On se tarkkaa, kun äidit työntävät lapsenvaunuja kuomu ylhäällä ja paksu peite estämässä ilmanvaihtoa. Onko se kotoa tuotu ilma niin paljon parempaa, ettei sitä vaihdeta raikkaaseen ulkoilmaan? Itse kevyesti puettuna, muta lapsi vaunuissa ilman tuulenvirettäkään ja varmasti täysissä pukeissa peitto päällä.
Huomaavatko äidit, että lapsi ei itke eikä ääntele kuomun alla? Onko se kiinnittänyt äitien huomion? Ei varmaan, koska peitot on pyykkipojilla tiukasti kuomussa kiinni.
Lapsi on siellä lämpöhalvauksen partaalla. Nukkuu, koska on lähes tajuton. Pankaapa lämpömittari vauan posken lähettyville. Saatte tuloksen, joka toivottavasti herättää teidät ajoissa huomaamaan, että lapsi saattaa ihan oikeasti tukehtua koppaansa.
Lapsikin tarvitsee ilmaa ja kesän tuulahduksen.
Ilma mukaan kotoa
2
101
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi isät ei työnnä vaunuja? Kuomu on ylhäällä, ettei aurinko polta lapsen kasvoja. Nuo täydet vaatetukset keksitkin ihan omasta päästäsi. :D
- Anonyymi
No totta kai isätkin vaunuja työntävät, äidin ohjeiden mukaan.
Lapsi suojattu auringolta, hyttysiltä ja ilmalta kuomun alla.
Pitääkö vaunujen olla jatkuvassa auringonpaisteessa? Suosittelisin vanhempien kuvittelevan miltä tuntuisi maata lämpölaatikossa kuomu ja sideharsovaippa, tai ehkä jopa villahuopa naaman edessä, auringonpaisteessa.
Otatte itsekin aurinkoa, bikineissä, ja etsitte paikan, johon tuuli osuu ja ilma liikkuu.
Lapsi ei hikoile kuten aikuinen. Lämpöhalvaus on ihan aito huoli tässä helteessä. Antakaa ilmaa lapsellenne. Sallikaa hänelle ilmakylpyjä puolivarjossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2456097Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k314506Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,242562Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3122306Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast501505Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1781444Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611349Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331277- 351054
- 1751021