Hei
Asun kerrostalossa , jossa on kerrostaloja hyvin tiiviistä vierekkäin ja myös laitettu erillaisia penkkejä ja ns puistoalueita mihin voi mennä istumaan.
Olen muutaman kerran kesäisin kun aurinkopaistanut hyvin, niin mennyt istumaan ns viereisen talon penkeille itsekseni ja joskus myös juttelemaan muiden siellä olevien ihmisten seuraksi, mutta vain pari kertaa.
Noin 2 viikkoa sitten kiinnitin huomiota siihen, että kun aina kävelen siitä vieraisen kerrostalon ohitse, niin joku vanhempi nainen tulee heti parvekkeelle kyttäämään.
Tässä sattui sitten sellainen tapaus, että tänään olin menossa kotiin noin klo 16.00 ja minulle tuli puhelu. Istahdin siihen penkille sitten juttelemaan noin pariksi minuutiksi. Se nainen tuli siihen parvekkeelle sitten huutamaan minulle että en saa istua siinä ja että minä kuulemma roskaan sitä aluetta ja jätän sinne kuulemma aina ison kasan kaljatölkkejä.
lOlen ehkä vuosi sitten kaverini kanssa ottanut aurinkoa ja istunut penkeillä ( ei ole samat penkit) ja ottanut muutaman lonkeron, mutta aina olemme tölkit korjanneet pois Tää nainen oli sitä mieltä, että istun kuulemma siinä joka päivä juomassa Tää nainen sitten alko mesomaan minulle siitä että hänellä on minusta kuvia ja hän ilmoittaa minusta poliisille ja isännöisijälle!
Nainen väitti että olen kuulemma aina siinä istumassa joku tölkki kädessä ja hän on ottanut kuvia minusta ja ilmoitus lähtee. Hän myös selitti että on jo koko vuoden aijan seurannut kun kävelen siitä ohitse ja häntä häiritsee jos puhun jonkun kanssa puhelimisessa.
Sanoin naiselle aivan asiallisesti, että en minä mitään roskaa enkä myöskään varmasti häiritse häntä, jos kävelen kotia kohti tuon kerrostalon ohitse ja joskus puhun puhelimisessa. Sanoin myös hänelle, että jos asia häiritsee häntä, niin en enää kävele siitä sitten ohitse enkä istu penkeillä.
Olen myäs nähnyt tämän naisen itsekin joskus itstumassa niillä ns toisilla penkeillä.
Sanoin myös siitä, että aika usein tuossa paikassa istuu porukkaa ryyppäämässä ja mekkaloimassa ja että minä en ole sitä koskaan tehnyt.
Hän syytti minua tölkkien jättämisestä ja minä mainitsin hänelle sen, että tuossa penkki alueella on lähes aina tyhjiä tölkkejä ja joskus olen niitä matkallani itsekin ottanut mukaan ja vienyt kauppaan. Hän ei uskonut minua.
Tää eukko sitten otti puhelimen ja soitti jonnekin ja alko selittää että taas se tyttö istuu täällä ja ryyppää ja että hän on kyllästynyt ja hänellä on kuvia otettuna.
Lähdin sitten siitä pois aika sukkelasti ja kun vilkaisin taakse, niin tää nainen oli puhelin kädessä, ihan kuin kuvaamassa.
Onko tuollainen kuvaaminen oikeasti laillista, kun en ole kuitenkaan mitään tehnyt . Mihin hän olisi mahdollisesti soittanut ja mitä hän niillä kuvilla oikeasti tekee?
Tämä asia jotenkin ahdistaa minua ja tää nainen on myös joskus kun olen kävellyt hänen ohitseen ja hän juttelee jonkun kanssa niin sanonut että " toi se on tyttö joka ryyppää joka päivä ja sotkee kaikki paikat"
Miten tässä tulisi oikein toimia ja suhtautua?
Onko tämä laillista?
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tuosta tarvitse mitään välittää, kun et ole tehnyt. Näyttäköön niitä kuviaan todisteiksi.
Ulkona saa ottaa alkoholia kunhan ei aiheuta häiriötä ympäristölle esim. metelöimällä, laulamalla.- Anonyymi
Miksi et voi istua omalla pihallasi/parvekkeellasi ja juoda sitä lonkeroa siellä? Itse en ole koskaan mennyt naapuritalon pihalle ja juon lonkerot sisätiloissa, koska en halua "juopon" leimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et voi istua omalla pihallasi/parvekkeellasi ja juoda sitä lonkeroa siellä? Itse en ole koskaan mennyt naapuritalon pihalle ja juon lonkerot sisätiloissa, koska en halua "juopon" leimaa.
Miksi minulle vastasit?
Toisekseen, ei pitäisi vastaa mitä vaan
"Olen ehkä vuosi sitten kaverini kanssa ottanut aurinkoa ja istunut penkeillä ( ei ole samat penkit) ja ottanut muutaman lonkeron, mutta aina olemme tölkit korjanneet pois Tää nainen oli sitä mieltä, että istun kuulemma siinä joka päivä juomassa" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juopon leima on varmaan bupeissa ja terasseilla istujillakin sitten.
- Anonyymi
Ei tuosta.... vastaa aloittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisen vastaus,ulkomailla on ihan normi ulkona nauttia alkoholijuomia.Vedetäänhän sitä sätkää ja huumeitakin.Kauheeta kun 1 lonkeron juo.
- Anonyymi
Missä päin tämmönen. Ite asun täällä Itä Suomessa ja oh lord mitä hurjia täällä. Ja meteliksi yltyy aina klo 22 jälkeen. Odotan,että pääsen jonnekin muuttamaan...
- Anonyymi
Provo
- Anonyymi
Ai miksi vastasin. Ongelmasi on jotenkin ihan absurdi. Eihän joku vanha ihminen erota, kuka siellä millonkin on juomassa. Hän näkee vaan epäjärjestyksen ja häiriön. Ja, kyllä on pubeissa istujilla "juopon leima". Varsinkin jos siellä istutaan keskellä päivää joka päivä. Näinhän se menee. Kyllä ihmiset tietää ne korttelin hörhöt.
- Anonyymi
Tuollaisia kyttääjiä riittää varmasti joka pitäjässä ja niistä ei mielestäni tarvitse välittää yhtään mitään. Eri asia tietenkin jos aiheuttaa häiriötä ym, mutta ei muuten.
Itsekin asun sellaisessa paikassa jossa näitä kyttääjiä on ja he ovat keski-ikäisiä naisia lähinnä. Täälläpäin kaikkia muualta muuttaneita katsotaan kieroon ja ei edes tervehditä, mutta kytätään ja juorutaan minkä ehditään. Mitään ei tietenkään kuitenkaan koskaan uskalleta tulla sanomaan suoraan. - Anonyymi
Niin. Tyttö. Mitenkä ennen mainitsemistakin arvasin, että olet naispuolinen? Jos olisit poika, joka tosissaan ryyppää siellä penkeillä joka päivä, ei mummelilla olisi mitään sanottavaa. Koska olet tyttö, tekee yksikin lonkero sinusta huoran ja mitä kaikkea... Itsensä kaupittelu yleisellä paikalla kun on kielletty ;D
- Anonyymi
Naulan kantaan !
Ei tota eukkoa häiritse kyllä oikeasti yhtään se, että siellä "hänen" penkeissään istuu oikeasti välillä lauantaisin jotain miehiä ( ovat ilmeisesti sen talon asukkaita) kaljottelemassa ja jättävät sen paikan aina sotkuisaksi. Yks ilta kun olin tulossa kotiin ,niin en oo ihan varma näinkö oikein, mut ihan kun tää tätikin ois istunut siellä.
Ehkäpä toi täti on huolissaan siitä, että tälläinen muualta muuttanut lortto on tullu samalle asuinalueella ja aivan selvästi viestittää olevansa kaupan miehelle kuin miehelle. Kehtaakin vielä oikein istua penkillä ja keskellä kirkasta päivää . Pitäähän se yleisestä moraalista pitää huolta ;D
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101