päin näkymättömistä asioista.

        http://194.157.221.15/markkinointijarjestelma/julkaisu/tiedostot/maaliskuu_2005.pdf


      • maaliskuussa

        Golfin ja Octavian väliset rekisteröintitilastot maaliskuussa vahvisti sitten Ocun asemaa.
        1,2 Golfia per yksi Octavia. Tässä kuussa Ocu menee ohi. Kyllä Octavioiden määrän lisääntyminen minusta näkyy jo liikenteessä, alkuvuonna 8. eniten rekisteröity automalli, markkinaosuus 3,6%.


      • Superbisti
        vaatii ostokykyä? kirjoitti:

        Salli mun nauraa, halpisautohan se on ylemmän keskiluokan mielestä aina ja iänkaikkisesti.

        Itse kuulun ylempään keskiluokkaan (itseasiassa hyvätuloisiin). Silti ajelen Superbilla, sillä hinta-laatusuhde on Superbissa aivan omaa luokkaansa. Harmi, kun sitä ei saa isomalla koneella (omani 2.8V6). Kun Superbiin saisi sen 3.2V6:sen, niin seuraavakin auto olisi Skoda.


    • vw-mummo

      Kyllä siinä VW:ssä joutuu joka varusteen maksamaan kovalla rahalla. Kuka nyt joka mukitelineestä ja sähkölasinnostimista viitsii maksella lisähintaa. Ja harva viitsiikään, kun katsoo VW:n vaihdokkeja - ihme on jos autossa on yksikin lisävaruste.

      • Nissan vm.94

        Olen uutta autoa katellut ja VW:n tuotteissa ei lisävarusteilla "mässäillä"(ehkä tuleva skodan omistaja)


    • Lepolasse

      Tilastojen mukaan Octaviaa myydään tällä hetkellä Saksassa enemmän kuin esim. Meganea, Mazda3:sta, Mazda6:sta, Mondeota, Vectraa, 307:aa, 407:aa tai Avensista.

      • jeppe

        Vertaat torvelo vanhoihin automalleihin. Peugeot on tuorein vuodelta 2004! Verrokeista osa 5 v. vanhoja malleja!


      • Lepolasse
        jeppe kirjoitti:

        Vertaat torvelo vanhoihin automalleihin. Peugeot on tuorein vuodelta 2004! Verrokeista osa 5 v. vanhoja malleja!

        mihin sitten verrataan jos ei tuotannossa oleviin malleihin? Kysyn vaan? Torvelo.


      • turhanpäiväistä

        Kummastuttaa tämä jatkuvat Skodan mollaaminen. Onko todellakin muiden automerkkien omistajien itsetunto niin heikko, että täytyy tulla mollaamaan tänne Octaviaa? Eiköhän jokainen tee itse autonostopäätöksensä, eikä siihen ole muilla sanomista.

        Tuntuu tuo Skoda Octavian testimenestys olla liikaa muilla autoilla ajeleville. Kihiskää itseksenne ja lopettakaa tämä typerä keskustelu skodan hyvyydestä/huonoudesta. Jooko?!


      • Kaltenbrunner

        Joopa joo, niin siellä myytiin hyvin Trabantteja ja Wartburgejakin.


      • Herää pahvi
        Kaltenbrunner kirjoitti:

        Joopa joo, niin siellä myytiin hyvin Trabantteja ja Wartburgejakin.

        Suomessakin ajettiin ennenmuinoin IFA:lla. Mutta nyt ollaan vuodessa 2005.

        Sitäpaitsi Warreja ja Trbeja myytiin kaiketi siellä DDR:n puolella jos ylipäätään tiedät mikä se oli.


    • just joo

      Volkswagen on MIELESTÄNI todella mielenkiinnoton auto: hajuton, mauton, väritön ja harmaa ovat mielestäni adjektiivejä jotka kuvailevat volkkaria aika hyvin. Skodassa sen sijaan on volkkarin parhaat puolet, eli tekniikka, ja sen lisäksi komeampi muotoilu ja parempi hinta/laatusuhte (sama tekniikka, halvempi).

      • ruostetta housuissa

        Mielipiteitä kaikilla on ja oltavakin.

        Ostan VW:n siksi että se ei liikaa erotu massasta, silloin ei myöskään trendit vaikuta autoon eikä edelleenkään esim. jälleenmyyntiarvoon.
        Auto on silti jatkuvasti modernin näköinen. Vrt vähänkin vanhemmat octavia, xsara, V40, astra yms - todella passé.

        Lisäksi minun mielestäni skodalla on oma itäinen ominaistuoksunsa joka estää minua ostamasta sitä enää toista kertaa.


      • Lepolasse
        ruostetta housuissa kirjoitti:

        Mielipiteitä kaikilla on ja oltavakin.

        Ostan VW:n siksi että se ei liikaa erotu massasta, silloin ei myöskään trendit vaikuta autoon eikä edelleenkään esim. jälleenmyyntiarvoon.
        Auto on silti jatkuvasti modernin näköinen. Vrt vähänkin vanhemmat octavia, xsara, V40, astra yms - todella passé.

        Lisäksi minun mielestäni skodalla on oma itäinen ominaistuoksunsa joka estää minua ostamasta sitä enää toista kertaa.

        niinhän se menee, Golfia ostavat kaiketi "vanhoilliset" ihmiset, skodan osto vaatii (vieläkin) ennakkoluulottomuutta ja kansalaisrohkeutta. Sitäpaitsi Octavian korimalli on mielstäni todella ajaton ja tyylikäs.

        Mitä ihmettä muuten höriset tuossa hajusta? En voi kerta kaikkiaan ymmärtää.


      • vaan ei Ocuissa
        ruostetta housuissa kirjoitti:

        Mielipiteitä kaikilla on ja oltavakin.

        Ostan VW:n siksi että se ei liikaa erotu massasta, silloin ei myöskään trendit vaikuta autoon eikä edelleenkään esim. jälleenmyyntiarvoon.
        Auto on silti jatkuvasti modernin näköinen. Vrt vähänkin vanhemmat octavia, xsara, V40, astra yms - todella passé.

        Lisäksi minun mielestäni skodalla on oma itäinen ominaistuoksunsa joka estää minua ostamasta sitä enää toista kertaa.

        Octavia ei siis todellakaan ole sinulle tarkoitettu. Älä missään tapauksessa ala ajattelemaan sillä tavalla itsenäisesti, niinkuin moni autonsa uuteen Ocuun vaihtanut on nyt viime kuukausina tehnyt. Kun Octaviaa myydään ensi kuussa saman verran kuin Ocua jo jatkossa enemmän, niin kummankohan jälleenmyyntiarvo mahtaa säilyä paremmin?
        Ei vanhankaan mallin arvo ole romahtanut, sitä vaan myytiin alkuaan selvästi verrokkeja halvemmalla.

        Tuoksuihin auttaa kalsarien vaihto. Varsinkin jos niissä on jo "ruostetta" ...


      • itsenäistä
        vaan ei Ocuissa kirjoitti:

        Octavia ei siis todellakaan ole sinulle tarkoitettu. Älä missään tapauksessa ala ajattelemaan sillä tavalla itsenäisesti, niinkuin moni autonsa uuteen Ocuun vaihtanut on nyt viime kuukausina tehnyt. Kun Octaviaa myydään ensi kuussa saman verran kuin Ocua jo jatkossa enemmän, niin kummankohan jälleenmyyntiarvo mahtaa säilyä paremmin?
        Ei vanhankaan mallin arvo ole romahtanut, sitä vaan myytiin alkuaan selvästi verrokkeja halvemmalla.

        Tuoksuihin auttaa kalsarien vaihto. Varsinkin jos niissä on jo "ruostetta" ...

        ajattelua Skodan osto muka on? Jokainen ostaa sellaisen auton, johon on varaa ja josta tykkää. Ootte te skodistit ihme porukkaa, minkä ihmeen takia te yritätte käännyttää ihmisiä skodisteiksi? Kiihkoilijoita kaikki tyynni.


      • alskohodisti
        vaan ei Ocuissa kirjoitti:

        Octavia ei siis todellakaan ole sinulle tarkoitettu. Älä missään tapauksessa ala ajattelemaan sillä tavalla itsenäisesti, niinkuin moni autonsa uuteen Ocuun vaihtanut on nyt viime kuukausina tehnyt. Kun Octaviaa myydään ensi kuussa saman verran kuin Ocua jo jatkossa enemmän, niin kummankohan jälleenmyyntiarvo mahtaa säilyä paremmin?
        Ei vanhankaan mallin arvo ole romahtanut, sitä vaan myytiin alkuaan selvästi verrokkeja halvemmalla.

        Tuoksuihin auttaa kalsarien vaihto. Varsinkin jos niissä on jo "ruostetta" ...

        Kerrotko "vaan ei ocuissa" kuinka myytyjen autojen lukumäärä korreloi jälleenmyyntiarvon kanssa?
        Esimerkiksi aiemmin paljon myydyt Lada ja Nissan Sunny!

        Eiköhän jm-arvoon vaikuta enemmän jotkin muut seikat; mm. laatu ja auton kestävyys.

        Skodan kohdalla se jää vielä nähtäväksi, tällä hetkellä ei vakuuta - VW:lla näytöt on jo annettu.


      • Erkki twistaa
        itsenäistä kirjoitti:

        ajattelua Skodan osto muka on? Jokainen ostaa sellaisen auton, johon on varaa ja josta tykkää. Ootte te skodistit ihme porukkaa, minkä ihmeen takia te yritätte käännyttää ihmisiä skodisteiksi? Kiihkoilijoita kaikki tyynni.

        että täällä suihkitaan ihan mitä sattuu soopaa Skodan tiimoilta, ja jonkunhan niitä virheitä on oiottava. Se, että faktoja tuodaan pöytään, ei tietenkään tarkoita, että niiden avulla yritettäisiin todistella Skodan olevan maailman paras auto. Ei siitä ole kysymys.

        Pahimpia kiihkoilijoita ovat täällä ne, jotka työntävät provoa provon perään yrittäen mollata Skodaa. Ootte te ihme porukkaa, nii!


      • ennen aamua!
        itsenäistä kirjoitti:

        ajattelua Skodan osto muka on? Jokainen ostaa sellaisen auton, johon on varaa ja josta tykkää. Ootte te skodistit ihme porukkaa, minkä ihmeen takia te yritätte käännyttää ihmisiä skodisteiksi? Kiihkoilijoita kaikki tyynni.

        On muuten ihan varma, että täällä ei ketään väkisin käännytetä, mutta palstahan on joutunut parin provoilijan vänkäämisen kohteeksi. Ja he ihan väkisin kerjäävät Skodaa puoltavia kommentteja. Skoda-palstalla!

        Itsenäistä ajattelua ei minusta edusta se, että joku ostaa Golfia sen takia että se ei erotu massasta. Skodan ostaminen on ollut poikkemista trendistä ja vaatinut järkeilyä - näihin asti. Mutta jo myöhemmin tänä vuonna noiden autojen osat siis jo vaihtuvat, käännekohta ensi kuussa.
        Se jos mikä osoittaa provoilijoiden kirjoittelun valuneen pahasti hiekkaan.


      • vaan ei ocuissa
        alskohodisti kirjoitti:

        Kerrotko "vaan ei ocuissa" kuinka myytyjen autojen lukumäärä korreloi jälleenmyyntiarvon kanssa?
        Esimerkiksi aiemmin paljon myydyt Lada ja Nissan Sunny!

        Eiköhän jm-arvoon vaikuta enemmän jotkin muut seikat; mm. laatu ja auton kestävyys.

        Skodan kohdalla se jää vielä nähtäväksi, tällä hetkellä ei vakuuta - VW:lla näytöt on jo annettu.

        Toyota Corolla ja Golf olivat siis viime vuoden myydyimpiä autoja.

        Arvon alenemista voi katsella tästä:
        http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm

        Corollalla keskimäärin jäljellä 77% kolme vuotta vanhana, Golfilla 78%.

        Näitä paremmin arvonsa säilyttävät jotkut pikkuautot tai dieselit. Octavia saa arvon 73%, mutta tuskin kukaan asioista ja myynnin kehityksestä perillä oleva uskoo kuilun säilyvän?
        Taulukoiden vertailut ovat kesältä 2004.

        Kuten sanoit, laatu ja kestävyys määräävät ja Ocu I:llä alkaa olla pian kahdeksan vuotta näyttöaikaa takanaan. 6-7 vuotiaiden autojen Tüv -katsastusvikatilastoissa Golf ja Ocu ovat peräkkäisillä sijoilla, vikaprosentit 14.6% ja 14.9%. Tarvitaan 333 Golfia ja 333 Octaviaa, jotta Ocujen joukossa on yksi viallinen auto ENEMMÄN kuin Golfien joukossa. Eiköhän tämä kerro Octaviankin laadusta, jos kerran VW on näytön antanut?!


      • J&S
        alskohodisti kirjoitti:

        Kerrotko "vaan ei ocuissa" kuinka myytyjen autojen lukumäärä korreloi jälleenmyyntiarvon kanssa?
        Esimerkiksi aiemmin paljon myydyt Lada ja Nissan Sunny!

        Eiköhän jm-arvoon vaikuta enemmän jotkin muut seikat; mm. laatu ja auton kestävyys.

        Skodan kohdalla se jää vielä nähtäväksi, tällä hetkellä ei vakuuta - VW:lla näytöt on jo annettu.

        Ajan Skodalla enkä VW:llä, kun VW tosiaan on ne näyttönsä jo antanut.... Itselläni olisi VW:ltä tullut kysymykseen Passat ja lähipiirissä olevien Passat kuskien kokemusten perusteella en uskaltanut Passattia valita (kuuluu ainakin parilla kaverilla olevan viimeinen "volkkari", Skoda (ja pari muutakin merkkiä) kiinnostaa kun minulla ei ole ongelmia ollut ja olen siltä pohjalta voinut suositella)... Tää on tosi.

        Noista arvon alenemisista, kun mitataan prosenteissa... Tästä on toki ollut täällä juttua aikaisemminkin...

        Jos on kaksi samanhintaista autoa ja arvon pudotus on prosenteissa sama, silloinhan rahallisesti arvo on pudonnut saman verran. Vertailu tosin muuttuu jos autot ovat eri hintaisia, samalla prosentilla alkujaan kalliimman auton hinta euroissa putoaa enemmän...


      • Hoh-hoo!
        ennen aamua! kirjoitti:

        On muuten ihan varma, että täällä ei ketään väkisin käännytetä, mutta palstahan on joutunut parin provoilijan vänkäämisen kohteeksi. Ja he ihan väkisin kerjäävät Skodaa puoltavia kommentteja. Skoda-palstalla!

        Itsenäistä ajattelua ei minusta edusta se, että joku ostaa Golfia sen takia että se ei erotu massasta. Skodan ostaminen on ollut poikkemista trendistä ja vaatinut järkeilyä - näihin asti. Mutta jo myöhemmin tänä vuonna noiden autojen osat siis jo vaihtuvat, käännekohta ensi kuussa.
        Se jos mikä osoittaa provoilijoiden kirjoittelun valuneen pahasti hiekkaan.

        Että ihan ensi kuussa muuttuu ajattelutapa. Justiinsa juu :D Mistäköhän sitten mahtaa johtua, että BMW:tä pidetään EDELLEEN jonkinsortin juppiautona ja munanjatkeena, vaikka kultaisesta 80-luvusta on jo aikaa!

        Kyllä se niin on, että kun on kerran maineensa kunnolla loannut (kuten esim. Opel ruostesekoiluillaan 90-luvulla), niin arvostuksen takaisinsaaminen ei tapahdu edes kymmenessä vuodessa. Skoda on mielestäni ihan ok auto, mutta itäauton maineestaan se ei tule pääsemään eroon vielä vuosiin. Eli tulevaisuudessakin Skodan ostaneet saavat olla puolustelemassa "järkivalintaansa" uteliaille kyselijöille.


      • kyselijöitä ilmaantuu!
        Hoh-hoo! kirjoitti:

        Että ihan ensi kuussa muuttuu ajattelutapa. Justiinsa juu :D Mistäköhän sitten mahtaa johtua, että BMW:tä pidetään EDELLEEN jonkinsortin juppiautona ja munanjatkeena, vaikka kultaisesta 80-luvusta on jo aikaa!

        Kyllä se niin on, että kun on kerran maineensa kunnolla loannut (kuten esim. Opel ruostesekoiluillaan 90-luvulla), niin arvostuksen takaisinsaaminen ei tapahdu edes kymmenessä vuodessa. Skoda on mielestäni ihan ok auto, mutta itäauton maineestaan se ei tule pääsemään eroon vielä vuosiin. Eli tulevaisuudessakin Skodan ostaneet saavat olla puolustelemassa "järkivalintaansa" uteliaille kyselijöille.

        Meinaat sitten sitä, että vaikka itäauton maineestaan (15 vuoden ajan jo) puhdistunut Skoda nyt käy kaupaksi miltei yhtä hyvin kuin vaikka Golf - ja saksassa paremmin kuin Mondeo - niin maine palaa tulevina vuosina ikäänkuin takaisin ja valintaa pitää selitellä niillekin, joilla ehkä on harvinaisempi auto?!

        Selittelyt ovat viime kuukausina kääntyneet vallan toiselle kantille. Eilen naapurini kyseli oman Octaviani hankintahistoriasta, tarkoituksenaan vaihtaa lähiaikoina vanha Volvonsa diesel-Octaviaan. Hän kun on kulkenut joskus mukanani Ocussa ja voinut seurata autoni vaiheita jo jonkun vuoden. Ei ole jäänyt huonoa vaikutelmaa.

        Skoda ei ole mielestäni missään vaiheessa pilannut mainettaan. Opel sen sijaan sen teki ja ei pääse siitä vuosiin eroon. Oli ruosteet, öljynkulutukset, jakohihnat - liikaa samalle merkille muutaman vuoden aikana!


      • ihmettä?!
        kyselijöitä ilmaantuu! kirjoitti:

        Meinaat sitten sitä, että vaikka itäauton maineestaan (15 vuoden ajan jo) puhdistunut Skoda nyt käy kaupaksi miltei yhtä hyvin kuin vaikka Golf - ja saksassa paremmin kuin Mondeo - niin maine palaa tulevina vuosina ikäänkuin takaisin ja valintaa pitää selitellä niillekin, joilla ehkä on harvinaisempi auto?!

        Selittelyt ovat viime kuukausina kääntyneet vallan toiselle kantille. Eilen naapurini kyseli oman Octaviani hankintahistoriasta, tarkoituksenaan vaihtaa lähiaikoina vanha Volvonsa diesel-Octaviaan. Hän kun on kulkenut joskus mukanani Ocussa ja voinut seurata autoni vaiheita jo jonkun vuoden. Ei ole jäänyt huonoa vaikutelmaa.

        Skoda ei ole mielestäni missään vaiheessa pilannut mainettaan. Opel sen sijaan sen teki ja ei pääse siitä vuosiin eroon. Oli ruosteet, öljynkulutukset, jakohihnat - liikaa samalle merkille muutaman vuoden aikana!

        "Skoda ei ole mielestäni missään vaiheessa pilannut mainettaan."

        80-luvullahan Skoda oli Mossen ja Ladan kanssa halvimmat Suomessa myytävät autot. Laatueroja ei ed. mainituilla menopeleillä juurikaan keskenään ollut. Skoda taisi olla jopa halvempi kuin 1200-Lada, jos en aivan väärin muista. Molempien hinnat pyörivät siinä 30 tuhannen markan, eli n. 5 tuhannen euron tuntumassa.

        60-luvullahan Skoda oli arvostettu automerkki, mutta kyllä nimenomaan 80-luvulla Skodan nimi vedettiin niin alas kuin vain mahdollista! Kuinka siis voit väittää, että Skoda ei ole missään vaiheessa pilannut mainettaan?

        Nyky-Skodalla ja tuolla 80-luvun hirvityksellä ei ole enää mitään muuta yhteistä kuin nimi (ja logo), mutta siitähän koko juttu kiikastaakin: Skoda sanasta tulee mieleen se 80-luvun laatikko, ei muuta.


      • kyselijöitä ilmaantuu!
        ihmettä?! kirjoitti:

        "Skoda ei ole mielestäni missään vaiheessa pilannut mainettaan."

        80-luvullahan Skoda oli Mossen ja Ladan kanssa halvimmat Suomessa myytävät autot. Laatueroja ei ed. mainituilla menopeleillä juurikaan keskenään ollut. Skoda taisi olla jopa halvempi kuin 1200-Lada, jos en aivan väärin muista. Molempien hinnat pyörivät siinä 30 tuhannen markan, eli n. 5 tuhannen euron tuntumassa.

        60-luvullahan Skoda oli arvostettu automerkki, mutta kyllä nimenomaan 80-luvulla Skodan nimi vedettiin niin alas kuin vain mahdollista! Kuinka siis voit väittää, että Skoda ei ole missään vaiheessa pilannut mainettaan?

        Nyky-Skodalla ja tuolla 80-luvun hirvityksellä ei ole enää mitään muuta yhteistä kuin nimi (ja logo), mutta siitähän koko juttu kiikastaakin: Skoda sanasta tulee mieleen se 80-luvun laatikko, ei muuta.

        No en nyt verrannutkaan ns. länsiautoihin itä-Skodaa. Itäautoista Skoda oli laadukkaimpana pidetty - ilmestyihän tässä Alfamerilta kirjakin "Skoda - Itäautoista arvostetuin".

        Mosseahan ei 80-luvulla enää ollutkaan, mutta muisteltakoon vaikka Tuulilasin Eliten kestotestiä, joka keskeytettiin alle 30 tkm:ssa, kun "autoa" ei kertakaikkiaan saatu pidettyä kasassa ;-)
        Väitän edelleenkin, että Skodalla ei ihan tällaisia katastrofeja ollut. Olisivat toki pystyneet Skodalla parempaankin, ellei veli venäläinen olisi määritellyt Skodan missioksi takatuupparien tekemisen...


      • alskohodisti
        vaan ei ocuissa kirjoitti:

        Toyota Corolla ja Golf olivat siis viime vuoden myydyimpiä autoja.

        Arvon alenemista voi katsella tästä:
        http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm

        Corollalla keskimäärin jäljellä 77% kolme vuotta vanhana, Golfilla 78%.

        Näitä paremmin arvonsa säilyttävät jotkut pikkuautot tai dieselit. Octavia saa arvon 73%, mutta tuskin kukaan asioista ja myynnin kehityksestä perillä oleva uskoo kuilun säilyvän?
        Taulukoiden vertailut ovat kesältä 2004.

        Kuten sanoit, laatu ja kestävyys määräävät ja Ocu I:llä alkaa olla pian kahdeksan vuotta näyttöaikaa takanaan. 6-7 vuotiaiden autojen Tüv -katsastusvikatilastoissa Golf ja Ocu ovat peräkkäisillä sijoilla, vikaprosentit 14.6% ja 14.9%. Tarvitaan 333 Golfia ja 333 Octaviaa, jotta Ocujen joukossa on yksi viallinen auto ENEMMÄN kuin Golfien joukossa. Eiköhän tämä kerro Octaviankin laadusta, jos kerran VW on näytön antanut?!

        Kuten itsekin toit hyvin oikein numeroiden valossa esille, näytöt on annettu ja eroja on,
        golfin hyväksi.

        Jm-arvo Octavia 73 % vs. Golf 78 %
        Tüv laadussa Octavia 14,6% vs. Golf 14,9 %

        Ennustan yhtä vahvoilla perusteilla kun sinäkin että tuskin kukaan asioista ja myynnin kehityksestä perillä oleva kuilun säilymiseen uskookaan vaan uskoo sen suurenevan - edelleen VW:n eduksi!


        Itse kyllä ajelen Skodalla.


      • Vulkan
        ihmettä?! kirjoitti:

        "Skoda ei ole mielestäni missään vaiheessa pilannut mainettaan."

        80-luvullahan Skoda oli Mossen ja Ladan kanssa halvimmat Suomessa myytävät autot. Laatueroja ei ed. mainituilla menopeleillä juurikaan keskenään ollut. Skoda taisi olla jopa halvempi kuin 1200-Lada, jos en aivan väärin muista. Molempien hinnat pyörivät siinä 30 tuhannen markan, eli n. 5 tuhannen euron tuntumassa.

        60-luvullahan Skoda oli arvostettu automerkki, mutta kyllä nimenomaan 80-luvulla Skodan nimi vedettiin niin alas kuin vain mahdollista! Kuinka siis voit väittää, että Skoda ei ole missään vaiheessa pilannut mainettaan?

        Nyky-Skodalla ja tuolla 80-luvun hirvityksellä ei ole enää mitään muuta yhteistä kuin nimi (ja logo), mutta siitähän koko juttu kiikastaakin: Skoda sanasta tulee mieleen se 80-luvun laatikko, ei muuta.

        "60-luvullahan Skoda oli arvostettu automerkki, mutta kyllä nimenomaan 80-luvulla Skodan nimi vedettiin niin alas kuin vain mahdollista! Kuinka siis voit väittää, että Skoda ei ole missään vaiheessa pilannut mainettaan?"

        Mainehan ei ole teknisesti mitattavissa, niinkuin ei luotettavuuskaan - ne menevät psykologian puolelle.

        Skoda kuitenkin tarjosi 1970- ja 1980-luvuillakin erittäin paljon vastinetta rahalle. Huonosti pidettyinä ne kuitenkin jäivät pois liikenteestä usein jo alle 100 000 km ajettuina - hyvin huollettuina ne kestivät lähes 300 000 km mikä on jo aika kova luku sen hintaluokan autolle.

        Skodaa ei voinut hintansa puolesta verrata uuteen länsiautoon, mutta käytettyyn kyllä. Siinä Skoda oli kyllä jo vahvoilla.

        Eikä Skoda nyt niin taantumuksellinen ollut kuin väitetään - verrataan nyt vaikka saman kokoluokan Opel Kadettiin. Skodaan tuli vakiona levyjarrut eteen vuonna 1972, Kadetissa ne olivat muistaakseni vasta 1976. Vaihtovirtalaturi tuli vakioksi Skodaan 1969, Kadettiin sekin vasta pitkällä seuraavalla vuosikymmenellä. Mersuunkin voi verrata; Kaikissa Skoda-malleissa oli hammastanko-ohjaus 1984, Mersuun se tuli vasta kymmenen vuotta myöhemmin!

        Mutta eiköhän tämä riitä näiltä tiimoilta, täällä kun kuuluu keskustella uudemmista malleista.


    • koska Suomi on vapaa maa

      En yhtään tuomitse VW:n ostajia, mutta miettikää nyt silti tykönänne, mitä muita syitä merkkivalintaanne on kuin juuri merkin imago? Ok, mikäli tiloille ei ole suurtakaan tarvetta ja rahaa löytyy, niin miksei VW? Mutta jos kyseessä on esim. lapsiperhe, jolla rahat ovat vähissä, niin miksei Skoda? Miksei ostaa samalla rahalla enemmän tiloja ja varusteita. Ok, VW on varakkaampien ihmisten auto, myönnän sen kyllä, tai imagotietoisten. Meidän automerkit, Audi, VW, Seat ja Skoda kuuluvat kuitenkin samaan yhtymään, joten pakkoko niiden välille on asettaa mitään kauheaa skabaa? Itse en ainakaan rankkaaa yhtä ainoatakaan toista paremmaksi ennen kuin olen itse koittanut, ja kokemuksia on vain Skodasta ja Seatista, sekä lähipiirin Volkkareista. Enkä ainakaan vielä voi sanoa, että VW:ssä olisi mitään loistavia puolia "halpamerkkeihin" verrattuns, kenties muutama pikkuseikka. Niin, jostain kohdin VW todella on parempi auto! Mutta mitä se tekee hinta-laatu-suhteessa onkin aivan toinen juttu.

      • erkki twistaa

        Jotkut esittävät tälläkin palstalla, että Skodan ostanet ovat turvautuneet johonkin halpisratkaisuun. Heidän muka olisi tehnyt mieli konsernin "parempia autoja" kuten Passattia tai Audia, mutta olosuhteiden pakosta ovat joutuneet tyytymään Skodaan. Näinhän se ei todellakaan ole, vaan uskon, että monen ostopäätös on ollut puhtaasti se, että Skoda on saanut mainetta edullisena ja vähävikaisena autona. Väitän, että monikaan ei ole "himoinnut" muuta merkkiä, mutta toki ovat ostopäätöstä tehdessään vertailleet esim. Golfin ja Passatin hintaa. Tämähän on aivan normaalia hintatarkastelua.


      • Superbisti
        erkki twistaa kirjoitti:

        Jotkut esittävät tälläkin palstalla, että Skodan ostanet ovat turvautuneet johonkin halpisratkaisuun. Heidän muka olisi tehnyt mieli konsernin "parempia autoja" kuten Passattia tai Audia, mutta olosuhteiden pakosta ovat joutuneet tyytymään Skodaan. Näinhän se ei todellakaan ole, vaan uskon, että monen ostopäätös on ollut puhtaasti se, että Skoda on saanut mainetta edullisena ja vähävikaisena autona. Väitän, että monikaan ei ole "himoinnut" muuta merkkiä, mutta toki ovat ostopäätöstä tehdessään vertailleet esim. Golfin ja Passatin hintaa. Tämähän on aivan normaalia hintatarkastelua.

        Itse vertasin A4:sen ja Superbin samanhintaisia malleja aikanaan, ja tulin siihen tulokseen, että Superbissa saa huomattavasti enemmän autoa kuin Audissa.

        Audikin oli mahtava peli. Ei minulla mitään muita merkkejä vastaan ole. Skoda vain sopi minulle parhaiten.

        Niin se minun skoda ei muuten mielestäni mikään halpis ole (n. 50 000e). Elegance malli kaikki lisäheebelit, kyllä on namu.

        Olisi hienoa jos Superbin saisi isomalla koneella, vaikka sillä 3.2litrasella.


      • Anonyymi
        Superbisti kirjoitti:

        Itse vertasin A4:sen ja Superbin samanhintaisia malleja aikanaan, ja tulin siihen tulokseen, että Superbissa saa huomattavasti enemmän autoa kuin Audissa.

        Audikin oli mahtava peli. Ei minulla mitään muita merkkejä vastaan ole. Skoda vain sopi minulle parhaiten.

        Niin se minun skoda ei muuten mielestäni mikään halpis ole (n. 50 000e). Elegance malli kaikki lisäheebelit, kyllä on namu.

        Olisi hienoa jos Superbin saisi isomalla koneella, vaikka sillä 3.2litrasella.

        Saahan sen ..mulla 3.6 FSI optimointi 248hp ...4 veto kylä lähteee.......................


      • Anonyymi
        Superbisti kirjoitti:

        Itse vertasin A4:sen ja Superbin samanhintaisia malleja aikanaan, ja tulin siihen tulokseen, että Superbissa saa huomattavasti enemmän autoa kuin Audissa.

        Audikin oli mahtava peli. Ei minulla mitään muita merkkejä vastaan ole. Skoda vain sopi minulle parhaiten.

        Niin se minun skoda ei muuten mielestäni mikään halpis ole (n. 50 000e). Elegance malli kaikki lisäheebelit, kyllä on namu.

        Olisi hienoa jos Superbin saisi isomalla koneella, vaikka sillä 3.2litrasella.

        Meni väärin ... 286hp........


    • tarpeen mukaan

      tosin testeissä Skoda on joka kerta voittanut vw:n :-)

      • skodalla töihin

        muistaakseni TM:n talvitestissä Golfille.


      • Lepolasse
        skodalla töihin kirjoitti:

        muistaakseni TM:n talvitestissä Golfille.

        ykkönen oli Golf kokonaisarvosanalla 8,6
        kakkonen oli Octavia kokonaisarvosanalla 8,5


    • ,,ja muut ilman

      siksi kun se on helppo hajottaa ja koota,,)))))))))))

      • Anonyymi

        no emmeköhä ole kaikki aikuisia ja jokainen kuskaa itsensä töihin millä pääsee ja millä on vara. hesassahan ne menee taksilla. mutta täällä pohjolassa pitää kattoa mikä liikkuu ja mikä lähtee käyntiin Meillä on lähtenyt scoda. kiitos hänelle. naapurissa on mersu ja bermari. no lunta on joskus liikaa ja minulla on neli veto, niin nykäasenpä heidätkin liikkeelle joskus aamuisin. kun lähden töihin . he eivät ole muistaneet luoda lumia illalla. kivaa talvea kaikille SKODAN miehille ja naisille..


    • hirvi

      miksi pitäs ostaa kumpaakaan noista kun voi ostaa bemarin. se on sentään takavetone. ennemmin kannattaa ostaa vähän vanhempi bemari kuin ihan uusi skoda tai volkkari koska iso koneinen auto kestää kauemmin ja on parempi ajettava.

      • on yhdyssana

        miten iso sinulla on?

        kannattaa kuitenkin käydä se koulu ensin loppuun ja myös yrittää opetella sitä äidinkieltäkin..


      • reijo
        on yhdyssana kirjoitti:

        miten iso sinulla on?

        kannattaa kuitenkin käydä se koulu ensin loppuun ja myös yrittää opetella sitä äidinkieltäkin..

        ärsyttää tommoset himo äidinkielen opiskelija lukiolaiset. ei tää oo mikää oikeenkirjotus testi vaan keskustelu palsta. jokainen saa kirjottaa miten itte haluaa. ja oon samaa mieltä tosta bemari hommasta että ennemmin kannattaa ostaa pari vuotta vanha bemari kuin skoda.


      • ilmaseks
        reijo kirjoitti:

        ärsyttää tommoset himo äidinkielen opiskelija lukiolaiset. ei tää oo mikää oikeenkirjotus testi vaan keskustelu palsta. jokainen saa kirjottaa miten itte haluaa. ja oon samaa mieltä tosta bemari hommasta että ennemmin kannattaa ostaa pari vuotta vanha bemari kuin skoda.

        sais


      • ukkeli24
        ilmaseks kirjoitti:

        sais

        solisaritantit tykkäis kun saa jotain ilmaiseksi


      • Anonyymi

        Niin ja bemarissa on semmonen suomalaisuuden työn kannatus ajatus. kun eihän ilman bemaria olis niin monta , korjaamoa ja työpaikkaa nuorisolle. Kannattaisin bemarille lyhyemmän hiilijalanjäljen merkintää. Voi verrat vaikka perunapeltoon.


    • pauliini

      Minulla on skoda ja olen tyytyväinen koska
      ostohinta oli halpa ja pienikulutuksinen, näillä
      nykyisillä polttoaineiden hinnoilla.

      • audisti

        eikös se wolkkari ole köyhän miehen audi,yhtään skodaa mollaamatta


    • Peeku

      Vaimolle katottiin tuossa 1,5 vuotta sitten uutta kiesiä ja otin tarjouksen polo sdi hb mallista ja skoda fabia combi sdi stä. Skodahan oli tilavampi kun oli farkkumalli siis tavaratilaltaan!! Arvaakkaapa väliraha????? Skodan väliraha silloseen carinaan ois ollut 800 e vähemmäm!!

    • häläpätihämmää häpätihää

      edellämainitut automerkin omistajat luulevat olevansa maailmanomistajia, tai ainakin suomen.

      olen ajanut ammattini puolesta lähes kaikilla automerkeillä ja nämä yllämainitut automerkit eivät eroa sen enempi muista autoista, kuin että ne on tavallista rumempia ja yleensä takavetoisia.

      VAG-konsernin autot ovat ajettavuudeltaan loistavia. Ja mitä tuohon Skodaan tulee, niin henkilö joka arvostelee sitä negatiivisesti, on pahasti tippunut kehityksen kelkasta ja jämähtänyt -80 luvulle. Herätys! Nykyiset Skodat päihittää mennen tullen useat suositut automerkit.

      Vähän sama juttu kuin diesel-autoissa. -80 luvun diesel autot täysin eri asia kuin nykyiset. Silti joillekin junteille bensa auto on ainoa oikea vaihtoehto.

      Asenteita voi muuttaa. Mutta luin juuri, että aivojen kehitys jatkuu vain 25-vuotiaaksi asti, joten se siitä...

      • Lepolasse

        "aivojen kehitys jatkuu vain 25-vuotiaaksi asti"

        Minusta tuntuu että täällä provoilevien tyyppien aivojen taso on enintään 10 vuotta.


      • Rantareiska

        Rakentelen harrastuksena porscheja ja vanhoja kuplia ja työkseni korjailen näitä vag-konsernin vehkeitä ja voisin sanoa, että skodassa on jopa vähemmän vikoja kuin tässä niin sanotussa sukulaisessaan.Itse olen ajellu melkein kaikilla merkeillä paitsi fiatilla ja
        päätynyt olen mersuun ajettavuuden ja korjattavuuden takia on nimittäin pikkasen väliä meneekö jarrupaloja laittaessa 15 min vai tunti;).No nykyisessä autossa E-mallissa oli peltien kans ongelmia mut meni kori takuuseen.Laadun tuntee jo pelkästään oven kiinni laittaessa.Ja jos siellä joukossa on yhtään insinööriä niin miettikääs jos rakennetaan veto ja ohjaus samaan paketiin saadaanko siitä yhtä kestävä kuin, että veto on akselissa jossa ei ole
        ohjausta.Kyselkääs katsastus mihiltä millä merkeillä ajetaan eniten kilometrejä ja missä on eniten vikoja.Tuttu jaksoi ajaa uudella golfilla
        30000km kysyin miksi vaihtoi peugeottiin(307).Sanoi, että laatu ei ole parempi mut hakevat auton kotoa kun tulee vika(huoltosopimus).Mut on se hyvä, että meillä
        korjaamo alan ihmisillä hommia riittää.Nää sähkö
        hienoudetkin on aika kivoja kun esim digitaallisen matkamittarin saa nollattua tietyllä pakkasella..olen muutaman nähny, että on niitä vähän ajettuja volskeja liikenteessä;)


    • Superbisti

      Kerroppa millä merkillä on yhtä hyvä hintalaatusuhde kuin Skodalla (ainakin Superb). Itse tulin siihen tulokseen että sellaista merkkiä ei ole. Suosittelisin sinuakin ajamaan Superbin, niin ymmärrät. Omani 2.8V6 Elegance. Niin ja skodalla vielä bisnes hinnat ainakin Superbilla (työsuhdeautoilija olen). Eihän vedetä herneitä nenään?

    • PWR

      Mielestäni on typerää haukkua esim. VW:tä ja ylistää Skodaa maasta taivaisiin, kyseiset merkit kuitenkin kun jakavat samat osat ja tekniikan. On myös aika erikoista huomata että monet aikuiset? eivät osaa edes lyhentää Volkswagenia oikein vaan monille se tuntuu olevan WV. Ei näin!

      VW:llä on mielestäni hitusen parempi loppusilaus auton sisustuksessa kuin Skodalla, muuten mennään varmasti teknisesti melko samoilla viivoilla kuten myös Audissakin, jossa tosin sisätiloihin ja "mukavuuteen" on panostettu vieläkin enemmän ja tarjolla on quattroa ja 3-litraisia myllyjä dieselpuolellakin.

      Se kuka sanoo että VW:ssä saa maksaa varusteista on kylläkin mielestäni joko tyhmä tai sitten vain tietämätön. 3-4 varustelutasoa: karvalakki, Comfort & Sport. Siitä luulisi olevan suht helppo valita ja siihen päälle vielä vaikkapa automaatti-ilmastointi ~500€ ja metalliväri samanverran. Tekniikka on laadukasta ja edullista, sopii verrata vaikka BMW:hen tai Mercedekseen jos kyseisiin autoihin koskaan on tutustunut tarkemmin. Alkaa VW:n varusteitten hinnoittelu tuntumaan aika edulliselta. Ihan vinkkinä että nuo aiemmin mainitsemani hinnat voi kertoa kahdella eikä edes riitä.

      Mielestäni Skodan uudet mallit alkavat olemaan jo ihan hienoja ulkoa kuten Octavia, jonka hankkisin mieluummin kuin esim. Jetan. Toisaalta taas Golf vie mielestäni ulkonäössä Ocua, ja ei en tarkoita vaaleansinisiä "pappamalleja" mustilla kylkilistoilla.

    • Simply Clever!

      saa VAG-konsernin laadukkaimman tuotteen toiseksi edullisimmalla hinnalla (Seat edullisin)

      Auto Zeitung 2/2009
      1. Skoda Superb 3.6 FSI 4x4
      2. Audi A6 2.8 quattro
      3. BMW 525i xDrive

      auto motor und sport 4/2010, Saksa
      1.Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170 Elegance
      2.VW Passat Variant 2.0 TDI Highline
      3.Ford Mondeo Wagon 2.2 TDCI Titanium

      Auto Bild 2/2010, Saksa
      1.Mercedes-Benz E 250 T-malli.
      2.Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170.
      3.Audi A6 Avant 2.7 TDI.

      Auto Strassenverkehr 20/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 2.0 TDI CR DPF Elegance DSG Autom. 310 pistettä.
      2. Mercedes Benz E 220 CDI Elegance Autom. 308 pistettä

      Tekniken Värld 18/2009, Ruotsi
      1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF 4X4 Scout
      2. Audi A4 2.0 TDI Allroad quattro
      2. Volvo XC70 2.4 D
      4. Subaru 2.D Outback

      Auto Bild Suomi, 19/2009
      1. Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF Ambiente
      2. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Trendline
      3. Seat Exeo ST 2.0 TDI Style

      Auto Bild 18/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 1.8 TSI, 365 p.
      2. VW Passat 1.8 TSI, 358 p.
      3. Audi A4 1.8 TFSI, 356 p.
      4. Seat Exeo 1.8 T, 326 p.


      Auto Bild 18/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 1.8 TSI, 365 p.
      2. VW Passat 1.8 TSI, 358 p.
      3. Audi A4 1.8 TFSI, 356 p.
      4. Seat Exeo 1.8 T, 326 p.

      Auto Bild 21/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 1.9 TDI DPF Comfort, 360 pistettä.
      2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend, 342 p.
      3. Mazda6 Sport 2.2 MRZ-CD Comfort, 334 p.
      4. Renault Laguna 1.5 dCi Expression, 318 p.

      Tekniikan Maailma 3/09
      Talviautovertailu 2009:
      1. Skoda Superb 1.8 TSI Ambition

      Auto motor und sport 16/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 1.8 TSI, 489 p.
      2. Volkswagen Passat 1.8 TSI, 463 p.
      3. Honda Accord 2.0, 433 p.

      Auto Bild 27/2008, Saksa
      VW Passat 1,8 TSI Trendline, Audi A4 1,8TFSI Attraction ja Škoda Superb 1,8 TSI Ambition vertailutestissä.
      1. Škoda 504 p.
      2. VW 493 p.
      3. Audi 478 p.

      Auto Bild 22/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 2.0 TDI
      2. Audi A4 2.0 TDI
      3. Citroen C5 HDI 135
      4. Volvo S40 2.4 D
      5. Alfa 159 1.9 JTD
      6.Jaguar X-Type 2.2. D

      Auto Bild 10/2008, Saksa
      1. Škoda Octavia 1.8 TSI Ambiente, 500 p.
      2. Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline, 492 p.
      2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Trendline, 491 p.
      4. Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline, 489 p.
      4. Volkswagen Passat 1.8 TSI Trendline, 489 p.
      5. Audi 2.0 TDI Ambition, 487 p.

      Tuulilasi 6/2008
      1. Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente 306 p.
      2. Ford Focus 1.8 TDCi Trend Wagon 304 p.
      3. VW Golf Variant 1.9 TDI Trendline 300 p.

      Auto Bild (41/2005), Saksa
      1. Škoda Octavia 2.0 TDI 490 p.
      2. VW Jetta 2.0 TDI 475 p.
      3. Volvo S40 2.0 TDI 458 p.
      4. Audi A4 2.0 TDI 448 p.

      Auto Bild (3/2005), Saksa
      1. Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 459p.
      2. Audi A4 2,0 TDI Avant 445p.
      3. Volvo V50 2,0 D 431p.

      Auto motor und sport 16/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 1.8 TSI, 489 p.
      2. Volkswagen Passat 1.8 TSI, 463 p.
      3. Honda Accord 2.0, 433 p.

      Auto Zeitung 15/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 1.8, 3140 p.
      2. Mercedes-Banz C 180 Kompressor, 3052 p.
      3. Ford Mondeo 2.3, 2921 p.

      Auto motor und sport 24/2008, Saksa
      1. Skoda Fabia 1,4 16V
      2. Ford Fiesta 1.4
      3. Renault Clio 1,2 16V TCE
      4. VW Polo 1.4 16V
      5. Seat Ibiza 1.4 16V

      Auto Bild 41/2008, Saksa
      1. Skoda Fabia 1.4 16V, 443p.
      2. Seat Ibiza 1.4 16V, 428p.
      3. Toyota Yaris 1.3 VVT-i, 426p.
      4. Mazda 2 1.3 MRZ, 425p.
      5.VW Polo 1.4 , 424p.

      Auto Bild 28/2008
      1. Skoda Fabia 1.4 16V, 428 p.
      2. VW Polo 1.4, 422 p.

      Autobild 20/2007, Suomi
      1. Škoda Fabia 1.6 16V
      2. Toyota Yaris 1.3 VVT-i
      3. Mercedes-Benz A150

      Teknikens Värld 13/2007, Ruotsi
      1. Škoda Fabia 1.4
      2. Opel Corsa 1.2
      3. VW Polo 1.4

      Auto Zeitung 8/2007
      1. Škoda Fabia 1.4 TDI DPF
      2. Toyota Yaris 1.4 D-4D
      3. Opel Corsa 1.3 CDTI DPF
      4. Renault Clio 1.5 dCi FAP
      5.VW Polo 1.4 TDI DPF

      What Car, New Reg 2008, Iso-Britannia
      Nelivetoiset vertailussa
      1. Skoda Octavia Combi 2.0 FSI 4X4 Scout
      2. Subaru Forester 2.0 X
      3. Nissan Qashqai 2.0 Acenta 4WD CVT

      Auto Bild 4/2008, Saksa
      1. Škoda Roomster 1.9 TDI
      2. Renault Kangoo 1.5 dCi
      3. Volkswagen Caddy Life 1.9 TDI
      4. Opel Combi 1.7 CDTI

      Auto Bild 1/2009, Saksa
      1. Skoda Fabia 1.6 16V, 325 p.
      2. Honda Jazz 1.4, 312 p.
      3. Mercedes Benz A 150, 285 p.

      Auto motor und sport 24/2008, Saksa
      1. Skoda Fabia 1,4 16V
      2. Ford Fiesta 1.4
      3. Renault Clio 1,2 16V TCE
      4. VW Polo 1.4 16V
      ...
      11. Toyota Yaris 1.3 VVT-i

      Auto Zeitung 17/2009, Saksa
      1. Škoda Yeti 2.0 TDI CR 4x4 Adventure , 3233 pistettä.
      2. VW Tiguan 2.0 TDI 4motion Trend&Fun, 3160 p.
      3. BMW X3 xDRIVE 18d, 3119 p.

      Auto Bild Suomi 17/2009
      1. Škoda Yeti 2.0 TDI CR 140 4x4 Adventure, 364 pistettä.
      2. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Trend & Fun, 353 pistettä

    • Superb + Roomster

      Osta pari erimallista, niin tiedät.

      Kun Sinua on näköjään muodikasta moittia kirjoitustaidottomuudestasi, teen saman: opettele kirjoittamaan!

    • vuonna 2005

      Joku on nostanut tänne vuoden 2005 (!) viestiketjun ja nämä peelot kaikki vastailevat siihen täyttä häkää.

      Vuonna 2005 vuonna 2005 vuonna 2005

      • Niin se vaan on!

        Nykyään on vielä fiksumpaa ostaa skoda kuin vuonna 2005.

        Näkeehän sen testituloksistakin. Skoda pyyhkii Audilla lattiaa mennen tullen, mutta eipä pärjää juuri paremmin Mersukaan.

        Nyt pitäisi saada testiin uusi 500-BMW ja Skoda, niin tulisi itku bimmeri-miehillekin! Tuossa kun on testattu Superbia vain vanhaa 500-BMW:tä vastaan (minkä Superb luonnollisesti voitti).

        Tsekit tekee hyviä autoja kohtuuhintaan.


    • .....

      Tuhatta Passat Variant 2.0 tdi -07 pelillä ajaneena ja vaihtaneena keväällä Superb 1.8 TSI dsg peliin, voin sanoa, ei samanlaatuisia autoja, voi olla että Passat "hienompi", mutta kyllä loppui kitinät, resonoinnit, laatuvaikutelma ja ennenkaikkea määräaikaishuoltojen hammasten kiristys. (ylimielisyys), tunnet olevasi asiakas.

    • Hurlum hei

      ...mutta aika ajankohtainen silti.

      Toukokuun ensirekisteröinnit

      Octavia 671 kpl
      Golf 636 kpl

      Jokin syy saa ihmiset ostamaan Octaviaa vaikka Golfia saa suunnilleen samaan hintaan...

      • Keepee

        Skodaa ostetaan lähinnä sen takia, että hinta on sopivampi suomalaiselle ostajalle, muiden merkkien hinnat ovat nousseet jo aika korkealle.
        Mielestäni Skodat ovat tyyliltään ja muotoilultaan vanhahtavia, sekä melko tylsähköjä perusautoja, erityisesti Octavia ja Fabia. Hinta-laatusuhde on sinänsä ihan ok, mutta muuten autoissa ei ole oikein mitään houkuttelevuutta.


      • =%&#)
        Keepee kirjoitti:

        Skodaa ostetaan lähinnä sen takia, että hinta on sopivampi suomalaiselle ostajalle, muiden merkkien hinnat ovat nousseet jo aika korkealle.
        Mielestäni Skodat ovat tyyliltään ja muotoilultaan vanhahtavia, sekä melko tylsähköjä perusautoja, erityisesti Octavia ja Fabia. Hinta-laatusuhde on sinänsä ihan ok, mutta muuten autoissa ei ole oikein mitään houkuttelevuutta.

        Mees ny kuule sälli katsomaan autokaupasta mitä ne Skodat maksaa.


    • Penaaliin

      Kun ostat Skodan,niin sinua arvostetaan/kadehditaan. Naapurit pyörivät uuden autosi ympärillä ihmettelemässä,Tsekkiläisen työmiehen aikaansaannosta.

      • Renkkunen

        Jos laitat pihallesi Autin tai Mursun tai jokun muun "reniumivehkeen" niin naapurit kyräilevät ja ihmettelvät että "millähän rahoilla se tonkin on ostanut". Mutta jos kurvaat pihaan upeasti Octavialla tai Superbilla, niin naapurit tulevat juoksujalkaa juttusille ja kehuvat että oletpa ostanut järkiauton.


      • yksi autoilija vaan
        Renkkunen kirjoitti:

        Jos laitat pihallesi Autin tai Mursun tai jokun muun "reniumivehkeen" niin naapurit kyräilevät ja ihmettelvät että "millähän rahoilla se tonkin on ostanut". Mutta jos kurvaat pihaan upeasti Octavialla tai Superbilla, niin naapurit tulevat juoksujalkaa juttusille ja kehuvat että oletpa ostanut järkiauton.

        Tai naapurit katsevat huvittuneena Skodaa ajatelleen, että naapurilla ei taida mennä kovin hyvin, kun rahat riittivät vain Skodaan.
        No makunsa ja rahavaransa kullakin.....


      • Skodisti
        yksi autoilija vaan kirjoitti:

        Tai naapurit katsevat huvittuneena Skodaa ajatelleen, että naapurilla ei taida mennä kovin hyvin, kun rahat riittivät vain Skodaan.
        No makunsa ja rahavaransa kullakin.....

        Voi hellanlutuna pikkuista on kovin heppoinen itsetunto. Pitää oikein naapurien mielipiteistä kantaa huolta. Voi reppanaa.

        Mutta asiaan pistäppä niitä saman hintaisia samalla varustetasolla olevia listaten jotka ovat joka asiassa parempia.

        Nyt joko a) ei tule vastausta, b) tulee lässytystä, c) mussutetaan jonkun rippikouluikäisen puimurin uber ominaisuuksista


      • Renkkunen
        yksi autoilija vaan kirjoitti:

        Tai naapurit katsevat huvittuneena Skodaa ajatelleen, että naapurilla ei taida mennä kovin hyvin, kun rahat riittivät vain Skodaan.
        No makunsa ja rahavaransa kullakin.....

        Kannattais jo tulla tynnyristä ulos ja herätä todellisuuteen. Skodaa eivät osta perseaukiset, koska se ei todellakaan ole enää mikään halpa auto. Eikä myöskään huono auto. Kirjoittaja varmaan tietää sen itsekin, mutta piruuttaan provoilee täällä.


      • kulkuvälineeksi
        Renkkunen kirjoitti:

        Kannattais jo tulla tynnyristä ulos ja herätä todellisuuteen. Skodaa eivät osta perseaukiset, koska se ei todellakaan ole enää mikään halpa auto. Eikä myöskään huono auto. Kirjoittaja varmaan tietää sen itsekin, mutta piruuttaan provoilee täällä.

        en tatukseksi.


      • Skoda Superb combi
        yksi autoilija vaan kirjoitti:

        Tai naapurit katsevat huvittuneena Skodaa ajatelleen, että naapurilla ei taida mennä kovin hyvin, kun rahat riittivät vain Skodaan.
        No makunsa ja rahavaransa kullakin.....

        Luin mielenkiinnolla tätä palstaa ja TODELLA huvittuneena. Itselläni on Skoda Superb (2010) diesel-koneella ja ajan vuodessa n 55000km ja olen todella tyytyväinen ostokseeni. Ihmettelen vaan viittausta naapurin mielipiteisiin, sinun täytyy olla joko täysin keskenkasvuinen poikanen taikka sitten omaat pakkasella olevan itsetunnon. Aikuistu nyt hyvä mies ja lopeta miettiminen, että mitä muut ajattelevat tekemisistäsi. Elämäsi täytyy olla todella raskasta, kun aina miettii muiden ajatuksia.

        Skoda on tänäpäivänä loistava auto ja siihen sinä poika et voi yhtään mitään...sori vaan


    • Eespäin,eespäin

      Olen asunut työläisperheessä isäni oli kova kommunisti. Perinteet velvoittavat.

    • Roomster tulevais.

      Eilen lounaalla naapuripöydässä istunut mies kertoi tuon vastaavan kysymyksen kuultuaan ostaneensa Skodan tukeakseen kommari-ikeen alta nousseen kansan talouselämää. Oli varsin jämpti vastaus. Alkoi kysyjän sikarikäsi täristä (ilman sikaria).

      • Anonyymi

        OLET KÖYHÄ ;ET PYSTY OSTAMAAN HIENOA SKODAA.......


    • Anonyymi

      Oih uih! Kuuma beibe paskapillu skod.it/ruberfiat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe