IS Juhannuskovis 2020

Anonyymi

Tänne avointa keskustelua ristikosta

52

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juha Leinosen laatima juhannusristikko ei ollut läpikirjoitettava, noin kaksitähtinen. Leinosen ristikot ovat sanastollisesti luotettavia ja laadinta tehty aina laadukkaasti. Minusta Leinonen on eräs parhaista laatijoista.

    • Anonyymi

      Miksi avoin keskustelu ri ole käynnistynyt?

      • Anonyymi

        Ei taida olla monikaan aloittanut vielä. Viettävät Jussia.


    • Anonyymi

      Kun kirjoitin hieman asian vierestä eli muista ristikoista kuin koviksesta, kommentti poistettiin. Tein muille juhannuksen ristikoille oman säikeen, kun tässä ei voinut kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Aloitan koviksen ratkonnan pikapuoliin. Kun olen saaanut sen täysin oikein ratkottua, aion tehdä siitä vihjeanalyysin tänne. Paljastan kaikki ratkaisusanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitan koviksen ratkonnan pikapuoliin. Kun olen saaanut sen täysin oikein ratkottua, aion tehdä siitä vihjeanalyysin tänne. Paljastan kaikki ratkaisusanat.

        Tätä siis jään odottelemaan mielenkiinnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitan koviksen ratkonnan pikapuoliin. Kun olen saaanut sen täysin oikein ratkottua, aion tehdä siitä vihjeanalyysin tänne. Paljastan kaikki ratkaisusanat.

        Hyvä että varoitit. Näin siksi, että en halua mitään apuja ennen kuin olen saanut jokaisen ruudun itse ratkottua. Yleensä tämän jälkeen jokunen vihje on jäänyt ymmärtämättä ja niitä on joutunut pohtimaan jälkikäteen. Jälkipohdinnalla lähes kaikki ongelmavihjeet ovat selvinneet, mutta aina silloin tällöin on yksi tai muutama vihje, joiden logiikka on hakusessa suhteellisen pitkänkin jälkipohdinnan perästä. Sellaisissa tapauksissa minulle ei ole mitään hyötyä, jos joku laittaa esille vain ratkaisusanat. Hyvään vihjeanalyysiin kuuluu myös hyvät selitykset. Jos joku osaa myös selittää hyvin, arvostan sellaista vihjeanalyysiä.

        Laatija tosin saattaa itse tehdä ristikosta ns. ristikon analyysin. Niin hän teki edellisen IS-koviksensa suhteen. Anatomian julkaisu menee heinäkuun alkuun. Jos joku ei niin kauan halua odottaa, voi toki omiakin selityksiä laittaa. Kokemuksesta tiedän, että joskus omat selitykset menevät pieleen, sillä Toni Pitkälän ajatuskulkuja ei ihan joka vihjeen suhteen tavoita niin hyvin kuin itse uskoo. Kunnon vihjeanalyysin luomisessa on aina pieni riski siihen, että siinä on muutamia virheitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitan koviksen ratkonnan pikapuoliin. Kun olen saaanut sen täysin oikein ratkottua, aion tehdä siitä vihjeanalyysin tänne. Paljastan kaikki ratkaisusanat.

        Itse olen ottanut riskin. Tiedän kokemuksesta tämän asian. Tästä ristikosta en tee vihjeanalyysiä, koska oletan laatijan itse tekevän ristikon anatomian. En halua sen kanssa kilpailla. Toki voin 28.6.2020 laittaa esille tulleiden vihjeiden selityksiä painikkeen Näytä analyysi taakse. Jos joku tulee sivuilleni, hän saa valita, haluaako tietää ratkaisusanat ja niiden mahdolliset selitykset vai ei - kakkua ei heitetä suoraan päin näköä.

        Ajattelin, että saatan tulevat analyysit tehdä niin, että en näyt suoraan ainuttakaan ratkaisusanaa ja niiden selitystä. Tämä olisi paras mahdollinen tarjolla oleva apu ristikoiden ratkojille. Ratkoja voisi poimia sanat, joihin saa selityksen. Jos ratkoja itse haluaa pohtia joitakin vihjeitä täysin itse, en spoilaisi ratkontaa paljastamalla ratkaisusanan ja sen selityksen. Tällaisen analyysin tekeminen on työlästä. Mutta se kyllä voittaisi kaikki muut analyysit ja anatomiat mitä netissä on ristikoiden suhteen tarjolla! Varmaan tekisin muutamia virheitä, mutta niitä voisi yhdessä korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä siis jään odottelemaan mielenkiinnolla.

        Onkos jo ratkottu ristikko?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Hyvä että varoitit. Näin siksi, että en halua mitään apuja ennen kuin olen saanut jokaisen ruudun itse ratkottua. Yleensä tämän jälkeen jokunen vihje on jäänyt ymmärtämättä ja niitä on joutunut pohtimaan jälkikäteen. Jälkipohdinnalla lähes kaikki ongelmavihjeet ovat selvinneet, mutta aina silloin tällöin on yksi tai muutama vihje, joiden logiikka on hakusessa suhteellisen pitkänkin jälkipohdinnan perästä. Sellaisissa tapauksissa minulle ei ole mitään hyötyä, jos joku laittaa esille vain ratkaisusanat. Hyvään vihjeanalyysiin kuuluu myös hyvät selitykset. Jos joku osaa myös selittää hyvin, arvostan sellaista vihjeanalyysiä.

        Laatija tosin saattaa itse tehdä ristikosta ns. ristikon analyysin. Niin hän teki edellisen IS-koviksensa suhteen. Anatomian julkaisu menee heinäkuun alkuun. Jos joku ei niin kauan halua odottaa, voi toki omiakin selityksiä laittaa. Kokemuksesta tiedän, että joskus omat selitykset menevät pieleen, sillä Toni Pitkälän ajatuskulkuja ei ihan joka vihjeen suhteen tavoita niin hyvin kuin itse uskoo. Kunnon vihjeanalyysin luomisessa on aina pieni riski siihen, että siinä on muutamia virheitä.

        Tapsa. Vinkkejä kehiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos jo ratkottu ristikko?

        Juhlimiseksi tämä meni. Täytyy palata lehden pariin kunhan selvitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhlimiseksi tämä meni. Täytyy palata lehden pariin kunhan selvitään.

        Heh. Näinpä kävi itsekulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapsa. Vinkkejä kehiin?

        Ihan kiva, kun joku kysyy, vaikka täällä kyllä eräs henkilö aina haukkuu kommenttini. Siksi en täälla apuja anna enää lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitan koviksen ratkonnan pikapuoliin. Kun olen saaanut sen täysin oikein ratkottua, aion tehdä siitä vihjeanalyysin tänne. Paljastan kaikki ratkaisusanat.

        Täällä ei voi näemmä paljastaa - ylilaudalle mars, mars.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei voi näemmä paljastaa - ylilaudalle mars, mars.

        Voi kai täällä paljastella. Mikä lauta siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kai täällä paljastella. Mikä lauta siellä?

        Poistavat viestit - ylilauta/pelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei voi näemmä paljastaa - ylilaudalle mars, mars.

        Näemmä. Täällä oli jokin aika sitten suoria vastauksia, mutta eipä ole enää. Asiasta lienee valitettu. Ehkä ylilauta on ainoa paikka, jos haluaa heti antaa ratkaisusanat.


    • Anonyymi

      Juu pitääpä aloitella huomenna vasta. Nyt pitää nauttia Juhannuksesta. Silmäilin hieman kuitenkin, voi olla kolmonen kyllä.

    • Anonyymi

      Apuja muutamaan kohtaan. Vasenta reunaa keskellä , Otollinen puuntuonnille. Oikeata reunaa keskellä, Tyhmistä neroihin. Alhaalla keskellä, VEK. Suurenmoiset kiittämiset jo etukäteen.

    • Anonyymi

      Vuori kautta pukinemerkki. Mitä kirjoittaisin?

    • Anonyymi

      Meille muunneltuna kiinnostaisi hyvin paljon?

    • Anonyymi

      Esitettyihin kysymyksiin löytyy vinkit (ei ratkaisusanoja) Tapion chatissa (linkkiä ei voi laittaa, koska se poistetaan).

    • Täällä siis minulta voi kysyä: https://chattis.net/tapchat/index.php?id=1
      Muut saavat vastata täällä suoraan.

    • Anonyymi

      No onpas lukossa. Rahojenkin kaltaisia? Vasen reuna keskiosa.

      • Anonyymi

        Annoin juuri äsken vinkin chatissani.


    • Anonyymi

      NÄISTÄ SÄIHKY! loin mielessäni yhden selityksen. En ole aivan varma, onko sitä haettu. Mitä suurin piirtein ajattelen, tulee ilmi chatissani.

    • Anonyymi

      Tästä säikeestä on siis lähtenyt kommentteja. Testaan muutamilla kommenteilla sitä, onko kyse robotin toiminnasta vai siitä, että ihmismoderaattori on puuttunut peliin.

    • Anonyymi

      Robotti poistaa listoja: Krakatau, paperinohuet, baseball, muualle.

    • Anonyymi

      Sama asia useilla riveillä lisättynä muutamilla sanoilla.
      Krakatau on tulivuori.
      Setelit ovat paperinohuet.
      Baseball on peli.
      Muualle on poismenoa.

      • Anonyymi

        Tämä on tyylikästä, hyvä juttu


    • Anonyymi

      Edellä on kaksi kommenttia. Ensimmäisessä on lista peräkkäisiä sanoja, Jälkimmäisessä on joka asialle lyhyt lause. Jos ensimmäinen lähtee, on robotti asialla. Jos molemmat lähtee, kommenteista on valitettu ja ne on poistettu valitusten perusteella. Sisältö on sama kuin aiemmin.

    • Anonyymi

      Vielä varmistustesti pelkällä sanalistalla tämän jälkeen.

    • Anonyymi

      tein, muutaman,testikommentin, selvittääkseni,onko,asialla,robotti .

    • Anonyymi

      Tarvitsee puhdasta ilmaa ja myös maan suurin saari

      • Voitko kertoa missä päin on se ilma vihje. Vie hirveästi aikaa kun pitää käydä ristikkoa vihje vihjeeltä lävitse etsiäkseen, missä vihje sijaitsee.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voitko kertoa missä päin on se ilma vihje. Vie hirveästi aikaa kun pitää käydä ristikkoa vihje vihjeeltä lävitse etsiäkseen, missä vihje sijaitsee.

        Anteeksi. Tokihan kerron, oikea yläkulma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi. Tokihan kerron, oikea yläkulma.

        Laiton chattiini noista vinkkejä (kommentti #532)


      • Anonyymi

        Mökkihöperö ja Trinidad.


    • Se minua nyt hirveästi ihmetyttää, että kun minä laitoin samat ratkaisusanat esille, kuin mitä poistettiin, minun anonyymisti laittamia kommentteja ei poistettu. On todella kummaa, että samantapaisest viestit poistuvat toisen laittamana ja toisen ei. Onkohan joku käyttänyt VPN:ää? Ylilauta ei hyväksy McAfeen VPN:n tarjoamia ip-osoitteita. Jos niitä käyttää tulee tämän tapainen valitus: "Kyseistä ip-osoitetta on käytetty sivuston häiriköintiin" (en muista tarkkaa sanamuotoa).

    • Anonyymi

      Tarviiko kukaan apuja laadintaan?

      • Anonyymi

        Joo, en ole saanut laadittua kummoistakaan kovisristikkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, en ole saanut laadittua kummoistakaan kovisristikkoa.

        Minä pääsin laadinnassa alkuun, mutta tuli täysjumi. En ole saanut sen jälkeen yritettyä jatkaa laadintaa eteenpäin. Pyysin apua Arto Kuivalaiselta, mutta hänellä ei ollut aikaa neuvoa. Antoi laadintaan muutaman vinkin. Tuntuu laadinta ainakin olevan toivottoman vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, en ole saanut laadittua kummoistakaan kovisristikkoa.

        Kysele vaan niin vastaillaan


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minä pääsin laadinnassa alkuun, mutta tuli täysjumi. En ole saanut sen jälkeen yritettyä jatkaa laadintaa eteenpäin. Pyysin apua Arto Kuivalaiselta, mutta hänellä ei ollut aikaa neuvoa. Antoi laadintaan muutaman vinkin. Tuntuu laadinta ainakin olevan toivottoman vaikeaa.

        Ihan vain tiedoksi, että laitoin tuohon väärän sukunimen, mutta kun laitoin korjausviestin, viesti katosi. En nyt uskalla oikeata nimeä laittaa.


    • Anonyymi

      Näistä Säihky alhaalla keskellä. Kertoisiko joku ja perustelut. Mielenkiintoinen.

      • Anonyymi

        Kovin on yksinkertainen, kun vähän ajattelee. Voisi esim. ajatella, että säihky on synonyymi sanalle loista.


    • Jos ymmärrän oikein, logiikka on kyllä niin kompleksi, että parempi olisi olla jokin toinen selitys. Jään odottelemaan ensin toisten selityksiä.

      • Anonyymi

        On minulla kyllä jossain selitys, mutta täällä ei parane epävarmoja selityksiä kertoa. Tyhmänä vielä pidetään.


    • Sain chatissani vinkin vihjeeseen NÄISTÄ SÄIHKY! Sama vinkki on laitettu myös ylilautaan. Kiitoksia anonyymille vastaajalle täälläkin.

      Laitoin uuden selityksen foorumiini. Tuon sen esille lauantaina tai sunnuntaina.

      En tuo esille selitystä täällä, sillä täällä kuten Yilaudassa kirjoittaa eräs kommentoija esittää varsin ikävänsävyisiä kommentteja. Sama kommentoija, jota täällä on haukkunut toimintaani monella tavalla mädäksi, on ollut Ylilaudassa monin verroin ikävämpi tapaus. Olen itse myös provosoitunut kommentoimaan tavanomaista piikikkäämmin ja ikävämmin. Siitä on seurannut keskustelun laajamittaista tärveltymistä.

      Kerron foorumissani myös aiemman selitykseni. Täällä se saisi erään kommentoijan osalta vain ikäviä kommentteja. Jos joku ei käyttäytyisi minua kohtaan tavalla, jota hän on tehnyt, saattaisin joskus tuoda selitykset täälläkin. Mutta kun tilanne on se, mikä se on, en täällä(kään) selitä mitään.

      • Siis tuota edeltävässä kommentissa. Laitoin vahingossa hieman väärän osoitteen.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe