Aloin ihan muuten vain katsella Youtubesta löytyvää itsemurha- ja eutanasiadokkaria. Siinä yksi mt-syistä eutanasiaa haluava sanoi, ettei hänellä ole elämässä enää mitään odotettavaa, ei mitään tulevaisuudennäkymää, ei mitään syytä enää jäädä maailmaan. Siihen vedoten hän toivoi avustettua itsemurhaa itselleen.
Aloin miettiä että hetkinen, eihän minullakaan ole täällä maailmassa enää oikein mitään, ei mitään odotettavaa. Minulla on yksi lapsi Taivaassa, täällä maan päällä ei ole jälkeläisiä, en ole naimisissa, fyysisen sairauden takia en ole edes työkykyinen. Olen nelikymppinen. Pitäisiköhän minunkin alkaa harkita poistumista täältä? En siis harkitse oikeasti, mutta ei minulla ole oikein täällä enää mitään.
Aloin miettiä sitäkin, kuinka yleistä mahtaa olla ettei ole enää mitään odotettavaa tulevaisuudelta maan päällä.
Masennustestissä on lause "tulevaisuudella ei ole minulle mitään tarjottavaa". Päteekö sinuun? Miksi?
"Tulevaisuudella ei ole minulle mitään tarjottavaa"
Anonyymi
2
278
Vastaukset
- Anonyymi
Luuserilehdet yrittää vihjata, että Johaug käyttäisi aineita LOL!
- Anonyymi
Niin....
Ei ole lapsia, parisuhdetta, työuraa (on työ toistaiseksi). On voimia ja ajan kanssa elimistöä tuhoava pitkäaikaissairaus. En osaa sen koommin ajatella tulevaisuutta. Nelikymppinen olen. On vanhat vanhemmat ja vanha koira ja kissa. Niiden takia pitäisi kai jaksaa, sitten? Kai se riittää kun päivän kerrallaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11566Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras921475Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva195924- 123832
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2787Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29750Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741- 7714
- 60693