Perheen auto seisoi viisi vuotta tallissa ja otettiin nyt käyttöön katsastuksen jälkeen.
Alla oli Hakkapeliitta Q kitkarenkaat. Koska kitkoilla saa ajaa kesälläkin ajelin niillä kesälomamatkalle.
Piti oikein kuulostella kuinka hiljaiset ne ovatkaan.
Eipä tarvinnut satsata kertakäyttö kinuskeihin jotka tuskin olisivat olleet hiljaisemmat.
Säästin pitkän sentin kesälomamatkaa varten.
Hakkapeliitta Q
6
91
Vastaukset
- Anonyymi
Kesällä muut rengastyypit ovat laillisia, paitsi nastarenkaat. Tuo on järkevä ekoteko. Renkaiden kulutuspinta kannattaa ajaa kesällä loppuun, niin ei tule turhaa jätettä ympäristöön. Niin ja kuten huomasit rahaakin säästyy. Näillä nopeusrajoituksilla tuskin kukaan tarvitsee huippupitoa ja muinaisen Enskan sanoin kun sataa, niin ei saa ajaa sataa, jos nyt jostain sellaisen tieosuuden edes löytää.
- Anonyymi
Ei käytetyt renkaat ole mitään jätettä, vaan ne kaikki kierrätetään muuhun käyttöön.
- Anonyymi
Renkaan DOT antaa viitteen siitä että renkaat ovat kumin ikääntymisen kannalta vanhat. Teknisesti vuoden 2000 autotuotteet ovat varmasti ihan ok, paitsi siltä osin että pakkaselle, lumelle ja jäälle suunitellut renkaat eivät ole hyvät helteellä ja sateella, toisin kuin ensiasennusrenkaat, eli kesärenkaat.
Ennen vuosituhannen vaihdetta viimeinen numero on vuosi, ja kaksi ensimmäistä on valmistusviikko. Vuoden 2000 jälkeen myös vuosi on kahdella numerolla, esim. 1203 tarkoittaa viikkoa 12 vuonna 2003.
Hakkapeliitta Q:n (sallittu huippunopeus 160 km/h) seuraaja RSi (huippunopeus 170 km/h) otettiin käyttöön vuonna 2004.
Muista siis että talvirenkailla on varsinkin sadekelillä paljon pidempi jarrutusmatka kuin kesärenkailla, eli voi olla fiksua pitää kunnon turvavälit, ja ehkä jopa noudattaa ajossaan talvirajoitusnopeuksia jolloin jarrutusmatkat eivät hirviä tai peuroja väistettäessä veny ylipitkiksi, tai törmää edelläajavaan silloin kun hän väistää eläintä.
Vanhoissa autoissa on yleensä melko edullinen rengaskoko, mutta jos kyseessä on harrasteauto, niin riski on lopulta aika pieni ellei kuljettaja aktiivisesti lisää niitä. - Anonyymi
Vain suuri idiootti ajaa kitkarenkailla kesällä. Ne ovat liukkaat ja surkeita vesikeleillä.
- Anonyymi
Ovatko kitkarenkaat kesällä hiekka- tai asfaltti tiellä liukkaammat kuin talvikeleissä?
Ajoni tapahtuvat juuri paikallisliikenteessä usein sorateillä, olenko todella SUURI IDIOOTTI?
Vauhdit ovat lähes poikkeuksetta alle 80 km/h vaikka joskus harvoin rajoitus olisikin 100 km/h.
120 km/h vauhtiin minulla ei koskaan ole mahdollisuuksia. Anonyymi kirjoitti:
Ovatko kitkarenkaat kesällä hiekka- tai asfaltti tiellä liukkaammat kuin talvikeleissä?
Ajoni tapahtuvat juuri paikallisliikenteessä usein sorateillä, olenko todella SUURI IDIOOTTI?
Vauhdit ovat lähes poikkeuksetta alle 80 km/h vaikka joskus harvoin rajoitus olisikin 100 km/h.
120 km/h vauhtiin minulla ei koskaan ole mahdollisuuksia.Nopeus ei vahinkoa tee, vaan nopeusero osutessa.
Kitkarenkailla kesällä ajettaessa täytyy ottaa huomioon, että etenkin märällä asvaltilla on pito paljon heikompi kuin muilla liikenteessä kesärenkaineen kulkijoilla. Ero saattaa olla suurempi kuin kitkarenkaan ja nastarenkaan välillä jäisellä kelillä, tässäkin kitkarenkaan tappioksi.
Pidä siis etäisyyttä edelläkulkijaan ja varo vesiliirtoja, joihin kitkarengas menee kesärengasta helpommin pienemmillä nopeuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot413478Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132858- 282544
- 682123
- 182061
- 422027
- 561881
- 581676
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101528- 171395