Luulin että minulla on vain sitkeä ihottuma. Tänään olen yksi osa Suomen syöpä tilastoja.

Anonyymi

Ajoin autolla muutaman kilometrin ja itkin niin että paita kastui. En tule kestämään tätä. Sen piti olla vain ihottumaa, mut nyt näen jo kauhukuvia syövän uusimisesta ja uusista tauti pesäkkeistä. Eilen lääkäri soitti.. Se oli nyt kuitenkin nodulaarinen basaliooma. Ajattelen hetken että ai niinku mitä se on, mutta en ehtinyt edes kysyä kun lääkäri sanoi sanat tyvisolusyöpä. Voin vannoa että mun sydän lopetti lyömisen hetkeksi. Kädet tärisen istuin alas ja yritin kelata taaksepäin lääkärin sanoja. En muista puoliaikaan koko puhelusta.
Ensiviikolla lisää koepaloja. Leikkaava lääkäri haluaa varmistaa missä rajat menevät. Ihon siirron vaatii joka tapauksessa.
Kotona lapset *3 ei tiedä vielä.. Vertaistukea?

10

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ? Ei naurata. Edelleenkin toivon vertaistukea.

      • Anonyymi

        Hei, myös minulla todettiin kolmisen viikkoa sitten Nodulaarinen Basaliooma. Omani on rintakehässä ja kooltaan reilu sentti. Leikkaus on elokuun alussa ja ihosiirre joudutaan ilmeisesti tekemään. Diagnoosi oli ”tuttu” , isälläni ja molemmilla siskoillani ollut myös.


    • Anonyymi

      Sulla oli ihottumaa silmäluomessa?

    • Anonyymi

      kerro sitten miten ihonsiirto silmäluomeen onnistui.

    • Anonyymi

      Tänäänkin tuhansia suomalaisia kärventää ihoaan auringossa ja täysin varmasti moni saa melanooman tai tyvisolusyövän.

    • Anonyymi

      Tyvisolusyöpä on kaikista syövistä kaikkein vaarattomin. Siitä pääsee eroon leikkaamalla kasvain pois, se ei uusiudu eikä lähetä etäispesäkkeitä. Tietenkin uusi kasvain voi tulla eri paikkaa, mutta siihen tepsii sama hoito. Itselläni on kahden syöpäleikkauksen jäljiltä muistona koko nenän pituinen arpi jota ei edes huomaa.

    • Anonyymi

      Ei ole silmäluomessa, mutta hankalassa paikassa kasvoissa kuitenkin. Kuinka pitkä toipuminen ihonsiirrossa on? Ja kuinka kauan menee että raja on huomaamaton? Äly sanoo ja tajuaa että ei tämä ole kuolemaksi, mutta sitten kohta kuitenkin löytää itsensä jankuttamasta et mulla on syöpä! Syöpä! Uudet näytteet otetaan jotta nähdään että onko koko alue samaa nodulaarista muotoa, sillä joku muoto on kuulemma sellainen että tekee ns lonkeroita ihon alle, jolloin poisto alue on syvempi ja laajempi. Ihonsiirteestä tulee varmaan 4-5cm pitkä, sillä poisto tehdään terveihomarginaalilla. Tuo ei onnistu yhteen reunaan, kun tulee silmä vastaan 👀

    • Anonyymi

      Niin ja ymmärsin näin että jos poisto ei ole täydellinen, voi se uusia samaan paikkaan 👀

      • Anonyymi

        Kyllä. Tavoite on kasvaimen täydellinen poisto, mikä varmistetaan mikroskooppitutkimuksella. Kun kasvain poistetaan, niin samalla pitäisi poistaa sen ympäriltä varmuuden vuoksi vähintään 3 mm tervettä kudosta. Omakohtaista kokemusta on leikkauksista, nestetyppijäädytyksestä että fotodynaamisesta hoidosta.


    • Anonyymi

      Minulla on vuotava okasolusyöpä ja aika lääkärille varattu, Onko kohtalotovereita?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe