OLENKO ALIPAINOINEN JA JOS OLEN NIIN KUINKA PAHASTI?

Anonyymi

Eli tyttö n. 170cm pitkä ja 49-52 kg PAINAVA, riippuen siitä olenko juuri syönyt. Eli kannattaako vielä laihduttaa vai alkaa nostamaan painoa? Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.

13

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      miksi ihmeessä syömisen jälkeen meet vaa´alle?Eikö järki enää toimi vai miks noin neuroottinen.Mutta tota anoreksia just on .Pelätään lihomista ja eikä voida syömisen jälkeen hyväksyä että paino nousee.

    • Anonyymi

      Hei!
      Sanoisin, että noilla lukemilla ei kannata enään laihduttaa. Asiasta kannattaa tarvittaessa jutella lääkärin kanssa, mutta painoa kannattaa ehkä hieman nostaa.

    • Anonyymi

      Ap kirjoittaa alkuun kuinka PAINAVA hän on ja kyselee sitten onko hän alipainoinen.
      Kyllä on alipainoa tuo kilomäärä.
      Itse olin parikymppisenä 173 cm pitkä ja painoin 54 kiloa.
      Kun katson vanhoja kuvia itsestäni ja muutenkin mietin niin olin sillon aivan liian laiha.

      • Anonyymi

        Ristiriitaisia ajatuksia ja tunteita... Mieli sanoo, että vielä pitäisi laihtua, mutta järki sanoo, että tämä ei enää tervettä ole.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristiriitaisia ajatuksia ja tunteita... Mieli sanoo, että vielä pitäisi laihtua, mutta järki sanoo, että tämä ei enää tervettä ole.
        -ap

        Yritä noudattaa järjen ääntä.
        Mieti syitä siihen miksi sinun pitäisi laihduttaa itsesi sairaaseen kuntoon.
        Tuntuuko että olet liian lihava tms.?

        Kannattaisi ottaa lääkärin kanssa puheeksi ettei käy huonosti. Jos homma pääsee liian pahaksi on aina hankalampi hoidettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä noudattaa järjen ääntä.
        Mieti syitä siihen miksi sinun pitäisi laihduttaa itsesi sairaaseen kuntoon.
        Tuntuuko että olet liian lihava tms.?

        Kannattaisi ottaa lääkärin kanssa puheeksi ettei käy huonosti. Jos homma pääsee liian pahaksi on aina hankalampi hoidettava.

        Tuntuu, että tällä painolla en vielä ole oikeutettu hoitoon, onhan paljon pahempiakin tapauksia. Ja joo, olen aina tuntenut itseni lihavaksi ja isommaksi kuin muut.
        -Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu, että tällä painolla en vielä ole oikeutettu hoitoon, onhan paljon pahempiakin tapauksia. Ja joo, olen aina tuntenut itseni lihavaksi ja isommaksi kuin muut.
        -Ap

        Painostasi sinun ei kannata kantaa huolta. Ei tarvitse erityisesti laihduttaa eikä lihottaa mutta tarkkaile painoasi silloin tällöin ettei se ainakaan laske. Syö sen verran että sinulla on hyvä olla ja harrasta liikuntaa. Liikunta pitää mielen virkeänä ja vahvistaa lihaksistoa ja luustoa. Lisäpaino lihasten muodossa ei haittaisi.
        Oletko ollut "aina" myös pitempi kuin muut? Se voisi selittää tuntemuksen siitä että olet muita isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu, että tällä painolla en vielä ole oikeutettu hoitoon, onhan paljon pahempiakin tapauksia. Ja joo, olen aina tuntenut itseni lihavaksi ja isommaksi kuin muut.
        -Ap

        Tästä jutustasi saa jotenkin sellaisen käsityksen että haluaisit johonkin hoitoon kun kirjoitat että et ole vielä oikeutettu hoitoon.
        Haluaisitko jonkinlaista hoitoa? Hoitoa saa kyllä, siihen ei vaikuta paino millään tavalla.
        Ongelmasi tuntuu olevan henkisellä puolella ja siihen todellakin on saatavissa hoitoa ja apua painosta riippumatta.

