Ennen eskimo oli kaunis ja arktinen sana, jossa oli paljon positiivista tunnelatausta. Sittemmin tätä sanaa ollaan alettu sovittamaan kohti rumempia sanoja ja on nyt samalla listalla mm. aiemmin epäsopivaksi muutetun n-sanan listalla. Samalla listalla on myös maan kauheimmat kirosanat, kuten perkeleeet, saatanat, vitut, peevelit ja helevetit. Eskimo on siis nyt sovitettu tälle rumien sanojen listoille ja näin ollen eskimojäätelöidenkin nimi tulee muuttaa välittömästi.
Uudeksi nimeksi ollaan ehdotettu mm. inuiittijäätelöä, mutta uskokaa tai älkää, inuiittikin tullaan siirtää samalle rumien sanojen listalle ennen pitkää. Mun korvaan inuiitti on jo nyt paljon rumempi sana, kuin eskimo. Ehdotan itse eskimojäätelöiden uudeksi nimeksi lumipuikko-jäätelöä. Sitä tuskin tullaan koskaan sovittamaan rumien sanojen listalle. Tietääkseen jopa mörskä on siirretty nykyisin sinne listalle. En tiedä, pitääkö se paikkaansa, mutta joka tapauksessa rumien sanojen lista kasvaa jatkuvasti.
Eskimo on sovitettu rumien sanojen listalle
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
naapurilla mustaauto onko piilorasisti,annanko naapurinjulki
- Anonyymi
Kyllä, minulla ainakin tulee mustata autosta ensimmäisenä mieleen, värilliset ihmiset, punaisesta intiaanit, valkoisesta eskimot ja ruskeista aina ihanat somalit.
- Anonyymi
Auton renkaat on kiellettävä, Koska ne ovat mustia. Tämä on armotonta rasismia. Samoin jääkiekko on kiellettävä heti, Koska kiekko on musta, Ja sitäpä vielä lyödään kepillä ! Tämä on armotonta rasismia!. . .Eihän tässä oo enään mitään järkeä. Onneksi on PS.
- Anonyymi
entä punainen auto,intiaaneja sanottiin punanahoiksi,
- Anonyymi
Mutta myös se E****o jäätelöiden ruskea suklaapinta on kyllä hyvin arveluttava, ja entäpä sitten se valkoinen sisusta. Kyllä ne pitää saada jotenkin neutraalin väriseksi, ettei vaan kiihoittaisi ketään rasistisiin aatoksiin.
- Anonyymi
puikkojäätelöstä ja vielä ruskeasta tulee mieleen kakkosen käyttäjät,ois aihetta muuttaa,ja se imeskely on tosi kiihottavan näkäköistä
- Anonyymi
#Ajatuspoliisit
- Anonyymi
"Rasismi" vouhotus kiihtyy ja kiihtyy. Ei ole rasismia, ja vouhotus vaan yltyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770