Yhteishuolto ja muuttaminen

Anonyymi

Haluaisin näkemyksiä ja kokemuksia tiedustella nimettömänä.
Erottu kaksi vuotta sitten. Mies jäi ensin omistusasuntoon ja minä muutin viereen vuokra-asuntoon lasten kanssa jotta kaikki lähipiirin tärkeät asiat pysyy ennallaan. Isä muutti sitten asunnon myytyämme pieneen yksiöön muutamia kilometrien päähän. Me edelleen jäimme koti alueelle. Lapset minulla, yhteishuoltajuus ja isällä sovittu joka toinen viikonloppu sekä joustavasti muuten.

Isä muutti uuden naisen luo tämän taloon naapuripaikkakunnalle, alle puolen tunnin automatka. Alkoi puhua että lapset voisi olla viikko-viikko. Kuitenkin isä itse muutti pois lasten koulujen, ystävien ja harrastusten läheltä. Minulla ei ole varaa ostaa kotia näiltä seuduilta. Haluaisin jatkaa tässä lasten lähialueella, mutta taloudellisesti haastavaa. Mitään halua muuttaa vieraaseen paikkaan isää lähemmäs ei ole. Alueessa ei mikään houkuta. Mistä edes tiedän kauanko heidän suhde kestää ja isä jääkin tyhjän päälle asuessa naisen luona nyt.

Haluaisin muuttaa lähemmäs kotiseutuani, jossa on sukua ja tuttuja myös lapsilla kavereita. Olisi töitä ja ennen kaikkea asuminen paljon edullisempaa. Voisin ostaa meille oman kodin. Isä kieltää muuton. Sanoo, ettei jaksa ajelua (100km) ja lapset voi ennemmin 50/50. Ihmettelen tätä, kun itse jo muutti kauemmas. Mitä vaihtoehtoja minulla on? Tuntuu täysin epäreilulta asetelmalta, kun minulta ja lapsilta evätään mahdollisuudet. En halua riitaa, rakentaa kuitenkin elämää eteenpäin.

29

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka teillä onkin yhteishuolto saat muuttaa lasten kanssa työn perässä suomen rajojen sisäpuolella. Sitä ei voi toinen vanhempi estää, muistat vaan ilmoittaa muuttoaikeista etukäteen. Sitten vaan sovitte miten tapaamiset jatkossa menevät. 100 km ei ole todellakaan pitkä matka ja lasten kasvaessa he voivat tämän matkan mennä julkisilla sitten keskenäänkin isänsä luo. Monilla on käsitys, että yhteishuollossa ei saisi muuttaa muualle lasten kanssa. On toisen vanhemman ja elämän kontrollointia tollainen, monet asuvat eri paikkakunnilla ja tapaamisetkin sujuvat ei siinä ole mitään ihmeellistä.

• Anonyymi

Ei suju tapaamiset eikä mikään muukaan. Tuntuu täysin epäreilulta astelemalta, kun minulta ja lapsilta evätään mahdollisuudet. Lapsella on isäkin. Ei lapsia ilman vuoroasumista, huoltajuutta ja yhteydenpitoa isäänsä. Elatusta ei suoriteta. Kela maksaa itse itsellensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suju tapaamiset eikä mikään muukaan. Tuntuu täysin epäreilulta astelemalta, kun minulta ja lapsilta evätään mahdollisuudet. Lapsella on isäkin. Ei lapsia ilman vuoroasumista, huoltajuutta ja yhteydenpitoa isäänsä. Elatusta ei suoriteta. Kela maksaa itse itsellensä.

Kela maksaa puolestasi, koska kieltäydyt tapaamasta lapsiasi eli et ole enää heidän isänsä.

• Anonyymi

Kun kerta on työpaikka toisella paikkakunnalla ym. Niin tietrnnin saa muuttaa. Ja tapaamiset sujuvat omasta kokemuksesta sen tiedän. Tämähän on vanhemmista ja heidän yhteistyökyvystään vain kiinni. Ei muusta.

• Anonyymi

Ei suju tapaamiset eikä mikään muukaan. Tuntuu täysin epäreilulta astelemalta, kun minulta ja lapsilta evätään mahdollisuudet. Lapsella on isäkin. Ei lapsia ilman vuoroasumista, huoltajuutta ja yhteydenpitoa isäänsä. Elatusta ei suoriteta. Kela maksaa itse itsellensä

• Anonyymi

Vaikka työtä niin täytyyhän yhteishuollossa yhdessä sopia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suju tapaamiset eikä mikään muukaan. Tuntuu täysin epäreilulta astelemalta, kun minulta ja lapsilta evätään mahdollisuudet. Lapsella on isäkin. Ei lapsia ilman vuoroasumista, huoltajuutta ja yhteydenpitoa isäänsä. Elatusta ei suoriteta. Kela maksaa itse itsellensä

Varmasti kaikista tärkeintä olisi hyväksyä, että Timo on "lastesi" uusi isä Varsinais Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella päätöksellä
        Hyväksy asia..

• Anonyymi

Täytyy olla työtön jos kela maksaa elatusmaksut. Kerkee siinä isäkin sitten opuskella ja etsiä töitäkin, pääsee normielämään kiinni. EI se tarkoituksella työttömän mallikaan lapselle se paras esimerkki ole.

• Anonyymi

En ole työtön- Elatusta ei suoriteta- Kela maksaa elatuksensa itse itsellensä. Ei huoltajuutta- Ei lasten asumista/ tapaamisoikeutta isällä-
        Ei lasten oikeaa nimeä- Ei tiedoksisaantoa- ei mitään yhteyttä lapseen-
        Ei siten myöskään elatusta...näin se vaan menee..sitä saa mitä tilaa arvoisat "yksinhuoltajat- ja lastensuojelun viranomaiset". Ei siis suju tapaamiset eikä mikään muukaan. Tuntuu täysin epäreilulta
        astelemalta "oikeusvaltiossa", kun minulta ja lapsilta evätään kaikki mahdollisuudet. Lapsella on isäkin. Ei lapsia ilman vuoroasumista, huoltajuutta ja yhteydenpitoa isäänsä. Elatusta kun ei suoriteta. Kela maksaa itse itsellensä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole työtön- Elatusta ei suoriteta- Kela maksaa elatuksensa itse itsellensä. Ei huoltajuutta- Ei lasten asumista/ tapaamisoikeutta isällä-
        Ei lasten oikeaa nimeä- Ei tiedoksisaantoa- ei mitään yhteyttä lapseen-
        Ei siten myöskään elatusta...näin se vaan menee..sitä saa mitä tilaa arvoisat "yksinhuoltajat- ja lastensuojelun viranomaiset". Ei siis suju tapaamiset eikä mikään muukaan. Tuntuu täysin epäreilulta
        astelemalta "oikeusvaltiossa", kun minulta ja lapsilta evätään kaikki mahdollisuudet. Lapsella on isäkin. Ei lapsia ilman vuoroasumista, huoltajuutta ja yhteydenpitoa isäänsä. Elatusta kun ei suoriteta. Kela maksaa itse itsellensä...

Npin on eli jos et halua olla lastesi kanssa tekemisissä, niin ei silloin mitään elareita varmaan sinun kuulu maksaakaan.

• Anonyymi

Joskus nämä on kinkkisiä oikeusjuttuja, joista osa kompleksista saadaan sovittua, mutta muuan asia viedään käräjillä loppuun asti.

Etävanhempi ei voi kieltää 100 km päähän muuttoa, jos sen perusteena on työpaikka tai vahvempi sosiaalinen tukiverkosto. Laillisesti asiaa kysytään yhteishuollossa, mutta esimerkiksi lähivanhempi ei voi estää etävanhemman passin hakemista, jos matka on hankittu matkatoimistosta ja matkasuunnitelmat on esittää. Sekä tapaamissopparissa on sovittu loma aika etälle.

Miksi antaisit myöten. Lastesi isä vie minne vieteri vie. Menetkö itse mukana. 100 km välimatka on aika pieni. Kun aika moni lapsi kulkee 500 km tapaamismatkoja joka toinen viikonloppu.
      50/50 sata kilsaa on vielä toimiva. Mutta tuohon tapaamismalliin vanhempien yhteistyö tulee olla toimiva. Ilman toimivaa vanhempien yhteistyötä välimatka saa olla vaikka 100 metrtiä. Ja lapset kärsii.
      Nämä päätökset lopulta ratkaistaan aina lapsen parhaaksi, eikä siten miten äiti tai isi haluaa.

• Anonyymi

muuan asia?

• Anonyymi

ja äiti ei halua toimivaa yhteistyötä viranomaismenettelyssä..

• Anonyymi

Päätöksiä ei koskaan ratkaista lapsen edun- ja oikeuksien mukaisena,
        eikä siis lapsen parhaaksi, kun äiti ei sitä viranomaismenettelyssä halua..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja äiti ei halua toimivaa yhteistyötä viranomaismenettelyssä..

ja isä ei halua toimivaa yhteistyötä viranomaismenettelyssä

• Anonyymi

Muuttohan ei tässä tapauksessa ole lapsen etua vastaan päinvastoin. On työpaikka ja tukiherkosto lähellä. Silloin eo enemmän lapsen etu muuttaa kuin jättää muuttamatta. Ei se ole äidin syy, että tosiasiat ovat näin.

• Anonyymi

Niin lasten etu olisi rauhallinen, tilava koti koulun vieressä ja äidillä turvattu työ. Lähellä suku verkosto. Mutta kun isä on vastaan niin en uskalla ostaa taloa, riitauttaa asioita, mietin mikä on vaikutus lapsiin jne. Todella hankala tilanne.

• Anonyymi

äiti voi muuttaa ilman lapsia; kukaan ei kiellä sitä.. lapsen isän huoltoon, asumaan isälle, äidille tapaamisoikeus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin lasten etu olisi rauhallinen, tilava koti koulun vieressä ja äidillä turvattu työ. Lähellä suku verkosto. Mutta kun isä on vastaan niin en uskalla ostaa taloa, riitauttaa asioita, mietin mikä on vaikutus lapsiin jne. Todella hankala tilanne.

Kyllä uskon isän asiaan sopeutivan ajan kanssa. Huomaa ettei matkakaan ole kummoinen kuitenkaan. Luulenpa jos olisi hänel samanlainen tilaisuus tuskin jättäisis toteuttamasta. Varmaan olisi hhvä teidän kaikkien yhdessä istahtaa saman pöydän ääreen lapsetkin ja keskustella asiasta porukalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä uskon isän asiaan sopeutivan ajan kanssa. Huomaa ettei matkakaan ole kummoinen kuitenkaan. Luulenpa jos olisi hänel samanlainen tilaisuus tuskin jättäisis toteuttamasta. Varmaan olisi hhvä teidän kaikkien yhdessä istahtaa saman pöydän ääreen lapsetkin ja keskustella asiasta porukalla.

tuskin ilman yhteishuoltajuutta, vuoroasumista ja ettei elatusta suoriteta.. ei ole keskusteluja ja lapsia näkynyt 13 vuoteen äidin-
        ja "lastensuojelun" tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuskin ilman yhteishuoltajuutta, vuoroasumista ja ettei elatusta suoriteta.. ei ole keskusteluja ja lapsia näkynyt 13 vuoteen äidin-

Ajattele sinäkin samalla tavalla. Hyväksy, että Timo on Karin "lasten" uusi isä.
        Hyväksy asia.

• Anonyymi

Hei tässä ei keslustella sinun tapauksestasi vaan aloittajan tapauksesta.

• Anonyymi

Kiitos onnitteluista kaikille!😚

• Anonyymi

• Anonyymi

Älä valehtele!

• Anonyymi

Varmasti kaikista tärkeintä olisi hyväksyä, että Timo ei olevKarin lasten Isä, uusi isä ja huoltaja käräjäoikeuden 2017 antamakla lainvokmaisella tuomiola.
        Hyväksy asia..

• Anonyymi

Varmasti kaikista tärkeintä olisi hyväksyä, että Timo ei olevKarin lasten Isä, uusi isä ja huoltaja käräjäoikeuden 2017 antamakla lainvokmaisella tuomiola.
        Hyväksy asia..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväksy asia..

Varmasti tässä tilanteessa kaikista tärkeintä olisi hyväksyä, että Timo on Karin lasten uusi isä ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden käräjätuomari Minni-Mari Saaren 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      160
      1404
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1215
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1169
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1090
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      314
      978
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      889
    Aihe