Puolueet jäivät kiinni rikoksesta

Anonyymi

Helsingin Sanomat uutisoi 24.6.2020 sivulla A16 "Mäenpää-päätös ilman ryhmäkuria". Artikkelin perusteella paljastuu, että puolueet rajoittavat kansanedustajien sananvapautta.

"Useampi puolue aikoo luopua ryhmäkurista... puolueiden kansanedustajat voivat siis harkita äänestyspäätöstään itse."

Siis puolueet pakottavat "normaalisti" kansanedustajat äänestämään tietyllä tavalla. Se on vastoin perustuslakia. Se on sananvapauden rajoittamista. Se on rikos.

Jokainen kansanedustaja on saanut henkilökohtaisen valtakirjan, jota sen pitää käyttää koko kansan etujen ajamiseen oman tunnon mukaan parhaalla tavalla. Valtakirjaa ei saa antaa puolueen tai minkään ryhmittymän käyttöön. Se seikka, onko vaaleissa ollut jonkun ryhmän vaalilistoilla ei saa vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen. Se on perustuslain henki ja kirjain,

Ilmeisesti yhteiskuntamme vaatii säätämään erillislain tällaisen ryhmärkurikäyttäytymisen estämiseksi. Kysymys on "koulukiusaamisesta", uhkailusta, kiristyksestä ryhmästä karkoittamisesta jne. Aivan väärillä poluilla.

On helppo laskennallisesti osoittaa, että useassa tapauksessa Eduskunnassa enemmistön mielipide ei ole voittanut. Se on laskentoa, Todellista tilannetta ei tiedä kukaan, koska edustajien omia mielipiteitä ei ole rekisteröity. Joka tapauksessa demokratia on sitä, että enemmistön mielipide voittaa. Nyt se ei toteudu puolueiden ryhmäkurivaatimusten takia. Sen takia tulee tyhmiä päätöksiä, joita kansan enemmistö ei sulata, mikä ei ihmetytä, jos todellisuudessa Eduskunnan vähemmistön mielipide on voittanut. Sen takia tutkimusten mukaan vain 10% ihmisistä uskoo poliitikkoihin. Ryhmäkurikäyttäytyminen ja lehmänkaupat syö päätöksenteon uskottavuutta.

Sama asia koskee kunnallista päätöksentekoa.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Haluaisitko nähdä

        Hänet alastomana?
        Ikävä
        74
        3420
      2. Hilirimpsistä

        Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
        Ikävä
        201
        2902
      3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

        Elämä ei oo peli 😔😟
        Ikävä
        25
        2770
      4. Älä elättele

        Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
        Ikävä
        49
        2678
      5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

        Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
        Ikävä
        22
        2584
      6. Kuule rakas...

        Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
        Ikävä
        41
        2385
      7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

        On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
        Kotimaiset julkkisjuorut
        230
        1935
      8. Törmättiin tänään

        enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
        Ikävä
        24
        1807
      9. Vieläkö sä

        Rakastat mua?❤️😔
        Ikävä
        42
        1713
      10. Kela valvoo lasten tilejä.

        Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
        Yhteiskunta
        153
        1562
      Aihe