Pohjoisen prätkähiiret

Anonyymi

Jokusen kertaa tullut käytyä pohjois-thaimaata kiertelemässä. Yleensä vespoilla ja pari kertaa enduron tapaisilla pyörillä. Löytyy oikein omat reittikartat niille ja ihan suomeksikin. Luin noista moottoripyöräreiteistä niin törmäsin uutisiin paikallisista moottoripyöräkerhoista.
Oli aika yllätys miten isoja rikollisia kerhoja on Chiang Maissa. Useita satoja jäseniä. Mongolsit ja enkelit olleet napit vastakkain jo vuosikymmeniä. Pattayan kerhotoiminnat on vähän syrjemmässä sijaitsevissa pienehköissä kerhotiloissa ja parissa baarissa, jonne ulkopuolisetkin on tervetulleita.

Nyt kun meillä on täällä palstalla pohjoisen liiviravintolakonsernin johtaja ja juomanlaskija, amerikkalaisten moottoripyörien omistaja, erikoismies ja ajokouluttaja, niin olisi mukava kuulla millaista on tuo prätkäjengien toiminta ja meininki siellä paikanpäällä omin silmin läheltä nähtynä?
Onko ne ottaneet siellä teidän nurkilla yhteen ja miten räikeää on esimerkiksi huumekauppa? Lahjooko ne poliisia vai miten he saavat toimia aina vaan?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pattayan HA-baariin voi mennä ulkopuolisetkin. Chiang Maissa ei voi. Pattayan HA on kansainvälinen ja niissä on farangit nokkamiehinä. He tekevät myös laillista bisnestä vaate ja varustemyynnin muodossa. Pohjoisessa huumekauppa on pääbisnes.

      • Anonyymi

        Koska tiedät että Chiang Maissa ei voi mennä 8-baariin ulkopuoliset, niin kertoisitko missä se sijaitsee?

        Kertoisitko miksi Pattayan 8 on kansainvälinen mutta muut 8 ei?

        Vielä kolmantena sinunhan täytyy olla varsin sisäpiiriläinen kun tiedät eri kerhojen liiketoimintakuviot, voisitko kertoa vähän enemmän?


    • Anonyymi

      Omaan kastiinsa kuuluva sensei on lentäjä, ravintoloisija, moottoripyöräilykouluttaja, laivakippari ja liivijengiläinen. Harmi ettei hän tiedä mitään lentämisestä, ravintolatoiminnasta, moottoripyöräilystä, veneilystä eikä liivijengeistä.

    • Aihe on esitetty aikaisemminkin dejavuu, sekä aloitusotsikko sekä kommentit osoittaa asenteen.
      Olen kertonut että aihetta en käsittele internetissä, mutta voin kasvotusten keskustella ja muutakin esitellä vedonlyöntiseurueelle, mutta ..... aha ...... ok.

      • Anonyymi

        Asiantuntijat eivät suostu kertomaan tietämyksistään. Todella harvinaista. Iso osa tämän keskustelun ideaa on kertoa mitä tietää ja mitä on kokenut, millaisen käsityksen on saanut.
        Mutta numba ja pumba eivät kerro koskaan mitään. Heidän tietonsa ja kokemuksensa piileskelee salaperäisten vedonlyöntiehtojen takana. Joskus juovuksissa sitten pyytelee makkaralon edustalle katsomaan pesisjoukkuetta.
        Myös heidän kuvansa upeista uskomattomista rikkauksista piileskelee salaisuuden verhon kätköissä, mutta onnistuu kuitenkin kuvaamaan kuksan, passinkannen, silakkalaatikon ja näppäimistön.

        Totuudenhan me kaikki tiedämme. Tietoa ei tule, koska sitä ei ole. Kertomuksia ei tule, koska kokemuksia ei ole. Kuvia ei tule, koska kuvattavaa ei ole.
        Mutta hoivapirtin ikkunasta näkyy lenskareita ja on mahtavaa olla stadilainen. Voi sitten nimitellä muita maalaisiksi junteiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat eivät suostu kertomaan tietämyksistään. Todella harvinaista. Iso osa tämän keskustelun ideaa on kertoa mitä tietää ja mitä on kokenut, millaisen käsityksen on saanut.
        Mutta numba ja pumba eivät kerro koskaan mitään. Heidän tietonsa ja kokemuksensa piileskelee salaperäisten vedonlyöntiehtojen takana. Joskus juovuksissa sitten pyytelee makkaralon edustalle katsomaan pesisjoukkuetta.
        Myös heidän kuvansa upeista uskomattomista rikkauksista piileskelee salaisuuden verhon kätköissä, mutta onnistuu kuitenkin kuvaamaan kuksan, passinkannen, silakkalaatikon ja näppäimistön.

        Totuudenhan me kaikki tiedämme. Tietoa ei tule, koska sitä ei ole. Kertomuksia ei tule, koska kokemuksia ei ole. Kuvia ei tule, koska kuvattavaa ei ole.
        Mutta hoivapirtin ikkunasta näkyy lenskareita ja on mahtavaa olla stadilainen. Voi sitten nimitellä muita maalaisiksi junteiksi.

        Tapasi kysyä on väärä, sekä kyllä sinä poju vielä kuvia saat miljoonan sanasi vastineeksi, muista nyt kuitenkin ajatella minua siellä Junttilan juhannuksessa, se on tärkeää.


    • Anonyymi

      Chiang Main aviomies kehuskeli aikanaan että asiakkaansa on prosenttiliivi-motoristeja ja että itselläänkin on kerholiivit. Ei tiennyt edes sitä että se prosenttimerkki on tunnustus ammattirikollisuudesta.

      Joissakin mopokerhoissa sitä 1% merkkiä liiveissä ei saa käyttää, ellei ole syyllistynyt todistetusti henkirikokseen.

      Sen näkee miehen naamasta kenellä on tappajan silmät. Raja on ylitetty, tuomiot kärsitty ja mieli katkeroitunut. Ne on vaarallisia poikia psyykeltään.

      Eivät voi sietää sitä jos kerhon ulkopuolinen uhmaa heidän statustaan tai puuttuu heidän asioihin. Ovat valmiita menemään loppuun saakka. Tarvii aika ison egon ja rahkeet lähteä heitä haastamaan.

      On siellä joukossa ressukoitakin, joilta pääsee itku tosipaikan tullen. Puhun nyt kokemuksesta suomalaisista liivimiehistä.

      Thaimaalaisista liivimiehistä ei itselläni ole kokemusta, mutta lehtiuutisten mukaan täällä on todella alhainen kynnys hiljentää ihmisiä pysyvästi epäonnistuneiden bisnesten tai riitojen vuoksi. Ja halvalla.

      Support- poikia tunnen muutaman. Onhan niitä Pattayallakin suomalaisiakin ainakin puoli tusinaa. Ihan ok heppuja ja hyviä bileitä osaavat järjestää.

      Varsinaisiin kerhojuhliin ei kannata mennä vaikka pääsisikin. Siellä käytetään aineita ja esim siltsun käyttämä aine tekee joistakin armottomia egoilijoita ja sitten alkaa sattua ja tapahtua. On muitakin ikäviä aineita.

      Mustasukkainen narkkari thai-tyttöystävä saattaa myös järjestää tahallaan pikkuisia draamatilanteita. Siitä ei hirveästi puhuta julkisuudessa, mutta Thaimaassa on todella paljon luvattomia aseita ja niillä tehtyjä tekoja.

      T 2010 Hyvää juhannusta!

      • Jaahas neiti vasenrattinen yskäsi aatelmansa, joten vastataan kohteliaisuudesta.

        Kyllä minä prosentit tiedän enkä ole yksilöinyt asiakkaitamme liivillisiin ja liivittömiin joskin molempia oli.
        Oma kokemukseni on erittäin laaja aiheesta moottoripyöräkerhot aivan Harjalvallasta lähtien Kallioon kun suomesta puhutaan.
        Harmittaa Ulvilan tuolloin asiallisten narahtaneen Kuuliin, mutta siitä voimme keskustella kun ryhdyt mieheksi sanojesi taakse.

        En nyt oikein ymmärrä miksi esität samalla asiantuntijaa ja kerrot kuitenkin että itselläsi ei ole kokemusta.
        Mielipiteet yleensä on hyvä perustaa kokemukseen eikä sinun tavoin asenteeseen.

        Vietä rattoisa suomen juhannus siellä paljussasi .... varvasaltaassa.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Jaahas neiti vasenrattinen yskäsi aatelmansa, joten vastataan kohteliaisuudesta.

        Kyllä minä prosentit tiedän enkä ole yksilöinyt asiakkaitamme liivillisiin ja liivittömiin joskin molempia oli.
        Oma kokemukseni on erittäin laaja aiheesta moottoripyöräkerhot aivan Harjalvallasta lähtien Kallioon kun suomesta puhutaan.
        Harmittaa Ulvilan tuolloin asiallisten narahtaneen Kuuliin, mutta siitä voimme keskustella kun ryhdyt mieheksi sanojesi taakse.

        En nyt oikein ymmärrä miksi esität samalla asiantuntijaa ja kerrot kuitenkin että itselläsi ei ole kokemusta.
        Mielipiteet yleensä on hyvä perustaa kokemukseen eikä sinun tavoin asenteeseen.

        Vietä rattoisa suomen juhannus siellä paljussasi .... varvasaltaassa.

        "Mielipiteet yleensä on hyvä perustaa kokemukseen "
        Kun senssu olet kerran tuota mieltä niin ole hyvä ja lopeta tälle palstalle kirjoittaminen. Mukavaa jussia suomi24 parissa..


    • Anonyymi

      Muistaakseni 44 heilasteli Mongon pressan exän kanssa useampaankin otteeseen,
      Miksi ei 44 infoa motoristi mopoilijaa joka useampaankin otteeseen on pohjois-thaimaata kierrellyt.
      Toisaalta voisihan enduron tapaisilla ajanut valaista hieman mitä useammalla matkallaan on kokenut muutakin kuin rikollisuutta.

      • Allekirjoittanut kävi toissa syksynä ajamassa moottoripyörällä tuon varastikkin Thaimaan kuuluisimman moottoripyöräreitin, eli pohjois-Thaimaan Mao Hong Son loop:n (Chiang Mai - Mae Sariang - Mae Hong Son - Pai -Chinag Mai) ja tuohon hieman "sivupoikkeamia" reitiltä (mm. Doi Inthanon), ajoa tuli muistaakseni noin 900km. ja matkaa tuli tehtyä nelisen päivää (kolme yöpymistä reitin varrella).
        Kyseinen ajoreissu on ehkä mieleenjäävin kokemus kaikista tekemistäni Thaimaan reissuista, tarkoitus olisi jokukerta tehdä reissu uusiksi, ja pari-kolme päivää pidempänä versiona.

        Chiang Maissa kyllä näkee suht runsaasti tuota "liiviväkeä" pyörillänsä (lähinnä H-D, jokunen indian yms.), mutta tuolla vuoristokierrolla ei kyseisiä valmisteita kauhean monia näkynyt, kun nuo syheröiset vuoristotiet tarvitsevat hieman toisentyylisen ajokin. Olisi mielenkiintoista nähdä ajosuoritus pitkäkeulaisella H-D:llä vaikka jossain Pai:n ja Chiang Main välisellä vuoristo-osuudella, ei kateeksi kävisi kuskia...


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Allekirjoittanut kävi toissa syksynä ajamassa moottoripyörällä tuon varastikkin Thaimaan kuuluisimman moottoripyöräreitin, eli pohjois-Thaimaan Mao Hong Son loop:n (Chiang Mai - Mae Sariang - Mae Hong Son - Pai -Chinag Mai) ja tuohon hieman "sivupoikkeamia" reitiltä (mm. Doi Inthanon), ajoa tuli muistaakseni noin 900km. ja matkaa tuli tehtyä nelisen päivää (kolme yöpymistä reitin varrella).
        Kyseinen ajoreissu on ehkä mieleenjäävin kokemus kaikista tekemistäni Thaimaan reissuista, tarkoitus olisi jokukerta tehdä reissu uusiksi, ja pari-kolme päivää pidempänä versiona.

        Chiang Maissa kyllä näkee suht runsaasti tuota "liiviväkeä" pyörillänsä (lähinnä H-D, jokunen indian yms.), mutta tuolla vuoristokierrolla ei kyseisiä valmisteita kauhean monia näkynyt, kun nuo syheröiset vuoristotiet tarvitsevat hieman toisentyylisen ajokin. Olisi mielenkiintoista nähdä ajosuoritus pitkäkeulaisella H-D:llä vaikka jossain Pai:n ja Chiang Main välisellä vuoristo-osuudella, ei kateeksi kävisi kuskia...

        Mielenkiintoinen näkemys Sinulta Santtu.

        Sinullahan on itsellä viripyörä ja tiedät varmaankin moottoripyöristä enemmän kuin nämä Harrikkakateelliset, joita tässäkin keskustelussa.

        Näkökantasi on että syheröiset vuoristotiet tarvitsevat hieman toisentyylisen ajokin.
        Olet toki oikeassa, että on erilaisia pyörämalleja jotka soveltuvat paremmin eri olosuhteisiin.
        Asia kuitenkin on niin että ei siellä suomessa kuten ei täällä thaimaassakaan motoristit hanki pyöriä eri olosuhteisiin, vaan kuten Sinäkin viripyörän ja skootterin, mitä ilmeisimmin asfalttiraitille, eikä Sinulla ole Africa Twiniä erikseen sorapätkille.

        Kaikki moottoripyörät soveltuvat lomamatkailuun tänne vuoristoon vakuutan ja jopa esitän väitteen, että mikäli pidettäisiin moottoripyörän taitokäsittelykoe satunnaisella otoksella, en siis nyt puhu itsestäni" niin kakkoseksi jäisi ryhmä 30 senttissarviset kyykkypyörät vs. kunnon ohjaustangon omaavat moottoripyörät niiden merkistä huolimatta olivat sitten japanilaisia tai laatupyöriä.

        Mainitset pitkäkeulaiset ja samaa mieltä olen, eihän niitä olekaan rakennettu ajomukavuuden vuoksi, enkä kyllä itsekään ymmärrä miksi niin moni pilaa hyvän pyörän vieden nokkapyöräänsä eteenpäin.

        Autopuolelta voisi mainita hieman samaa, olisi mielenkiintoista nähdä kun miljoonan euron madallettu katuraaseri vetää etuspoilerinsa säpäleiksi ajaessaan hidastenyppylöihin.

        Mitä tulee näihin suht. runsaasti näkyviin liiviväkeen, niin aiheesta kiinnostuneita ovat yleensä he joilla ei ole aiheesta omakohtaista kokemusta, vaan ainoastaan näkemyksiä.
        Tämäkin aloitus ja aloittajan jälkikommentit osoittavat asenteen.
        Aina kun on kyse jostain "ryhmittymistä" niin asialla on monta laitaa riippuen mitä käsitellään ja mistä näkökulmasta, mutta puheena olevassa asiassa kommentaattoreina on tietämättömät ilman kattavaa kokonaistietoa.

        Palstalla vaikuttaa ystävykset Nazi ja Neiti Vasenrattinen esimerkiksi Neidin ollen moottoripyöräkiinnostunut ja Nazilla kasien kanssa samat aatteet, mutta eivät kättä keskenään väännä, eikä kukaan moralisoi Nasun narinoita.

        Palstan mobedikiinnostuneilla kuitenkin on valtaisa mielenkiinto liiviaiheista joten voisi kaikesta historiasta kiinnostuneina selvittää esimerkiksi 8 historiaa ja mitä hyvää 8 on suonut ja mille ihmisryhmälle, sekä eritoten 8 säännöt pitää sisällään naisten kunnioittamisesta.

        En puolustele liivitoimintaa, mutta koska tiedän asiasta enemmänkin kuin aloittaja Mongokiinnostuksestaan googlaamalla ainoastaan tietämättömänä piruilumielessä, niin sen johdosta tämä julkaisuni.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkemys Sinulta Santtu.

        Sinullahan on itsellä viripyörä ja tiedät varmaankin moottoripyöristä enemmän kuin nämä Harrikkakateelliset, joita tässäkin keskustelussa.

        Näkökantasi on että syheröiset vuoristotiet tarvitsevat hieman toisentyylisen ajokin.
        Olet toki oikeassa, että on erilaisia pyörämalleja jotka soveltuvat paremmin eri olosuhteisiin.
        Asia kuitenkin on niin että ei siellä suomessa kuten ei täällä thaimaassakaan motoristit hanki pyöriä eri olosuhteisiin, vaan kuten Sinäkin viripyörän ja skootterin, mitä ilmeisimmin asfalttiraitille, eikä Sinulla ole Africa Twiniä erikseen sorapätkille.

        Kaikki moottoripyörät soveltuvat lomamatkailuun tänne vuoristoon vakuutan ja jopa esitän väitteen, että mikäli pidettäisiin moottoripyörän taitokäsittelykoe satunnaisella otoksella, en siis nyt puhu itsestäni" niin kakkoseksi jäisi ryhmä 30 senttissarviset kyykkypyörät vs. kunnon ohjaustangon omaavat moottoripyörät niiden merkistä huolimatta olivat sitten japanilaisia tai laatupyöriä.

        Mainitset pitkäkeulaiset ja samaa mieltä olen, eihän niitä olekaan rakennettu ajomukavuuden vuoksi, enkä kyllä itsekään ymmärrä miksi niin moni pilaa hyvän pyörän vieden nokkapyöräänsä eteenpäin.

        Autopuolelta voisi mainita hieman samaa, olisi mielenkiintoista nähdä kun miljoonan euron madallettu katuraaseri vetää etuspoilerinsa säpäleiksi ajaessaan hidastenyppylöihin.

        Mitä tulee näihin suht. runsaasti näkyviin liiviväkeen, niin aiheesta kiinnostuneita ovat yleensä he joilla ei ole aiheesta omakohtaista kokemusta, vaan ainoastaan näkemyksiä.
        Tämäkin aloitus ja aloittajan jälkikommentit osoittavat asenteen.
        Aina kun on kyse jostain "ryhmittymistä" niin asialla on monta laitaa riippuen mitä käsitellään ja mistä näkökulmasta, mutta puheena olevassa asiassa kommentaattoreina on tietämättömät ilman kattavaa kokonaistietoa.

        Palstalla vaikuttaa ystävykset Nazi ja Neiti Vasenrattinen esimerkiksi Neidin ollen moottoripyöräkiinnostunut ja Nazilla kasien kanssa samat aatteet, mutta eivät kättä keskenään väännä, eikä kukaan moralisoi Nasun narinoita.

        Palstan mobedikiinnostuneilla kuitenkin on valtaisa mielenkiinto liiviaiheista joten voisi kaikesta historiasta kiinnostuneina selvittää esimerkiksi 8 historiaa ja mitä hyvää 8 on suonut ja mille ihmisryhmälle, sekä eritoten 8 säännöt pitää sisällään naisten kunnioittamisesta.

        En puolustele liivitoimintaa, mutta koska tiedän asiasta enemmänkin kuin aloittaja Mongokiinnostuksestaan googlaamalla ainoastaan tietämättömänä piruilumielessä, niin sen johdosta tämä julkaisuni.

        Sensei ja sensein "moottoripyörän taitokäsittelykokeet". Olen varma että kokemuksesi moottoripyöristä on MP-lehdistä luettua. Olen myös varma, että olet lähes liikuntakyvytön.

        Kuten me oikeat motoristit tiedämme, niin erilaiset moottoripyörät on rakennettu eri tarkoituksiin. Mitään yleispätevää "moottoripyörän taitokäsittelykoetta" ei ole olemassakaan.

        HD: t ei sovellu rata-ajoon, niistä ei ole hiekkaradoille, ne ei ole moottoritien nielijöitä, niillä ei voi pitää bomber-näytöksiä, mutkateillä ne on hitaita, kallistusvara on useimmiten rajallinen, matkapyörinä liian epäluotettavia (vanhemmat mallit)..

        Ainoa mitä HD:llä voi tehdä on hidas kruisailu. Matalan painopisteen ansiosta hidasvauhtinen keilojen pujottelu onnistuu kyllä myös.

        Japanilaiset, saksalaiset ja italialaiset pyörät pesee HD:t kaikissa lajeissa. Paras pyörä pohjoisen vuoristoon on meikäläisen Ducati. Sitten on 500-1000 kuutioiset japanilaiset. Katteilla ei ole pohjoisen vuoristossa juurikaan merkitystä, kun huiput ei suuriksi kasva.

        Pieni tuulilasi- plexi on mukava kuitenkin. Ei tule ötökkää naamalle samaan tahtiin kuin ilman. Kyllähän HD:lläkin eteenpäin pääsee, mutta mitään vertailua se ei kestä japseihin eikä esim Ducateihin. Ei missään mielessä.

        HD:n ostaminen on sama asia kuin menisit uimaan nahkahousuissa, joissa on sivuhapsut.

        T 2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sensei ja sensein "moottoripyörän taitokäsittelykokeet". Olen varma että kokemuksesi moottoripyöristä on MP-lehdistä luettua. Olen myös varma, että olet lähes liikuntakyvytön.

        Kuten me oikeat motoristit tiedämme, niin erilaiset moottoripyörät on rakennettu eri tarkoituksiin. Mitään yleispätevää "moottoripyörän taitokäsittelykoetta" ei ole olemassakaan.

        HD: t ei sovellu rata-ajoon, niistä ei ole hiekkaradoille, ne ei ole moottoritien nielijöitä, niillä ei voi pitää bomber-näytöksiä, mutkateillä ne on hitaita, kallistusvara on useimmiten rajallinen, matkapyörinä liian epäluotettavia (vanhemmat mallit)..

        Ainoa mitä HD:llä voi tehdä on hidas kruisailu. Matalan painopisteen ansiosta hidasvauhtinen keilojen pujottelu onnistuu kyllä myös.

        Japanilaiset, saksalaiset ja italialaiset pyörät pesee HD:t kaikissa lajeissa. Paras pyörä pohjoisen vuoristoon on meikäläisen Ducati. Sitten on 500-1000 kuutioiset japanilaiset. Katteilla ei ole pohjoisen vuoristossa juurikaan merkitystä, kun huiput ei suuriksi kasva.

        Pieni tuulilasi- plexi on mukava kuitenkin. Ei tule ötökkää naamalle samaan tahtiin kuin ilman. Kyllähän HD:lläkin eteenpäin pääsee, mutta mitään vertailua se ei kestä japseihin eikä esim Ducateihin. Ei missään mielessä.

        HD:n ostaminen on sama asia kuin menisit uimaan nahkahousuissa, joissa on sivuhapsut.

        T 2010

        Harmi vain että "Ducatisi" ei vuoriston teitä kallistele vaikka se onkin hyvä pyörä, minulle kelpaa omani omiin tarkoituksiin.
        Olethan sinäkin hankkinut vasenrattisen auton omiin tarkoituksiisi, eikä sitä voi verrata täällä thaimaassa oleviin.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Harmi vain että "Ducatisi" ei vuoriston teitä kallistele vaikka se onkin hyvä pyörä, minulle kelpaa omani omiin tarkoituksiin.
        Olethan sinäkin hankkinut vasenrattisen auton omiin tarkoituksiisi, eikä sitä voi verrata täällä thaimaassa oleviin.

        Tuksu on jokatien ja sään pyörä renkaita myöten. Vuoritiet on sateella tappavan liukkaita. Sutimisen esto päälle ja menox.

        Ithanonin maisemissa on savisia pikku teitä ja polkuja vuorelle, joita ei pääse ylös katupyörällä kuivallakaan säällä.

        Käytännön harmina on se, että tässä elämäntilanteessa minulla harvemmin on aikaa lähteä ajamaan kahden päivän menomatkaa omalla pyörällä pohjoiseen. Pitää hoidella näitä koti- ja perheasioita etupäässä.

        Vuokraamoilla on Chiang Maissa 650 kuutioisia Kawoja, jotka soveltuu hieman roheampaankin maastoon ja on pitkällä vaimennuksella varustettuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuksu on jokatien ja sään pyörä renkaita myöten. Vuoritiet on sateella tappavan liukkaita. Sutimisen esto päälle ja menox.

        Ithanonin maisemissa on savisia pikku teitä ja polkuja vuorelle, joita ei pääse ylös katupyörällä kuivallakaan säällä.

        Käytännön harmina on se, että tässä elämäntilanteessa minulla harvemmin on aikaa lähteä ajamaan kahden päivän menomatkaa omalla pyörällä pohjoiseen. Pitää hoidella näitä koti- ja perheasioita etupäässä.

        Vuokraamoilla on Chiang Maissa 650 kuutioisia Kawoja, jotka soveltuu hieman roheampaankin maastoon ja on pitkällä vaimennuksella varustettuja.

        Eikös olekin Neiti Vasenrattinen käsittämättömän helppoa irvailla vaan täysi mahdottomuus keskustella autostasi jossa vasemmalla puolen ratti.

        Olet toki oikeassa, jokainen voi ylistää omaa pyöräänsä omiin tarkoituksiinsa, tuohan se hyvää mieltä.

        Minä nyt en kuitenkaan pidä motoristina henkilöä joka vahingossa on hoksannut miten moottoripyörää ohjataan ja samaan hengenvetoon kertoo olevansa 300 kerholainen.

        Ole nyt niin motoristia kuin tahdot mutta asenteesi kaikessa osoittaa, että kuulut motoristikaartin asennevammaisimpaan osastoon ja tuollaiset jutut mitä sinä jatkumona jauhat, kuuluu osastolle Esson baari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuksu on jokatien ja sään pyörä renkaita myöten. Vuoritiet on sateella tappavan liukkaita. Sutimisen esto päälle ja menox.

        Ithanonin maisemissa on savisia pikku teitä ja polkuja vuorelle, joita ei pääse ylös katupyörällä kuivallakaan säällä.

        Käytännön harmina on se, että tässä elämäntilanteessa minulla harvemmin on aikaa lähteä ajamaan kahden päivän menomatkaa omalla pyörällä pohjoiseen. Pitää hoidella näitä koti- ja perheasioita etupäässä.

        Vuokraamoilla on Chiang Maissa 650 kuutioisia Kawoja, jotka soveltuu hieman roheampaankin maastoon ja on pitkällä vaimennuksella varustettuja.

        Itse ajoin tuon Mae Hong Son loop:in suhteellisen tuoreella (olisiko ollut vuokralle ottaessa noin 3000km ajettu) Hondan CB 650 F:llä.
        Jälkikäteen oli mielestäni erinomainen valinta tuolle reitille (muutamaa tietyö-osuutta lukuunottamatta ajoin koko reissun päällystetyllä tienpinnalla). Kevyehkö, tarpeeksi tehokas ja vääntävä moottori olematta vaarallisen tehokas sateella, hyvät jarrut ja kohtuullisen asiallinen jousitus. Jos uudestaan tulee ajettua, niin pyörävalinta on hyvin todennäköisesti sama. Mukautuu niin rauhalliseen kuin tarvittaessa myös hieman urheilullisempaankin ajoon.

        Oma reissunihan oli suhteellisn vähällä varustuksella (osan matkatavaroistani jätin säilytykseen hotellille Chinag Maihin), oli vain yksi kova noin 30litrainen taka/perälaukku (mitä nimeä kukin siitä käyttää) ja selkäreppu. Pidemmälle reissulle joutuisi sitten varustamaan pyärän varmastikkin myös sivulaukuilla.

        Pohjois-Thaimaassa oli päiväreissuja ajanut myös hieman adventure henkisemmällä Hondan CB500X:llä, mutta omaan makuunu kyseisen mallin ominaisuudet eivät kyllä oikein miellyttäneet.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itse ajoin tuon Mae Hong Son loop:in suhteellisen tuoreella (olisiko ollut vuokralle ottaessa noin 3000km ajettu) Hondan CB 650 F:llä.
        Jälkikäteen oli mielestäni erinomainen valinta tuolle reitille (muutamaa tietyö-osuutta lukuunottamatta ajoin koko reissun päällystetyllä tienpinnalla). Kevyehkö, tarpeeksi tehokas ja vääntävä moottori olematta vaarallisen tehokas sateella, hyvät jarrut ja kohtuullisen asiallinen jousitus. Jos uudestaan tulee ajettua, niin pyörävalinta on hyvin todennäköisesti sama. Mukautuu niin rauhalliseen kuin tarvittaessa myös hieman urheilullisempaankin ajoon.

        Oma reissunihan oli suhteellisn vähällä varustuksella (osan matkatavaroistani jätin säilytykseen hotellille Chinag Maihin), oli vain yksi kova noin 30litrainen taka/perälaukku (mitä nimeä kukin siitä käyttää) ja selkäreppu. Pidemmälle reissulle joutuisi sitten varustamaan pyärän varmastikkin myös sivulaukuilla.

        Pohjois-Thaimaassa oli päiväreissuja ajanut myös hieman adventure henkisemmällä Hondan CB500X:llä, mutta omaan makuunu kyseisen mallin ominaisuudet eivät kyllä oikein miellyttäneet.

        Hyvä pyörävalinta ja ainahan on hienoa että vuokraamosta voi valita, omistajathan ei vuokraile.
        Arvelen että ei syntynyt naarmuja sinne jalkatapin alle olevaan nystyrään kuten Pattayalaiset vetelee kallistukset äärirajoilleen omilla ajotavoillaan.


    • Vasenratti vaikeni tapansa mukaan.

      Hieman tuosta että täällä Chiang Maissa tulisi olla sutimisen esto ja kallistusvarat maximissaan, että voisi lähteä nauttimaan moottoripyörällä vuoristoon.

      No tottakai ensinnäkin kun kallistuksista puhutaan, niin kallistuksilla ei ole merkitystä eikä kallistella tarvitsekaan jos ajaa sellaista vauhtia mikä olosuhteisiin sopii.
      Tietysti jos tarkoitus on kaahata ja vetää polvi maassa, niin ok, mutta onko se aina moottoripyöräilyn tarkoitus, näemmä Neidille on.

      Mutta aiheeseen mitä milläkin pyörällä voi tehdä ja mihin ne soveltuvat onkin sitten toinen juttu.
      Neiti pitää omasta pyörästään ajellen jotain mutapolkuja, no hyvä niin, minä pyörävalinnoissani en ole huomioinut mutapolkuja.

      Ohessa pieni otos, tosin ammattilaisen taidonnäytteenä mutta pointtini onkin pyörä ja miten sitä voi käsitellä kun osaa.

      https://youtu.be/M9MVY8swO5M

      • Neiti Vasenratti voi sitten palata kanavalle kun on päätellyt näitä bombertietämyksiään ja tehoja, kun on käynyt sutimisenestolaitteellaan mutapolullaan.

        https://youtu.be/xS8ITAQbDmQ


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Neiti Vasenratti voi sitten palata kanavalle kun on päätellyt näitä bombertietämyksiään ja tehoja, kun on käynyt sutimisenestolaitteellaan mutapolullaan.

        https://youtu.be/xS8ITAQbDmQ

        Suomi24 juutuubimatkailja juhannuksenvietossa. Onko asianmukainen ohjaustanko..?


    • Anonyymi

      Noihin pyöriin niin paljonko vakuutus on vuodessa kilvellisellä ja kilvettömällä pelillä? Ja voinko lopettaa vakuutuksen siksi päivää kun en aja ja ottaa uudestaan silloin kun ajan?

      • Anonyymi

        Kilvetön peli? Hehheh taas näitä senssun juttuja...


    • Kamalin asia mitä mulla on Pattiksella käynyt kun jouduin riisumaan sammuneen ämmäni kusen- ja paskanpolttamat kalsarit. Oli oksentanut ne täyteen.
      Heitin ne partsilta alas ja seuraavan päivänä ne oli tuotu pestynä ja prässättynä sänkyn kulmalle.
      Kyllä hävetti vaimonkin puolesta.

    • Anonyymi

      En hallitse edes skootterin vastaohjausta. Paska peli kun ajoin mutkassa hatelikkoon.

    • Anonyymi

      Tosta konnakalleriasta puuttuu enää HondaKurko. Onx sitä näkyny?

      • Anonyymi

        Entäs se Chiang Main HD-Lady, joka tunnetaan myös äärimmäisen suosittujen kellohametanssiaisten järjestäjänä iltamissa, jotka on suunnattu tavallisille thaimaalaisille prosenttiliivijengiläisille jotka eivät juo olutta eivätkä syö ruokaa, vaan katselevat televisiosta amerikkalaisia tubevideoita pikkurilli pystyssä siemaillen hienostuneesti drinkkejään suoraan isännän täyttämästä juomakaapista. Aamuyöllä lasketaan laatupyörien määrä ja kassalippaiden sisältö. Lopuksi mennään sikari suussa hammaslääkärin viereen nukkumaan lusikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs se Chiang Main HD-Lady, joka tunnetaan myös äärimmäisen suosittujen kellohametanssiaisten järjestäjänä iltamissa, jotka on suunnattu tavallisille thaimaalaisille prosenttiliivijengiläisille jotka eivät juo olutta eivätkä syö ruokaa, vaan katselevat televisiosta amerikkalaisia tubevideoita pikkurilli pystyssä siemaillen hienostuneesti drinkkejään suoraan isännän täyttämästä juomakaapista. Aamuyöllä lasketaan laatupyörien määrä ja kassalippaiden sisältö. Lopuksi mennään sikari suussa hammaslääkärin viereen nukkumaan lusikkaan.

        Nauroin ääneen kiitos! Sensein tarinoista saisi satukirjan helposti joka kelpaisi sekä aikuisille että lapsille.


    • Voi kuinka mukavaa on huomata, että minua ajatellaan ja vallan ääneen nauretaan, se lämmittää mieltäni, kiitos siitä.

      Mikä voisikaan olla järkevämpää viikonlopun viettoa kaamoksessa, kuin ajatella minun elämääni moninaisin ajatuksin, olen vallan otettu saamastani huomiosta arkien osalta, mutta kun mainittua tapahtuu viikonloppunakin, niin täytynee antaa erittäin suuri kiitos.

      Moottoripyöräily ainakin otsikon osalta ja sen hiirimainintaan viitaten totean kuten aiemminkin, että kyseisen kaltainen asenne on normaalia harrikkakateellisille, eikä se voi aiheuttaa aiheesta vastavuoroista asianmukaista keskustelua aiheesta.
      Uudistan aiemman, että kun keskustelukumppanin tiedot perustuvat ainoastaan musta tuntuu ja rintaliiveihin, sekä Laatupyörien pulttien sinkoiluun, niin ei ole aihetta varsinkaan sananvaihtoon anon kanssa tällä foorumilla enempään.

      Mitä tulee varsinaiseen normaaliheteroiden tänne Thaimaahan matkailuun ja haaveilluusioasumiseen, niin seuraavaa totean ja olen 100 % oikeassa, eikä asia muuksi muutu anosivuhuuteluilla.

      Tällä palstalla ei tulla koskaan näkemään seuraavia valokuvia illuusiohenkilön Neiti 2010 Loppuuntaputellun toimesta:
      Tinder Suomessa juhannuksena ja jouluna.
      Tinderin mainittujen illuusiomatkojen leimoja passissaan.
      Neidon 2010 ja haavevaimonsa passeja leimoineen samassa valokuvassa.
      Neidon kylän komeinta taloa, jonka olohuoneeseen mahtuu talo.
      Neiti 2010:n talon pihalle rakentamaa hotellin uima-allasta siten, että samassa kuvassa Neito kauniine tatuointeineen tuttipullo kädessään.
      Moottoripyöräilyä koskien ei tule koskaan olemaan Neidon haaveducati parkissa valokuvaten varvasallas taustalla.

      Tiedän palautteen olevan peililausuntoja Kuksastani, joten uudistan vaikka se ei ymmärrykseen asti menekään, kyllä te aikanaan saatte minulta kuvia mutta ette aikana jolloin Senssuttelu ja Kuksattelu toimii automaattisesti ilman kuviakin.

      Mukavaa viikonloppua teille matkailupalstan parissa sinne Suomeen, meidän perhe täällä Thaimaan Chiang Maissa sen sijaan harjoittaa face-to-face sosiaalista kanssakäymistä Thaimaalaisten kanssa.

      • Anonyymi

        Sulla on tasan saman verran harrikoita siellä hesan palvelutalossa, kuin onChiang Main päivän lehtiä. Kävitkö jo honkarakenteen temppelillä, vai muistelitko vain menneitä vuosia? Kaveri on osakkaana kyseisessä firmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on tasan saman verran harrikoita siellä hesan palvelutalossa, kuin onChiang Main päivän lehtiä. Kävitkö jo honkarakenteen temppelillä, vai muistelitko vain menneitä vuosia? Kaveri on osakkaana kyseisessä firmassa.

        Kiitän nopeasta päivystyksestä ja arvostan sitä suuresti, jonka johdosta vastaan vielä tähän ennen lähtöämme Moparilla keskustaan.

        Meidän perheessä on tällä hetkellä 3 harrikkaa ja yksi inkkari, tuon mainitun kolmannen ollen rakenteilla hieman.

        Minä olen kerran käynyt vanhan porvoontien temppelillä sekä kerran siellä Jokelan suunnalla, en koskaan mainittua honkarakennetta ole nähnyt, joskin siitä tiedän.

        Temppelikirjoittaja en ole minä, enkä luonnollisesti osallistu päivän tapahtumaan Suomessa ollessani täällä Thaimaassa, mutta sinähän saat oravia asioiden päälaelleen kääntämisestä, joten nauttinet viikonlopun aiheestasi täysin siemauksin.

        Kysymykset yleisiä tällä palstalla. Miksi yksikään pääkaupunkiseudulla vaikuttava rakas ei nyt olekaan kiinnostunut temppelille menosta .... niin siis babla pääasia, ei reaalielämä.

        Voin oman käyntini osalta temppelitapaamisesta mainita, että siellä on runsaslukuinen Suomi-Thai yhteisö lapsineen paikalla.
        Aktiivit on järjestänyt maittavaa syötävää.
        Läsnäolijat kommunikoivat paljon keskenään, vaan ei tämän palstan aiheista, sekä siellä vietetään myös ns. hengellinen hetki johonpääasiassa osallistuu Thait ja osa aviomiehistä tuolloin vaikka pihalla tupruttelevat yhden siggen.

        Osallistuminen voisi aiheuttaa juntille tietämystä wikin ja googlen sijaan todellisuudesta.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitän nopeasta päivystyksestä ja arvostan sitä suuresti, jonka johdosta vastaan vielä tähän ennen lähtöämme Moparilla keskustaan.

        Meidän perheessä on tällä hetkellä 3 harrikkaa ja yksi inkkari, tuon mainitun kolmannen ollen rakenteilla hieman.

        Minä olen kerran käynyt vanhan porvoontien temppelillä sekä kerran siellä Jokelan suunnalla, en koskaan mainittua honkarakennetta ole nähnyt, joskin siitä tiedän.

        Temppelikirjoittaja en ole minä, enkä luonnollisesti osallistu päivän tapahtumaan Suomessa ollessani täällä Thaimaassa, mutta sinähän saat oravia asioiden päälaelleen kääntämisestä, joten nauttinet viikonlopun aiheestasi täysin siemauksin.

        Kysymykset yleisiä tällä palstalla. Miksi yksikään pääkaupunkiseudulla vaikuttava rakas ei nyt olekaan kiinnostunut temppelille menosta .... niin siis babla pääasia, ei reaalielämä.

        Voin oman käyntini osalta temppelitapaamisesta mainita, että siellä on runsaslukuinen Suomi-Thai yhteisö lapsineen paikalla.
        Aktiivit on järjestänyt maittavaa syötävää.
        Läsnäolijat kommunikoivat paljon keskenään, vaan ei tämän palstan aiheista, sekä siellä vietetään myös ns. hengellinen hetki johonpääasiassa osallistuu Thait ja osa aviomiehistä tuolloin vaikka pihalla tupruttelevat yhden siggen.

        Osallistuminen voisi aiheuttaa juntille tietämystä wikin ja googlen sijaan todellisuudesta.

        S

        Köyhän laitospojun huvitus on vilkas mielikuvitus. Kelaviikkoa vietetään ja sen näkee heti sensein lapsellisen mielikuvituksen määrästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitän nopeasta päivystyksestä ja arvostan sitä suuresti, jonka johdosta vastaan vielä tähän ennen lähtöämme Moparilla keskustaan.

        Meidän perheessä on tällä hetkellä 3 harrikkaa ja yksi inkkari, tuon mainitun kolmannen ollen rakenteilla hieman.

        Minä olen kerran käynyt vanhan porvoontien temppelillä sekä kerran siellä Jokelan suunnalla, en koskaan mainittua honkarakennetta ole nähnyt, joskin siitä tiedän.

        Temppelikirjoittaja en ole minä, enkä luonnollisesti osallistu päivän tapahtumaan Suomessa ollessani täällä Thaimaassa, mutta sinähän saat oravia asioiden päälaelleen kääntämisestä, joten nauttinet viikonlopun aiheestasi täysin siemauksin.

        Kysymykset yleisiä tällä palstalla. Miksi yksikään pääkaupunkiseudulla vaikuttava rakas ei nyt olekaan kiinnostunut temppelille menosta .... niin siis babla pääasia, ei reaalielämä.

        Voin oman käyntini osalta temppelitapaamisesta mainita, että siellä on runsaslukuinen Suomi-Thai yhteisö lapsineen paikalla.
        Aktiivit on järjestänyt maittavaa syötävää.
        Läsnäolijat kommunikoivat paljon keskenään, vaan ei tämän palstan aiheista, sekä siellä vietetään myös ns. hengellinen hetki johonpääasiassa osallistuu Thait ja osa aviomiehistä tuolloin vaikka pihalla tupruttelevat yhden siggen.

        Osallistuminen voisi aiheuttaa juntille tietämystä wikin ja googlen sijaan todellisuudesta.

        S

        Että moparilla ja laatumoottoripyörillä ajelet.? Kuinkas ne ajokorttiasiat olikaan.. Loppuun taputeltu.
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.


      • asiantravel kirjoitti:

        Että moparilla ja laatumoottoripyörillä ajelet.? Kuinkas ne ajokorttiasiat olikaan.. Loppuun taputeltu.
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.

        Voi rakas Aasi, kyllä minulla ajokorttiasiat on päivän tasalla täällä Chiang Maissa, enkä viitsi ryhtyä leikkiin lukemaan leijuvista, koska se on rakkaiden tapa.
        Miksi et ole kiinnostunut Neidon 2010 korteista aiheuttaa hymyilyä.
        Nuku suloisesti.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Voi rakas Aasi, kyllä minulla ajokorttiasiat on päivän tasalla täällä Chiang Maissa, enkä viitsi ryhtyä leikkiin lukemaan leijuvista, koska se on rakkaiden tapa.
        Miksi et ole kiinnostunut Neidon 2010 korteista aiheuttaa hymyilyä.
        Nuku suloisesti.

        On tietenkin ja on myös päivän lehdet joiden päällä kuksa kuvattuna :) On myös titaani amex, elite status ja kaikenlaista. 900 neliön talo jossa 20 kuution vesisäiliöt ja kylmähuone makkarissa. Suurlähetystöön kutsut ja lentokapteenin arvonimi. Kaikki nämä löytyy ja savusauna Phuketin merenrantahuvilalla. Kaikki löytyy! :)


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Voi rakas Aasi, kyllä minulla ajokorttiasiat on päivän tasalla täällä Chiang Maissa, enkä viitsi ryhtyä leikkiin lukemaan leijuvista, koska se on rakkaiden tapa.
        Miksi et ole kiinnostunut Neidon 2010 korteista aiheuttaa hymyilyä.
        Nuku suloisesti.

        Voitko vakuuttaa..?


      • SENSSU kirjoitti:

        Voi rakas Aasi, kyllä minulla ajokorttiasiat on päivän tasalla täällä Chiang Maissa, enkä viitsi ryhtyä leikkiin lukemaan leijuvista, koska se on rakkaiden tapa.
        Miksi et ole kiinnostunut Neidon 2010 korteista aiheuttaa hymyilyä.
        Nuku suloisesti.

        Voi rakas vajakki, ei ne esineet mihinkään leiju jos ei niitä kuvia leikkele, skannaile ja siirtele kohteita kuvasta toiseen kuten sinulla on tapana. Hieno elämä muuten sinulla suomi24 palstalla..
        Terveiset Rayongista, hyvää yötä.


    • Anonyymi

      Muistakaa tämä tosiasia. Kun vuokraatte Thaikuissa skootterin tai prätkän niin vaatikaa samaan hintaan vastaohjauskurssi. Tosi tärkeä asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe