"Valkoinen" on nyt virallisesti loukkaava sana

Palstalla on vitsailtu pidemmän aikaa siitä milloin sanasta "valkoinen" tulee loukkaava, ja nyt tästä vitsistä on tullut todellisuutta. Kosmetiikkavalmistaja L'Oreal poistaa tuotteistaan sanat "valkoinen" ja "vaalentava" siltä varalta jos ne loukkaavat jotakuta. 😅

Nyt on virallisesti mennyt koko homma överiksi. Isoja pisneksiä koko aihe ei voisi varmaan vähemmän kiinnostaa, mutta yritetään nuuskia ajan virtauksia ja miettiä miten saisi ihmisiä mielistelemällä maksimoitua myynnin ja rahan tulon. Kosmetiikkafirmalla on nyt kieli niin syvällä asiakkaiden aunuksessa, että se ei varmasti jää ainakaan loukkaavan valkoiseksi.

Jäämme innolla odottelemaan, että sana valkoinen julistetaan pannaan myös Suomessa. 😁

26

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomi haluaa olla vielä valkoisen ylivallan puolestapuhujana, tai siis koko EU koska nyt tiemerkinnät muutettiin keltaisesta valkoiseksi? Minusta olisi ollut parempi jos tiemerkinnät olisi kaikki mustia, siis reuna ja keskiviivat ja ohituskielto viivat myös.
      Silloin kaikki feministit ja maahanmuuttoystävälliset olisi rauhoittuneet joksikin aikaa kunnes olisi keksineet taas jotain uutta. Myös Ruotsin ja Tallinnan välillä liikkuvat laivat tulisi maalata mustaksi koska niissä on liikaa valkoista? Ja valkoiset matkustajat olisi maalattava mustaksi ennen laivaan laskemista.

    • Anonyymi

      Kaupasta ei saa ostaa valkoista tai mustaa maalia, pitää ostaa RAL-koodin avulla.

    • Puhtaat, valkoiset hampaat ovat myös tästä lähin loukkaavia. Hampaiden pitää mustat, kuten Uuno Turhapurolla. 😅

      • Anonyymi

        Myös puhtaat valkoiset lakanat on kielletty, eli pesuainetta säästyy kun pitää olla mustissa paskaisissa lakanoissa, ja maailma säästyy muta en tiedä miltä?
        Autot ja kaikki muut koneet ovat hyväksi koskeaniiden moottoriöljy mustuu kun niitä koneita käytetään. Mitenkäs suhtaudutaan Suomen yöttömiin öihin? Pitääkö ne lakkauttaa?


    • Anonyymi

      Sinut tuntien olet vaan mielissään tästä. Ytätät vaan kusettaa. Ei ole Eka kerta eikä viimeinen. Miksi et lähtenyt pellolle? Kerro ihan omin sanoin miksi?

      • Anonyymi

        Milläpä suvakki aiot edellämainitut ongelmat ratkaista? Meinaatko paskoa vasempaan kiteesi
        ja pestä ja huuhtoa sekä siten maistella?


    • Anonyymi

      Laku- Pekka lakritsien nimi piti vaihtaa, oliskohan naku-Pekka nimi mennyt läpi.

    • Anonyymi

      Entäpä sana Lumiukko.
      Hulluksi menee, jos tähänän vihervasemmistojen henkilöiden hullutuksiin, me heterogeeninen enemmistö emme puutu, terveen kriittisesti.

      • Anonyymi

        Ruotsissa muutamien katujen liikennevalot on muutettu homovaloiksi, eli härkäparit käsikädessä vihreillä tietä ylittää, on tämä järjettömäksi maailma mennyt. No loppu tulee homoillekin kun tuomion päivä koittaa.


    • Anonyymi

      Onkos se rasismia pitää noita täyves leiväs ja tarjota noille ilmaisen elämän
      - lepokoti suomessamme
      - jotta täyttä rähinäähän nämä silti pitävät, mikäs tässä oikein mättä -
      - tässä yhtälössä

      • Anonyymi

        Rähinää pitävät kyllä ns. mustan makkaran ystävät.1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rähinää pitävät kyllä ns. mustan makkaran ystävät.1

        Kun tummahysteria alkoi, Karjalainen otsikoi uutisen: kaksi valkolaista ryösti kioskin.
        Eipä kirjoita enää niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tummahysteria alkoi, Karjalainen otsikoi uutisen: kaksi valkolaista ryösti kioskin.
        Eipä kirjoita enää niin.

        Kohta viherfasistit vaativat, että Suomen lipun värit on muutettava siniseksi ja mustaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta viherfasistit vaativat, että Suomen lipun värit on muutettava siniseksi ja mustaksi.

        Aivan älytöntä. Minä vaadin, että sääsket ja muurahaiset pistävät sopivasti heidän niskaansa ja ajatteleviin nilkkoihinsa. Aivoihin heidän, tulkoon kevätampiainen pörräämään;)

        Kesää kaikille, meille, typeryksille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta viherfasistit vaativat, että Suomen lipun värit on muutettava siniseksi ja mustaksi.

        Ei ole kukaan vaatinut yhtään mitään. Ne on vain nämä suuryritykset jotka yrittävät kilvan esittää toinen toistaan vastuullisempia ja aina välillä menevät naurettavuuksissaan liian pitkälle, kuten nyt tämä kosmetiikkavalmistaja. 😁


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Ei ole kukaan vaatinut yhtään mitään. Ne on vain nämä suuryritykset jotka yrittävät kilvan esittää toinen toistaan vastuullisempia ja aina välillä menevät naurettavuuksissaan liian pitkälle, kuten nyt tämä kosmetiikkavalmistaja. 😁

        Kukaan ei vaadi mitään? Haista pankko huilu ja etkö ole huomannut miten vaativat mustat valkoisten patsaita tuhottavaksi ja jopa jeesus patsaat pitää tuhota? Ruvetaanko me tuhoamaan allahin kuvia ja patsaita vastapainoksi, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei vaadi mitään? Haista pankko huilu ja etkö ole huomannut miten vaativat mustat valkoisten patsaita tuhottavaksi ja jopa jeesus patsaat pitää tuhota? Ruvetaanko me tuhoamaan allahin kuvia ja patsaita vastapainoksi, vai?

        tutkipa ao uskontoa vähän, allahista ei saa tehdä kuvia tai patsaita, vain profeetoista ja muista -sankareista saa heillä tehdä kuvia ja pystejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tutkipa ao uskontoa vähän, allahista ei saa tehdä kuvia tai patsaita, vain profeetoista ja muista -sankareista saa heillä tehdä kuvia ja pystejä.

        Jokaisessa uskonnossa on omat pyhät asiansa. Eihän kävisi päinsä sekään, että joku kävisi häpäisemässä kristittyjenkään kirkon. Eikä kukaan tee kuvia kristinuskonkaan Jumalasta.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Jokaisessa uskonnossa on omat pyhät asiansa. Eihän kävisi päinsä sekään, että joku kävisi häpäisemässä kristittyjenkään kirkon. Eikä kukaan tee kuvia kristinuskonkaan Jumalasta.

        Olen tässä miettinyt tätä musta/valkokeskustelua ja päättynyt näin marjankeruuajan lähestyessä siihen, että MUSTIKKA nimi on muutettava SINIMARJAKSI. Se olisi neutraali nimi tälle hyvälle metsämarjallemme. Ei olisi loukkaava kenenkään rotua ja ihonväriä vastaan. t. Liegsadar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tässä miettinyt tätä musta/valkokeskustelua ja päättynyt näin marjankeruuajan lähestyessä siihen, että MUSTIKKA nimi on muutettava SINIMARJAKSI. Se olisi neutraali nimi tälle hyvälle metsämarjallemme. Ei olisi loukkaava kenenkään rotua ja ihonväriä vastaan. t. Liegsadar

        Pyykin valkaisu pitää kieltää.


    • Anonyymi

      Jenkkien Black Lives Matter -liikkeen johtaja: ”Jos emme saa haluamaamme, poltamme järjestelmän maan tasalle ja korvaamme sen”

      New Yorkin Black Lives Matter -liikkeen johtaja Hawk Newsome oli keskiviikkona The Story -ohjelmassa haastateltavana George Floydin kuolemasta ja sen jälkeisistä suurta tuhoa aiheuttaneista väkivaltaisista mellakoista.

      – Jos tämä maa ei anna meille mitä haluamme, poltamme järjestelmän maan tasalle ja korvaamme sen uudella. Eikö vaan? Ja saatan tarkoitaa sitä kuvaannollisesti. Saatan tarkoittaa sitä kirjaimellisesti.

      Että sellasta.

    • Anonyymi

      lumivalkea, valkoiset lakanat , valkopyykki , valkopesu, valkoinen t- paita , valkoiset tennis sukat jne. Ei nuo sanat minnekään häviä, suvakit voivat syödä päänsä ahdasmielisyydessään .

    • Anonyymi

      Kyllähän tämä koko blm shit juttu on karannut aikoja sitten lapasesta. Aivan sairasta touhua.

    • Anonyymi

      Lumiukko.
      Sana kiellettävä EU direktiivillä. Iäksi.
      Se häiritsee vihervasuri hlöitä.

      • Anonyymi

        Mutta koraaniin voi valkoisen persen hyvin pyyhkiä, aavistuksen karkeaa on kyllä koraanin , satukirjan , sivut.


    • En minäkkää ou valakonen, minu iho vaen heijastaa vähinttäen 90 % siihen tulevista valoaaltoloesta.
      Sillon kun on tuo heijastus, niin siinnä ei oo mittää värrii, ja vysiikkassa sitä sanottaan valakkeeksi.
      Vyssiikassa suapi vielä sannoo valkkee, vaen ihonvärinä se taettaa olla luokiteltu vihapuhheeksi jos vaekka jonkun nuama on sininen, se voe loukkaattuu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe