Aloin ihan muuten vain katsella Youtubesta löytyvää itsemurha- ja eutanasiadokkaria. Siinä yksi mt-syistä eutanasiaa haluava sanoi, ettei hänellä ole elämässä enää mitään odotettavaa, ei mitään tulevaisuudennäkymää, ei mitään syytä enää jäädä maailmaan. Siihen vedoten hän toivoi avustettua itsemurhaa itselleen.
Aloin miettiä että hetkinen, eihän minullakaan ole täällä maailmassa enää oikein mitään, ei mitään odotettavaa. Minulla on yksi lapsi Taivaassa, täällä maan päällä ei ole jälkeläisiä, en ole naimisissa, fyysisen sairauden takia en ole edes työkykyinen. Olen nelikymppinen.Pitäisiköhän minunkin alkaa harkita poistumista täältä? en siis harkitse oikeasti, mutta ei minulla ole oikein täällä enää mitään.
Aloin miettiä sitäkin, kuinka yleistä mahtaa olla ettei ole enää mitään odotettavaa tulevaisuudelta maan päällä.
Masennustestissä on lause "tulevaisuudella ei ole minulle mitään tarjottavaa". Päteekö sinuun? Miksi?
"Tulevaisuudella ei ole minulle mitään tarjottavaa?", päteekö sinuun?
2
59
Vastaukset
- Anonyymi
Kai riippuu vähän päivästä, kuukaudesta ja vuodesta.
Vuodet kuluu aika lailla samaan tyyliin. Työ vie käytännössä kaiken ajan. Vaikka joka vuosi on ollut vähän edellistä parempi niin haudassa olen tätä menoa ennen kuin elän sitä elämää, mitä haluaisin. Kaikki asiat ovat kuitenkin oikeasti parantuneet. Sosiaaliset ahdistukset, työkyky, nukkuminen, mielialat. Silti matkaa on niin paljon ja sen puoleen ihan turhalta räpistelyltä tämä tuntuu.
Sinun tilanne on vähän hankala kyllä. Krooninen sairaus ja työkyvyttömyys ovat pahimpia. Käsittääkseni tulotkin jäävät niin pieniksi ettei niiden avulla kummoista sisältöä elämään saa. Tsemppiä kumminkin.
Omalla kohdalla työkyky ja ammattitaito ovat käytännössä kaikki mitä minulla on. Ne kun veisi pois ei jäisi edes niitä tuhkia jäljelle. - Anonyymi
täytyy kyllä olla mielikuvitus nollassa josei keksi mitää tekemistä tai iloa tai hyvää elämäänsä? Pyydä jotain ihmisiä miettimään sun kanssa jos olet noin aivoton itse. eikö jotai elämä koutseja ole olemassa jos, omat eväät ei riitä keksimään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3442004IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471629Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541311- 1431158
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021151Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.841151Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701057Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.791042Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48962Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten9958