2020 yliopistoon pääsystä tieto?

Anonyymi

Toivoisin, että ilmoittaisitte heti kun teille on tullut tieto pääsystä yliopistoon ja koska saitte tiedon ja mihin yliopistoon olette menossa.

44

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko pääseväni, koska kaikki ei mennyt varman päälle.

    • Anonyymi

      Joku ilmoitti saaneensa jo opiskelupaikan yliopistosta. Mahtaneeko pitää paikkansa ?

    • Anonyymi

      Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden valintatulokset tänään tulleet näkyviin opintopolkuun.

      • Anonyymi

        Hyvä tietää, kiitän 👍
        Olisi kyllä mahtava tietää onko opiskelupaikan saanut ottamassa saamansa paikan vastaan ja mistä yliopistosta.
        Olisi tilausta sellaiselle sovellukselle, josta voisi seurata peruutuksia ja mahdollisuuksiaan vähän niinkuin livenä.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen pääsykoe oli pohjanoteeraus, kun kokeen on voinut tehdä kuka tahansa, ehkä jo edellisenä vuonna opiskelemaan päässyt tyttöystävä.

      • Anonyymi

        Tänä vuonna on tehty huomattavasti enemmän kuin muina vuosina kanteluita eduskunnan apulaisoikeusasiamiehelle korkeakoulujen ja yliopistojen hakumenettelyiden vuoksi, joista jopa 70% koski yliopistojen valinnan muutoksia aiemmin ilmoitetusta, jolloin haku oli jo käynnissä ja kesken.
        Väärin on kuitenkin monien ensimmäiseen valintakokeeseen osallistuvien hakijoiden oikeusturvan kannalta se, jos ei ole tullut valituksi toiseen vaiheeseen, että kun kukaan ei pysty tietämään, eikä varmuudella sanomaan kuinka moni on voinut viedä paikan toiselta epärehellisin keinoin, kun ei osallistuvien henkilöllisyyttä eikä toimintatapoja ole pystytty valvomaan tai todistamaan, ja epäilemättä aina joku onnistuu huijaamaan ja löytämään porsaanreikiä, joilla voi keplotella tälläisissä tapauksissa.
        Nyt on lisätty opiskelupaikkoja, joista valitettavasti edelleen hyötyy edellämainitut , ja osa rannalle jääneistä joutuvat nuolemaan näppejään, vaikka olisivatkin saattaneet saada opiskelupaikan normaalissa haussa, ja olla potentiaalisia opiskelijoita ja sopivia alalle.

        Ei ole oikein, jos mahdollistetaan huijaus ja vielä juuri heille annetaan vielä lisää mahdollisuuksia. Ei siinä mitään, jos olisi hakukokeet suoritettu valvotusti, eikä jäisi sijaa epäilyksille.


    • Anonyymi

      Kuvittelisi, että joku onnekas on jo saanut tiedon, toisaalta tuskin hän roikkuisi sen jälkeen enää tällä palstalla.

      Yliopistot ovat etukäteen ilmoittaneet, että tieto tulisi kaikille viimeistään 15.7. joten monien on siihen asti jännitettävä. Joskin joku onnekas voi vielä päästä varasijalta, joten pidetään peukkuja, että kuuluisi näiden onnekkaiden joukkoon.

    • Anonyymi

      Biologian yhteisvalinnan tulokset tuli eilen

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta ja toivottavasti sinua onnisti ja pääsit sisään. Odotus on kurjaa, vaikka oma toivoni pääsystä on vähäinen, jollei peräti olematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta ja toivottavasti sinua onnisti ja pääsit sisään. Odotus on kurjaa, vaikka oma toivoni pääsystä on vähäinen, jollei peräti olematon.

        Joo ei, varasijoilla kärvistellään ja aika heikoilla mahdollisuuksilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei, varasijoilla kärvistellään ja aika heikoilla mahdollisuuksilla

        Avaa kiltti hieman, että mitä sinulle käytännössä ilmoitettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa kiltti hieman, että mitä sinulle käytännössä ilmoitettiin?

        Opintopolussa oli ihan vain merkintä, että varasijalla ollaan. Ja mailiin tuli viesti, että biologian yhteisvalinnan pisteet on julkaistu ja ovat Helsingin yliopiston tulossivulla nähtävissä. Ilmeisesti tulos ei ole oikein luotettava ennen kuin kaikki haun tulokset on julkaistu 15.7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opintopolussa oli ihan vain merkintä, että varasijalla ollaan. Ja mailiin tuli viesti, että biologian yhteisvalinnan pisteet on julkaistu ja ovat Helsingin yliopiston tulossivulla nähtävissä. Ilmeisesti tulos ei ole oikein luotettava ennen kuin kaikki haun tulokset on julkaistu 15.7.

        Kiitos ja peukkuja


    • Anonyymi

      Ei ole tullut

    • Anonyymi

      Ympäristö- ja elintarviketalouden pisteet on näkyvissä opintopolussa. Kohdallani luki hyväksytty,mutta vahvistussähköpostia ei ole vielä tullut.

      • Anonyymi

        Kiitän tiedosta. Onnea ja menestystä 👍🏻


    • Anonyymi

      kauppiksen todistusvalintojen tulokset tullu tänään. Tampereelta paikka, Turkuun 2. varasija

      • Anonyymi

        Ensimmäiseksi Onnittelut 👍
        Mutta haluaisit siis nähtävästi mielummin Turkuun? Luultavasti paikka aukeaa vielä sinulle, koska olet toisena varalla.
        Mikäli sallit, eikä ole salaisuus , niin olisin kiinnostunut tietämään millainen todistus sinulla oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiseksi Onnittelut 👍
        Mutta haluaisit siis nähtävästi mielummin Turkuun? Luultavasti paikka aukeaa vielä sinulle, koska olet toisena varalla.
        Mikäli sallit, eikä ole salaisuus , niin olisin kiinnostunut tietämään millainen todistus sinulla oli?

        Apua anteeksi kirjoitin väärin, siis pääsykoetulokset tietenkin :D todistusvalinnan tuloksethan tuli jo toukokuussa


    • Anonyymi

      Onko mahdollista päästä 63 varasijalta? Konetekniikka metropolia
      Ja mitä se 63 tarkoittaa? Miten voisi olla että olen 63 jonossa ja sisään vaan 41?
      Tarkoittaako se että 63:stä otetaan 41 ja sitten olen jonossa 22? :D
      Mulla on myös toinen paikka, siellä olen varasijalla 165 ja sisään 70 ihmistä

      • Anonyymi

        Olen sitä mieltä, että kaikki 63 ovat varasijalla, eikä kukaan heistä päässyt suoraan yliopistoon, joten olet järjestyksessä varasijalla 63.
        Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin


      • Anonyymi

        Sisään otettiin siis 41 ja se mukaan laskien olet sijalla 104, ja varasijalla 63.


    • Anonyymi

      Tyttärelle tuli sisäänpääsytieto 2.7. Turun yliopisto, terveystieteet.

    • Anonyymi

      Kertokaa ken tietää, että miten yleensä varasijat kulkee, ja koska kannattaa luovuttaa tällä erää, laittaa kädet pystyyn ja tyytyä kohtaloonsa.

      Onko kokemuksia ja miten teidän varasijanne on kulkenut ja mikä ala

    • Anonyymi

      Miten voi olla niin kaukana jonossa jos kokeessa on ollut vain 48 ihmistä? Ja itse olen 175 varasijalla?
      (12 sisään)

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys ?????


      • Anonyymi

        Ehkä olet todistusvalinnassa varasijalla se 175? tai sitten yhteensä todistus- ja pääsykoevalinnoissa olet varalla 175?
        Laita kun tiedät miten se meni ?


      • Anonyymi

        Koska sait tiedon varasijasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sait tiedon varasijasta?

        Eilen noin klo 18 tullut.
        En ollut mukana todistuvalinnassa, eli se on koe tulokset ja olen varasijalla 175. mutta kokeessa on ollut vain 48 ja niistä valitaan 12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen noin klo 18 tullut.
        En ollut mukana todistuvalinnassa, eli se on koe tulokset ja olen varasijalla 175. mutta kokeessa on ollut vain 48 ja niistä valitaan 12

        Tuo on kyllä hämmentävää ja ilman muuta selvittämisen paikka.

        Oletko silti varma ettet ole automaattisesti mukana todistusvalinnassa, vai mistä päättelee?

        Toivottavasti selvität asian nopeasti ja jaat meille muillekin tiedon mikä on homman nimi.

        Tsemppiä 👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä hämmentävää ja ilman muuta selvittämisen paikka.

        Oletko silti varma ettet ole automaattisesti mukana todistusvalinnassa, vai mistä päättelee?

        Toivottavasti selvität asian nopeasti ja jaat meille muillekin tiedon mikä on homman nimi.

        Tsemppiä 👍🏻

        Olen valmistunut lukiosta ilman YO todistusta, sen takia minulla lukee (Tämä jono on käytössä vain ylioppilastutkinnon suorittaneilla).
        Onko sinulla mikä tilanne? Oletko päässyt tai varasijalla olet?


    • Anonyymi

      jos merkkaat, että olet poissa tänä vuonna, koska menet armeijaan, katsotaanko se että paikka annetaan varasijalla oleville?

    • Anonyymi

      Onko teidän varasijapaikka muuttunut tänään? itse olen jo 64 :D

      • Anonyymi

        Montako on liikkunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako on liikkunut?

        Eilen -1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen -1

        Tänään vielä -1


    • Anonyymi

      En tullut valituksi yhteenkään hakemaani paikkaan ja ainoastaan pääsin yhteen kakkosvaiheeseen , jossa varasija 76

      • Anonyymi

        Missä varasijalla olet?


    • Anonyymi

      Eilen illalla oli tieto tullut. Pääsin valintakoemenestyksen perusteella Itä-Suomen yliopistoon Joensuuhun, ala on historia :)

      • Anonyymi

        Mikä varasija sinulla oli ensin?


      • Anonyymi

        Onnittelut sinulle 😃


    • Anonyymi

      Pääsin Jyväskylään kielten aineenopettajaksi 9.7. Vielä olen varasijalla 1 (Aluksi varasijalla 4) Ouluun saksan kieleen ja kulttuuriin.

    • Anonyymi

      2.7 Tuli tieto biolääketieteen opiskelupaikasta Kuopioon :)

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon. Ymmärsinkö oikein, että pääsit varasijalta, jos , niin millä varasijalla olit ensimmäisenä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      417
      4667
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2324
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1450
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1151
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1120
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1005
    Aihe