        Kannattaa yrittää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ei ole hyvä verrata itseään muihin.
        Ei ole pakko olla samanlainen kuin muut, sen kun hyväksyy niin tulee jo heti ainakin vähän parempi olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä jutustasi saa jotenkin sellaisen käsityksen että haluaisit johonkin hoitoon kun kirjoitat että et ole vielä oikeutettu hoitoon.
        Haluaisitko jonkinlaista hoitoa? Hoitoa saa kyllä, siihen ei vaikuta paino millään tavalla.
        Ongelmasi tuntuu olevan henkisellä puolella ja siihen todellakin on saatavissa hoitoa ja apua painosta riippumatta.

        Kannattaa yrittää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ei ole hyvä verrata itseään muihin.
        Ei ole pakko olla samanlainen kuin muut, sen kun hyväksyy niin tulee jo heti ainakin vähän parempi olo.

        No, henkisellä puolella minulla on kyllä jotain ongelmia ja niiden takia myös kävin psykologilla. Eipä auttanut kovinkaan paljoa, kun lopetin parin kerran jälkeen, koska luulin saaneeni kaiken selviteltyä.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, henkisellä puolella minulla on kyllä jotain ongelmia ja niiden takia myös kävin psykologilla. Eipä auttanut kovinkaan paljoa, kun lopetin parin kerran jälkeen, koska luulin saaneeni kaiken selviteltyä.
        -ap

        Pari kertaa keskustelua tai puhumista ei ole riittävästi. Asiat ehkä saa sanottua, mutta niitä ei ehdi tuossa ajassa vielä korjata tai muutettua.

        Vaan psykologilla on vaitiolovelvollisuus, ja voi olettaa että ammattilaisella on parempi asiantuntemus kuin kaveriporukalla. Toki osaamisalueissa voi olla eroja eri psykologeilla, ja toinen voi pyrkiä siihen että olet hyvä sellaisena kuin olet, ja toinen voi ohjata konkreettisemmin (ruokavalio, liikunta ja mitä kaikkea aiheeseen liittyykin).


    • Anonyymi

      Kuinka paljon oikein syöt aterialla jos paino nousee 3 kg! Vai tarkoitatko tuolla painonnousulla koko vuorokauden aterioita, sisältäen 1,5-2 litran juomat. Tottahan ainakin nestettä lähtee päivän mittaa, joten juomat eivät jää täysin vartaloon.
      Juuri söin tukevan lounaan jossa keittoa oli täysi lautanen n. 3,5-4 dl ja juomaksi iso lasillinen vettä (n. 3 dl) pari viipaletta näkkileipää. Tuon aterian teoreettinen painonnousu oli siis n. 700 g. ja sekin kevenee jonkin ajan kuluttua kun pitää käydä vessassa. Vatsa on täynnä eikä nälkä tule ainakaan muutamaan tuntiin.
      Tuo ateria siis ihan tavallisella, hieman ylipainoisella muutaman sentin pidemmällä vanhemmalla naisella, eikä edes mikään laihdutusateria.

      • Anonyymi

        Tarkoitin siis nimenomaan koko vuorokauden aterioita. Ja päivän aikana vettä tulee juotua useampi litra, joten nesteturvotusta on jonkin verran.
        -ap


    • Anonyymi

      Oletko ajatellut laihuuden, eli lapsenomaisen ruumiinrakenteen sijaan fitness-vartaloa? Eli sellaisen terveen ja voimakkaan näköinen, henkilön joka näyttää itsevarmalta. Toki jos ei ole lihaksia, niin voi tietty olla että maha saattaa olla pömpön näköinen peilissä.

      Itse olin joskus 173 kg ja 58 kg, enkä ymmärtänyt että mielikuva jonka annoin oli teini. Vielä 24 vuotiaana kysyttiin henkilöllisyystodistusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe