On se tarkkaa, kun äidit työntävät lapsenvaunuja kuomu ylhäällä ja paksu peite estämässä ilmanvaihtoa. Onko se kotoa tuotu ilma niin paljon parempaa, ettei sitä vaihdeta raikkaaseen ulkoilmaan? Itse kevyesti puettuna, muta lapsi vaunuissa ilman tuulenvirettäkään ja varmasti täysissä pukeissa peitto päällä.
Huomaavatko äidit, että lapsi ei itke eikä ääntele kuomun alla? Onko se kiinnittänyt äitien huomion? Ei varmaan, koska peitot on pyykkipojilla tiukasti kuomussa kiinni.
Lapsi on siellä lämpöhalvauksen partaalla. Nukkuu, koska on lähes tajuton. Pankaapa lämpömittari vauan posken lähettyville. Saatte tuloksen, joka toivottavasti herättää teidät ajoissa huomaamaan, että lapsi saattaa ihan oikeasti tukehtua koppaansa.
Lapsikin tarvitsee ilmaa ja kesän tuulahduksen.
Ilma mukaan kotoa
2
95
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi isät ei työnnä vaunuja? Kuomu on ylhäällä, ettei aurinko polta lapsen kasvoja. Nuo täydet vaatetukset keksitkin ihan omasta päästäsi. :D
- Anonyymi
No totta kai isätkin vaunuja työntävät, äidin ohjeiden mukaan.
Lapsi suojattu auringolta, hyttysiltä ja ilmalta kuomun alla.
Pitääkö vaunujen olla jatkuvassa auringonpaisteessa? Suosittelisin vanhempien kuvittelevan miltä tuntuisi maata lämpölaatikossa kuomu ja sideharsovaippa, tai ehkä jopa villahuopa naaman edessä, auringonpaisteessa.
Otatte itsekin aurinkoa, bikineissä, ja etsitte paikan, johon tuuli osuu ja ilma liikkuu.
Lapsi ei hikoile kuten aikuinen. Lämpöhalvaus on ihan aito huoli tässä helteessä. Antakaa ilmaa lapsellenne. Sallikaa hänelle ilmakylpyjä puolivarjossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312