Sinappi ei ole hyvää ilman makkaraa

Anonyymi

Mikä on sinun kesäsuosikkisi grillimakkaroista ?

17

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki minkä paketeissa on Joutsen-Merkki.
      Suomen-lippu avaimessa ei riitä alkuunkaan.

H.

• Anonyymi

mää hakuisin jätkänmakkaraa ilman sinappia

• Anonyymi

niin minäki hihiii,,,

• Anonyymi

Meiran makea sinappi.

Erityisen suosittua grillimakkaraa ei ole, sen tiedän etten enää osta Wilhelm chili-sulatejuustolla on tulista ilman sinappia, juhannukseksi ostin ja pari pakettia syömättä, pätkän haukkaa jää suu auki.

Mulla on 80-luvun alussa ostettu kotimainen Arom sähkögrilli parvekkeella, toimii kuten uutena.

Heinäkuun alkupuolella mökille, siellä on rannassa vartavasten luonnon kivistä muurattu makkara paesto paekka ritilällä, muurikka ja savustuspönttö käyp kans.
      Nuotio paekka oli naapuri mökkiläisten mieluinen paikka, ennen aeringon laskua kun laitto tulet alkoi iliman käyskyä valumaa porukkaa kassiloinee, kasseissa ol tietysti makkaraa, olutta ja viinaa, siinä sitä kärys makkarat ja aurinko ol laskenut aekoja sitten kun porukka häpsi mökilleihinsä.
      Nyt eine ennee, jos harvoin, se tuo ikä harventaa vanhoja ketä mitenkin, jotkut siirtyneet rajan taa tuonpuoleiseen.

• Anonyymi

Atrian ja Snellmannin poikain makkarat parhaita, jauhomössöjä en syö.

rr...

• Anonyymi

Sinappi on hyvää ilman makkaraakin.
      Käytän Dijon hunajasinappia mm. vihersalaatin osamausteena. Samoin protskuläjäyksessä jossa dijonin lisäksi on rasvatonta raejuustoa, valkosipulia, sinihomejuustoa, neitsytoliiviöljyä ja keitettyä kananmunaa.

Ostan makkaraa niin harvoin, etten pysty nimeämään mitään suosikkia.
      Jos ostan niin katson tuoteselosteesta rasvat ja protskut sekä yritän arvioida mausteisuuden. Riittävän mausteinen makkara ei minusta kaipaa sinappia.

• Periaatteessa painan suustani alas ihan mitä vain grillimakkaraa, jos minulle tarjotaan.
      Harvoin itse ostan ja silloin jos ostan, niin se jotenkin vanhaa muistia on joko Atrian Hiillos, HK:n Camping tai Poprilli grillimakkara. Joskus Lidlin Suomiviikolla on ollut myynnissä sellaista, jossa lukee Juusteri Urho. Maistoin sitäkin ja ihan sekin oli minun makuuni juustomakkaraa.
      Snellmannihan ei suostunut makkaroitaan Ruotsiin myymään, kun säikähti, että Suomeen tulee samanlainen "nälänhätä" kuin Ruotsiin. Taitaa olla persu kun julisti, että "oma kansa ensin".

Ihan syötäviä nämä ovat ruotsalaisetkin grillimakkarat mitä minulle on syötetty, mutta jotenkin silmä vain osuu aina suomalaisiin tuotteisiin muutenkin sikäli mikäli niitä on vaikka kalliimpiahan ne ovat, kun on tuontikustannukset ja sellaiset.
      Toivottavasti Snellmannin pelko ei toteudu, että sillä kuitenkaan hölmöyttäni aiheuttaisin nälkäkuolemia Suomessa.

• Anonyymi

Falukorv kylmiltään ilman sinappia..meneekö?

• Anonyymi kirjoitti:

Falukorv kylmiltään ilman sinappia..meneekö?

Ei kiitos, ei edes sinapin kanssa kylmiltään.
        Tai joo, jos minulle tarpeeksi hyvin siitä maksettaisiin.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ei kiitos, ei edes sinapin kanssa kylmiltään.
        Tai joo, jos minulle tarpeeksi hyvin siitä maksettaisiin.

Ihan ilmaiseksi söisin ja voisin maksaakin. Ruisleivän, mieluiten näkkärin päällä sopivina siivuina. Ellei sinappia tai minulle sopivaa sinappia ole niin hyvin menee ilmankin.

Bessie

• Anonyymi

Kaikki svedujen makkarat, myös leikkelesellaiset olivat surkeita 60-luvulla. Loppupuolella alkoi tulemaan suomalaisia tusinamakkaroita jotka tuntuivat laatutuotteilta svedujen vastaaviin verrattuina.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan ilmaiseksi söisin ja voisin maksaakin. Ruisleivän, mieluiten näkkärin päällä sopivina siivuina. Ellei sinappia tai minulle sopivaa sinappia ole niin hyvin menee ilmankin.

Bessie

Tiedän, että monet ovat oppineet tykkäämään falukorvista ja heidän mielestään taas suomalaiset makkarat eivät maistu miltään.
        Itse en kuulu siihen joukkoon. Tosin en mikään innokas makkaransyöjä ole muutenkaan. Leivän pälle laitan mieluiten suolalihaa (nauta sellaista), kalkkunaa, juustoa, tomaattia, kurkkua, savukalaa, tonnikalaa ... En nyt tosin niitä kaikkia samaan aikaan.

• Anonyymi

Minä en syö makkaraa sinapin kyytipojaksi, vaan laitan omatekoisen sinapin alle ruisleipää tai näkkäriä.

• Anonyymi

Lapsena tuo sinappinäkkäri oli iltaherkku. Sellainen iso paketti isoja levyjä, joista sai lohkaista sopivia paloja. Sänky oli täynnä muruja.

• Anonyymi

Ai jaaa, mulle sanotaan alinomaa, että syön sinappia makkaralla. Hmmm ... Tai siis silloin harvoin, kun makkaraa syön, niiin sinappia kuluu enemmän, joten suosikkimakkaraa ei ole. - Nm. Maisteet parempia

• Anonyymi

Chorizo :)

• Anonyymi

Ohut Bratwurst.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1998
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      157
      1477
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1347
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1118
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      155
      1097
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      966
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      867
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      852
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      811
    Aihe