Pieni hautakivi. Sellainen marmorilaatta vähän A4:sta suurempi. Noin 80 vuotta vanha. Putsattu tekstien maalit pari kertaa viimeisten noin 20 v aikana ja maalattu Teknoksen Futuralla joka on uretaanialkydipintamaali. Olisi taas maalauksen uusinta tarpeen.
Suunnitteilla pesu Fairylla, kuivaus, irtomaalien poisrapsutus ja uusintamaalaus samalla maalilla kahteen kertaan. Luultavasti kestää minun loppuikäni ajan, olen 76 v. Kannattaako lakata esim, venelakalla tekstejä, kun ne näyttävät rispaantuvan kirjainten reunoilta eli luultavasti huokoinen kivi imee kosteutta joka jäätyessään tuhoaa maalia?
Kivi on ollut joko uutenakin melko punainen tai sitten se on punastunut kuluneen 80 v aikana. Kuka tietää, muuttuuko väri vai oliko alkujaankin punertavaa?
Olisiko joku muu maali kestävämpää aikaa vastaan? Musta väri voisi näkyä vaaleanpunaisessa kivessä paremmin kuin kullanvärinen, mutta sotiiko jotakin käytännettä vastaan? Kyseessä on kahden vauvan muistokivi pienellä maaseudulla.
Kiitos osaajille ja tietäjille kokemuksista ja neuvoista jo etukäteen!
Hautakiven huolto
Anonyymi
0
140
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va581646Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3651162- 136938
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu14764Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63622- 41598
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa90558- 45529
- 45498
- 47475