Poijupaino + köydet

Anonyymi

Suositelkaa hyvää venetarvike nettikauppaa.
Köysiä ja poijupaino hakusessa

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostin köyttä sellaisesta kuin marinestore Turussa, saa mielestäni tilattua myös netistä. Painoista en osaa sanoa.

    • Anonyymi

      On venetavaraa paljon

      maritim.fi

    • Anonyymi

      Itse rakensin poijupainon tutun valimon takapihalta löytyneistä "susivaluista" (pumpun pesä, pumpun juoksupyörä, hihnapyörä, vaihde kotelo yms kappaleita). kiikutin tuon painon valu kerrallaan pulkalla jäätä pitkin upotuspaikalle. Tein 13mm ketjusta 2 ketjulenkkiä, joihin pujotin nuo valut. Tämän yhdistin yhdellä 13mm 25m pitkällä ketjulla 8mm ketjuun, jonka pituus oli noin puoli metriä paikan normaalia syväystä (5m) lyhyempi.

      Näin poijupaino (noin 500kg valurautaa) painuu pohjamutaan hapettomaan tilaan, missä se ei edes juuri ruostu, runkoketju 13mm ylettää vetää pinnalle asti runkoketjun pohjanmutkan tarkistusta varten. 13mm ketju kestää ajan hammasta ja kulutuststa aivan toiseen malliin kuin poijulle ylös tuleva 8mm ketju ja pidentää merkittävästi ketjun poikkikulumiseen menevää aikaa (10v Suomenlahden murtovedessä 13mm:llä). Lisäksi 8mm ketjun paino ei vaadi niin isoa poijua kuin 13mm:n ilman pelkoa poijun uppoamisesta.

      Betonin tiheys on luokkaa 2,8 ja valuraudan 7,2 (kyseisellä hiili ekvivalentilla). Betoni menettää hydrostaattisen nosteen vuoksi liki 36% painostaan ja valurauta taasen vain vajaat 14%. Näin valurauta paino on "teholliselta painoltaan " paljon betonista parempi. Lisäksi valurauta kappaleet ovat uponneet hyvin pohjan sedimenttiin ja toimivat myös ankkurin lailla. Betoninen paino olisi jäänyt makamaan pohjamudan päälle ja mahdollisesti liukunut pohjaa pitkin kovissa tuulissa.

      Valukappaleiden käyttö painona mahdollisti kaiken kuljettamisen normaalilla perheautolla ilman järeämmän kaluston tarvetta. Lopuksi vai poijupaino upotetaan veteen kairaamalla "pilkkireikiä" sen ympärille ja sahaamalla jääsahalla reikien välit auki.

      Poijukiinniyksestä löytyy googlella aiheesta tehty tieteellinen tutkimus pdf formaatissa. Tuosta tutkimuksesta löytyy kyllä poijukiinnityksen "avain kohdat" joihin panostamalla voit parantaa onnistumistasi ilman, että joudut läpikäymään kaikkien kaavojen johdot ja tulkinnat

      MUISTA varmistaa ketjujen yhdistämiseen käytetyt sakkeli ruostumattomalla tig hitsauslangalla, jottei sakkelit kierry hiljalleen auki.

    • Anonyymi

      Suosikaa ostoissa suomalaisia yrittäjiä, ennen kuin kaikki venetarvikeliikkeet lopettaa.
      Ei siellä Biltemassa tai Motonetissä ole sen halvempaa, kannattaa selvittää, eikä kuvitella, että isot ketjut ovat halvempia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      245
      5613
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      126
      4515
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2142
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1472
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      180
      1091
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      847
    10. 46
      813
    Aihe