On se tarkkaa, kun äidit työntävät lapsenvaunuja kuomu ylhäällä ja paksu peite estämässä ilmanvaihtoa. Onko se kotoa tuotu ilma niin paljon parempaa, ettei sitä vaihdeta raikkaaseen ulkoilmaan? Itse kevyesti puettuna, muta lapsi vaunuissa ilman tuulenvirettäkään ja varmasti täysissä pukeissa peitto päällä.
Huomaavatko äidit, että lapsi ei itke eikä ääntele kuomun alla? Onko se kiinnittänyt äitien huomion? Ei varmaan, koska peitot on pyykkipojilla tiukasti kuomussa kiinni.
Lapsi on siellä lämpöhalvauksen partaalla. Nukkuu, koska on lähes tajuton. Pankaapa lämpömittari vauan posken lähettyville. Saatte tuloksen, joka toivottavasti herättää teidät ajoissa huomaamaan, että lapsi saattaa ihan oikeasti tukehtua koppaansa.
Lapsikin tarvitsee ilmaa ja kesän tuulahduksen.
Ilma mukaan kotoa
2
118
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi isät ei työnnä vaunuja? Kuomu on ylhäällä, ettei aurinko polta lapsen kasvoja. Nuo täydet vaatetukset keksitkin ihan omasta päästäsi. :D
- Anonyymi
No totta kai isätkin vaunuja työntävät, äidin ohjeiden mukaan.
Lapsi suojattu auringolta, hyttysiltä ja ilmalta kuomun alla.
Pitääkö vaunujen olla jatkuvassa auringonpaisteessa? Suosittelisin vanhempien kuvittelevan miltä tuntuisi maata lämpölaatikossa kuomu ja sideharsovaippa, tai ehkä jopa villahuopa naaman edessä, auringonpaisteessa.
Otatte itsekin aurinkoa, bikineissä, ja etsitte paikan, johon tuuli osuu ja ilma liikkuu.
Lapsi ei hikoile kuten aikuinen. Lämpöhalvaus on ihan aito huoli tässä helteessä. Antakaa ilmaa lapsellenne. Sallikaa hänelle ilmakylpyjä puolivarjossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385104
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253376Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132684- 472358
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611791Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471729- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201546- 281520
- 191281