2009 uudempien Avensiksien alusta on todella herkkä ruostumaan, vanhemmat mallit huomattavasti parempia.
Meidän 2011 Avensis oli todella lohduttoman näköinen alustastaan seitsemän vuoden ikäisenä. Autoon jouduttiin vaihtamaan uusi polttoaineen täyttöputki puhki ruostuneen tilalle ja samalla alustan todellinen kunto tuli nähtyä omin silmin.
Koko takosan pohjapelti oli todella vahvassa ruosteessa, mutta päältä auto oli täysin virheettömässä kunnossa.
Ruostesuojaamon mukaan hiekkapuhallus olisi tehnyt pohjaan hitsausta vaativia reikiä, joten päädyimme laittamaan auton kiertoon.
Kyseessä ei ollut mikään yksittäistapaus, eikä huonosti hoidettu yksilö.
Avensiksen pohja ruostuu seitsemässä vuodessa.
88
5561
Vastaukset
- Anonyymi
Tyypillinen Toyota päältä näyttää uudelta pohja ja helmakotelot kauraa, ja katsastusmies nauraa.
- Anonyymi
Näin se tuppaa riisareissa olemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se tuppaa riisareissa olemaan.
Tojota on kuitenkin riisikulhoista paras ruostuvuudessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota on kuitenkin riisikulhoista paras ruostuvuudessaan.
Siis nopein ruostiumaan? No, ehkä, kun madza lienee päässyt pahimman yli. Mutta Datsun antaa kovan vastuksen tässä kisassa!
- Anonyymi
Höpö höpö
- Anonyymi
Meillä meni 2010 Yaris toissakesänä katsastuksessa hylkyyn. Syynä ruostevaurio taka-akselin kiinnityskohdan vieressä, muuten alusta kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Nyt saa pelätä, meneekö sama kohta toiselta puolen hitsaukseen tänä kesänä.- Anonyymi
Skodaeinari keksii satuja.
- Anonyymi
Voi se muualtakin olla ruostunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi se muualtakin olla ruostunut.
Pohja alkaa ruostua ennen seitsemää vuotta, muualla alkaa ruoste puskea esiin seitsemän vuoden jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodaeinari keksii satuja.
Täytyykö laittaa kuvia julkaisuun? Parantaisi varmaan Toyotan mainetta nopeasti ruostuvana
- Anonyymi
Yksittäistapaus. Alan henkilöiden kanssa keskustellut kys merkistä, Avensiksien ensimmäinen korimallisarja hyvä, sitten poukkoilua ja T27 vuodesta 2009 alkaen erittäin hyvä ja rinnalla ollut fiaskoksi osittautunut T25 vuoteen 2009 oli murheengryyni. Uudempi T27 parantanut kaikkea mahdollista edellisiin. T27mallisto on laaja skaala kun malliston alussa täysin erilainen sisusta verrattuna T27 uusimpaan malliin. Tiedän omakohtaisesti myös vanhimman ja uusimman mallin käytännössä ja ruoste puheet ovat pilkkapuhetta. 20 v saattaa sellaista esiintyä, mutta huom 20 vuotias, monesta jo tekniikka levinnyt, eli olisi se pienin murhe.
- Anonyymi
Terolla on monimutkaiset selostukset.. Totta tuo auton omistaja tietää parhaiten autonsa ruostetilanteen ei siinä noin teknisiä sepusteita tartte.
- Anonyymi
Ja mitä uudempi sitä huonommin suojattu ja uusia ei suoja lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terolla on monimutkaiset selostukset.. Totta tuo auton omistaja tietää parhaiten autonsa ruostetilanteen ei siinä noin teknisiä sepusteita tartte.
Hönöllä on hätä, koska mitään asiaperuseita ei voi keksiä väitteidensä tueksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä uudempi sitä huonommin suojattu ja uusia ei suoja lainkaan.
Suojaamisella pidennettäisiin kestoikää, mutta se ei taida olla Tojom tarkoitus.
- Anonyymi
Siis 20 vuotiaassa tekniikka levinnyt. Leviääkö se ajasta vai kilometreistä. Toyotilla perinteisesti ajetaan melko vähän.
