Neuvoin joskus ystävääni ruoanlaitossa. Vuoden päästä siitä hän sanoi että meinasi hakata minut paistinpannulla silloin, koska häntä ei saa neuvoa ruoanlaitossa. Ja hän oli hyvin vihainen ja kärsivän näköinen sen sanoessaan. En käsitä miten tuollainen on mahdollista. Tuollainen arkipäiväinen asia, ruokaa tehdessä. Pieni neuvo.
Vuoden takainen huomautukseni ruoanlaitosta oli täysin viaton ja hyvää tarkoittava, jonka noudattamisesta ei olisi ollut missään muodossa haittaa, eikä ylimääräistä vaivaa. Silloin hän ei sanonut mitään, eikä osoittanut raivoaan mitenkään, mutta huomasin että hän oli hiljaa. Ei tuollainen reaktio ole mitenkään normaalissa suhteessa tilanteeseen.
Muutenkin ihmettelen että minkälaista tulevaisuutta hän oikein "meille" odottaa, kun itse olen kuitenkin heterokin. Ihmisen pitäisi osata elää omaa elämäänsä, mitä itse haluankin. Jos hän lukisi tämän niin hän varmaan lukisi tämän naureskellen, ja kokisi onnistuneensa. Olen erittäin kyllästynyt tuollaiseen raivotautiseen. Kohteliaisuuteni tuhoaa minut.
Epäterve kommunikaatio ja raivokohtaukset
53
269
Vastaukset
- Anonyymi
Yrititkö neuvoa auttamistarkoituksessa hänen omien päämäärien mukaisesti, vai oliko tarkoituksenasi kontrollointi ja päteminen? Noissa kahdessa on ero, ja jos ei ymmärrä sitä, niin kannattaa jättää se neuvominen niille jotka sen osaavat.
- Anonyymi
Sivusta.
Narsisti ei kestä sitä, että hänen uhrinsa tietää
jostakin enemmän kuin hän itse.
On aivan sama onko auttaminen pyyteetöntä
tai oman tiedon ilmaisu, mikään ei kelpaa
narsistille. - Anonyymi
Ei ollut kumpikaan noista. Ja mikään kontrollointi eikä varsinkaan päteminen ollut syynä.
- Anonyymi
Epäterve kommunikaatio ja raivarit voivat liittyä muihinkin nuppivikoihin, mitkä taas voivat olla sekä pysyviä tai elämäntilanteesta johtuvia tilapäisiä häiriöitä.
Joskus nuoruudessa minulla oli hyvä ystävä, joka vuosien vieriessä alkoi tuolloin tällöin nyreksiä meikäläistä. Arvostamani asiat ja tekemiseni olivat lapsellisia, jos hän ei juuri samoista asioista tykännyt. Työni oli typerää ja hänen mielestään leuhotin sillä, koska hän itse ei käynyt töissä. Joskus hän saattoi raivostua vuosien takaisesta arkipäiväisestä asiasta, jota kukaan ei muistanut. Hän hautoi mielessään muistoja, joista lopulta raivostui. Ystävyytemme päättyikin raivariin. Tuli lopulta päivänselväksi, että hän ei pitänyt minua vertaisenaan. Jälkeenpäin olen miettinyt mikä hänen ongelmansa oli. Jotain narisismin suuntaista ehkä, mutta muutakin varmasti mukana. Hänellä puolestaan on varmasti selkeä diagnoosi meikäläiselle :D- Anonyymi
Narsismia tykätään viljellä nykyään kovinkin kevein perustein, vaikka hyvin harvoin tästä on (todennäköisesti) kyse kyseisissä tapauksissa.
Masennus ja yksinäisyys tulee itselle ennemmin mieleen näissä tapauksissa. Tunnen useamman ihmisen, jotka toimivat juuri noin ja he oireilevat juuri kuvailemallasi tavalla.
Ihminen voi raivota ja käyttäytyä ikävästi ilman mitään narsismiakin, muistetaan se :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narsismia tykätään viljellä nykyään kovinkin kevein perustein, vaikka hyvin harvoin tästä on (todennäköisesti) kyse kyseisissä tapauksissa.
Masennus ja yksinäisyys tulee itselle ennemmin mieleen näissä tapauksissa. Tunnen useamman ihmisen, jotka toimivat juuri noin ja he oireilevat juuri kuvailemallasi tavalla.
Ihminen voi raivota ja käyttäytyä ikävästi ilman mitään narsismiakin, muistetaan se :)Tuo ystäväni ei ollut masentunut, eikä varmasti yksinäinen. Hänen elämänsä oli juuri mieluisalla mallilla ja jotenkin hän tuntui ajattelevan, että kaikkien ihmisten pitäisi ymmärtää järjestää asiansa samalla tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ystäväni ei ollut masentunut, eikä varmasti yksinäinen. Hänen elämänsä oli juuri mieluisalla mallilla ja jotenkin hän tuntui ajattelevan, että kaikkien ihmisten pitäisi ymmärtää järjestää asiansa samalla tavoin.
Mikä tämä kommentti on olevinaan? Olen ketjun aloittaja, eikä tuo viesti ole minun kirjoittamani!
- Anonyymi
Selvä merkki yksinäisyydestä/masennuksesta/rakkaudettomuudesta/halaamattomuudesta.
Toivottavasti jaksat olla hänen tukenaan, koska sitä hän tarvitsee. Ymmärrän kyllä myös sen, jos et jaksa. Masennus on todella viheliäinen ja raskas seuralainen.- Anonyymi
Kiitos kirjoituksestasi. Sait minut näkemään tämän asian terveemmässä "valossa". Pidän tämän mielessä jos vietän aikaa hänen kanssaan, ja kyllä tuo varmaan ihan totta onkin.
- Anonyymi
Ei ole sinullakaan kaikki inkkarit kanootissa kun netissä kerrot ystävästäsi. Minä en ainakaan levittelisi keskinäisiä asioitamme kaikkien luettaviksi ja etenkin jos esittäisin ystäväni huonossa valossa.
- Anonyymi
Nykyisin on yleistä, että ihmiset kertovat netissä nimettöminä omista ja lähipiirinsä edesottamuksista. Inkkarivajetta tai ei, mutta ainakin tekee keskusteluista mielenkiintoisempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin on yleistä, että ihmiset kertovat netissä nimettöminä omista ja lähipiirinsä edesottamuksista. Inkkarivajetta tai ei, mutta ainakin tekee keskusteluista mielenkiintoisempia.
Mutta onko se hyvän maun mukaista? Miltä ystävästä mahtaisi tuntua kerta se niin yleistäkin on, että hän kenties lukee tätä palstaa?
Matkitko yleensäkin muiden ihmisten tapaa toimia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onko se hyvän maun mukaista? Miltä ystävästä mahtaisi tuntua kerta se niin yleistäkin on, että hän kenties lukee tätä palstaa?
Matkitko yleensäkin muiden ihmisten tapaa toimia?Jos on taipumusta kuvitteluun, että taas siellä se ja kirjoittelee juuri minusta ja paljastelee minun asioitani, kannattaa mennä jonnekin toisaalle, missä mieli tuntuu rauhoittuvan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on taipumusta kuvitteluun, että taas siellä se ja kirjoittelee juuri minusta ja paljastelee minun asioitani, kannattaa mennä jonnekin toisaalle, missä mieli tuntuu rauhoittuvan.
Elätkö sinä itse millaisissa kuvitelmissa kun luulet, että tuollaisestakin kuvauksesta ei joku voisi itseään tunnistaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elätkö sinä itse millaisissa kuvitelmissa kun luulet, että tuollaisestakin kuvauksesta ei joku voisi itseään tunnistaa?
Vai onko niin, että netissä kaikki on vapaata riistaa ja saa kirjoitella mitä haluaa?
- Anonyymi
En ole tässä nimiä käyttänyt enkä edes että missä tällaista on tapahtunut. Näyttää siltä että tämä on ainoa sopiva paikka kirjoittaa tuosta ilmiöstä. Hänelle jos mainitsisin niin joutuisin vain ivan kohteeksi välittömäksi ja hän saattaisi hyvinkin huutaa suoraa huutoa raivoissaan.
- Anonyymi
Olen toisinaan laiska kommentoimaan, varsinkin tilanteissa, joissa tunnelma vähän jännittynyt? Muuten kommentoin kyllä sovittelevasti ja olen auttavainenkin aina tarvittaessa. Nyt kokenut tilanteen, jossa väärinymmärrys aiheutti toisella raivokohtauksen, joka tuli itselle täytenä yllätyksenä.
Kanssakäyminen ollut vähäistä hänen kanssaan, olemme olleet enemmän vain hyvän päivän tuttuja. Kohtaamiset olleet tyyliin terve, mitä Heikki tyyliin, nimi keksitty. Ilmeisesti tuntunut hänestä, ettemme ole samanluonteisia, minä omien puheideni mukaan täydellinen omasta mielestäni, vaikka hänen mielestä olen ihan nolla? Olen kehunut omia onnistumisiani hänelle, jotka kokenut valheina, halusi lyttää minut todella huonoksi ihmisenä.
Kävi päällekin raivon vallassa, pukkasi otsallaan, olisi halunnut kuristaa minut hengiltä, pelkäsi kuulemma vain kameroita, muuten olisi tehnyt tuhoa? Olin rauhallinen tilanteessa, yritin häntäkin rauhoitella, onnistumatta siinä. Hän oli päättänyt, että minä olen loukannut häntä pahimmalta mahdollisella tavalla, vaikka heitto oli small talkia, jolla tarkoitus rikkoa jäistä tilannetta?
Koki asian loukkaavana, kun rahatilanne on huono, et lyttään hänet, hänen kaverin silmien edessä? Hänen kaverikin oli ihmetellyt heittoani, kuulemma? Ilma oli ollut jännitteinen jo ennen sitä, siksi menin jatkamaan omaa treeniäni. Mainitsin, et onko hankkinut uudet lenkkarit, et kävikö Tallinnassa niin kuin olin kehunut siellä olevia alennusmyyntejä hänelle, mut olikin saanut ne pojaltaan. Johon olisi pitänyt vain lohkaista, et hienot on lenkkarit niin kuin olivatkin minusta.
Käsittämätöntä minusta on se, et asiat ymmärretään näin väärin, tuntuu enemmän siltä, et olen omalla luonteellani vain nostanut toisen ärsytyksen määrää, tahtomattani. Tämän kaiken kokemana, toivottavasti asiat tuli puhuttua selväksi, eikä tarvetta palata tähän enään jatkossa? Epäileväinen olen kaiken jälkeen, aika näyttää, tuleeko kärpäsestä härkänen? Positiivinen olen, vaikka vastoinkäymisiä riittää arjessa.- Anonyymi
Sitä piti lisäämänii, et onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta, mitä voi olla odotettavissa? Hänen äitinsä on narsistinen, tämän kertonut minulle, hänellä ei ole sitä todettuna. Olemme puhuneet aroistakin asioista, jotka toi raivon vallassa julki, kun halusi lyttää minua.
- Anonyymi
En tunne kaveriasi yhtään, mutta aina sillon tällön julkisuudessa on joku joka ei pysty sulattamaan yhtään epämieluisia kommentteja tai tekoja, vaikka ne oikeasti olisivatkin merkityksettömiä. Jotkut saattavat jopa tappaa jonkun pelkän kommentin takia, että joku julkkis on nätti.
Sitä en tiedä onko sinun kaveri tätä tyyppiä, mutta tätä sinun kannattaa miettiä itse. Osa ihmisistä on tosi vaarallisia etenkin kun suuttuvat.- Anonyymi
Minä en olisi tullut kertomaan yksityisasioista mikäli auttava puhelin olisi ollut luotettava.
Yritin ensin käyttää anonyymiä puhelinpalvelua joka selitti minulle että puhelujen sisällöstä saa tietää vain kyseinen vastaaja. Kun tajusin, ettei asia käytännössä ollutkaan niin ja että puhelimenm periaatteita ei välttämättä noudateta, huolestuin mahdollisesti minuun kohdistuvan epäeettistä kohtelua ja siksi tulin puhumaan yksityisasioiden keskustelut julkisesti mikä ei alunperin kuulunut periaatteisiini. Mutta hätätilanteissa niihin voi joutua tekemään joustoja.
poooiiuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en olisi tullut kertomaan yksityisasioista mikäli auttava puhelin olisi ollut luotettava.
Yritin ensin käyttää anonyymiä puhelinpalvelua joka selitti minulle että puhelujen sisällöstä saa tietää vain kyseinen vastaaja. Kun tajusin, ettei asia käytännössä ollutkaan niin ja että puhelimenm periaatteita ei välttämättä noudateta, huolestuin mahdollisesti minuun kohdistuvan epäeettistä kohtelua ja siksi tulin puhumaan yksityisasioiden keskustelut julkisesti mikä ei alunperin kuulunut periaatteisiini. Mutta hätätilanteissa niihin voi joutua tekemään joustoja.
poooiiuuuHuolestuin että puhelimen sisällä voisi levitä valheellisia juoruja tietämättäni (kun jotakin oli jo tietetysti levinnytkin), joten ajattelin päivittää tänne aktiivisesti tilanteen etenemistä.
pooouuyuyuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huolestuin että puhelimen sisällä voisi levitä valheellisia juoruja tietämättäni (kun jotakin oli jo tietetysti levinnytkin), joten ajattelin päivittää tänne aktiivisesti tilanteen etenemistä.
pooouuyuyuuuMinä olen välillä hyvä "tutkija". Sain yhden juorulevittäjän kiinni arvattekos millä keinolla.
Aloin tunnistaa muiden keskustelijoiden käyttävän samoja sanoja, joita muistin hänen käyttäneen. Minulle sitten kerrottiin että tämä henkilö oli laittanut kiertokirjeen kyseisellä erikoisella sisällöllä. Sain kaikkia erikoisia vastauksia kysellessäni kirjeestä kuten tomeran: "Älä sitten enää soita tähän puhelimeen jos et luota tähän puhelimeen."
Minä olin sisukas, soitin sinne varmnaan 30 puhelua ja tiedustelin kirjeestä, sanoin että soitan niin kauan kunnes asiaa selviää ja selvisihän se,
poooiiii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen välillä hyvä "tutkija". Sain yhden juorulevittäjän kiinni arvattekos millä keinolla.
Aloin tunnistaa muiden keskustelijoiden käyttävän samoja sanoja, joita muistin hänen käyttäneen. Minulle sitten kerrottiin että tämä henkilö oli laittanut kiertokirjeen kyseisellä erikoisella sisällöllä. Sain kaikkia erikoisia vastauksia kysellessäni kirjeestä kuten tomeran: "Älä sitten enää soita tähän puhelimeen jos et luota tähän puhelimeen."
Minä olin sisukas, soitin sinne varmnaan 30 puhelua ja tiedustelin kirjeestä, sanoin että soitan niin kauan kunnes asiaa selviää ja selvisihän se,
poooiiiiKoska olen idioottinero . Vaikutan alkuun helpolle huijattavalle mutta sisälläni asuu pieni tutkija. Ja noiden eri puolieni ero on hämmentävä. Lähes kaikki menevät siinä "lankaan".
Selittämällä ei juuri kukaan usko, kun vasta sitten kun näkee. Niinkuin tuo auttava puhelin, ensin siellä vedetään minua joukolla nenästä, mutta pieni tutkija minussa analysoi koko sopan.
