Olen täysin nolla

Anonyymi

Kerron itsestäni nyt kylmiä faktoja. Olen 27-vuotias miespuolinen henkilö. Mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia, mulla ei ole kunnon koulutusta, peruskoulun kävin mukautettuna ja sen jälkeen opiskelin datanomiksi melko huonoin arvosanoin, mulla ei koskaan ole ollut parisuhdetta, eikä juuri yhtään oikeita kavereita ole mulla myöskään koskaan ollut. Eikä palkkatöitäkään ole kertaakaan ollut aikuisiällä. En tiedä kauanko enää jaksan elää tällaista tyhjää ja merkityksetöntä elämää. Olen siis täysi nolla. Pelkkä jäte yhteiskunnalle, josta ei ole yhtään mitään hyötyä.

Näistä kaikista edellämainitsemistani asioista ajokortittomuus on ylivoimaisesti pahin asia, eikä mulla ole varaa mennä autokouluun koska mulla on pieni eläke. Aina kun näen jonkun tuttavani ajavan autoa, niin mulle tulee niin paska fiilis että koko loppupäivä menee pilalle. Täällä Pohjois-Pohjanmaalla on varmasti aivan poikkeuksellista olla 27-vuotias miespuolinen ilman auton ajokorttia. Eräänäkin päivänä mun oli tarkoitus mennä grillaamaan makkaraa kolmen tuttavani kanssa, mutta jäin heti tekosyyllä pois kun kuulin että kaikki muut aikoivat tulla sinne omilla autoillaan, mä olisin ollu ainoa joka olisi tullut pyörällä. Ja sitähän pidetään itsestäänselvänä että miehen kuuluu osata ajaa autoa, ainakin näin olen ymmärtänyt. Tuntuu että en ole mies ollenkaan. Nuorena olisin saanut rahoituksen autokouluun mutta olin silloin arka ja pelkäsin etten opi hallitsemaan autoa kunnolla ja aiheutan onnettomuuden, olin silloin erittäin epävarma kyvyistäni joten käytin kyseiset rahat ihan muihin asioihin. Muttä mä haluan osata ajaa autoa koska miehelle se on luonnollinen taito joka kuuluu miehuuteen. Ottaa aivan saatanasti itsetunnolle että minulta puuttuu tällainen taito jonka kaikki muut miehet osaavat ihan luonnostaan. Olen ties kuinka monta kertaa itkenyt itseni uneen tämän asian takia.

Tällainen stoori mulla, ja toistan vielä kerran, minusta ei ole mitään hyötyä kenellekkään. En tiedä ketään muuta ihmistä joka olisi yhtä pahassa tilanteessa kuin mä.

30

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos elämä on kiinni pelkästä autosta niin ... tee vaikka kampanja, että pyöräilemällä saastuttaa vähemmän ja ota joku nörtti takaistuimelle viirin kanssa jossa lukee... Autoton mies on se oikea mies, joka ei saastuta luontoa - ja ajelkaa sitten ympäri maaseutua. Ainakin ihmisillä riittää katseltavaa ja varmaan naurajiakin riittää, joten ota ilo irti elämästä.

      Noi kaverit on kyllä aika omituisia saastuttajia, jos eivät pyydä kyytiinsä, niin meidän kylällä tehtiin aina ja etenkin kun jollain ei ollut autoa. Taidat kärsiä pakkomielteestä autojen suhteen mitäpä, jos alat vaikka auttamaan naapureitasi, niin unohtuu omat murheet. Varmaan olisivat naapurit iloisia ja omakin mieli siitä kohenisi kun saat kiitosta.

      • Anonyymi

        Pääkaupunkiseudulla yhä useampi ei hanki ajokorttia. Muuta tänne! Täällä asuvat kaltaisesi edelläkävijät.


    • Anonyymi

      Oma elämä oli suurin piirtein samalla tolalla kuin sinunkin nyt suurin piirtein saman ikäisenä. Eroja on ihan turha vertailla kun ei niillä mitään väliä ole. Osalta minulla oli asiat paremmin, osalta huonommin.

      Se oli kuitenkin tosi raskasta aikaa ja siitä on vaikea päästä ulos.

