Ajoin autolla muutaman kilometrin ja itkin niin että paita kastui. En tule kestämään tätä. Sen piti olla vain ihottumaa, mut nyt näen jo kauhukuvia syövän uusimisesta ja uusista tauti pesäkkeistä. Eilen lääkäri soitti.. Se oli nyt kuitenkin nodulaarinen basaliooma. Ajattelen hetken että ai niinku mitä se on, mutta en ehtinyt edes kysyä kun lääkäri sanoi sanat tyvisolusyöpä. Voin vannoa että mun sydän lopetti lyömisen hetkeksi. Kädet tärisen istuin alas ja yritin kelata taaksepäin lääkärin sanoja. En muista puoliaikaan koko puhelusta.
Ensiviikolla lisää koepaloja. Leikkaava lääkäri haluaa varmistaa missä rajat menevät. Ihon siirron vaatii joka tapauksessa.
Kotona lapset *3 ei tiedä vielä.. Vertaistukea?
Luulin että minulla on vain sitkeä ihottuma. Tänään olen yksi osa Suomen syöpä tilastoja.
10
1584
Vastaukset
- Anonyymi
? Ei naurata. Edelleenkin toivon vertaistukea.
- Anonyymi
Hei, myös minulla todettiin kolmisen viikkoa sitten Nodulaarinen Basaliooma. Omani on rintakehässä ja kooltaan reilu sentti. Leikkaus on elokuun alussa ja ihosiirre joudutaan ilmeisesti tekemään. Diagnoosi oli ”tuttu” , isälläni ja molemmilla siskoillani ollut myös.
- Anonyymi
Sulla oli ihottumaa silmäluomessa?
- Anonyymi
kerro sitten miten ihonsiirto silmäluomeen onnistui.
- Anonyymi
Tänäänkin tuhansia suomalaisia kärventää ihoaan auringossa ja täysin varmasti moni saa melanooman tai tyvisolusyövän.
- Anonyymi
Tyvisolusyöpä on kaikista syövistä kaikkein vaarattomin. Siitä pääsee eroon leikkaamalla kasvain pois, se ei uusiudu eikä lähetä etäispesäkkeitä. Tietenkin uusi kasvain voi tulla eri paikkaa, mutta siihen tepsii sama hoito. Itselläni on kahden syöpäleikkauksen jäljiltä muistona koko nenän pituinen arpi jota ei edes huomaa.
- Anonyymi
Ei ole silmäluomessa, mutta hankalassa paikassa kasvoissa kuitenkin. Kuinka pitkä toipuminen ihonsiirrossa on? Ja kuinka kauan menee että raja on huomaamaton? Äly sanoo ja tajuaa että ei tämä ole kuolemaksi, mutta sitten kohta kuitenkin löytää itsensä jankuttamasta et mulla on syöpä! Syöpä! Uudet näytteet otetaan jotta nähdään että onko koko alue samaa nodulaarista muotoa, sillä joku muoto on kuulemma sellainen että tekee ns lonkeroita ihon alle, jolloin poisto alue on syvempi ja laajempi. Ihonsiirteestä tulee varmaan 4-5cm pitkä, sillä poisto tehdään terveihomarginaalilla. Tuo ei onnistu yhteen reunaan, kun tulee silmä vastaan 👀
- Anonyymi
Niin ja ymmärsin näin että jos poisto ei ole täydellinen, voi se uusia samaan paikkaan 👀
- Anonyymi
Kyllä. Tavoite on kasvaimen täydellinen poisto, mikä varmistetaan mikroskooppitutkimuksella. Kun kasvain poistetaan, niin samalla pitäisi poistaa sen ympäriltä varmuuden vuoksi vähintään 3 mm tervettä kudosta. Omakohtaista kokemusta on leikkauksista, nestetyppijäädytyksestä että fotodynaamisesta hoidosta.
- Anonyymi
Minulla on vuotava okasolusyöpä ja aika lääkärille varattu, Onko kohtalotovereita?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768