Volkswagen Passat GTE premium. Jäätävä kulutus.

Anonyymi

Taajama 14,9 l/100km
Maantie 10,1l/100km
Nämä on poimittu Tekniikan Maailma 12/2020 vertailusta.

26

10342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No nyt tuli jo paksua valetta, jota ei muut kun Terot kirjoittelee!!

      • Anonyymi

        Lataus kulutus tuo, eli akkuja ei välttämättä kannata moottorilla ladata.. Ja sekin Passatissa pienimästä päästä. Normi mitattu kulutus.. Maantie 5.4 ja kaupunki 5.9, ja moottoritie 7.2 ja oli testin taloudellisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataus kulutus tuo, eli akkuja ei välttämättä kannata moottorilla ladata.. Ja sekin Passatissa pienimästä päästä. Normi mitattu kulutus.. Maantie 5.4 ja kaupunki 5.9, ja moottoritie 7.2 ja oli testin taloudellisin.

        Tojohönöjen kannattaisi lukea ajatuksella tuon vertailun osio "monta kulutusta". Siinä kerrotaan hyvin kansantajuisesti miksi kulutuslukemien tuijottaminen on nykyään todella turhaa.
        Kun sähköinen range on noin 50 km niinkuin Passatissa niin toisilla bensaa ei kulu lainkaan ja toisilla kulutus voi olla lähellä tuota viittä litraa. Riippuu täysin millainen arki ihmisellä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöjen kannattaisi lukea ajatuksella tuon vertailun osio "monta kulutusta". Siinä kerrotaan hyvin kansantajuisesti miksi kulutuslukemien tuijottaminen on nykyään todella turhaa.
        Kun sähköinen range on noin 50 km niinkuin Passatissa niin toisilla bensaa ei kulu lainkaan ja toisilla kulutus voi olla lähellä tuota viittä litraa. Riippuu täysin millainen arki ihmisellä on.

        Kyllähän suomalaiset ostavat hulluna konserniautoja;täytyyhän tuota sakua tukea,eikä olla huijauksesta korvauksia vaatimassa niinkuin muu maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataus kulutus tuo, eli akkuja ei välttämättä kannata moottorilla ladata.. Ja sekin Passatissa pienimästä päästä. Normi mitattu kulutus.. Maantie 5.4 ja kaupunki 5.9, ja moottoritie 7.2 ja oli testin taloudellisin.

        Toinen juttu on sitten kun ajetaan kylmemmissä keleissä. Öljyn sekaan tuleva kondenssivesi ja öljyyn sekoittuva polttoaine. Hybrideissä vielä akuston koteloon kondensoituva vesi on ongelma. Samoin kuin akuston kotelon läpiviennit. Jäähdyttäjänneste ja moottoriöljy eivät käytännössä lämpene sähköllä ajettaessa. Tämä kannattaa huomioida pakkasella ajettaessa. Hybridi autoa ei pidä ajaa kuin sähköautoa.


    • Anonyymi

      Kun haluaa ymmärtää asiat väärin, niin tuollainen ihmisestä tulee. Uskoo Toyotaan ja keksii muille ongelmia jne.... sairaushan tuo on johon ei tunnu hoitoa löytyvään.

      • Anonyymi

        Eipähän tuo aloittaja ymmärtänyt mitään väärin ja luvutkin ovat oikein - mutta niin kuin suoli24:ssä yleensäkin, aloittaja trollaa merkityksettömillä yksittäistiedoilla.


    • Anonyymi

      Missä oli muuten Tojon ladattava kun ei tullut mukaan vertailuun?

      • Anonyymi

        Ei taida mallistosta löytyä mitään joka kelpaisi verrokiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida mallistosta löytyä mitään joka kelpaisi verrokiksi?

        Toyotalla on yksi ikuisuuksia vanha ladattava kanootti joka olisi ollut lähinnä vitsi tuossa vertailussa. Tojo ei ole saanut aikaan oikeastaan mitään ladattavien saralla.


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailma on alkanu käräyttää VW huijauksia

      TSI öljynsyönti (valmistusvika), turvavyöt aukes väistöliikkeessä (suunnitteluvirhe) ja nyt polttoaineen kulutukset todettu 6 kertaa suuremmiksi kuin mitä tehdas lupaa. No näitähän riittää, Teknari myy hyvin näillä VW skandaali uutisilla 😁

      • Anonyymi

        Hei tampio. Kaikki ymmärtävätettä nuo kulutuslukemat ovat modedta jossa auto pakotetaan lataamaan akkuja bensalla. Kukaan ei läytä tuota modea koska siinä ei ole mitään järkeä.
        Vain tojon hybridien on pakko tehdä bensasta sähköä kodka niitä ei voi ladata niinkuon GTEtä.
        Nämä sun juttusi ovat kovin lapsellisia jo itsessään ja siihen vielä päälle nuo teinityttöjen käyttämät hymiöt. Tuplanoloa.


    • Anonyymi

      TM käräyttää, kyllästyneet paskalaatuun, ei voi enää edes kestotestejä ajaa kun eivät kestä käyttöä

      Pihakoristeita ovat nuo volkkarit.

      • Anonyymi

        Hönö kyky ymmärtää asioita on kovin vajavainen. Se on selitys myös siihen, miksi hönö niin kovin kehuu tojotaa.


    • Anonyymi

      Köyhät valittaa!

    • Anonyymi

      GTE:ssä bensankulutus talvella aika hurja ja mikäs ihme se kun valuttaa osan moottoriin. Eka auto missä öljymäärä lisääntyy. Nii ja kyl talvella saa pitoa etsii, vaikka ihan uudet nastat oli alla. DSG laatikko on aikapommi. Ja auto nirskuu ja narskuu töyssyissä. Kotona ladatessa saa pelätä milloin pistorasia syttyy palamaa. ( 1 rasia jo sulanut). + Kaikkee muuta mukavaa, et iha hyvä auto. :) ( Nii ja muuteki bensalla ajaessa tankki tyhjenee kyl aika nopiaa, et tiiä sit mikä on todellinen kulutus, mut tuntuu paljolta.

      • Anonyymi

        Kerro lisää tuosta nirsku narskusta, mistä kohtaa se tulee? Kiinnostaa koska eräässä toisessa mallissa on sama juttu, niin onko samassa kohtaa. Sitten tuo pistorasian sulaminen, se on sähkö miehen mitoittama ja ei ole auton vika. Suko pistoke ei välttämättä kestä jatkuvaa sulakekoon antamaa virtaa. Paino sanalla jatkuvaa. Jos on 10 ampeerin sulake niin johto lienee 1,5 neliö mm. Laita 6 ampeeria latausvirraksi niin saattaa kestää.


    • Anonyymi

      Ajellu monta vuotta passat gte:llä. Taajama-ajo on kutakuinkin ilmaista, kaikki sähköllä. Maantiellä menee pitkää matkaa ajaessa sellaiset 5,2/100km. Jos on lyhyempi matka ja hiukan sähköä mukana, laskee vastaavasti. Jos esim käyn 200km ajon, on kokonaisbensakulutus jotain 5-6 litraa, eli todella halpaa vielä.

      Ajettavuus miellyttävä, ison auton tuntu. Valtavat tavaratilat ja matkustamossa kyytiin sopivat myös itseni kaltaiset pitkät henkilöt. Eräretkelle lähtiessä ei tarvitse pohtia sitä, mahtuuko mukaan viiden hengen kaikki roinat, tai vaikkapa kaksi kanoottia katolle.

      Kaikin tavoin oon tykänny kyllä. Jos joku keijo täällä haluaa dissata näitä, niin eipä ole minun ongelmani. Tämä malli todellakin menee minulla jatkoon…

      • Anonyymi

        Itsellä ollut pari vuotta 21-vuoden GTE. Edestakainen työmatka 46 kilometriä, joka sisältää moottoritietä, 80- aluetta ja kaupunkia. Lämpimään aikaan matka sujuu pelkällä sähköllä. Talviaikaan paluumatkasta noin puolet / kolmasosa täytyy ajella bensalla.
        Bensan keskikulutus viime talvena oli 2,2 litraa sadalla. Kesällä luokkaa 0,7 litraa satasella.
        Kulutuslukemat ovat vahvasti riippuvaisia siitä minkälaista ajoa autolla ajetaan. Hybridi ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mikäli ajo sisältää päivittäin satojen kilometrien taipaleita, mutta esimerkiksi omaan käyttöön auto on mitä mainioin. Työ- ja kauppamatkat, satunnaisesti pidempiä matkoja. Tyhjällä akulla, moottoritienopeuksilla, kulutus sadalla on kuuden - seitsemän litran välillä.
        Lisäksi plussana liikkeelle lähdettäessä valmiiksi lämmitetty/jäähdytetty auto tarpeen mukaan.
        Auto on loistava ajettava maantiellä. Myös kaupunkiajossa auto on vaivaton, vaikkei tietenkään ole niin ketterä, kuin luokkaa, paria pienemmät autot. Aiemmassa viestissä mainitaan huono vetopito talvella. Siitä olen täysin samaa mieltä, se on oikeasti huono, verrattuna esim. TDI- Passattiin. Lisäksi olen tyytymätön jarrupolkimen epäherkkyyteen / jarrutuntumaan. Muilta osin olen autoon erittäin tyytyväinen.
        Auto kannattaa hankkia tarpeen mukaan. Jos ajaa 5000 kilometriä vuodessa, niin edullinen bensakone. Alle 50- kilometrin työmatka-ajoon lataushybridi tai sähkö. Pitkille päivittäisille taipaleille diesel, tai täyssähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä ollut pari vuotta 21-vuoden GTE. Edestakainen työmatka 46 kilometriä, joka sisältää moottoritietä, 80- aluetta ja kaupunkia. Lämpimään aikaan matka sujuu pelkällä sähköllä. Talviaikaan paluumatkasta noin puolet / kolmasosa täytyy ajella bensalla.
        Bensan keskikulutus viime talvena oli 2,2 litraa sadalla. Kesällä luokkaa 0,7 litraa satasella.
        Kulutuslukemat ovat vahvasti riippuvaisia siitä minkälaista ajoa autolla ajetaan. Hybridi ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mikäli ajo sisältää päivittäin satojen kilometrien taipaleita, mutta esimerkiksi omaan käyttöön auto on mitä mainioin. Työ- ja kauppamatkat, satunnaisesti pidempiä matkoja. Tyhjällä akulla, moottoritienopeuksilla, kulutus sadalla on kuuden - seitsemän litran välillä.
        Lisäksi plussana liikkeelle lähdettäessä valmiiksi lämmitetty/jäähdytetty auto tarpeen mukaan.
        Auto on loistava ajettava maantiellä. Myös kaupunkiajossa auto on vaivaton, vaikkei tietenkään ole niin ketterä, kuin luokkaa, paria pienemmät autot. Aiemmassa viestissä mainitaan huono vetopito talvella. Siitä olen täysin samaa mieltä, se on oikeasti huono, verrattuna esim. TDI- Passattiin. Lisäksi olen tyytymätön jarrupolkimen epäherkkyyteen / jarrutuntumaan. Muilta osin olen autoon erittäin tyytyväinen.
        Auto kannattaa hankkia tarpeen mukaan. Jos ajaa 5000 kilometriä vuodessa, niin edullinen bensakone. Alle 50- kilometrin työmatka-ajoon lataushybridi tai sähkö. Pitkille päivittäisille taipaleille diesel, tai täyssähkö.

        Täytyypä vielä kommentoida tähän omaan postaukseen vastine kommenttiin Passatin nitinöistä, narinoista, ja moottoriöljyn päätymisestä polttoaineen sekaan. Itselläni ei ole mitään mainituista ongelmista ollut, mikä ei tietenkään tarkoita, ettei jollain ole kyseisiä ongelmia ollut. Oman Pasuunalla ajettu tällä hetkellä n. 78000 kilometriä.


      • Anonyymi

        "Ajellu monta vuotta passat gte:llä. Taajama-ajo on kutakuinkin ilmaista, kaikki sähköllä. Maantiellä menee pitkää matkaa ajaessa sellaiset 5,2/100km. Jos on lyhyempi matka ja hiukan sähköä mukana, laskee vastaavasti. Jos esim käyn 200km ajon, on kokonaisbensakulutus jotain 5-6 litraa, eli todella halpaa vielä."

        VW T-Cross 1.0 DSG menee ihan samoilla lukemilla ilman minkäänlaisia hybridi-vermeitä ja lataamisia. Ajettavuus ei Pasattia yhtään häpeä, mutta tietysti, jos takapenkille täytyy ottaa mukaan 2 ihmistä enemmän, tai kuljetetaan isoja tavaroita, niin silloin Passat on tietysti oikeampi valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä ollut pari vuotta 21-vuoden GTE. Edestakainen työmatka 46 kilometriä, joka sisältää moottoritietä, 80- aluetta ja kaupunkia. Lämpimään aikaan matka sujuu pelkällä sähköllä. Talviaikaan paluumatkasta noin puolet / kolmasosa täytyy ajella bensalla.
        Bensan keskikulutus viime talvena oli 2,2 litraa sadalla. Kesällä luokkaa 0,7 litraa satasella.
        Kulutuslukemat ovat vahvasti riippuvaisia siitä minkälaista ajoa autolla ajetaan. Hybridi ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mikäli ajo sisältää päivittäin satojen kilometrien taipaleita, mutta esimerkiksi omaan käyttöön auto on mitä mainioin. Työ- ja kauppamatkat, satunnaisesti pidempiä matkoja. Tyhjällä akulla, moottoritienopeuksilla, kulutus sadalla on kuuden - seitsemän litran välillä.
        Lisäksi plussana liikkeelle lähdettäessä valmiiksi lämmitetty/jäähdytetty auto tarpeen mukaan.
        Auto on loistava ajettava maantiellä. Myös kaupunkiajossa auto on vaivaton, vaikkei tietenkään ole niin ketterä, kuin luokkaa, paria pienemmät autot. Aiemmassa viestissä mainitaan huono vetopito talvella. Siitä olen täysin samaa mieltä, se on oikeasti huono, verrattuna esim. TDI- Passattiin. Lisäksi olen tyytymätön jarrupolkimen epäherkkyyteen / jarrutuntumaan. Muilta osin olen autoon erittäin tyytyväinen.
        Auto kannattaa hankkia tarpeen mukaan. Jos ajaa 5000 kilometriä vuodessa, niin edullinen bensakone. Alle 50- kilometrin työmatka-ajoon lataushybridi tai sähkö. Pitkille päivittäisille taipaleille diesel, tai täyssähkö.

        Jarrutuntuma paranee kun käyttää niitä jarruja reippaasti vaikkapa yhden 20 km testilenkin rajummalla ajolla. Toisessa VW mallissa oli sama juttu ja tein kyseisellä tavalla, tyhjänkylätie eli ei ketään takana, käsijarru päälle ajossa niin takakiekot kirkastuu ja muuta reippaampaa jarruttelua parikymmentä kertaa. Lopuksi painepesuri ja kunnolla pölyt pois satuloista. Oli kuin eri auto sen jälkeen, eikä maksa mitään.


    • Anonyymi

      Kulutus riippuu käytöstä, 4 sylinterinen bensa ei voi kuluttaa paljon kun ajetaan kovalla alustalla, kone kuumana ja poljin pysyy paikallaan. Kaikki jotka eroa tuosta, lisääntyneet starttaukset, nopeuden vaihtelu, lämpötilan lasku, lisää kulutusta. Jos toinen auto painavampi niin tarvitsee enemmän energiaa että massa kiihtyy.

      Erittäin kannattavia autoja kaikki vanhat bensat ahtamattomat manuaalit ja uudemmatkin. Hiljainen voimalinja ja bensa pyörii pehmeästi. 1-2L bensakoneet. Tuolla yhdellä ollut 10 vuotta 1.2TSI manuaali ja hyvä maavara ja halpa pitää ja ajaa. Erinomainen ajettavuus.

      Ei ole vikaatuvaa tekniikkaa missään, ei jousituksessa/vaimennuksessa, yksinkertainen moottori.

      Mb W211 1.8 kompressori, 5 vaihteinen automaatti kertoi eilen 9 tiellä 5,8L kulutuksen. Tasavauhtisessa ajossa, ilmojen lämmetessä, pätkäajon kulutus pienempi kun kone lämpenee todella paljon nopeampi ja vaihteisto. Kun käyttö muuttuu ja ulkona on - niin kulutus muuttuu. C

    • Anonyymi

      Saman vertailun BMW
      Taajama 16,8l/100km
      Maantie 11,6l/100km

    • Anonyymi

      Laittakeehan foliohattua tiukemmin piähän. Kyllä se siittä.

    • Anonyymi

      kaikki ko tuontiautot on ruuvattu mittarit, jopa Suomessa ruuvataan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2162
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2019
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1069
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      958
    7. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      40
      843
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      809
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

      Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      744
    Aihe