Puhutaan siis niin 2000 vuosimallin Avensiksesta, samaa tekniikkaa muunneltuna uudemmissakin. - Anonyymi
Meillä on talviautona 2001 Avensis jota ei ole koskaan ruostesuojattu eikä hitsailtu ruosteita. Pohjassa on tietysti pintaruostetta muttei ainoatakaan pehmeää paikkaa tai reikää. Päätinkin alkaa suojaamaan pohaa omatoimisesti ruiskuttamalla jatkossa pohjaan kotelosuojan ja teräketjuöljyn seosta pari kertaa vuodessa. Kuulemma toimii eikä ole edes vaikeaa kun voin käyttää kaverin nosturia ja paineilmaruiskua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terolla on monimutkaiset selostukset.. Totta tuo auton omistaja tietää parhaiten autonsa ruostetilanteen ei siinä noin teknisiä sepusteita tartte.
Et tainnut edes ymmärtää teknistä sepustetta.
- Anonyymi
Nyt on Skoda-liikkeissä tuliset oltavat. Kauppa ei käy ja kilpailija Toyota vie kaiken. Se näkyy myös tällä palstalla.
- Anonyymi
Octavia ennakko myynti on alkanut ja Tero tärisee jo nyt.
Jos oikeasti luet näitä palstoja niin näet kuinka Toyotan omahöpö yrittää dissata ja spämmää ikivanhoja mielikuvitusjuttujaan uralakka. Tänään sen näki oikein hyvin.
- Anonyymi
Oikeasti Toyotan pohjat ruostuu jo kolmessa vuodessa. Tuosta aloittajan esimerkistä Toyota on halpuuttanut autojaan ja tinkinyt entisestään mm. ruostesuojauksesta.
- Anonyymi
Seitsemässä vuodessa pohja on puhki ruostunut ja koska tehtaan tavoite on viiden vuoden kestoikä, kaikki menee suunnitellusti.
- Anonyymi
Avensis on nykyään skooda neljä pyörää ja loota, isä työntää ja äiti ohjaa, lapset paikkaa pohjaa!
- Anonyymi
Ei Aven pohja seitsemää vuotta kestä, jos ei lisäsuojausta ole tehty.
- Anonyymi
Mulla toyota avensis pohja hitsattu kokonaan uudestaan,mootori rakennettu uudestaan auto maalattu seitsemän kertaa rahaa menny 20 tuhatta euroa ei se mitään kun minulla on toyota ihanaaaaaaa rakastan toyotaaaaaa.............
- Anonyymi
Ostettiin Avensis uutena 2013.
Heti ensimmäisen kuukauden aikana reklamoitiin toyotalle ruosteisesta autosta.
PääTOYOTALTA vastaus, ei tehdä mitää koska autolla voi ajaa.
Kyllä toyota on ruostunut jo uutena.
Ostakaa vaan toyota, kyllä ruostuu.
t.tojotainfo
- Anonyymi
Kyllä Toyota vaan ruostuu. Meillä myös 2010 mallin Avensis farkku ja kanssa bensan täyttöputki vaihdettu. Pohja pahassa pintaruosteessa, mutta helmat hyvät ulkopuolelta.
Valitettavaa, kun muuten kestävä auto.- Anonyymi
Toyota on suunniteltu tarkoituksella lyhytikäiseksi.
- Anonyymi
Minulla ruostui 2007 E-Mersun jarruputket poikki pohjamuovien alta, mutta itse pohja oli vielä muovien alla puhtaalla maalipinnalla yli 700 tkm:n ajon jälkeen.
Toki uushankintahintakin on eri luokkaa, kuin vaikka Avessa.- Anonyymi
Joo mutta käytettynä sama hinta?
t. tojotainfo
- Anonyymi
Voipi olla, mutta tuskin on Toyotassa 700 tkm mittarissa?
- Anonyymi
Prius jatkaa tuosta kenties toiset 700 tkm, lähes korjaamatta.
Entä korjaamattomat 600 tkm ajetut Camryt, joiden myynti-ilmoituksissa ne laittavat vielä monta uutta autoa hautaan.- Anonyymi
Kuka oikeasti kuljettaa rekan lavalla Priusta mukana, että voisi kehuskella isoilla kilometrilukemilla?
- Anonyymi
Korjaamattomia ja Suomessa varmaan vielä hitsaamattomia?
