Koronalainen

Anonyymi

Facen mukaan eteläsuomessa asuvat, mm mökkiläiset, ovat uhka eli varmoja koronatartuttajia. Olemme olleet kymmeniä vuosia seudun kakkosasukkeja ja pääasiassa kaikki palvelu- sekä ruokahankinnat on tähän asti tehty täältä, myös erikoisliikkeistä. Nyt ja ehkä jatkossakin Imatra ja Joensuu saavat ne vuotuiset tonnit, mitä ennen kulutimme - omasta mielestämme lapsuuden seutujen yrittäjiä tukien. Toivon mukaan paikalliset nyt kuluttavat myös meidän puolestamme, koska olemme RISKI. Ainakin kunnes Venäjän rajat tms avautuvat mm. tankkaajille, kun lähistöllä tartuntoja riittää.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä siinä on niin kauheaa että mökkivieraat ovat riski? Niin tässä maassa on jokainen muukin ihminen, joka elää/vierailee alueella jossa on koronavirusta ja matkustaa. Minäkin olen koronariski, jos reissaan alueille joissa koronaa on, enkä revi pikkareitani sen vuoksi. Ja mistäs minäkään 100% varmuudella tiedän, etten saattaisi kantaa koronaa oireettomana tai lieväoireisena tietämättäni sitä levittää, sen takia en tänä vuonna mökkipaikkakunnalleni reissaa enkä matkusta muutenkaan, pitäen yhä sosiaaliset kontaktini niin minimissä kuin mahdollista.

      Tuo on ihan lapsellista itkua että "en osta enää mitään Kiteeltä, kun kiteeläiset ovat ilkeitä". Eivät ole, vaan osa ihmisistä on huolissaan koronan vuoksi. Niin kuin aika monella muullakin paikkakunnalla ihmiset ovat huolissaan ja pelkäävät koronaviruksen leviämistä omalle alueelle. Ja ihan aiheesta pelkäävätkin.

    • Anonyymi

      Faktahan on se, että todennäköisesti me kaikki tullaan se korona joskus sairastamaan niin kuin mikä tahansa muukin kausi-influenssa. Ilman sitä sairastumista ei muuten saa immuniteettia. Eli aivan sama mistä ja milloin se tartunta tulee, oikeastaan mitä aiemmin niin sen parempi.
      Olisin enemmän huollissani Kiteen HIV/AIDS tilanteesta, jota ovat paikalliset seksituristit tuoneet ”bensanhaku” reissuilta.

      • Anonyymi

        Tuskin se papparainen sitä emäntäänsä tartuttaa, jos käy siellä rajan takana nuorempaa panemassa. Eikös kiteeläiset naiset ole aina sanoneet, että siellä käyvät vain ne, jotka eivät muualla "saa", joten ei mitään huolta mahdollisesta HIV:in leviämisestä.


    • Anonyymi

      Etätyössä oltu kuukausia, joten seutukunta hyötynyt ainakin ruokailustamme lähikuntia myöten itse kylä myös mm. perusruoka-, leipomo- ja muu lähituote/ruoka-, polttoaine-, rakennus- ja remppa-, kaluste-, puutarha- ja kukka-, kenkä-, vaate-, kangas-, kirja-, suutari-, silmälasi- ja urheilupuolen hankinnoista. LIsäksi ainakin lääkäriasema, salit, hierojat, kampaamot saanee osansa. Sote-palveluja emme ulkopuolisina kuormita. Kesätapahtumiin tungetaan aina, jos niitä on. Ei taida seutu näillä toimilla silti nousta, joukkovoimaa tarvittaisiin.?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe