Pieni hautakivi. Sellainen marmorilaatta vähän A4:sta suurempi. Noin 80 vuotta vanha. Putsattu tekstien maalit pari kertaa viimeisten noin 20 v aikana ja maalattu Teknoksen Futuralla joka on uretaanialkydipintamaali. Olisi taas maalauksen uusinta tarpeen.
Suunnitteilla pesu Fairylla, kuivaus, irtomaalien poisrapsutus ja uusintamaalaus samalla maalilla kahteen kertaan. Luultavasti kestää minun loppuikäni ajan, olen 76 v. Kannattaako lakata esim, venelakalla tekstejä, kun ne näyttävät rispaantuvan kirjainten reunoilta eli luultavasti huokoinen kivi imee kosteutta joka jäätyessään tuhoaa maalia?
Kivi on ollut joko uutenakin melko punainen tai sitten se on punastunut kuluneen 80 v aikana. Kuka tietää, muuttuuko väri vai oliko alkujaankin punertavaa?
Olisiko joku muu maali kestävämpää aikaa vastaan? Musta väri voisi näkyä vaaleanpunaisessa kivessä paremmin kuin kullanvärinen, mutta sotiiko jotakin käytännettä vastaan? Kyseessä on kahden vauvan muistokivi pienellä maaseudulla.
Kiitos osaajille ja tietäjille kokemuksista ja neuvoista jo etukäteen!
Hautakiven huolto
Anonyymi
0
137
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502