Taajama 14,9 l/100km
Maantie 10,1l/100km
Nämä on poimittu Tekniikan Maailma 12/2020 vertailusta.
Volkswagen Passat GTE premium. Jäätävä kulutus.
26
8822
Vastaukset
- Anonyymi
No nyt tuli jo paksua valetta, jota ei muut kun Terot kirjoittelee!!
- Anonyymi
Lataus kulutus tuo, eli akkuja ei välttämättä kannata moottorilla ladata.. Ja sekin Passatissa pienimästä päästä. Normi mitattu kulutus.. Maantie 5.4 ja kaupunki 5.9, ja moottoritie 7.2 ja oli testin taloudellisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataus kulutus tuo, eli akkuja ei välttämättä kannata moottorilla ladata.. Ja sekin Passatissa pienimästä päästä. Normi mitattu kulutus.. Maantie 5.4 ja kaupunki 5.9, ja moottoritie 7.2 ja oli testin taloudellisin.
Tojohönöjen kannattaisi lukea ajatuksella tuon vertailun osio "monta kulutusta". Siinä kerrotaan hyvin kansantajuisesti miksi kulutuslukemien tuijottaminen on nykyään todella turhaa.
Kun sähköinen range on noin 50 km niinkuin Passatissa niin toisilla bensaa ei kulu lainkaan ja toisilla kulutus voi olla lähellä tuota viittä litraa. Riippuu täysin millainen arki ihmisellä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojohönöjen kannattaisi lukea ajatuksella tuon vertailun osio "monta kulutusta". Siinä kerrotaan hyvin kansantajuisesti miksi kulutuslukemien tuijottaminen on nykyään todella turhaa.
Kun sähköinen range on noin 50 km niinkuin Passatissa niin toisilla bensaa ei kulu lainkaan ja toisilla kulutus voi olla lähellä tuota viittä litraa. Riippuu täysin millainen arki ihmisellä on.Kyllähän suomalaiset ostavat hulluna konserniautoja;täytyyhän tuota sakua tukea,eikä olla huijauksesta korvauksia vaatimassa niinkuin muu maailma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataus kulutus tuo, eli akkuja ei välttämättä kannata moottorilla ladata.. Ja sekin Passatissa pienimästä päästä. Normi mitattu kulutus.. Maantie 5.4 ja kaupunki 5.9, ja moottoritie 7.2 ja oli testin taloudellisin.
Toinen juttu on sitten kun ajetaan kylmemmissä keleissä. Öljyn sekaan tuleva kondenssivesi ja öljyyn sekoittuva polttoaine. Hybrideissä vielä akuston koteloon kondensoituva vesi on ongelma. Samoin kuin akuston kotelon läpiviennit. Jäähdyttäjänneste ja moottoriöljy eivät käytännössä lämpene sähköllä ajettaessa. Tämä kannattaa huomioida pakkasella ajettaessa. Hybridi autoa ei pidä ajaa kuin sähköautoa.
- Anonyymi
Kun haluaa ymmärtää asiat väärin, niin tuollainen ihmisestä tulee. Uskoo Toyotaan ja keksii muille ongelmia jne.... sairaushan tuo on johon ei tunnu hoitoa löytyvään.
- Anonyymi
Eipähän tuo aloittaja ymmärtänyt mitään väärin ja luvutkin ovat oikein - mutta niin kuin suoli24:ssä yleensäkin, aloittaja trollaa merkityksettömillä yksittäistiedoilla.
- Anonyymi
Missä oli muuten Tojon ladattava kun ei tullut mukaan vertailuun?
- Anonyymi
Ei taida mallistosta löytyä mitään joka kelpaisi verrokiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida mallistosta löytyä mitään joka kelpaisi verrokiksi?
Toyotalla on yksi ikuisuuksia vanha ladattava kanootti joka olisi ollut lähinnä vitsi tuossa vertailussa. Tojo ei ole saanut aikaan oikeastaan mitään ladattavien saralla.
- Anonyymi
Tekniikan Maailma on alkanu käräyttää VW huijauksia
TSI öljynsyönti (valmistusvika), turvavyöt aukes väistöliikkeessä (suunnitteluvirhe) ja nyt polttoaineen kulutukset todettu 6 kertaa suuremmiksi kuin mitä tehdas lupaa. No näitähän riittää, Teknari myy hyvin näillä VW skandaali uutisilla 😁- Anonyymi
Hei tampio. Kaikki ymmärtävätettä nuo kulutuslukemat ovat modedta jossa auto pakotetaan lataamaan akkuja bensalla. Kukaan ei läytä tuota modea koska siinä ei ole mitään järkeä.
Vain tojon hybridien on pakko tehdä bensasta sähköä kodka niitä ei voi ladata niinkuon GTEtä.
Nämä sun juttusi ovat kovin lapsellisia jo itsessään ja siihen vielä päälle nuo teinityttöjen käyttämät hymiöt. Tuplanoloa.
- Anonyymi
TM käräyttää, kyllästyneet paskalaatuun, ei voi enää edes kestotestejä ajaa kun eivät kestä käyttöä
Pihakoristeita ovat nuo volkkarit.- Anonyymi
Hönö kyky ymmärtää asioita on kovin vajavainen. Se on selitys myös siihen, miksi hönö niin kovin kehuu tojotaa.
- Anonyymi
Köyhät valittaa!
- Anonyymi
GTE:ssä bensankulutus talvella aika hurja ja mikäs ihme se kun valuttaa osan moottoriin. Eka auto missä öljymäärä lisääntyy. Nii ja kyl talvella saa pitoa etsii, vaikka ihan uudet nastat oli alla. DSG laatikko on aikapommi. Ja auto nirskuu ja narskuu töyssyissä. Kotona ladatessa saa pelätä milloin pistorasia syttyy palamaa. ( 1 rasia jo sulanut). + Kaikkee muuta mukavaa, et iha hyvä auto. :) ( Nii ja muuteki bensalla ajaessa tankki tyhjenee kyl aika nopiaa, et tiiä sit mikä on todellinen kulutus, mut tuntuu paljolta.
- Anonyymi
Kerro lisää tuosta nirsku narskusta, mistä kohtaa se tulee? Kiinnostaa koska eräässä toisessa mallissa on sama juttu, niin onko samassa kohtaa. Sitten tuo pistorasian sulaminen, se on sähkö miehen mitoittama ja ei ole auton vika. Suko pistoke ei välttämättä kestä jatkuvaa sulakekoon antamaa virtaa. Paino sanalla jatkuvaa. Jos on 10 ampeerin sulake niin johto lienee 1,5 neliö mm. Laita 6 ampeeria latausvirraksi niin saattaa kestää.
- Anonyymi
Ajellu monta vuotta passat gte:llä. Taajama-ajo on kutakuinkin ilmaista, kaikki sähköllä. Maantiellä menee pitkää matkaa ajaessa sellaiset 5,2/100km. Jos on lyhyempi matka ja hiukan sähköä mukana, laskee vastaavasti. Jos esim käyn 200km ajon, on kokonaisbensakulutus jotain 5-6 litraa, eli todella halpaa vielä.
Ajettavuus miellyttävä, ison auton tuntu. Valtavat tavaratilat ja matkustamossa kyytiin sopivat myös itseni kaltaiset pitkät henkilöt. Eräretkelle lähtiessä ei tarvitse pohtia sitä, mahtuuko mukaan viiden hengen kaikki roinat, tai vaikkapa kaksi kanoottia katolle.
Kaikin tavoin oon tykänny kyllä. Jos joku keijo täällä haluaa dissata näitä, niin eipä ole minun ongelmani. Tämä malli todellakin menee minulla jatkoon…- Anonyymi
Itsellä ollut pari vuotta 21-vuoden GTE. Edestakainen työmatka 46 kilometriä, joka sisältää moottoritietä, 80- aluetta ja kaupunkia. Lämpimään aikaan matka sujuu pelkällä sähköllä. Talviaikaan paluumatkasta noin puolet / kolmasosa täytyy ajella bensalla.
Bensan keskikulutus viime talvena oli 2,2 litraa sadalla. Kesällä luokkaa 0,7 litraa satasella.
Kulutuslukemat ovat vahvasti riippuvaisia siitä minkälaista ajoa autolla ajetaan. Hybridi ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mikäli ajo sisältää päivittäin satojen kilometrien taipaleita, mutta esimerkiksi omaan käyttöön auto on mitä mainioin. Työ- ja kauppamatkat, satunnaisesti pidempiä matkoja. Tyhjällä akulla, moottoritienopeuksilla, kulutus sadalla on kuuden - seitsemän litran välillä.
Lisäksi plussana liikkeelle lähdettäessä valmiiksi lämmitetty/jäähdytetty auto tarpeen mukaan.
Auto on loistava ajettava maantiellä. Myös kaupunkiajossa auto on vaivaton, vaikkei tietenkään ole niin ketterä, kuin luokkaa, paria pienemmät autot. Aiemmassa viestissä mainitaan huono vetopito talvella. Siitä olen täysin samaa mieltä, se on oikeasti huono, verrattuna esim. TDI- Passattiin. Lisäksi olen tyytymätön jarrupolkimen epäherkkyyteen / jarrutuntumaan. Muilta osin olen autoon erittäin tyytyväinen.
Auto kannattaa hankkia tarpeen mukaan. Jos ajaa 5000 kilometriä vuodessa, niin edullinen bensakone. Alle 50- kilometrin työmatka-ajoon lataushybridi tai sähkö. Pitkille päivittäisille taipaleille diesel, tai täyssähkö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä ollut pari vuotta 21-vuoden GTE. Edestakainen työmatka 46 kilometriä, joka sisältää moottoritietä, 80- aluetta ja kaupunkia. Lämpimään aikaan matka sujuu pelkällä sähköllä. Talviaikaan paluumatkasta noin puolet / kolmasosa täytyy ajella bensalla.
Bensan keskikulutus viime talvena oli 2,2 litraa sadalla. Kesällä luokkaa 0,7 litraa satasella.
Kulutuslukemat ovat vahvasti riippuvaisia siitä minkälaista ajoa autolla ajetaan. Hybridi ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mikäli ajo sisältää päivittäin satojen kilometrien taipaleita, mutta esimerkiksi omaan käyttöön auto on mitä mainioin. Työ- ja kauppamatkat, satunnaisesti pidempiä matkoja. Tyhjällä akulla, moottoritienopeuksilla, kulutus sadalla on kuuden - seitsemän litran välillä.
Lisäksi plussana liikkeelle lähdettäessä valmiiksi lämmitetty/jäähdytetty auto tarpeen mukaan.
Auto on loistava ajettava maantiellä. Myös kaupunkiajossa auto on vaivaton, vaikkei tietenkään ole niin ketterä, kuin luokkaa, paria pienemmät autot. Aiemmassa viestissä mainitaan huono vetopito talvella. Siitä olen täysin samaa mieltä, se on oikeasti huono, verrattuna esim. TDI- Passattiin. Lisäksi olen tyytymätön jarrupolkimen epäherkkyyteen / jarrutuntumaan. Muilta osin olen autoon erittäin tyytyväinen.
Auto kannattaa hankkia tarpeen mukaan. Jos ajaa 5000 kilometriä vuodessa, niin edullinen bensakone. Alle 50- kilometrin työmatka-ajoon lataushybridi tai sähkö. Pitkille päivittäisille taipaleille diesel, tai täyssähkö.Täytyypä vielä kommentoida tähän omaan postaukseen vastine kommenttiin Passatin nitinöistä, narinoista, ja moottoriöljyn päätymisestä polttoaineen sekaan. Itselläni ei ole mitään mainituista ongelmista ollut, mikä ei tietenkään tarkoita, ettei jollain ole kyseisiä ongelmia ollut. Oman Pasuunalla ajettu tällä hetkellä n. 78000 kilometriä.
- Anonyymi
"Ajellu monta vuotta passat gte:llä. Taajama-ajo on kutakuinkin ilmaista, kaikki sähköllä. Maantiellä menee pitkää matkaa ajaessa sellaiset 5,2/100km. Jos on lyhyempi matka ja hiukan sähköä mukana, laskee vastaavasti. Jos esim käyn 200km ajon, on kokonaisbensakulutus jotain 5-6 litraa, eli todella halpaa vielä."
VW T-Cross 1.0 DSG menee ihan samoilla lukemilla ilman minkäänlaisia hybridi-vermeitä ja lataamisia. Ajettavuus ei Pasattia yhtään häpeä, mutta tietysti, jos takapenkille täytyy ottaa mukaan 2 ihmistä enemmän, tai kuljetetaan isoja tavaroita, niin silloin Passat on tietysti oikeampi valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä ollut pari vuotta 21-vuoden GTE. Edestakainen työmatka 46 kilometriä, joka sisältää moottoritietä, 80- aluetta ja kaupunkia. Lämpimään aikaan matka sujuu pelkällä sähköllä. Talviaikaan paluumatkasta noin puolet / kolmasosa täytyy ajella bensalla.
Bensan keskikulutus viime talvena oli 2,2 litraa sadalla. Kesällä luokkaa 0,7 litraa satasella.
Kulutuslukemat ovat vahvasti riippuvaisia siitä minkälaista ajoa autolla ajetaan. Hybridi ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mikäli ajo sisältää päivittäin satojen kilometrien taipaleita, mutta esimerkiksi omaan käyttöön auto on mitä mainioin. Työ- ja kauppamatkat, satunnaisesti pidempiä matkoja. Tyhjällä akulla, moottoritienopeuksilla, kulutus sadalla on kuuden - seitsemän litran välillä.
Lisäksi plussana liikkeelle lähdettäessä valmiiksi lämmitetty/jäähdytetty auto tarpeen mukaan.
Auto on loistava ajettava maantiellä. Myös kaupunkiajossa auto on vaivaton, vaikkei tietenkään ole niin ketterä, kuin luokkaa, paria pienemmät autot. Aiemmassa viestissä mainitaan huono vetopito talvella. Siitä olen täysin samaa mieltä, se on oikeasti huono, verrattuna esim. TDI- Passattiin. Lisäksi olen tyytymätön jarrupolkimen epäherkkyyteen / jarrutuntumaan. Muilta osin olen autoon erittäin tyytyväinen.
Auto kannattaa hankkia tarpeen mukaan. Jos ajaa 5000 kilometriä vuodessa, niin edullinen bensakone. Alle 50- kilometrin työmatka-ajoon lataushybridi tai sähkö. Pitkille päivittäisille taipaleille diesel, tai täyssähkö.Jarrutuntuma paranee kun käyttää niitä jarruja reippaasti vaikkapa yhden 20 km testilenkin rajummalla ajolla. Toisessa VW mallissa oli sama juttu ja tein kyseisellä tavalla, tyhjänkylätie eli ei ketään takana, käsijarru päälle ajossa niin takakiekot kirkastuu ja muuta reippaampaa jarruttelua parikymmentä kertaa. Lopuksi painepesuri ja kunnolla pölyt pois satuloista. Oli kuin eri auto sen jälkeen, eikä maksa mitään.
- Anonyymi
Kulutus riippuu käytöstä, 4 sylinterinen bensa ei voi kuluttaa paljon kun ajetaan kovalla alustalla, kone kuumana ja poljin pysyy paikallaan. Kaikki jotka eroa tuosta, lisääntyneet starttaukset, nopeuden vaihtelu, lämpötilan lasku, lisää kulutusta. Jos toinen auto painavampi niin tarvitsee enemmän energiaa että massa kiihtyy.
Erittäin kannattavia autoja kaikki vanhat bensat ahtamattomat manuaalit ja uudemmatkin. Hiljainen voimalinja ja bensa pyörii pehmeästi. 1-2L bensakoneet. Tuolla yhdellä ollut 10 vuotta 1.2TSI manuaali ja hyvä maavara ja halpa pitää ja ajaa. Erinomainen ajettavuus.
Ei ole vikaatuvaa tekniikkaa missään, ei jousituksessa/vaimennuksessa, yksinkertainen moottori.
Mb W211 1.8 kompressori, 5 vaihteinen automaatti kertoi eilen 9 tiellä 5,8L kulutuksen. Tasavauhtisessa ajossa, ilmojen lämmetessä, pätkäajon kulutus pienempi kun kone lämpenee todella paljon nopeampi ja vaihteisto. Kun käyttö muuttuu ja ulkona on - niin kulutus muuttuu. C - Anonyymi
Saman vertailun BMW
Taajama 16,8l/100km
Maantie 11,6l/100km - Anonyymi
Laittakeehan foliohattua tiukemmin piähän. Kyllä se siittä.
- Anonyymi
kaikki ko tuontiautot on ruuvattu mittarit, jopa Suomessa ruuvataan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.32911964Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4193361Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951858- 891636
- 831623
- 941122
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411091Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73937Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21923Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253897