Ihan sama mikä aihe on kyseessä, niin kyllä Tojotisti jotain kehuttavaa autostaan löytää ja jos ei löydä, niin kyllä Esson baarista tietoa löytyy. - Anonyymi
Ruostuu Tojo jo laivamatkalla Suomeen, eikä enään auta suojaus.
- Anonyymi
Ei ne ruostu, kun käyttää joka vuosi ruostesuojauksessa.
- Anonyymi
Ja säilyttää suojausten välisen ajan olohuoneessa.
- Anonyymi
Meillä ruostu -99 Mersusta helmapelti puhki vasta 1.1 miljoonaa ajettuna, huonoa laatua siis!!
- Anonyymi
Täytyyhän Tojojen ruostua, että uuden kauppa käy. Tero ostaa uuden vaikka kori katkeaisi vuoden vanhana, uskovainen mikä uskovainen.
- Anonyymi
Tero ostaa uuden Toyotan vaikka kuinka huonoja ovat. Yhtä hulluja kuin isis uskovaiset.
- Anonyymi
2007 hitsattiin meidän 1998 uutena ostetun Avensiksen heimojen takaosat, eli ruostuu ne vanhemmatkin mallit. Molemmin puolin 30 cm matkalta sisäpuolelta puhkiruostuneet.
- Anonyymi
Aivan naurettavaa vänkäystä ettei Tojo muka ruostu. Menkää parkkipaikoille makamaan Tojojen alle ja katsokaa mikä on tilanne. Sitten vasta vänkään ettei ruostu kun on oikeeta tietoo...
- Anonyymi
2016 vuoden Avessa ei ole lainkaan ruostesuojausta tehtaan toimesta. Sen voi nähdä kuvista joita löytyy Finikor Oy:n nettisivuilta kuvagalleriasta jossa on eri autojen pohjakuvia.
- Anonyymi
Se on jo yksittäistapaus, ei voi olla ruosteetonta Toyotaa. Yleensä jo ruosteessa pelkän laivamatkan seurauksena.
- Anonyymi
Ranskalaiset ei ruostu, ovat vaan muuten heikkoja autoja. Jospa tämä Toyotan ja Psa:n yhteistyö alkaisi tuottamaan tulosta tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Tuskin kestää tohon pohja yli viittävuotta, jos ei ruostesuojaa uutena.
- Anonyymi
Tojo kestää isältä pojalle Pohjois-Karjalassa, kun vaan hitsaa ja massaa vuosittain riittävästi.
- Anonyymi
Eikös siellä päin maata Kemppin käyttökurssit ole peruskoulun opetussuunnitelmassakin ja jos haluaa elämässään pärjätä, niin pitää suorittaa hitsausluokat ja erikoistua pitsihitsaukseen.
- Anonyymi
Uudellamaalla ei ole riittävästi luokkahitsareita Tojojen lukumäärään suhteutettuna ja kun vielä pelätään hybridin suurjännitteitä, niin Tojojen keski-ikä tulee tippumaan rajusti nopeassa aikataulussa.
- Anonyymi
Mina Mehmet perustaa autukorjamo Helsinkki ja korja ja hitsa vain Tohjoja.
- Anonyymi
Mikäs noin turhauttaa elämässä?
- Anonyymi
Eipä ole näkynyt yhtään ruostepilkkua 2009-2018 mallin Avensiksissa ;)
Voi itse katsoa ympärilleen ;)- Anonyymi
Ei pilkkuja, mutta suurempia reikiä.
- Anonyymi
Kurkkaa joskus helman alle, niin järkytyt. Sieltä ei löydy lainkaan ruostesuojausta ja se ohut pohjamaali mikä siellä on, niin on parissa vuodessa ruskeana.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-avensis-2016-32
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-avensis-2016
Ja alla lopputulos 22tkm/3vuotta:
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
Pilkkuja metsästämään, hihii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kurkkaa joskus helman alle, niin järkytyt. Sieltä ei löydy lainkaan ruostesuojausta ja se ohut pohjamaali mikä siellä on, niin on parissa vuodessa ruskeana.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-avensis-2016-32
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-avensis-2016
Ja alla lopputulos 22tkm/3vuotta:
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
Pilkkuja metsästämään, hihii!Aika karua on Toyotan kusetus asiakasta kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika karua on Toyotan kusetus asiakasta kohtaan.
Tutustu itseesi- Aika karua on sinun elämääsi:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005441841.html - Anonyymi
Kurkkaa sinne pohjan alle. Vai oletko täysin lukutaidoton?
- Anonyymi
Turha itkeä jos ei ole viety uutena ruostesuojaukseen, se on OMISTAJAN vastuulla huolehtia, että auto kestää. Valmistajan tai maahantuojan ei tarvitse kuin nauraa tuollaisille välinpitämättömille ihmisille.
- Anonyymi
Toisaalta voi valita auton, jota ei tarvitse viedä ruostesuojsukseen. Voi ajella sen 7-10 vuotta ja pistää vaihtoon ruosteettomana. Näin esimwrkiksi minulla meni Xantialla ja parilla C5:lla. Eikä muutenkaan ollut autoissa valittamista.
- Anonyymi
Kyllä paremmat valmistajat tekevät ruoste suojauksen jo tehtaalla ja myös äänieristyksen.
Toyotan hinta on niin yli että kyllä silloin pitäisi perusasiat olla valmiina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä paremmat valmistajat tekevät ruoste suojauksen jo tehtaalla ja myös äänieristyksen.
Toyotan hinta on niin yli että kyllä silloin pitäisi perusasiat olla valmiina.Heikompikin kelpaa, kun luottomyyjä saa hyvän otteen
- Anonyymi
Itse toyotan omistajana voin sanoa että vuoden 1998 toyota oli parempi kuin nykyinen 2007 toyota. Ison työn tein, kun ostin 2007 toyotan ja tutkin pohjaa huomasin että jos meinaan auton katsastaa,pitää tehdä iso työ, pohja oli aivan ruosteessa takaa, hiomista harjaamista ruosteenesto happo otrifin, raskaankalustpn pohjamaali sitten ohut massaus päälle, nyt on auto hyvä jokavuotinen tarkastus jatkuu.
- Anonyymi
Kyllä kansa tietää mitkä merkit on ongelmia. Ei ne nykyisin pysy salassa . Trafin ensirekisteröintitilastot kyllä kertoo , mitä kansa ostaa. Turhaa on yrittää selittää satuja. Volsu on siitä oiva esimerkki kuinka merkki saadaan pohjamutiin koijaamalla ja huijaamalla vastuuta vältellen.
- Anonyymi
Kyllä viimeisimmät Avet olivat ruosteessa jo 23 vuoden päästä ja nykyiset mallit vähintään yhtä nopeasti. Ei Suomessa auto kestä ilman ruosteenestokäsittelyä ja Toyota on itse lopettanut sen tekemisen ja jättänyt tuon noin 1500 euroa maksavan ilon asiakkaalle.
- Anonyymi
Ruosteesta tunnettu riisikippo.
- Anonyymi
Tojomiesten kesken auton ruostuminen on yleinen puheenaihe, miksiköhän?
- Anonyymi
Kyllä Toyotan pohja on jo pahasti ruosteessa kolmen vanhana, mutta tuurilla ei reikiinny ennen seitsemää vuotta. Vuosi vuodelta Toyota on heikentänyt koriaan ja ruostesuojaustaan ja nyt ollaan jo heikoilla kun ruostesuojausta ei laiteta lainkaan.
- Anonyymi
Otin killisilmämaasta "vaimon", ja sen veneentappiaukko olikin porattu jo viidenteen ylikokoon. Muuteskin rupes naavaa tai jotain oleen voimansiirrossa, ni laitoin sen fattan hoidettavaks. Sillä oli Skoda-paita Brezhnevin nimmarilla.
Mitä teen ny? Löydänkö uuden elämäni poikulin, vai pitäskö rupeen heteroks?
Impo-Jaakko 27v Kelmijärvi - Anonyymi
Auriksen ja Corollan pohja ruostuu vähintään yhtä nopeasti kuin Aven.
- Anonyymi
Samaa kobesteeliä, eli jämäterästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa kobesteeliä, eli jämäterästä.
Olen onnen poika. Yhdeksän vuotta on kohta ollut Avensis ajossa, eikä ole pohja vielä ruosteessa.
Yksi rekisterikilven lamppu on jo vaihdettu. Pakoputkikin on ruostumatonta terästä, aivan kuin uusi. Mistäköhän seuraavaksi pettää? Olen tosi huolestunut, heh! Naapuri sai passattiinsa juuri uuden moottorin edellisen kaksivuotta vanhan öljysyöpön tilalle ja mahtavat vastaantulot. Oli kuulemma mahtava diili, ei maksanut itelle kuin parisen tonnia.
Kuinka onnellinen onkaan hän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen onnen poika. Yhdeksän vuotta on kohta ollut Avensis ajossa, eikä ole pohja vielä ruosteessa.
Yksi rekisterikilven lamppu on jo vaihdettu. Pakoputkikin on ruostumatonta terästä, aivan kuin uusi. Mistäköhän seuraavaksi pettää? Olen tosi huolestunut, heh! Naapuri sai passattiinsa juuri uuden moottorin edellisen kaksivuotta vanhan öljysyöpön tilalle ja mahtavat vastaantulot. Oli kuulemma mahtava diili, ei maksanut itelle kuin parisen tonnia.
Kuinka onnellinen onkaan hän?Minulle maksoi Ravin moottorin vaihto 12000 ja ei ihan äkkiä unohdu! Itse joutui maksamaan koko paskan. Auton arvo noin 15000
- Anonyymi
seitsemän vuoden epäonnea seuraa ruostehelvetti
- Anonyymi
Kyllä jokaisella aikuisella miähellä sen verra pitää vesivaneria olla, että siitä saa värkättyä uuden kölin avensikseen. Toimii!!
- Anonyymi
Passatiako tarkoitat? Ainakin on näyttöä. Voin linkata , haluatko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Passatiako tarkoitat? Ainakin on näyttöä. Voin linkata , haluatko?
Tässä on kohta neljä kuukautta odotettu, eikä vieläkään linkkiä näy. Olethan kuitenkin päivittäin yrittänyt etsiä?
- Anonyymi
Eikä pelkästään pohja, Toyota on luotu ruostumaan kauttaaltaan.
- Anonyymi
Toyota on ruosteen koti.
- Anonyymi
Niin ruostuukin...
- Anonyymi
Avensiksesta pääsee 7 vuoden käytön jälkeen pohjan kautta ulos. Jos on tarpeeksi laiha.
- Anonyymi
Kyllä galvanoitupelti voi ottaa pintaruostetta vrt esim.ikkunanlautapellit,mutta menee tosi pitkään ennenkuin ne on puhkiruostunut.Et ole pessyt kunnolla keväällä auton alustaa talven suoloista. Kannattaisi lukea auton käyttöohjekirjaa korin hoidosta.
- Anonyymi
Galvanoinnin paksuus määrää, kauanko se kestää. Itäautoissa galvanointi on ohut = voidaan mainostaa, että on galvanoitu. Kestävyydellä ei tunnetusti ole väliä, koska uskovaiset tyytyvät osaansa ja selittävät kaiken parhain päin. Oma vika, kun en ruostesuojannut jne.
- Anonyymi
Tuo aika on juuri se taitekohta kun Toyota alkoi alas ajamaan laatuaan ja lopettamaan sellaisen varsinkin Suomen olosuhteissa turhan ruostesujauksen.
Harmi kun ihmiset eivät ole riittävän perillä mitä automaailmassa tapahtuu ja maksaa siitä kovan hinnan. - Anonyymi
Tämä on sama trolli,joka kirjoittelee samanlaisia tarinoita myös esim.Skodan keskusteluissa.Luultavasti joku toisen automerkin myyjä,joka yritää kehua omaa merkkiään ruostevapaaksi. Eu määräsi pohjansuoja-aineet kieltoon,siksi käytetään nykyautoissa muovisuojia lähes kaikissa autoissa.Ovat kuulemma helpompia kierrättää ja ympäristöystävällisiä.
- Anonyymi
Yariksen vielä nopeammin
- Anonyymi
Ei mitenkään uskomatonta.
https://www.ts.fi/teemat/4884970 - AnonyymiUUSI
Tojotaan pätee sanonta. "..moni kakku päältä kaunis.."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181