Ranska pakkoruotsin vaihtoehdoksi

Anonyymi

Ranska ainakin pitäisi saada kouluihin pakkoruotsin vaihtoehdoksi.

Ranska mahdollistaa työnhaun EU:n virastoihin.

Ranskalla pärjää Ranskassa, Kanadassa ja useissa Afrikan maissa.

Ranska on perinteinen diplomatian kieli.

33

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu ainakin Itä-Suomessa, jossa ruohti ei taho männä piähän mitenkään.

    • Anonyymi

      Pyhää paskoenglantiasi ei tietenkään voi korvata ranskalla.

      • Anonyymi

        Ei voi.

        Suomi englanti ranska. Siinä olis jo aika hyvä kieliyhdistelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi.

        Suomi englanti ranska. Siinä olis jo aika hyvä kieliyhdistelmä.

        Suomi englanti ranska on entistä ajankohtaisempi Brexitin takia.
        Vientiteollisuus tarvitsee myös saksaa ja espanjaa/portugalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi englanti ranska on entistä ajankohtaisempi Brexitin takia.
        Vientiteollisuus tarvitsee myös saksaa ja espanjaa/portugalia.

        Taloudellisesti ruotsi, engalnti ja ranska olsivat järkevämpiä.

        Suomi tuottaa Suomelle pelkkää hyvinvointitappiota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellisesti ruotsi, engalnti ja ranska olsivat järkevämpiä.

        Suomi tuottaa Suomelle pelkkää hyvinvointitappiota

        Suomi englanti ranska olisi hyvä alkukokonaisuus.

        Muut kielet valinnaisia.

        Ruotsi voisi tietysti olla yksi valittavana oleva vieras kieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi.

        Suomi englanti ranska. Siinä olis jo aika hyvä kieliyhdistelmä.

        Jätetään pakkoenglanti pois ja korvataan vaikkapa espanjalla tai venäjällä, niin lopputuloksena on 100 kertaa parempi yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi englanti ranska on entistä ajankohtaisempi Brexitin takia.
        Vientiteollisuus tarvitsee myös saksaa ja espanjaa/portugalia.

        Jahas, taasen törmäämme kielikatiivin pyhään ja korvaamattomaan PAKKOenglantiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellisesti ruotsi, engalnti ja ranska olsivat järkevämpiä.

        Suomi tuottaa Suomelle pelkkää hyvinvointitappiota

        Englanti se vasta hyvinvointitappiota suomelle tuottaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, taasen törmäämme kielikatiivin pyhään ja korvaamattomaan PAKKOenglantiin.

        Pohjoismaalaisuushan on surujen ihastuksen kohde.

        Kaikissa Pohjoismaissa Suomea lukuun ottamatta on englanti pakollisena kielenä kouluissa.

        Olis nyt korkea aika Suomen seurata muiden Pohjoismaiden esimerkkiä ja laittaa englanti pakolliseksi kieleksi kouluihin .

        Pakkoruotsi pois ja tilalle englanti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellisesti ruotsi, engalnti ja ranska olsivat järkevämpiä.

        Suomi tuottaa Suomelle pelkkää hyvinvointitappiota

        Suomen opetus ei maksa mitään sillä vanhemmat hoitavat sen. Pakkoruotsin opetuksen taas hoitaa porukka joka ei päässyt opiskelemaan mitään hyödyllistä mutta helpporaha houkuttaa. Suurin osa saa opettaa jopa äidinkieltään. 😂


      • Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

        Suomen opetus ei maksa mitään sillä vanhemmat hoitavat sen. Pakkoruotsin opetuksen taas hoitaa porukka joka ei päässyt opiskelemaan mitään hyödyllistä mutta helpporaha houkuttaa. Suurin osa saa opettaa jopa äidinkieltään. 😂

        Pakkoruotsista hyötyvät vain pakkoruotsin opettajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi.

        Suomi englanti ranska. Siinä olis jo aika hyvä kieliyhdistelmä.

        Mikä tahansa kieli, vaikka moldova, on fiksumpi valinta tavalliselle keskivertofinjävelille, kuin ruotsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoismaalaisuushan on surujen ihastuksen kohde.

        Kaikissa Pohjoismaissa Suomea lukuun ottamatta on englanti pakollisena kielenä kouluissa.

        Olis nyt korkea aika Suomen seurata muiden Pohjoismaiden esimerkkiä ja laittaa englanti pakolliseksi kieleksi kouluihin .

        Pakkoruotsi pois ja tilalle englanti!

        Olin siis oikeassa, pyhään pakkoenglantiin ei tietenkään saa koskea!

        Mikä tekeekin ketjun ehdotuksesta täysin tyhjänpäiväisen möläytyksen, sillä suomalaisen kielipolitiikan suurin ongelma ei ole ruotsi vaan pyhä ja koskematon pakkoenglanti!

        Tarkoitus ei siis ole parantaa ranskan asemaa Suomessa vaan ja ainoastaan pyhän pakkoenglannin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsista hyötyvät vain pakkoruotsin opettajat.

        Pakkoruotsin opettajat pitävät kynsin hampain kiinni tyhjänpäiväisistä työpaikoistaan ja ovat kehityksen jarruna Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, taasen törmäämme kielikatiivin pyhään ja korvaamattomaan PAKKOenglantiin.

        Englanti on siellä venäjälläkin suosittu, koska sen avulla pääsee maasta pois.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Mikä tahansa kieli, vaikka moldova, on fiksumpi valinta tavalliselle keskivertofinjävelille, kuin ruotsi.

        Arabialla ja somaliallakin pärjää pohjoismaissa ja muuallakin aika hyvin ja ovat paljon kiinnostavampia kuin ruotti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arabialla ja somaliallakin pärjää pohjoismaissa ja muuallakin aika hyvin ja ovat paljon kiinnostavampia kuin ruotti.

        Totta.
        Ainakin E-Suomessa somalian taitoinen todellakaan ei tieltä eksy.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Totta.
        Ainakin E-Suomessa somalian taitoinen todellakaan ei tieltä eksy.

        Niinpä, kielirasisti (l. pakkoenglannittaja) on usein myös ihan tavallinenlin rasisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, kielirasisti (l. pakkoenglannittaja) on usein myös ihan tavallinenlin rasisti.

        Yleistämisen taitosi on upea :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti on siellä venäjälläkin suosittu, koska sen avulla pääsee maasta pois.

        Jahas, pakkoenglanittaja yrittää välillä venäjä-kortilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, pakkoenglanittaja yrittää välillä venäjä-kortilla.

        Se on oikea kortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätetään pakkoenglanti pois ja korvataan vaikkapa espanjalla tai venäjällä, niin lopputuloksena on 100 kertaa parempi yhdistelmä.

        Missä viipyy kielialoitteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikea kortti.

        Ei ole, se on valekortti.


    • Anonyymi

      Pakkosuomi pois ja tilalle ecole francais

      • Anonyymi

        Myös saksa on edelleen tärkeä, myös ulkomaankaupalle. Saksaa puhutaan Saksan lisäksi Itävallassa, Sveitsin saksankielisissä kantoneissa ja paikoin muuallakin.
        Entisessä itäblokissa englanti on jo vuosien ajan syrjäyttänyt vieraana kielenä saksan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös saksa on edelleen tärkeä, myös ulkomaankaupalle. Saksaa puhutaan Saksan lisäksi Itävallassa, Sveitsin saksankielisissä kantoneissa ja paikoin muuallakin.
        Entisessä itäblokissa englanti on jo vuosien ajan syrjäyttänyt vieraana kielenä saksan.

        Saks a on tieteen ja taiteen kieli, toisin kuin ruotsi :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Saks a on tieteen ja taiteen kieli, toisin kuin ruotsi :-)

        Surkeaa, surkeaa, ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös saksa on edelleen tärkeä, myös ulkomaankaupalle. Saksaa puhutaan Saksan lisäksi Itävallassa, Sveitsin saksankielisissä kantoneissa ja paikoin muuallakin.
        Entisessä itäblokissa englanti on jo vuosien ajan syrjäyttänyt vieraana kielenä saksan.

        Saksa, ranska, ruotsi, englanti, espanja ja venäjä - tässä esimerkkejä kielistä, joista ainakin hyötyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surkeaa, surkeaa, ....

        Ruotsin väittäminen kulttuurikieleksi on kyllä surkeaa :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Ruotsin väittäminen kulttuurikieleksi on kyllä surkeaa :-)

        Edelleen surkeaa, osoitat tuolla lähinnä sen miten pahasti olet pyhän pakkoenglantisi rajoittama ihmisparka.


    • Ei kiitos, pakkoranskattajatar.

    • Anonyymi

      Ruotsissa englanti on pakollinen. Siis naapurikaan ei pärjää ruotsilla, mutta Suomessa päntätään pakkoruotsia. Voi vitsi !

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      61
      3188
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1132
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1038
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      101
      945
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      923
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      804
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      668
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      615
    Aihe