Pieni hautakivi. Sellainen marmorilaatta vähän A4:sta suurempi. Noin 80 vuotta vanha. Putsattu tekstien maalit pari kertaa viimeisten noin 20 v aikana ja maalattu Teknoksen Futuralla joka on uretaanialkydipintamaali. Olisi taas maalauksen uusinta tarpeen.
Suunnitteilla pesu Fairylla, kuivaus, irtomaalien poisrapsutus ja uusintamaalaus samalla maalilla kahteen kertaan. Luultavasti kestää minun loppuikäni ajan, olen 76 v. Kannattaako lakata esim, venelakalla tekstejä, kun ne näyttävät rispaantuvan kirjainten reunoilta eli luultavasti huokoinen kivi imee kosteutta joka jäätyessään tuhoaa maalia?
Kivi on ollut joko uutenakin melko punainen tai sitten se on punastunut kuluneen 80 v aikana. Kuka tietää, muuttuuko väri vai oliko alkujaankin punertavaa?
Olisiko joku muu maali kestävämpää aikaa vastaan? Musta väri voisi näkyä vaaleanpunaisessa kivessä paremmin kuin kullanvärinen, mutta sotiiko jotakin käytännettä vastaan? Kyseessä on kahden vauvan muistokivi pienellä maaseudulla.
Kiitos osaajille ja tietäjille kokemuksista ja neuvoista jo etukäteen!
Hautakiven huolto
Anonyymi
0
65
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.885967- 1723672
- 533209
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2112205- 351951
- 341884
- 461833
- 581733
- 191703
- 201661