Sama ilmiö ihan muunlaisissa yhteyksissä. Nuorena miehiä tuli minuun tekemään tuttavuutta kuulemma alunperin siksi että vaikutin niin helpolle tapaukselle ensivaikutelmalta. Mutta kertoivat minuun tutustuttuaan lopulta sen olleen heille aivan odottamatonta mitä heillä oli vastassa.
pooiiuuuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska olen idioottinero . Vaikutan alkuun helpolle huijattavalle mutta sisälläni asuu pieni tutkija. Ja noiden eri puolieni ero on hämmentävä. Lähes kaikki menevät siinä "lankaan".
Selittämällä ei juuri kukaan usko, kun vasta sitten kun näkee. Niinkuin tuo auttava puhelin, ensin siellä vedetään minua joukolla nenästä, mutta pieni tutkija minussa analysoi koko sopan.
Sama ilmiö ihan muunlaisissa yhteyksissä. Nuorena miehiä tuli minuun tekemään tuttavuutta kuulemma alunperin siksi että vaikutin niin helpolle tapaukselle ensivaikutelmalta. Mutta kertoivat minuun tutustuttuaan lopulta sen olleen heille aivan odottamatonta mitä heillä oli vastassa.
pooiiuuuyyyyKyllä mä yritin tuon idioottonerouden heille auttavassa puhelimessakin selittää koska lääkeainereaktion aiheittama vaurio pahensi tuota " idioottiutta" väliaikaisesti rajusti halvaanmnuttaessa aistit niin että mulle jäi vain aivojen sisäinen äly käyttöön.
pooiiuiuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä yritin tuon idioottonerouden heille auttavassa puhelimessakin selittää koska lääkeainereaktion aiheittama vaurio pahensi tuota " idioottiutta" väliaikaisesti rajusti halvaanmnuttaessa aistit niin että mulle jäi vain aivojen sisäinen äly käyttöön.
pooiiuiuuTota mä tarkotin myös sillä "filosofin syndroomalla" jota lukiokurssin vetäjä ei uskonut,
Siis että mun abstrakti äly toimii paremmin kuin muu äly, mikä monilla ihmisillä opn päinvastoin
poooiiiii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tota mä tarkotin myös sillä "filosofin syndroomalla" jota lukiokurssin vetäjä ei uskonut,
Siis että mun abstrakti äly toimii paremmin kuin muu äly, mikä monilla ihmisillä opn päinvastoin
poooiiiiiAuttava puhelin kerran perusteli mulle että koska puheeni on niin abstraktia asiani menee fobiasta, Henkilöltä ilmiselvästi puuttuu abstrakti päättelykyky, Abstrakti ajattelutyyli ei ole mitään vähemmän paikkansapitävää kuin vähemmän abstrakti. Siksi mä pärjään paremmin korkeissa opinnoissa kuin matalissa, koska mitä ylemmäs mennään sitä enemmän abstrakti osuus kasvaa.
poooioiuiuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttava puhelin kerran perusteli mulle että koska puheeni on niin abstraktia asiani menee fobiasta, Henkilöltä ilmiselvästi puuttuu abstrakti päättelykyky, Abstrakti ajattelutyyli ei ole mitään vähemmän paikkansapitävää kuin vähemmän abstrakti. Siksi mä pärjään paremmin korkeissa opinnoissa kuin matalissa, koska mitä ylemmäs mennään sitä enemmän abstrakti osuus kasvaa.
poooioiuiuutoi on se "filosofin syndrooma" : selviää lorkeasta opinnosta muttei matalasta yhtä hyvin.
Mulla on sukulainen joka myös selvisi sitä paremmin mitä korkeammalle opinto meni. Eli korkea opito menee huomattavasti paremmin kuin matalampi.
poiiuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toi on se "filosofin syndrooma" : selviää lorkeasta opinnosta muttei matalasta yhtä hyvin.
Mulla on sukulainen joka myös selvisi sitä paremmin mitä korkeammalle opinto meni. Eli korkea opito menee huomattavasti paremmin kuin matalampi.
poiiuyyyyOmalla kohdallani se johtuu siitä että mitä ylemmäs mennään sitä enemmän on hyötyä omaperäisestä abstraktista ajattelusta, Matalissa opinnoissa se tuottaa miinusta,
pooiuiuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla kohdallani se johtuu siitä että mitä ylemmäs mennään sitä enemmän on hyötyä omaperäisestä abstraktista ajattelusta, Matalissa opinnoissa se tuottaa miinusta,
pooiuiuyyyySiis niinku auttavan puhelimen vastaajalle olen halveksuttava tyyppi koska ajatteluni on niin abstraktin kuuloista.,
ppoooioiuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis niinku auttavan puhelimen vastaajalle olen halveksuttava tyyppi koska ajatteluni on niin abstraktin kuuloista.,
ppoooioiuuuMutta minä olen ihan oikeesti tämmöinen abstrakti olento siis ihan konkreettisesti, eikä mulla muuta elämää ole kuin tämän abstraktin olennon elämä.
poooiiiii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minä olen ihan oikeesti tämmöinen abstrakti olento siis ihan konkreettisesti, eikä mulla muuta elämää ole kuin tämän abstraktin olennon elämä.
poooiiiiiAuttava puhelinkin yritti väittää ettei mua olis oikeesti olemassa. Olihan se pelottavaa,
Kyllähän vaikuttaa melkeen psykopaateille jos yrittää väittää ettei toista olis oikeesti olemassa. Kyllä mun olemassaolo on todistettavissa oleva asia.
poouiuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttava puhelinkin yritti väittää ettei mua olis oikeesti olemassa. Olihan se pelottavaa,
Kyllähän vaikuttaa melkeen psykopaateille jos yrittää väittää ettei toista olis oikeesti olemassa. Kyllä mun olemassaolo on todistettavissa oleva asia.
poouiuyyyyHe koko oikeudekseen vetää idioottia minua kuin pässiä narussa vaikka olin turvautunut heihin luottamuksella,
poooiiiuuuyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He koko oikeudekseen vetää idioottia minua kuin pässiä narussa vaikka olin turvautunut heihin luottamuksella,
poooiiiuuuyySekö muka ei ole kriisi jos joku tuhoaa nerot aivoni ja kauniit periaatteeni ?
pooiuuyyytyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö muka ei ole kriisi jos joku tuhoaa nerot aivoni ja kauniit periaatteeni ?
pooiuuyyytyyHaluisin vielä löytää jonkun sopivan idioottineron kumppaniksi.
Mä en kiinnostu suhteesta jos siinä ei ole jotain abstraktisti mielenkiintoista, Mulle kaikkein tärkeintä suhteessa on abstrakti sisältö.
pooiuyuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluisin vielä löytää jonkun sopivan idioottineron kumppaniksi.
Mä en kiinnostu suhteesta jos siinä ei ole jotain abstraktisti mielenkiintoista, Mulle kaikkein tärkeintä suhteessa on abstrakti sisältö.
pooiuyuyyyyHaluisin miehen jonka kanssa seikkailla abstrakteissa sfääreissä.
pooiuyhyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluisin miehen jonka kanssa seikkailla abstrakteissa sfääreissä.
pooiuyhyyyyEn henkilökohtaisesti ihastu kehenkään joka ei onnistu koskettamaan minun abstraktia sfääriä, joten en meinanutkaan ihastua kehenkään auttavassa puhelimessa koska siellä ei abstrakteihin sfääreihin kyllä päästy lähellekään.
pooiiiuiuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En henkilökohtaisesti ihastu kehenkään joka ei onnistu koskettamaan minun abstraktia sfääriä, joten en meinanutkaan ihastua kehenkään auttavassa puhelimessa koska siellä ei abstrakteihin sfääreihin kyllä päästy lähellekään.
pooiiiuiuuTästä syystä on myös mahdotonta että pettäisin, koska ihastumiseni on kiinni abstraktista sfääristä.
pooiuuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä on myös mahdotonta että pettäisin, koska ihastumiseni on kiinni abstraktista sfääristä.
pooiuuyyyyMä olen yhjden kerran elämässä ihastunut ja se tapahtui filosofiseen tekstiin se ihastuminen.
pooiiuuyyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen yhjden kerran elämässä ihastunut ja se tapahtui filosofiseen tekstiin se ihastuminen.
pooiiuuyyyyyOli kyllä mulle erikoinen kokemus. Olin aina ihmetelly että miksi en ihastu vaikka kuinka oli komeita kosijoita, Mutta sitten kerran hurmaannuin kertakaikkiaan filosofisesta tekstistä niin että mulle tapahtu suunnilleen samat ilmiöt ku ihmisille rakastuessa,
pooiuyyyyuuu
- Anonyymi
Jos ihmisen elämä ja ajatukset keskittyvät oman navan ympärille, hän kuvittelee muiden puhuvan juuri hänestä, ajattelevan hänen tilannettaan.
Keskustelukumppani saattaa muistella vanhaa opettajaansa tai puhua kasvimaansa romaine-salaatista, mutta itseensä keskittyvä ihminen kuvittelee, että noissa puheissa on jotakin vittuilua hänelle tai sitten hän loukkaantuu, koska toinen puhuu asioista, jotka eivät kiinnosta häntä. Kokemukset kerryttävät raivoa, joka saattaa purkautua yllättäen. Tällainen henkilö voi olla hyvin raskas tapaus lähellään oleville, koska aina pitää varoa sanojaan, jopa ilmeitään.- Anonyymi
Jos tilanne on aito ja tapahtunut tilanne, on äärimmäisen helppoa tunnistaa tekstistä itsensä. Vai missä todellisuudessa sinä elät kun et muista tapahtuneita tilanteita? Nyt ei puhuta siis mistään kuvitelmista.
Ei kannata aliarvioida ja pitää muita ihmisiä niin tyhminä.
- Anonyymi
Tunkeilu on varsin epäkunnioittavaa käytöstä. https://tpc.googlesyndication.com/daca_images/simgad/9797797180531873942
- Anonyymi
Mä en siedä raivoenergiaa, mun hermosto on rakennettu pehmeämmille energioille.
poiiuyyytty - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en siedä raivoenergiaa, mun hermosto on rakennettu pehmeämmille energioille.
poiiuyyyttyMinä en todellakaan ala kihistä raivosta jos joku argumentoi minua paremmin.
ppoooiiuuuu - Anonyymi
Joo tunkeilu ei ole kohteliasta, minusta tuli tunkeileva väliaikaisesti, koska mielestäni yksi kohtelias maininta jostakin asiasta pitäisi riittää. mutta ei riitä ainakaan auttavassa puhelimessa ja minut pakotettiin tunkeilevaksi selviytyäkseni.
pooiuuyuyyyttt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tunkeilu ei ole kohteliasta, minusta tuli tunkeileva väliaikaisesti, koska mielestäni yksi kohtelias maininta jostakin asiasta pitäisi riittää. mutta ei riitä ainakaan auttavassa puhelimessa ja minut pakotettiin tunkeilevaksi selviytyäkseni.
pooiuuyuyyytttEsim. sanoin vähintään 150 kertaa etten etsi mitään terapiaa mutta varmaan vieläkin siellä vastyattaisiin: "Tämä ei ole pitkäaikaista terapiaa varten ".
Kuulkoos etten ole menossa mihinkään terapiaan en pitkä enkä lyhytaikaiseen ja lopetan muutkin epämiellyttävät keskustelut. joita en pätkääkään kaipaa, Neurologini kanssa sovittiin jo aikoja sitten että minulle ei suositella mitään terapiaa. Mutta tuollanen kuuro puhelin...
poooiiiiii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. sanoin vähintään 150 kertaa etten etsi mitään terapiaa mutta varmaan vieläkin siellä vastyattaisiin: "Tämä ei ole pitkäaikaista terapiaa varten ".
Kuulkoos etten ole menossa mihinkään terapiaan en pitkä enkä lyhytaikaiseen ja lopetan muutkin epämiellyttävät keskustelut. joita en pätkääkään kaipaa, Neurologini kanssa sovittiin jo aikoja sitten että minulle ei suositella mitään terapiaa. Mutta tuollanen kuuro puhelin...
poooiiiiiiPitää ilmeisesti olla vähintään neurologi tai tohtori tms. että ymmärtää tämän asian.
pooiiuuyuyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää ilmeisesti olla vähintään neurologi tai tohtori tms. että ymmärtää tämän asian.
pooiiuuyuyyyEikö he osaa siellä puhelimessa normaalia kommunikaatiota kuunnella ja vastata: "Ai jaa siis sinä et edes ole etsimässäkään mitään terapiaa tai varsinaista keskusteluapua ollenkaan. Tässäö on täyttynyt tapahtua väärinkäsitys. "
Mutta jankkaavat jotain ja melkein saavat raivokohtauksia., - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö he osaa siellä puhelimessa normaalia kommunikaatiota kuunnella ja vastata: "Ai jaa siis sinä et edes ole etsimässäkään mitään terapiaa tai varsinaista keskusteluapua ollenkaan. Tässäö on täyttynyt tapahtua väärinkäsitys. "
Mutta jankkaavat jotain ja melkein saavat raivokohtauksia.,Oma rauha on parasta mitä voi olla. Mulla on toiveikas olo että kuinka ihanaa jos ei ikinä enää tarvitse puhua auttavaan puhelimeen.
huh mikä rääkki.
pooiiuuuuuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma rauha on parasta mitä voi olla. Mulla on toiveikas olo että kuinka ihanaa jos ei ikinä enää tarvitse puhua auttavaan puhelimeen.
huh mikä rääkki.
pooiiuuuuuuuJos kokemukselle tulisi jotain tutkimuskäyttöä ei menisi aivan hukkaan, mutta toisaalta mulla on niin paljon kiintoisampaa tutkittavaa että taidan jättää väliin.
pooioiuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kokemukselle tulisi jotain tutkimuskäyttöä ei menisi aivan hukkaan, mutta toisaalta mulla on niin paljon kiintoisampaa tutkittavaa että taidan jättää väliin.
pooioiuuMinun ainoa aito persoonani on tämä tutkijapersoona, ja kun se ei heille kelpaa niin heipat...
pooouuyyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ainoa aito persoonani on tämä tutkijapersoona, ja kun se ei heille kelpaa niin heipat...
pooouuyyyyyKun porukka alkoi väittäöä ettei minua ole koskaan ollutkaan oikeasti olemassa oli pakko alkaa pitää meteliä olemassaolostaan jotta olemassaolo havaitaan.
Kun mitä mvaanhan voidaan tehdä henkilölle jota ei ole olemassa. Se on hyvin vaarallinen tilanne.,
pooiiiuuuuyuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun porukka alkoi väittäöä ettei minua ole koskaan ollutkaan oikeasti olemassa oli pakko alkaa pitää meteliä olemassaolostaan jotta olemassaolo havaitaan.
Kun mitä mvaanhan voidaan tehdä henkilölle jota ei ole olemassa. Se on hyvin vaarallinen tilanne.,
pooiiiuuuuyuuNiin piti varmistaa että kuulun ja näyn tehokkaasti. jne
pooiuuyyyyy
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä164671Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1774124Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk163463Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst211496Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk451280- 831130
- 1151117
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111082- 641080
- 1631019