Yli kuusi vuotta olen tutkinut ilmiötä "mopo-ja moottoripyörä häiriköinti"
Olen haastatellut entisiä mopopoikia jotka ovat nyt jo aikuisia.
Aggressiivinen ja häiriköivä käytös mopoilussa ja samoin kevareilla ja moottoripyörillä johti siitä että henkilön oma minäkuva on rikki. Eivät koe olevansa "miehiä" kuten muut, hyvin suuri osa näistä häiriköivistä mopoilijoista ilmenee myöhemmin aikuisiässä homoiksi. Itse kuulun tähän samaan ryhmään ja siksi asia minua kiinnosti ja aloin asiaa tutkimaan, tutkimukseni ei ole virallinen...vielä.
Itsekin aiheutin tahallani mopoiässä häiriöitä, tytöt eivät kiinnostaneet samalla tavalla kuin luokkakavereitani.
Tästä aiheesta julkaisen pian lisää matskua.
Mopot ja homous!
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei meidän aikana ajeltu kylällä rinkiä kerrostalojen välissä. Mentiin muualle missä parempi ajaa, itseasiassa kylälle ajettiin vain tarvittaessa parkkiin tai jonkun luokse.
Nykyään on nuorisolla korvien välissä ongelmia paljon enemmän, huumeiden käyttö kasvaa kokoajan ehkäpä euroopan kovinta vaihtia suomessa ja mielenterveyslääkkeiden käyttö. Ihan sama millaiset vanhemmat ja koti.
Voi olla kiinostavat ajat suomessa jonkun 10-15 vuoden kuluttua kun suurin osa kyvyttömiä arkielämään ja tekemään jotain työtä. Tarvitsemme puolasta ja muualta itä-euroopasta rivakoita tekijöitä
Tulette näkemään tämän- Anonyymi
Totta, nykyään mopoiässä olevat todella huonokuntoisia, ei ole tarvinnut töitä tehdä ja vielä kun kaikki matkat ajetaan mopolla niin ei tule pohjakuntoa, armeijassa ovat niin sanottua kumipääkomppaniaa, minun aikana armeijassa hyvin moni juoksi yli 3000 m cooperissa, itse juoksin 3800m ja intin näkkäreillä eli niillä lätyskäjalkineilla. Nykyään nämä hienot eivät intissä jaksa kantaa edes niin sanottua vauhtisäkkiä eli kaikkia varusteita jotka varusvarastolta jaetaan saati sitten sissirinkkaa joka painaa liki 30 kiloa ja se selässä kun pitäis marssia maastossa 20 kilometriä niin itku tulisi se on varma. Ne jotka pääsee erikoisjoukkoihin niin he eivät ole mopolla teini-iässä ajaneet, jos pyrkii esimerkiksi laskuvarjojääkäriksi niin pitäisi olla jo teini-iässä todella hyvä pohjakunto ja lihaksia eikä mitään pulkannaruja joilla juuri ja juuri jaksaa mopon kaasua kääntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, nykyään mopoiässä olevat todella huonokuntoisia, ei ole tarvinnut töitä tehdä ja vielä kun kaikki matkat ajetaan mopolla niin ei tule pohjakuntoa, armeijassa ovat niin sanottua kumipääkomppaniaa, minun aikana armeijassa hyvin moni juoksi yli 3000 m cooperissa, itse juoksin 3800m ja intin näkkäreillä eli niillä lätyskäjalkineilla. Nykyään nämä hienot eivät intissä jaksa kantaa edes niin sanottua vauhtisäkkiä eli kaikkia varusteita jotka varusvarastolta jaetaan saati sitten sissirinkkaa joka painaa liki 30 kiloa ja se selässä kun pitäis marssia maastossa 20 kilometriä niin itku tulisi se on varma. Ne jotka pääsee erikoisjoukkoihin niin he eivät ole mopolla teini-iässä ajaneet, jos pyrkii esimerkiksi laskuvarjojääkäriksi niin pitäisi olla jo teini-iässä todella hyvä pohjakunto ja lihaksia eikä mitään pulkannaruja joilla juuri ja juuri jaksaa mopon kaasua kääntää.
Totta, mopokulttuuri aiheuttaa hallaa nuorten fyysiselle kunnolle. Tärkeässä iässä liikutaan ainoastaan koneen voimin.
Lihakset eivät kehity, luusto ei vahvisti eikä myöskään fyysinen pohjakunto kehity.
Tämä kaikki aiheuttaa myöhemmin ongelmia työssä jaksamiseen ja tämä vaikuttaa myös psyykiseen kestämiseen.
Kunnioitus niille nuorille joilla jokin fyysinen harrastus ja matkat taittavat kävellen tai polkupyörällä! He ovat Suomen valiojoukkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mopokulttuuri aiheuttaa hallaa nuorten fyysiselle kunnolle. Tärkeässä iässä liikutaan ainoastaan koneen voimin.
Lihakset eivät kehity, luusto ei vahvisti eikä myöskään fyysinen pohjakunto kehity.
Tämä kaikki aiheuttaa myöhemmin ongelmia työssä jaksamiseen ja tämä vaikuttaa myös psyykiseen kestämiseen.
Kunnioitus niille nuorille joilla jokin fyysinen harrastus ja matkat taittavat kävellen tai polkupyörällä! He ovat Suomen valiojoukkoa.Tämän takia pitäisi kannustaa mopoilla temppuilua. Siinä kehittyy kunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia pitäisi kannustaa mopoilla temppuilua. Siinä kehittyy kunto.
Miulla om mopo, ja rupeen isona Lasku varjo Jääkärix. Jos sitte sais vaiks pilhanderii jostain sillä paretilla...
- Anonyymi
Jeesuskin aikanaan ratsasti aasilla. Se oli Solifer Export. 30 hopearahaa, niin sai sen käytettynä. Oli vähän laittoa kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077706
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075888- 835147
- 1394516
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552947
- 582898
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036