      Itselläni kävi paljon tuuria ja onnistuin pääsemään itselleni sopivaan oppisopimuspaikkaan opiskelemaan sähköasentajaksi. Firma ja työ sopi minulle tosi hyvin. Toisessa firmassa sama työ ei välttämättä olisi onnistunut, koska olin niin huonossa kunnossa.

      Ennen tuon löytämistä olin jo luovuttaa työn etsimisen. Se työ kuitenkin käänsi elämän ihan täysin. Ihmisistä ei ole ollut apua tai mitään iloa, haittaa vain. Työ, palkka, päivärytmi, oppiminen, onnistuminen, elämän tarkoitus. Ne kaikki tapahtui kerralla. Olin tuolloin jo yli 30-v eli vanhempi kuin sinä nyt.

    • Anonyymi

      Olen 44-vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen.Työhistoriaa yhteensä kolme kuukautta.En omista ajokorttia ja sellaista edes tartte. En ole seurustellut koskaan.Muutama miespuolinen ystävä.Ilman ajokorttia ja parisuhdetta pärjää hyvin kun osaa vaan sopeutua tilanteeseen.

    • Anonyymi

      No mutta jos ei ole varaa ajokorttiin niin ei oo varaa autoonkaan. Mitä pelkällä kortilla tekee tässä tapauksessa? Autoon menee melkein pari tonnia vuodessa ja se auton hinta ja poltto aineet päälle. Ei kannata pienituloisen alkaa säätämään.
      Tunnen monia miehiä ja naisia joilla ei oo kortia ja en oo koskaan ajatellu sen olevan outoo. Miksi olisi?

    • Anonyymi

      Ihan nopeasti.
      - Älä aliarvioi itseäsi, Joo kuulostaa klisheeltä, mutta mielestäni turhan moni kaltaisesi näin tekee, ihan ilman syytä.
      -Auto toki helpottaa elämää monilla tavoin, mutta samalla se kyllä on aika riesa pidettäväksi, kuten jo joku mainitsikin. Samalla pyöräilyä pidetään joissain piireissä suotavana, voisiko se olla sinun ilmastotekosi?

    • Anonyymi

      Kaikki tuttavani vain hokevat mulle niitä samoja iänikuisia kliseitä, kuten että "Pysyt paremmassa kunnossa" ja että "Autoilu maksaa paljon". Tuollaiset iänikuiset kliseet eivät lohduta mua yhtään, varmaan vain pelkästä säälistä tai kohteliaisuudesta mulle niin sanovat. Eivät edes yhtään suostu tulemaan mua vastaan tässä asiassa.

      AP

      • Anonyymi

        Juu ei ne tajua. Tuota ei voi vain lakaista maton alle jollain typerällä kliseellä. Ei se vaan toimi, mutta ei muut sitä usko.


      • Anonyymi

        Niinhän se on, että ihminen ei oikein näe asioita eri perspektiivistä ellei itse koe niitä.
        Huomaisit kuinka kunto alkaisi laskea ja kiloja tulla viimeistään keski-ikäisenä, kun autolla vain ajelisit etkä katsoisi mitä suuhusi laitat.
        Mutta ihmiset arvostavat eri asioita. Ehkä sinulle terveys ei sitten ole niin tärkeä asia.

        Jos se materia on niin tärkeää sinulle niin ota jokin laina tai pikavippi ja hanki se kortti. Sillähän ongelma on ratkaistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, että ihminen ei oikein näe asioita eri perspektiivistä ellei itse koe niitä.
        Huomaisit kuinka kunto alkaisi laskea ja kiloja tulla viimeistään keski-ikäisenä, kun autolla vain ajelisit etkä katsoisi mitä suuhusi laitat.
        Mutta ihmiset arvostavat eri asioita. Ehkä sinulle terveys ei sitten ole niin tärkeä asia.

        Jos se materia on niin tärkeää sinulle niin ota jokin laina tai pikavippi ja hanki se kortti. Sillähän ongelma on ratkaistu.

        "Jos se materia on niin tärkeää sinulle niin ota jokin laina tai pikavippi ja hanki se kortti. Sillähän ongelma on ratkaistu."

        Kumma että tänne kertyy kaikenlaista roskaa. Sinäkin ihan tarpeeton sälli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos se materia on niin tärkeää sinulle niin ota jokin laina tai pikavippi ja hanki se kortti. Sillähän ongelma on ratkaistu."

        Kumma että tänne kertyy kaikenlaista roskaa. Sinäkin ihan tarpeeton sälli.

        Niin tai sinä.
        Et osaa edes aloittajan aiheessa pysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos se materia on niin tärkeää sinulle niin ota jokin laina tai pikavippi ja hanki se kortti. Sillähän ongelma on ratkaistu."

        Kumma että tänne kertyy kaikenlaista roskaa. Sinäkin ihan tarpeeton sälli.

        juu sie et kyllä oo mikään arvioimaan ketään roskaksi XD on se kumma että tarve kuitenkin on muita arvostella. kertoo hirvittävästi sanojastaan!


    • Anonyymi

      Jos asuisit taajama-alueella, olisit trendikäs mies, autoton, joka fillaroi. Ymmärrän toki itse e-pohjanmaan syrjäseudulla yhden päivälinja-auton varassa asuneena, että keljuttaa pitkät välimatkat.
      Minulla ei ole mistään hyviä todistuksia, meinasin laittaa tähän numerot, mutta jääköön. Olen silti saanut työpaikkoja. Usein riittää että se koulutus tai tutkinto on. Pakko teeskennellä hakutilanteessa innostunutta, epävarmalle on helppo sanoa ei.
      Muuta en sitten osaakan sanoa kuin, Voimia sinulle!

      • Anonyymi

        Entäs jos kysyisit jostain autokorjaamosta että jos tekisit jotain hanttihomma, vaikka siivoilisit, pitäisit kortistoa tai vaikka keittäisit kahvia, niin että olisko mahdollista saada joku autonrönö.

        Sitten opiskelet itseksesi säännöt, kyselet vähän ja ehkä se pomo vois pikkusen opettaa, ja niin pikkuhiljaa saisit ajokortin muutamalla tunnilla ja jonkun käytetyn auton.

        Kerro ihan suoraan tilanteesi että sinun haave on saada ajokortti ja oma auto, ja että oot valmis hanttihommiin siitä hyvästä.

        Voihan olla että se autokorjaamon isäntä ihan hyvin järjestää, että tuntee sympatiaa sinua kohtaan.

        Jos jotain oikein kovasti haluaa, niin kyllä sen saa.
        Yks kikka (ihan totta) on että illalla viimeiseksi ajattelet että saat auton ja ajokortin.
        Idea on siinä että annat tavallaan alitajunnallesi tehtäväksi keksiä keinot.

        Kokeile.


    • Anonyymi

      Tiedoksi vain, että muutin Helsingistä pois ja ajoin ajokortin täällä pikku kaupungissa vuonna 2016. En olisi ikinä uskonut että uskallan mutta niin vain ajoin! Kolmannella pääsin läpi mutta mitä siitä! Olen 48 vuotias että revi siitä :D

    • Anonyymi

      P.s. Kytkin autolla ei onnistunut mutta automaatin kun sain alle...Isä sanoi kerran että "lähdetään ajelulle" ja vei minut kaatopaikalle (heh)..ihmettelin hiukan (olin silloin ajotunnilla ollut about 5 krt)...sitten nousi autosta ja sanoi "nousehan rattiin". Katsoin silmät pyöreänä..."Ei, oletko tosissasi?"...Isä vaan tyynesti matkustajan paikalle ja rauhallisesti sanoi: "Nyt mennään eteenpäin." Hiki karpalothan siinä otsalle tuli...Mutta kun näin isän ilmeen (jälkeenpäin ymmärtää että hätäjarru oli isän turva) niin pakkohan se oli. Ja uskomatonta...se liikkui..en IKINÄ unohda sitä tunnetta. Sitten se pahin: Peruutus. Isä taas rauhallisesti. Pari meni vähän ohi (ei onneksi mennyt ojaan) mutta sanotaanko näin, kun evp. kapteeni opettaa rauhallisesti jotain niin...
      Rakkaalle Isälle iso Kiitos sinne Taivaisiin.
      Sinäkin pystyt siihen!
      Kysy joltain kaverilta josko opettaisi sinua jossain (kaatopaikka olisi hyvä lol).

      You can Do It!

    • Anonyymi

      Minä olen täysi kymppi.

      • Anonyymi

        On se tärkeää nuorelle miehelle päästä auton rattiin!

        Keksitään yhdessä keinoja!

        Tsemppiä sinulle aloittaja!


    • Anonyymi

      Sinulla tuntuu olevan todella huono itsetunto ja ruokit sitä ruoskimalla itseäsi asioilla joita sinulla ei ole, ja joita kuvittelet "kaikilla muilla" olevan ja mikä "kuuluu oikealla miehellä" olla.
      Kaikki tämä lähtee omasta päästäsi ja omista ajatuksistasi ja asenteistasi. Näin se vain on, usko tai älä.
      Entä jos pienen hetken kokeilisit ajatella ja miettiä mitä kaikkea sinulla ON!? Koska takuuvarmasti sinussa ja elämässäsi on paljon myös hyvää, et vain kykene näkemään sitä ja et ehkä haluakaan nähdä. Tuo itsesi mollamisen ja mitätöinnin kuvio on niin sisään kasvanut että siitä varmasti on vaikea päästä, mutta mitään kamalaa ei tapahdu jos uskaltaudut ajatella edes YHDEN hyvän ajatuksen itsestäsi päivässä!
      Ota siitä tapa vaikka se sisäinen ääni huutaakin että et sinä mitään ole etkä mihinkään pysty. Ajattele silti, sinnikkäästi. Ja kirjoita vaikka ylös. Lue sitten kirjoittamaasi ja lisää joka päivä yksi asia, vaikka pienikin.
      Onhan se tosi surullista ja traagista että nuoren ihmisen elämä kuluu tuonkaltaiseen itsekidutukseen! Ei se muittenkaan elämä ole silkkiä ja samettia vaikka heillä sattuu se auto olemaan, tai tyttöystävä tai mitä nyt sitten onkin. Keskity OMAAN elämääsi ja pyri tekemään siitä paras mahdollinen, puutteineen ja menetyksineen ja murheineen mutta myös vahvuuksineen, onnistumisineen ja pienine iloineen. Kaikki se kuuluu elämään, ja ilman niitä kukaan ei elämäänsä läpi elä.
      On totta että nykyajan elämä on hyvin suorituskeskeistä ja pinnallista mutta mikään ei estä sinua hyppäämästä siitä oravanpyörästä ja alkaa elää ihan oman näköistäsi elämää! Niin tein minä ja niin on tehneet moni muukin. Elämässä pääasia ei ole omistaa mahdollisimman paljon ja olla macho ja pullistella muita isompana. Opettele vähitellen pienin hiiren askelin rakastamaan itseäsi ja haluamaan kaikkea hyvää itsellesi, ei itsevihaa ja halveksuntaa.
      Onnea matkaan.

    • Anonyymi

      Lähes kaikki epävarmuuden vuoksi autokoulun väliin jättäneet taitavat olla naispuolisia, ilmeisesti mies on biologisesti naista rohkeampi ja sen takia miehet uskaltautuvat naisia useammin hankkimaan ajokortin.

      Terveisin, AP

    • Anonyymi

      Jos vertaa koodaamista eli ohjelmointia ja autolla ajamista, niin olen varma, että koodaamisen oppiminen on paljon helpompaa kuin autolla ajon oppiminen. Vai onko?

      • Anonyymi

        tällaistakin tutkittu, että todellisuudessa, jos se auto sitten on tai olisi.
        niin: vain noin 10 % ajasta, se sitten käytössä, loppuaika auto seisoo parkissa ??


      • Anonyymi

        Mistä tuo koodaaminen nyt tuli tähän ketjuun? Ei ole aiemmin mainittu...

        Autolla ajaminen on helpompaa, kuin koodaaminen. Vaatii vain vähän opettelua alussa, mutta sen jälkeenhän sitä ajaa jo ihan perstuntumalta. Helpompi on oppia autolla ajamaan kuin polkupyörällä. Kannattaa ihmeessä ajaa ajokortti. Voit ehkä aloittaja kysyä maksaisiko Sosiaalitoimisto tai KELA sinulle ajokortin, jos ehdotat samalla että se voisi parantaa työllistymismahdollisuuksiasi.

        Itselläni on auto. Nuorena pidin autoilusta kun se oli uutta. Oulussa liikenne on usein sellaista että tulee mieleen onko kaikki järkevät ihmiset muuttaneet johonkin muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo koodaaminen nyt tuli tähän ketjuun? Ei ole aiemmin mainittu...

        Autolla ajaminen on helpompaa, kuin koodaaminen. Vaatii vain vähän opettelua alussa, mutta sen jälkeenhän sitä ajaa jo ihan perstuntumalta. Helpompi on oppia autolla ajamaan kuin polkupyörällä. Kannattaa ihmeessä ajaa ajokortti. Voit ehkä aloittaja kysyä maksaisiko Sosiaalitoimisto tai KELA sinulle ajokortin, jos ehdotat samalla että se voisi parantaa työllistymismahdollisuuksiasi.

        Itselläni on auto. Nuorena pidin autoilusta kun se oli uutta. Oulussa liikenne on usein sellaista että tulee mieleen onko kaikki järkevät ihmiset muuttaneet johonkin muualle.

        Kuinka paljon vaikeampaa ohjelmointi sitten on autoiluun verrattuna? Vähän vaikeampaa vai paljon vaikeampaa?


    • Anonyymi

      On meitä muitakin, joilla ei ole hyvin asiat. On jopa paljon pahemmin kuin sinulla. Minä en ainakaan ole koskaan pitänyt autolla ajamisen taitoa miehisyyden mittana. Koskaan ei ole edes tullut mieleen. Missähän piireissä liikut, kun siellä tuolla tavalla pisteytetään ihmisiä. Minulla on kyllä vähän yksilöllisempi ajattelutapa monessa muussakin asiassa, eikä laumasielujen mielipiteet kiinnosta yhtään.

    • Anonyymi

      Sä olet saanut elämän lahjan ja joku tarkoitus sinunkin elämällä on. Hyvin menee niin kauan kun ei vertaile.
      Hanki jotain sisältöä elämääsi, josta saat hyvän mielen. Ei mitään mammonaa, ne jää tänne. Ennenkaikkea arvosta itseäsi ja kiitä siitä hyvästä, mitä olet saanut.
      Meillä kaikilla on omat ristimme. Vaatii nöyryyttä ymmärtää se.

      • Anonyymi

        Niin se sisältö voisi olla vaikka se typerä maallinen omaisuus josta saa hetken nautintoa? Ei se väärin ole. Kaikki kun täältä kuitenkin lähdetään niin onko niin hemmetin väärin tehdä jotain vapaa-ajallaan johon ehkä liittyy mukaan raha? Pakollinen paha se on.


    • Anonyymi

      Huomasin eräs päivä erään sellaisen naisen ekan kerran auton ratissa, jonka luulin aiemmin olevan kortiton. Mä raivostuin niin pahasti, että hajotin pari juomalasia, hakkasin asuntoni seinää ja karjuin muutaman minuutin aivan täyttä kurkkua!

      AP

      • Anonyymi

        Miksi sä raivostuit? Tuskin sille naiselle kuitenkaan, raivosit omaa pahaa oloasi.
        Eikö olisi kivempi löytää helpompi kanava oppia sietämään omaa pahaa oloaan kuin raivoaminen.


      • Anonyymi

        ´´Huomasin eräs päivä erään sellaisen naisen ekan kerran auton ratissa, jonka luulin aiemmin olevan kortiton. Mä raivostuin niin pahasti, että hajotin pari juomalasia, hakkasin asuntoni seinää ja karjuin muutaman minuutin aivan täyttä kurkkua!´´


        Kuulostaa todella hyvältä eteenpäin menemisesi kannalta.

        Olen seurannut tätä ketjua jo pidempään.

        Sinulla on tunnelukkoja ja mielessäsi on esteitä.

        Kun alat tehdä asioita erinlailla kuin ennen, saat varmasti erinlaisen lopputuloksen.

        Eikö niin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe