J.D. Powerin uusin tutkimus: Toyotan laatu romahtanut

Anonyymi

132

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin se menee samaan tahtiin kuin aiemmin Briteissä. Toyota kyykkää kaikkialla, jopa Usassa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään, kun lukee tutkimuksen ja sitten tämän ketjun, niin tulee mieleen, että ketjun kirjoittajat ovat pääosin totaali-idiotismin kyllästämiä ääliöitä.

        Ja vain siksikö kun Toyota on reilusti alle kaskiarvon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vain siksikö kun Toyota on reilusti alle kaskiarvon?

        Ei, vaan siksi että tutkimuksessa puhutaan ihan eri asiasta, kuin suomi24-ääliöt luulevat siinä puhuttavan. Tavallisen tallaajan on kertakaikkiaan vaikea ymmärtää, miten suomi24:stä löytyy niin vajavaisilla hoksottimilla varustettuja ihmisiä, ettei se mitä on tutkittu avaudu ollenkaan palstalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan siksi että tutkimuksessa puhutaan ihan eri asiasta, kuin suomi24-ääliöt luulevat siinä puhuttavan. Tavallisen tallaajan on kertakaikkiaan vaikea ymmärtää, miten suomi24:stä löytyy niin vajavaisilla hoksottimilla varustettuja ihmisiä, ettei se mitä on tutkittu avaudu ollenkaan palstalaisille.

        Kyllä se kaikille avautui että tohjota on pazka. Paitsi teroille.


    • Anonyymi

      Hutkimus vai tutkimus? Kyllä toyotaa myydään myös Lexus merkkisenä!🤑🤑🤑

      • Anonyymi

        Niinhän se menee kuten aiemminkin, eli kun tutkimus kehuu se on oikein ja jos moititaan niin se on hutkimus ja valetta. Toyotan omistajalle vähillä varoilla hankittu uusi tai uudehko Toyota on sellainen kunnia asia jota ei saa moittia. Ennemmin saa haukkua vaimot, äidit ja lapset, mutta Toyota on koskematon ja täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se menee kuten aiemminkin, eli kun tutkimus kehuu se on oikein ja jos moititaan niin se on hutkimus ja valetta. Toyotan omistajalle vähillä varoilla hankittu uusi tai uudehko Toyota on sellainen kunnia asia jota ei saa moittia. Ennemmin saa haukkua vaimot, äidit ja lapset, mutta Toyota on koskematon ja täydellinen.

        Juuri noin ajattelee suomalainen Toyotisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin ajattelee suomalainen Toyotisti.

        Terot ovat kummallisia.


    • Anonyymi

      Vuosien säästöt alkavat purra ja laatu ja luotettavuus mennyt.
      Ruoste ja melu lisää Toyotan "menetystä".

      • Anonyymi

        Kyyllä. Otetaanpas uusin RAV4. Äänieristys jätettiin pois ja sen kuulee, siis karmeista karmein rengasmelu. Aivan turhaa ottaa JBL:ää mukaan. Takaovien sauma suunniteltu siten että kura ja hiekka tulee tiivisteiden välistä sisälle. Tuossakin säästää metallia kun ei tehdä perinteistä peltikohtaa takapyörän reunalle (lokasuojaan) vaan suoraan ovireuna pyöräholviin -vaikea kuvata mutta käykää liikkeessä katsomassa. Myös uusin Corolla melupesä, säästöä tulee tuotannossa kun fyllit jättää pois.


      • Anonyymi

        Katkeran ihmisen vuodatusta ja kateutta. Kristallipallostako ennustat vai toiveiden tynnyrikö kertoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeran ihmisen vuodatusta ja kateutta. Kristallipallostako ennustat vai toiveiden tynnyrikö kertoi?

        Ei, vaan äänet päässäni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan äänet päässäni!

        Lahkolainen kuulee siis ääniä. Nk. ruostehulluus.


    • Anonyymi

      Toyota ja Lexus, maaiman luotettavimmat autot.

      • Anonyymi

        No tottakai on kun kerran niin sanot, hihiii!!!!!
        Tosin vain sinun toiveissa ja unuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tottakai on kun kerran niin sanot, hihiii!!!!!
        Tosin vain sinun toiveissa ja unuissa.

        definitely hi seek yhdistää crucial


    • Anonyymi

      Aivan selvä totuushan tämä Toyotan totaalinen romahdus on ollut ja tiedossa kauan.

    • Anonyymi

      Toyotan laatuun voi luottaa. Maailman luotetuin brändi.

      • Anonyymi

        Kiitos, pidetään tämä ylhäällä muistuttamassa kuinka Toyota on romahtanut alimpaan kastiin laadussa ja luotettavuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, pidetään tämä ylhäällä muistuttamassa kuinka Toyota on romahtanut alimpaan kastiin laadussa ja luotettavuudessa.

        Minulle riittää Suomen luotettavuustutkimukset jota katsastustilastot tukevat. Ei siihen tarvita mitään maksettuja vertailuja ja ulkomaisia kotiinpäin vetäviä "tutkimuksia". Luotettavin tieto tulee kuluttajilta itseltään ja puskaradiosta joita ei millään valmistajan ja maahantuojan uutispimennolla pystytä estämään. Räikeimmät "rimanylitykset" ovat medioiden mukaan tapahtuneet nimeä mainitsemmattomalla saksalais-tsekkiläis-epsanialaisella kansanautokonsernilla jonka erityistoiminnasta on juttua medioissa ja tälläkin palstalla jo vuosia riittänyt. Medioiden mukaan vuosien linnatuomioitakin konsernin johtohenkilöille on langetettu kun lain noudattaminen kovimmassa markkinahuumassa on epähuomiossa päässyt unohtumaan. Korjatkaa toki jos olen väärin ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle riittää Suomen luotettavuustutkimukset jota katsastustilastot tukevat. Ei siihen tarvita mitään maksettuja vertailuja ja ulkomaisia kotiinpäin vetäviä "tutkimuksia". Luotettavin tieto tulee kuluttajilta itseltään ja puskaradiosta joita ei millään valmistajan ja maahantuojan uutispimennolla pystytä estämään. Räikeimmät "rimanylitykset" ovat medioiden mukaan tapahtuneet nimeä mainitsemmattomalla saksalais-tsekkiläis-epsanialaisella kansanautokonsernilla jonka erityistoiminnasta on juttua medioissa ja tälläkin palstalla jo vuosia riittänyt. Medioiden mukaan vuosien linnatuomioitakin konsernin johtohenkilöille on langetettu kun lain noudattaminen kovimmassa markkinahuumassa on epähuomiossa päässyt unohtumaan. Korjatkaa toki jos olen väärin ymmärtänyt.

        Meillä pärnäsen pajalla olemme huomannett saman suunnitteluvirheen kura lentää takapenkille melua on kuin vanhassa hikipajassa en suosittele tollollolootaa hahaas

        T.köfffff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä pärnäsen pajalla olemme huomannett saman suunnitteluvirheen kura lentää takapenkille melua on kuin vanhassa hikipajassa en suosittele tollollolootaa hahaas

        T.köfffff

        Onko se nippusiteellä korjattu? Hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se nippusiteellä korjattu? Hihii.

        Ei ruostevaurioita tai melua nippareilla voi korjata.
        Tuo nippari juttu on jo niin vanha ja aikanaankin mitätön, etkö keksi parempaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle riittää Suomen luotettavuustutkimukset jota katsastustilastot tukevat. Ei siihen tarvita mitään maksettuja vertailuja ja ulkomaisia kotiinpäin vetäviä "tutkimuksia". Luotettavin tieto tulee kuluttajilta itseltään ja puskaradiosta joita ei millään valmistajan ja maahantuojan uutispimennolla pystytä estämään. Räikeimmät "rimanylitykset" ovat medioiden mukaan tapahtuneet nimeä mainitsemmattomalla saksalais-tsekkiläis-epsanialaisella kansanautokonsernilla jonka erityistoiminnasta on juttua medioissa ja tälläkin palstalla jo vuosia riittänyt. Medioiden mukaan vuosien linnatuomioitakin konsernin johtohenkilöille on langetettu kun lain noudattaminen kovimmassa markkinahuumassa on epähuomiossa päässyt unohtumaan. Korjatkaa toki jos olen väärin ymmärtänyt.

        Asiakaskysely tai kyselyt yleesä ei kerro koskaan totuutta, ne kertoo vain mielikuvia.
        Kun autojen vikoja kerätään korjaamojen ja huoltojen datasta, niin se kertoo faktaa.
        Katsastustilastokin kertoo vain yhden mitättömän hetken tilanteen, ei sitä kuinka paljon autoa on korjattu ennakkoon ja muutenkin katsastusten välissä.
        Olet hölmö jos muuta väität ja hölmöhän sinä olet ollut jo niin kauan.


      • Anonyymi

        Toyota on yhtiönä onnistunut hyvin vaikka tuotteet ovat laadultaan kuraa. Halvalla tehtyä bulkkia myydään kalliiseen hintaan hyvän brändäyksen ansiosta. Samalla tavalla on onnistunut McDonalds ja Coca-Cola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on yhtiönä onnistunut hyvin vaikka tuotteet ovat laadultaan kuraa. Halvalla tehtyä bulkkia myydään kalliiseen hintaan hyvän brändäyksen ansiosta. Samalla tavalla on onnistunut McDonalds ja Coca-Cola.

        Toyota on McDonalds-auto ;)


    • Anonyymi

      Onko toyotakuskit, eli vanhat mummot ja papat alkaneet hurjastelemaan eli ajamaan melkein nopeusrajoitusten mukaan?

      • Anonyymi

        Ei ole, siellä ne on tientukkona kuten ennenkin.
        Mutta aloitus kertoi Toyotan surkeasta laadusta ja luotettavuudesta ja se kannattaa muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, siellä ne on tientukkona kuten ennenkin.
        Mutta aloitus kertoi Toyotan surkeasta laadusta ja luotettavuudesta ja se kannattaa muistaa.

        Jaahas, ja taas alkaa panikointi kun kuukauden loppu lähestyy ja helteelläkin tulee lunta tupaan. Otsasuonet ovat jo valmiiksi pullistuneet trafin ensirekisteröintitilastoon tutustumista varten. Ei se Toyotan ja niiden ostajien ja omistajien haukkuminen ja nimittely milloin miksikin hörhöksi edistä vikavaagenin myyntiä. Jos on syöksykierteessä, niin tuskin Toyota sitä tulee oikaisemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, ja taas alkaa panikointi kun kuukauden loppu lähestyy ja helteelläkin tulee lunta tupaan. Otsasuonet ovat jo valmiiksi pullistuneet trafin ensirekisteröintitilastoon tutustumista varten. Ei se Toyotan ja niiden ostajien ja omistajien haukkuminen ja nimittely milloin miksikin hörhöksi edistä vikavaagenin myyntiä. Jos on syöksykierteessä, niin tuskin Toyota sitä tulee oikaisemaan.

        Mahtimerkistäkin voi tulla marginaalimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtimerkistäkin voi tulla marginaalimerkki.

        Kun liuku alamäkeen on alkanut, sitä on hankala pysäyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun liuku alamäkeen on alkanut, sitä on hankala pysäyttää.

        Ei ainakaan noin pitkää ja jyrkkää liukua mikä on Toyotalla.
        Tuote ja melu muiden ongelmien päällä, huhuu mitä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, siellä ne on tientukkona kuten ennenkin.
        Mutta aloitus kertoi Toyotan surkeasta laadusta ja luotettavuudesta ja se kannattaa muistaa.

        Luitko edes aloituksen linkissä ollutta tarinaa vai oletko vain muuten yksinkertainen raakkuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun liuku alamäkeen on alkanut, sitä on hankala pysäyttää.

        Aikanaan hankittu hyvä maine pysyy pitkään, niinkuin huonokin. Vähän lukenut maaseudun suuren ikäluokan edustaja muistaa vieläkin että Toyota on kestävä ja hinta-laatu-suhteeltaan hyvä... ja että Mersu on kallis ja ranskalainen ruostuu...ja menee sitten, raukka, maksamaan Mersun hinnan Suomen nopeiten ruostuvasta autosta, toyotasta.

        Nämä suuren ikäluokan edustajat eivät kauaa ajele. Toivottavasti heidän jölkeläisensä ymmärtävät lukea ahkerasti testejä ja käydä koeajamassa eri merkkejä. Näin toyo karsiutuu jo ensimmäisellä kierroksella.


    • Anonyymi

      Tämä on syytä pitää ylhäällä.

      • Anonyymi

        Terolla tuskin mikään pysyy ylhäällä.


    • Anonyymi

      Ja kun joku vielä uskoo Toyotaan, hölmöähän sellainen on.
      Laaduton ja epäluotettava kapina joka ruostuu ja meluaa epämukavasti.

      • Anonyymi

        On klonksuhönöillä hillitön paniikki. Ei mitään tolkkua höpinöissä. Auttaisiko kielitaito ja luetun ymmärtäminen ja lähdetietoon tutustuminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On klonksuhönöillä hillitön paniikki. Ei mitään tolkkua höpinöissä. Auttaisiko kielitaito ja luetun ymmärtäminen ja lähdetietoon tutustuminen?

        Siellähän se Toyota killuu alle keskiarvon, voi voi kun pelottaa ja masentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän se Toyota killuu alle keskiarvon, voi voi kun pelottaa ja masentaa.

        Terolla ei ole helppoa tehdä mustasta valkoista.


    • Anonyymi

      Tämä ottaa selvästi koville Toyotan kunnianpuolustajalle ja peittely on kovaa, mutta tämä on syytä pitää pinnalla ettei ihmiset harhaudu väärään uskoon.

    • Anonyymi

      Tässä tutkimuksessa ei mitattu todellista luotettavuutta vaan :

      "Tänä vuonna uudelleen suunnitellussa ikonisessa tutkimuksessa mitataan epäonnistuneita komponentteja ja ominaisuuksia, joita on vaikea käyttää, vaikea ymmärtää tai jotka eivät toimi omistajien haluamalla tavalla."

      • Anonyymi

        Sitäkin löytyy ja myös paljon vikoja. Ruostuminen ja melu päällimmäisenä.


      • Anonyymi

        Toyotaa väitetään laadukkaaksi mutta tuossa juuri ongelma kun se ei toimi kuljettajan haluamalla tavalla. Helkkarin moinen melu, ei kiihdy, mainostetaan sähköautona mutta ei pääse postilaatikkoa pidemmälle, ohjaus keskellä tunnoton ja tehoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa väitetään laadukkaaksi mutta tuossa juuri ongelma kun se ei toimi kuljettajan haluamalla tavalla. Helkkarin moinen melu, ei kiihdy, mainostetaan sähköautona mutta ei pääse postilaatikkoa pidemmälle, ohjaus keskellä tunnoton ja tehoton.

        Toyota on aina kulkenut hieman omia reittejään ja kuski joutuu tekemään kovasti töitä että se pysyy viivojen välissä. Melu ja ruostuminen pahin kriisi.


    • Anonyymi

      Onhan Toyota todella nolo auto. Sellaisen hankkii vain reppana joka pelkää kaikkea mahdollista silläkin uhalla, että kyyti on surkeaa ja epämukavaa.

    • Anonyymi

      Heikko laatuko vei myynnin, vai onko ruostuminen ja melu vihdoin selvinnyt ihmisille?

      • Anonyymi

        Toyotan laatu on edelleen korkeatasoista. Korona vaikutti vasta nyt Toyotan myyntiin. Se palaa takaisin ykköseksi kunhan tuotanto saadaan täysillä käyntiin. Melu on sangen vähäistä Toyotassa. Ruoste on edelleen Ranskalaisten autojen ongelma ei Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan laatu on edelleen korkeatasoista. Korona vaikutti vasta nyt Toyotan myyntiin. Se palaa takaisin ykköseksi kunhan tuotanto saadaan täysillä käyntiin. Melu on sangen vähäistä Toyotassa. Ruoste on edelleen Ranskalaisten autojen ongelma ei Toyotan.

        Hihii, tietysti korona vaikutti ihan erilailla Toyotaan kuin mihinkään muuhun merkkiin, tietysti. Toyota on lopettanut ruostesuojauksen ja äänierityksen kokonaan ja onkin siksi nopein ja pahin ruostumaan ja meluisin. Melut nousee moottoritiellä uudessa Corollassa jopa edessä 75db ja takana 77db. uudessa Golfissa vastaavat 69/70db.
        Toyotan myynti sakkasi jo aiemmin Ruotsissa. Laatu ja melu syö myynnin heti ja ruoste lisää tuskaa myöhemmin.


    • Anonyymi

      Toyota alkaa olla vitsi.

    • Anonyymi

      Kylläpä Toyota on alas vajonnut. Ei ihme jos uutuuden viehätys loppuu ja myynti sakkaa.

    • Anonyymi

      Bump!! aasialainen halpis, meillä ylihintaan kyykkää vihdoin. Ehkä meillä on toivoa tulevaisuudessa?

      • Anonyymi

        Hyvä, tämä on syytä pitää muistissa.
        Ruostuu nopeasti ja meluaa myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, tämä on syytä pitää muistissa.
        Ruostuu nopeasti ja meluaa myös.

        Toyotalta on uusia huonoja uutisia tulossa , näiden vanhojen huonojen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalta on uusia huonoja uutisia tulossa , näiden vanhojen huonojen lisäksi.

        Tietysti tulee, ei säästämällä voi tehdä hyviä autoja.


    • Anonyymi

      Toyotan myyntikäyrä näyttää laskua ja varsinkin Corollan. Ruosteet, melu ja surkea ajettavuus alkaa pikkuhiljaa iskeä kuluttajan tajuntaan.

    • Anonyymi

      Nostetaan tätä hieman ylöspäin, että kunnianpuolustajalle tulee hieman hommia.

      • Anonyymi

        Hyvä idea, tätä ketjua ei kannata unohtaa. Hönölle iltatöitä ;)


    • Anonyymi

      Onhan se valitettavaa, että Toyotalle ei jää enää mitään hyvää millä voi perustella sen hankintaa. Ruoste, melu, huonot istuimet, huono ajoltaan jne... No on yksi asia missa jotkut mallit toimii, eli lämmityslaite. Sekin menettää arvoaan kun ilmasto lämpiää kokoajan.

      • Anonyymi

        Mutta muista, uskoa on niin sokeaa ja sitkeää ettei sitä mitkään faktat heilauta ja kehuja riittää vaikka kone laukeaisi 10tkm jälkeen ja kori mätänisi vuodessa.


      • Anonyymi

        Huonot testimenestykset ja vertailut kilpailijoihin syö uskottavuutta ja kun otetaan huomioon nopea ruostuminen ja älytön melu, niin kuka noita enää ostaa??


    • Anonyymi

      Luottomyyjä tarjoaa pullapitkon sivun ja aina niin haukasta Juhla Mokkaa pahvimukista ja vaarit ja setämiet ovat kuin sulaa vahaa ja unohtavat kaikki kalliit huollot, takaisinkutsut ja viat ja julistavat ilosanomaa sulkien itseltään sen pettymyksen mitä Toyota on todellisuudessa tarjonnut. Ulkomailla ei olla yhtä noloja ja ovat realisteja ja siksi kertovat autoistaan todellista tietoa ja mielipiteen.

      • Anonyymi

        Onhan tuo Toyotan syöksy ollut jo tiedossa reilut 19 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo Toyotan syöksy ollut jo tiedossa reilut 19 vuotta.

        Mikä Toyotan "syöksy"? Aika maltillista on "syöksy" ollut Toyotalla jos konsernimerkkeihin vertaa jotka ovat olleet suoranaisessa syöksykierteessä huijauksen ja lopez-laadun takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Toyotan "syöksy"? Aika maltillista on "syöksy" ollut Toyotalla jos konsernimerkkeihin vertaa jotka ovat olleet suoranaisessa syöksykierteessä huijauksen ja lopez-laadun takia.

        Toyotaa pidettiin viattomana autona vielä 2000 luvulle asti, mutta siitä lähtien laatu on pudonnut jatkuvasti ja vaikka jo vuosia sitten pääjohtaja Mr. Toyoda pyysi julkisesti anteeksi jatkuvien säästöjen aiheuttaman laadun romahtamisen, mutta säästöt vain jatkuu ja jatkuu. He palkkasivat jopa seitsemän uutta insinööriä pelkästään kehittelemään lisää säästöjä ja nyt autoissa ei ole ruostesuojausta, eikä äänieristystä ja alihankkijat on painettu todella ahtaalle ja se näkyy vikoina, takaisinkutsuina ja laadun romahtamisena.
        Nyt yrittävät uudella taktiikalla, eli uusivat tyylinsä ja alkoivat tekemään erilaisia Pokemoneja ja vedota nuoriin. Naurettavan näköisiähän nuo sätökset ovat nykyään.


    • Anonyymi

      Pakko upata faktaa sekaan. Muuten valheellinen spämmi peittää todellisen tiedon.

    • Anonyymi

      Pidämmekö tämän mukana faktoissa?

    • Anonyymi

      Tämä on pakko pitää pinnalla ettei uskovaisten spämmivyöry peitä totuutta

    • Anonyymi

      Tätä ei voi kiistää mitenkään. Toyotan laatu on romahtanut ja monissa muissakin tutkimuksissa todettu, varsinkin parin viimeisen vuoden aikana. Ammattipiireissä olemme tuon kylläkin tienneet jo toistakymmentä vuotta.

    • Anonyymi

      Ja taas löytyy dataa Toyotan syöksystä pohjalle vikaisuuteen ja laaduttomuuteen josta ei ole paluuta.

      • Anonyymi

        En voi ymmärtää, että näin tyhmiä ihmisiä voi ollenkaan olla olemassa. Ketjun alkupäässä on vielä linkki suomennokseenkin, mutta edes se ei auta ymmärtämään, mitä on tutkittu.


    • Anonyymi

      Toyotan laadukkuus näkyy jokaisessa katsastustilastossa ja tutkimuksessa. Edellä on vain joku Lexus?!

    • Anonyymi

      Kun 2,2 litrainen dieselkone kosahti avensiksessani 125 tkm:ssä,päättyi minun toyotaomistukseni. Siitä on jo vuosia, mutta merkin saavat muut ostaa itselleen, jos niin tyhmiä ovat. Japsista ei tarvinnut luopua, sillä Honda on korvannut kaikki toyotan tarjoamat pettymykset.

      • Anonyymi

        Toyota on tehnyt paljon sutta ja sekundaa kautta aikojen, mutta kovasti niitä täälläkin peitellään. On öljyä syöviä bensakoneita, kansi ongelmaisia dieseleitä, kuoleman vakavia suunnitteluvikoja ja ala-arvoisia komponenttejä, ruostetta jne....
        Käytettävyys aina surkeaa ja surkeat penkit,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tehnyt paljon sutta ja sekundaa kautta aikojen, mutta kovasti niitä täälläkin peitellään. On öljyä syöviä bensakoneita, kansi ongelmaisia dieseleitä, kuoleman vakavia suunnitteluvikoja ja ala-arvoisia komponenttejä, ruostetta jne....
        Käytettävyys aina surkeaa ja surkeat penkit,

        Niin totta.


    • Anonyymi

      Toyota jatkaa yhä vahvasti luotettavampien automerkkien ykkösenä.

      • Anonyymi

        Väärin, se on ns. rupusakissa sijoilla 19-20. kahdessa viimeisessä tutkimuksessa.
        Kaikkihan se tietää että Toyota ruostuu ja kaikki 2000-luvun Toyotan on kaikkein surkeimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, se on ns. rupusakissa sijoilla 19-20. kahdessa viimeisessä tutkimuksessa.
        Kaikkihan se tietää että Toyota ruostuu ja kaikki 2000-luvun Toyotan on kaikkein surkeimpia.

        Luotettavuus ja käytettävyys ei ole tätä päivää Toyotalla, se on jossain 70-luvun tasolla ja myös ruostuminen samalta aikakaudelta.


    • Anonyymi

      Jopa muut aasialaiset merkit ovat paljon parempaa ja kestävämpää tekniikkaa kuin mitä Toyota nykyään tarjoaa. Toyota on myös rumin ja tyylittömin. Muilta löytyy parempaa hybrid-tekniikkaa ja sähköautoja, eli miten Toyota on hukannut tilaisuutensa ja säästöillä söi viimeisen etunsa.

    • Anonyymi

      Tämähän on tiedossa jo pitkään. Muut painelleet ohi kaikessa ja Toyotan laatu vain kyykkää

    • Anonyymi

      Ruostuminen ja viat takaisinkutsuineen on Toyotan arkipäivää melun ohella. Surkeita ajettavia ne on aina olleet.

    • Anonyymi

      Miten se nyt näin kävikään? Toyotan luotettavuus ja käytettävyys romahtanut luokkansa heikoimpien joukkoon sijoille 20. Skoda sijalla 2.

    • Anonyymi

      Asiakastyytyväisyys Jenkkilässäkin pohjamudissa ja luotettavuus menetetty. Ruostuminen ja melu ei ole toimiva systeemi.

      • Anonyymi

        Suomessa laadun heikentyminen todetaan 10 vuotta myöhässä.


    • Anonyymi

      Olemme huomanneet jop ajat sitten toyotan melut ja siksi ä'änieristämme korit umpisoluisella uretaanilla.
      Muuttuu melkein äänettömäksi, oikeastaan vaikeuttaa autolla ajoa kun m,oottorin äänikin jää cockpitin ulkopuolelle.
      Jos ei umpisoluista ole pyytää talven kestävää uretaania ja kynnyskoteloisiin sitä.

    • Anonyymi

      Tero asuu Suomessa, eikä lue ulkomaisia tutkimuksia, eikä mitään muutakaan negatiivista Toyotaan liittyvää, vaan ne lakaistaan maton alle ja väitetään valheeksi !!

      • Anonyymi

        Sitähän se pettyneen Teron elämä on. Pitää selittää surkea valinta hyväksi vaikka millä valheilla, raskas savotta.


    • Anonyymi

      Onhan se jo tiedossa ollut ainakin 10 vuotta että Toyota on halpuuttanut ja heikentänyt autojaan entisestään ja yrittää nyt uudella linjalla kosia nuorta väkeä tekemällä Pokemonia ja Tranformeria mulkosilmien ja valaan hetuloiden voimalla.

      • Anonyymi

        Rumempia osa malleista, rumempia kuin ennen vanhaan. Ruosteisia jo parissa vuodessa ja halpuutettu laatu kiusaa tulevaisuudessa oikein kunnolla.


    • Anonyymi

      Täysin turha tutkimus. Tilastoissa on mitattu vain uusien autojen ensimmäisinä kuukausina koetut ongelmat. Oikeat, kalliit viathan alkavat ilmestyä vasta vuosien päästä... Lisäksi tilastossa viaksi lasketaan myös ominaisuudet joita on vaikea käyttää ja jotka eivät toimi omistajien maun mukaan (... measures components that fail and features that are difficult to use, hard to understand or don’t work the way owners want.). Hohhoh

    • Anonyymi

      Toyota oli aluksi huono mutta halpa, sen jälkeen edelleen halpa mutta aina vaan parempi. Joissain Toyotan malleissa saavutettiin hyvä hinta/laatu-suhde.

      Sen jälkeen taso on laskenut ja hinta noussut. Ei voi kun surkutella merkkiuskollisia hiirulaisia jotka ajavat sinnikkäästi tojoa koska isi aikanaan käski, eivätkä koskaan koeaja yhtäkään muuta merkkiä. Autolehdetkin luetaan valikoiden, totuutta vältellen.

      Lakatkaa olemasta hiirulaisia ja koeajakaa seuraavaksi jotain muuta.

      • Anonyymi

        Ostin ensimmäisen autoni vuonna 1976. Auto oli suurehko saksalainen auto, joka ei ollut erityisen varmatoiminen (suomeksi sanottuna oli aina rikki). Sen jälkeen leikin vielä vuosikaudet suurehkojen epäluotettavien saksalaisten "laatuautojen" kanssa, mutta sitten autoalalla työskentelevä sukulaismies kehotti minua siirtymään japanilaisautojen käyttöön.

        Ensimmäinen japanilainen autoni oli yli 10 vuotta vanha Nissan Sunny, joka yllätti minut positiivisesti. Auto oli varmatoiminen ja talvella myös lämmin. Sitä autoa ei tarvinnut koskaan korjailla, vaan pelkät öljynvaihdot riittivät.

        Parin vuoden käytön jälkeen Nissan meni ajokelvottomaksi kolarissa, ja sen jälkeen ostin 6 vuotta vanhan Tojota Carinan vuonna 1997. Sillä autolla ajelin kaikiaan 22 vuotta, ja näiden vuosien aikana tulin Tojota-uskoon.

        Auto oli erittäin varmatoiminen ja aina laakin peli. Auton alkuperäinen KOBE-akkukin kesti peräti 13 vuotta. Silloin tulin vakuutuneeksi siitä, että seuraava autoni on varmasti Tojota. Siksi ajelenkin nyt hybridi-Tojotalla. Erittäin huonot kokemukset epäluotettavista saksalaisautoista johdattivat minut vankkumattomaan Tojota-uskoon, ja nyt olen onnellinen eläkepapparainen.

        Vaikka ajelenkin nyt Tojotalla, niin hiirulaiseksi ei kukaan voi minua väittää. Hyvin reippaasti minä täälläkin soitan suuta nuorempien kavereiden kanssa, enkä ole missään väittelyssä jäänyt tappiolle. Kun ajelee kauppareissut varmatoimisella Tojotalla, niin eipä sitä tarvitse niska kyyryssä kylälläkään käyskennellä. Ihan ryhdikkäästi voin mennä viinakauppaan ostamaan päivän annoksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin ensimmäisen autoni vuonna 1976. Auto oli suurehko saksalainen auto, joka ei ollut erityisen varmatoiminen (suomeksi sanottuna oli aina rikki). Sen jälkeen leikin vielä vuosikaudet suurehkojen epäluotettavien saksalaisten "laatuautojen" kanssa, mutta sitten autoalalla työskentelevä sukulaismies kehotti minua siirtymään japanilaisautojen käyttöön.

        Ensimmäinen japanilainen autoni oli yli 10 vuotta vanha Nissan Sunny, joka yllätti minut positiivisesti. Auto oli varmatoiminen ja talvella myös lämmin. Sitä autoa ei tarvinnut koskaan korjailla, vaan pelkät öljynvaihdot riittivät.

        Parin vuoden käytön jälkeen Nissan meni ajokelvottomaksi kolarissa, ja sen jälkeen ostin 6 vuotta vanhan Tojota Carinan vuonna 1997. Sillä autolla ajelin kaikiaan 22 vuotta, ja näiden vuosien aikana tulin Tojota-uskoon.

        Auto oli erittäin varmatoiminen ja aina laakin peli. Auton alkuperäinen KOBE-akkukin kesti peräti 13 vuotta. Silloin tulin vakuutuneeksi siitä, että seuraava autoni on varmasti Tojota. Siksi ajelenkin nyt hybridi-Tojotalla. Erittäin huonot kokemukset epäluotettavista saksalaisautoista johdattivat minut vankkumattomaan Tojota-uskoon, ja nyt olen onnellinen eläkepapparainen.

        Vaikka ajelenkin nyt Tojotalla, niin hiirulaiseksi ei kukaan voi minua väittää. Hyvin reippaasti minä täälläkin soitan suuta nuorempien kavereiden kanssa, enkä ole missään väittelyssä jäänyt tappiolle. Kun ajelee kauppareissut varmatoimisella Tojotalla, niin eipä sitä tarvitse niska kyyryssä kylälläkään käyskennellä. Ihan ryhdikkäästi voin mennä viinakauppaan ostamaan päivän annoksen.

        Että ihan Alkossa käyt. Tätä en epäile yhtään, sillä huonot valinnat kertyvät samoille ihmisille.

        Tuosta saksanautohöpinästä ei kukaan usko sanaakaan. Mutta tyypillisestähän se on kaikille merkkiuskollisisille että kokemukset muista merkeistä ovat 70-luvulta.
        Ole kerrankin mies ja jätä se läträäminen vähemmälle ja mene sen sijaan katsomaan mitä uutta nuo merkit, ja paljon halvemmatkin läksisitte, tarjoavat.


    • Anonyymi

      Paskapuhetta koko juttu tai sitten vaan olet köyhtynyt.
      Jos ostat ensin uuden suurehkon saksalaisauton, niin tuskin seuraavaksi vanhaa japsia?
      Hölynpölyä tuo japsihehkutus...

      • Anonyymi

        Toyotahönö on pahassa välissä kun paska laatu on tullut julkiseen tietoon ja tutkimukset kiroaa sen maan rakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahönö on pahassa välissä kun paska laatu on tullut julkiseen tietoon ja tutkimukset kiroaa sen maan rakoon.

        Aina välilläl autot rupeaa kiinnostamaan ja erehtyy tulemaan tänne. Mutta Toyohönö ei ole vieläkään siirtynyt auton rattiin vaan vouhkaa täällä edelleen
        24/7 ja etsii kaikkialta tutkimuksia jotka voisi väärin ymmärtää tohjon eduksi.

        Kun suuret ikäluokat kuolevat, maaseutu autioituu ja tohjokaupat suljetaan. Että jotain hyvääkin. HIrveä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahönö on pahassa välissä kun paska laatu on tullut julkiseen tietoon ja tutkimukset kiroaa sen maan rakoon.

        Tojohönö lisää spammaamista ja kuvittelee Tojon laadun sillä paranevan,


    • Anonyymi

      Toyotan ostajat ostavat Toyotan uudestaankin koska laatu, jälleenmyyntiarvo, luotettavuus ja tekniikka on parasta.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, uuden Toyotan ostaa setämies joka ei ole koskaan sitä enne ajanut uudella autolla ja usein tuo tapahtuu kun setä jää eläkkeelle ja suurin syy pysyä merkissä on ns. panttimaksu jonka hän on maksanut ja se palautuu osittain takaisin kun vaihtaa nopeasti uuteen Toyotaan.
        Nopea ruostuminen e silloin ehdi kiusata ja runsaat huollot ja takaisinkutsut pitää auton kuosissa 2-3 vuotta ja sitten vaihtoon. Näin vaareille muodistuu kuva laadukkaasta autosta, vaikka sillä ei olla juurikaan edes ajettu


      • Anonyymi

        Luottomyyjän mukavat puheet pullakahvit varmistavat Tojo-kaupat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottomyyjän mukavat puheet pullakahvit varmistavat Tojo-kaupat.

        Erämaan laki, se jolla on, se ostaa.


    • Anonyymi

      Toinen vuosi putkeen alle keskiarvon ja ruosteen kivana lisänä. Vain hölmö haksahtaa.

      • Anonyymi

        Myy meillä ja Jenkeissä, kertoo paljon.
        Vikoja ja ongelmia riittää.


    • Anonyymi

      Toyota on ollut jo 10 vuotta yksi surkeimmista autoista.

    • Anonyymi

      Löytyy kymmeniä syitä miksi Toyotaa ei kannata ostaa. Yhtään hyvää syytä ei ole.

      • Anonyymi

        Monen muun merkin ostamatta jättämiseen sitten löytyykin kymmeniä hyviä syitä - ehkä Toyota niistä paras syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monen muun merkin ostamatta jättämiseen sitten löytyykin kymmeniä hyviä syitä - ehkä Toyota niistä paras syy.

        Toyota ei ole auto lainkaan. Ruostuva ja nolo kaikessa.


    • Anonyymi

      Ruoste, viat, takaisinkutsut, halpaa osaa, huonoa suunnittelua, mitä voi odottaa?

    • Anonyymi

      Laatu heikkenee vuosi vuodelta. Onko järkevä linja?

    • Anonyymi

      Toyotan ostajista 101% valitsee Toyotan uudestaan erinomaisen tuotteen vuoksi.
      Tietysti uusien asiakkaitten ohella, Toyotan laatutuote myy hyvin.

      • Anonyymi

        Alaspäin näyttää Toyotan laatu painuvan ja myynti myös.


    • Anonyymi

      Ei tana mitä kuraa.

      • Anonyymi

        Niin minustakin, miksei vaggine voisi vihdoin tehdä muutakin kuin kuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin, miksei vaggine voisi vihdoin tehdä muutakin kuin kuraa?

        Niin, kiitos nostosta.
        Edelleen puhe on Toyotan laatuongelmista ja nopeasta ruostumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin, miksei vaggine voisi vihdoin tehdä muutakin kuin kuraa?

        Kuten sähköautoja, koska Toyotalta onnistuu, vai pitääkö nekin ostaa muilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sähköautoja, koska Toyotalta onnistuu, vai pitääkö nekin ostaa muilta?

        Toyota on ehkä surkein auto ja ylihintainen vikapesä joka ruostuu nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ehkä surkein auto ja ylihintainen vikapesä joka ruostuu nopeasti.

        Toyota on viattomin ja vähäruosteisin auto, kts. katsastustilastot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on viattomin ja vähäruosteisin auto, kts. katsastustilastot.

        Se kertoo vain yhden pienen hetken tilanteen, ei kerro kuinka paljon autoa on korjattu ja hitsattu ennakkoon ja tunnettuja on Toyotan katsastushuolto.
        Todellissa tilastoissa Toyota ei pärjää muille ja sijoitus viime vuosien listoissa on 19-20, todella kehnosti menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo vain yhden pienen hetken tilanteen, ei kerro kuinka paljon autoa on korjattu ja hitsattu ennakkoon ja tunnettuja on Toyotan katsastushuolto.
        Todellissa tilastoissa Toyota ei pärjää muille ja sijoitus viime vuosien listoissa on 19-20, todella kehnosti menee.

        Se kertoo vuosien, kymmenien vuosien tilanteen. Toyota on vähävikaisin joka suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo vuosien, kymmenien vuosien tilanteen. Toyota on vähävikaisin joka suhteessa.

        Toyotassa on useita perusvikoja - siksi on noloa omistaa Tojo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on useita perusvikoja - siksi on noloa omistaa Tojo.

        Kuten on tutkittu, Toyota on laadullisesti surkea vikoineen ja puutteineen, ruostuukin nopeasti.
        Ei sijat 19 ja 20 mitenkään mairittele laatu/luotettavuustutkimuksissa.
        Skoda on samoilla listoilla sentään sijalla 2.


    • Anonyymi

      On se järkyttävää kuin suomalainen voi olla niin pihalla autoista että uskoo edelleen Toyotaan. Hinnatkin on paljon kalliimmat missään muualla verrattuna muihin.

      • Anonyymi

        Suomalainen oppii yhden asian elämässään idän perintönä, eikä opi uutta tai uskoa että asiat at voisivat muuttua ja siksi Toyota hautaan asti, vaikka kärsien ja perse ruvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen oppii yhden asian elämässään idän perintönä, eikä opi uutta tai uskoa että asiat at voisivat muuttua ja siksi Toyota hautaan asti, vaikka kärsien ja perse ruvella.

        Suomalainen tuulipukujuntti on itsepäinen ja tyhmä otus.


    • Anonyymi

      Toyota ja Lexus jatkavat ykkösenä kaikissa laatututkimuksissa.

      • Anonyymi

        no siinäpä taas emävale


      • Anonyymi

        Toyotan sijoitus kahden viime vuoden listauksessa 19. ja 20. Tuohan tarkoittaan, että 20 muuta automerkkiä on parempia luotettavuuden ja laadun puolesta.
        Tero on aika sitkeä ja tyhmä kun ei ymmärrä mitä tuo Toyotan sijoitus tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan sijoitus kahden viime vuoden listauksessa 19. ja 20. Tuohan tarkoittaan, että 20 muuta automerkkiä on parempia luotettavuuden ja laadun puolesta.
        Tero on aika sitkeä ja tyhmä kun ei ymmärrä mitä tuo Toyotan sijoitus tarkoittaa.

        Teron elämä on yhtä suurta valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teron elämä on yhtä suurta valhetta.

        Tero ei itse ymmärrä elävänsä valheessa – tero kuvittelee olevansa oikeassa ja Tojon laadun olevan parasta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero ei itse ymmärrä elävänsä valheessa – tero kuvittelee olevansa oikeassa ja Tojon laadun olevan parasta,

        Ei tarvitse kuvitella. Laitanko linkin mistä voit lukea mikä auto kestää Suomessa eniten käyttöä häh? Pelottaako?😁


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe