Kissalle tarha

Anonyymi

Asumme rivarissa kaupungissa, ja haluaisimme tarjota kissalle mahdollisuuden ulkona oleskeluun. Mutta tällaisena peukalo keskellä kämmentä -tyyppisenä ihmisenä en tiedä yhtään miten tuo kissatarha pitäisi toteuttaa... Valmiit häkit näyttivät maksavan 500e ylöspäin ja siihen sijoitukseen, opiskelijana ei ole varaa lähivuosina.

Joten olen tullut päätökseen, että tarha pitäisi itse väsätä, eikä kukaan tuttukaan vaivaudu auttamaan.
Kävisikö pohjana esim. kanoille tarkoitettu tarha (ilman sitä koppia)?
Itse en edes tiedä materiaaleista mitään😬
Mistä olisi edullisinta hankkia ja millaisia materiaaleja kissan tarhaan tarvitsee? Jos joku on tehnyt itse, paljonko kustansi? Mitkä olisi mielestäsi minimi mitat tarhalle (yhdelle 4kg kissalle)?

11

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helou, musta ei ole kovin apua, mutta meillä oli mökillä isän rakentama kissantarha kun olin pieni. Se oli sellaista jämäkkää tummanvihreää verkkoa. Netissä on vinkkejä, löytyisikö lähipiiristä joku joka voisi auttaa? Yksi vinkki: laittakaa verkko myös maahan! Meidän kissa kaivoi tunnelin ja lähti metsäseikkailulle, onneksi kaveri löytyi ja verkko saatiin alle laitettua.

• Anonyymi

Tuo verkon laittaminen maahan pitää kyllä muistaa, meillä on sen verran nokkela kissa että varmasti keksisi myös tuon kaivamisen! Itsellä ei tullut edes mieleen tuo :)

• Anonyymi

Torilla myydään usein tarhoja,joissa kehikko ja verkko.Helppo kasataTarvitsee vain verkon kattoon,ja halutessasi asettaa niin,että kulku suoraaan ovesta/ ikkunasta aitaukseen.Se helpottaa kesällä,kun voi pitää kulkua vapaana itse koyona ollessa.Ja aitaus pn myös helppo kerätä pois.Lattian kun laatasta latoo,ei tule ali,eikä muut elukat kaiva aitaukseen.100€ noita aitauksia välillä myyty.Oliko joku 3x3 m kokoisia.

• Anonyymi

Nyt on paljon myynnissä tarhoja,kannattaa ostaa,ja laatoittaa pohja.Sekä verkottaa katto.Sen voi sisustaa mieleiseksi,niin tulee hyvää tilaa ulkoiluun😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on paljon myynnissä tarhoja,kannattaa ostaa,ja laatoittaa pohja.Sekä verkottaa katto.Sen voi sisustaa mieleiseksi,niin tulee hyvää tilaa ulkoiluun😊

Toria olen seurannut mutta tässä omalla alueella ei ole ainakaan toistaiseksi ollut.Pitää seurata aktiivisemmin toria jos sieltä löytyisi hyvä! Kiitos vinkeistä! Tuo laatoitus olisi kyllä fiksu keino estää karkaaminen :)

• Anonyymi

Kannattaa lopettaa elikko ja hankkia vaikkatyyliin kala,johon on varaa

• Anonyymi

Ei se nyt ole hyvä peruste lopettaa lemmikkiä, jos ei ole täksi kesäksi varaa heittää yli 500e häkkiin? Hyvä elämä kissalla muuten, syö paremmin kuin minä itse (laadukasta ruokaa ja kissanhiekkakaan ei ole sieltä edullisimmasta päästä.) Toki hihnassa ulkoilu olisi yksi vaihtoehto mutta uskoisin että katti tykkää enemmän vain köllötellä auringossa.

Kiitos kuitenkin vinkistä, kalaan olisi vähemmän varaa, pitäisi muuttaa isompaan asuntoon (johon kunnon akvaario mahtuisi huoletta) ja tietysti ostaa sille kalalle uusi akvaario tarvikkeineen.

• Anonyymi

En kannata tarhan rakentamista kissalle, koska kissasi ei todennäköisesti pysy siellä eikä liioin tule viihtymään siellä. Muutenkaan et saa rakentaa kyseistä tarhaa rivitalon takapihalle oletan, ilman asunnon omistajan lupaa.
      Kannatan laadukkaiden valjaiden, hankkimista kissalle jossa ulkoilut sitä.

• Anonyymi

Jos tarhan pohja on laatoitettu,verkko tukevaa,ja runko putkea.Mistä se kissa karkaa?
        Valjaista kissat kiemustelee ja pakittaa pakoon.Valjaat,ei estä irtokoiran hyökkäystä,eikä kissan jäämistä jumiin valjaistaan.
        Tarhaa suosittelen.Se kun on verkosta,ja pois purettavissa helposti,harvempi vuokranantaja sitä kieltää.En ole kuullut ainoankaan kieltävän.Noita nähnyt useampia rivarin takapihoilla kissan,kanin ja koiran turvallisena lisätilana.

• Anonyymi

Muistathan varmistaa taloyhtiöltä/vuokranantajalta, onko rakentaminen sallittua ja jos on, niin millaisen. Uskon, että kissalle siitä olisi paljon iloa.

• Anonyymi

Sellaisista rivarin yhteydessä olevista pikkukopperoista ei ole kissalle mitään iloa. Yhtä turhaa ja suoranaista kidutusta kissalle on raahata niitä valjaissa pitkin pihoja. Kissoja tulisi ottaa vain maalle, jossa niiden on mahdollisuus nauttia vapaudestaan omassa laajassa pihapiirissään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      138
      4770
    2. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      109
      2454
    3. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      65
      1578
    4. 58
      1310
    5. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      10
      1226
    6. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      158
      1201
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1177
    8. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      34
      887
    9. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      886
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      41
      829
    Aihe