Vesikierron kohina?

Anonyymi

Tilanteeni on siis sellainen, että minua on jo useiden kuukausien ajan häirinnyt vuokra-asunnossani kuuluva vesikierron kohina. Asunnossani on jopa otettu patterit kokonaan pois päältä, mutta edelleen kuuluu jatkuvasti todella hermoja raastava ääni, ikään kuin sellainen jokin koneen ääni sen kohinan taustalta, sellainen tietynlainen hurina, ja tämä saattaa minut hulluuden partaalle. Ääni kuuluu vessassakin, missä ei mitään pattereita ole. Ja ole huomannut että tämä sama ääni on sellaisissakin asunnoissa, joissa on sähkölämmitys. Siis mikä ihme tuo ääni oikein on? Vaikka asunnossa olisi sähkölämmitys, niin onko siellä kuitenkin jotain vettä mikä kiertää jossain ja aiheuttaa tuon äänen? Minulla on posttraumaattinen stressihäiriö ja sen vuoksi olen hyvin herkkä reagoimaan tietynlaisiin ääniin, siihen pisteeseen asti että tuntuu että pää hajoaa ja istun vain kädet korvilla ja huudan ja itken kauhuissani kun en saa ääntä loppumaan. Kaikkein pahin on se että tämä salakavala ääni on lähes kaikissa kerrostaloasunnoissa missä olen käynyt, joten pelkään etten voi asua enää missään. Mitkään kuulokkeet, vastamelukuulokkeet mukaan lukien tai korvatulpat eivät auta tähän. Minulla on yksi tuttava, jonka asunnossa ei tätä ääntä kuitenkaan ole. Tietääkö joku, mikä tämä ääni tarkalleen ottaen on, onko se kuitenkin kierron kohina? Miksi se kuuluu myös taloissa, joissa on sähkölämmitys?

19

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostaa suuresti mikset tehnyt tätä aloitusta jo useita kuukausia sitten ??

      • Anonyymi

        No aika ihmeellinen kysymys. Sama kuin kysyisi mielenterveyspotilaalta joka hakee apua, että mikset aikaisemmin hakenut??


    • Anonyymi

      Koneellisen ilmanvaihdon melulta tuo kuulostaa.

      • Anonyymi

        Ei ole koneellinen ilmanvaihto. Sitäkin olen pitänyt lyhyitä hetkiä välillä pois päältä, mutta se ei häiritse niinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole koneellinen ilmanvaihto. Sitäkin olen pitänyt lyhyitä hetkiä välillä pois päältä, mutta se ei häiritse niinkään.

        Tuo ääni siis kuuluu silloinkin, kun ilmanvaihto on pois päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole koneellinen ilmanvaihto. Sitäkin olen pitänyt lyhyitä hetkiä välillä pois päältä, mutta se ei häiritse niinkään.

        Pystytkö kerrostalossa säätämään koneellisen ilmanvaihdon moottorin toimintaa? Ja ottamaan kokonaan pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö kerrostalossa säätämään koneellisen ilmanvaihdon moottorin toimintaa? Ja ottamaan kokonaan pois?

        Olen vain lyhyeksi aikaa sammuttanut laitteen kokonaan, mutta olen siis todennut ettei ääni tule siitä.


    • Anonyymi

      Voisikohan olla käyttövesikierron ääni? Joissakin järjestelmissä kuumaa vettä kierrätetään putkistossa, jotta hanan avattua kuumaa vettä saisi heti,

      • Anonyymi

        Tuo voisi olla mahdollista. Osaatko sanoa kuinka yleistä tuollainen on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voisi olla mahdollista. Osaatko sanoa kuinka yleistä tuollainen on?

        En valitettavasti, sillä meidän kerrostalossa käyttövesikiertoa ei käsittääkseni ole ollut, jos sen voi päätellä siitä että vettä joutuu laskemaan pitkähkön tovin ennen kuuman veden tuloa ellei joku ole laskenut vettä vähään aikaan.


    • Anonyymi

      Taitaa tuo ääni tulla ihan amoittajan omasta päästä, hiljaisuudessa kun ihminen nyt vain kuulee oman veren virtaamisen aivoissa kohinana. Siitä ei pääse eroon.

      Tosin todennäköisempää on, että aloittaja kuulee ihan omiaan, jolloin psykiatri on oikea auttaja.

      • Anonyymi

        Näitä sinun kaltaisiasi reppanoita tulee aina silloin tällöin vastaan, joiden on pakko saada heittää tuo kuvittelu-kommentti. Saat siitä varmaa jotain isojakin kiksejä. On se jännä juttu. Ja jos se kuvittelu on ihmisille niin luontainen juttu kuin annat ymmärtää, niin olet varmaan sitten itsekin kuvitellut oman elämäsi. 😉 Sovitaan niin ihan vastavuoroisuuden nimissä, että kaikki mitä kuulet ja näet seuraavien kuukausien aikana, on pelkkää kuvitelmaa, ja jos kerrot kuulemistasi ja näkemistäsi asioista joillekin, niin hekin voivat ohjata sinut oitis psykiatrille, eikös vaan? Kun linnunlaulukinhan voi olla loppujen lopuksi pelkkää veren kohinaa, sillä eihän näitä kahta nyt mitenkään ole mahdollista erottaa toisistaan. Sama pätee moneen muuhunkin arjen ääneen, kyllä ne ovat loppujen lopuksi vain pelkkää veren kohinaa aivoissa, kun vähän pelkistetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä sinun kaltaisiasi reppanoita tulee aina silloin tällöin vastaan, joiden on pakko saada heittää tuo kuvittelu-kommentti. Saat siitä varmaa jotain isojakin kiksejä. On se jännä juttu. Ja jos se kuvittelu on ihmisille niin luontainen juttu kuin annat ymmärtää, niin olet varmaan sitten itsekin kuvitellut oman elämäsi. 😉 Sovitaan niin ihan vastavuoroisuuden nimissä, että kaikki mitä kuulet ja näet seuraavien kuukausien aikana, on pelkkää kuvitelmaa, ja jos kerrot kuulemistasi ja näkemistäsi asioista joillekin, niin hekin voivat ohjata sinut oitis psykiatrille, eikös vaan? Kun linnunlaulukinhan voi olla loppujen lopuksi pelkkää veren kohinaa, sillä eihän näitä kahta nyt mitenkään ole mahdollista erottaa toisistaan. Sama pätee moneen muuhunkin arjen ääneen, kyllä ne ovat loppujen lopuksi vain pelkkää veren kohinaa aivoissa, kun vähän pelkistetään.

        Nyt nyllä pelkistit aika reippaasti.

        Piipahda nyt siellä kallonkutistajalla, voi oma elämänlaatusi parantua merkittävästi 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt nyllä pelkistit aika reippaasti.

        Piipahda nyt siellä kallonkutistajalla, voi oma elämänlaatusi parantua merkittävästi 👍

        Kyllä mä olen kuule siellä ihan tarpeeksi ollut, eikä mitään muuta ole kuin PTSD. Sulle suosittelisin meditaatiota 😉


    • Anonyymi

      Näillä vastaajilla,kun on yleensä kusta päässä ja paskat housuissa.

      • Anonyymi

        Tämä


    • Anonyymi

      Nyt olen saanut selville asian. Ääni tulee koneesta, joka on talon kellarikerroksessa huoneessa, jossa lukee "Vesi". Aivan järkyttävä meteli, ja tuo sama ääni kuuluu heikompana, mutta silti hermojaraastavana asuntooni.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon! Kuinka nyt ajattelit edetä asian suhteen?


    • Anonyymi

      Mielenkiinnosta kysyn, kuuluuko posttraumaattisen stressihäiriön oirekuvaan se että herkistyy tietyille toistuville äänille? Minulle tuli tämä traumaperäinen stressihäiriö leikkauksen jälkeen, ja olen herkistynyt tietyille äänille. Toisaalta, kärsin anemiasta, ja olen huomannut että aika monilla henkilöillä joilla on ferritiini alhainen, kärsivät ääniärsykkeistä. Itse jouduin ottamaan lääkityksen mukaan, ja käymään psykoterapiassa asian vuoksi. Tietyt äänet meinaa viedä järjen päästä. Nykyisin osaan hallita oloani jo paremmin ja hyväksyä että en voi niille mitään, ja siedätän itseäni tietyin keinoin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe