Aihe

Tyttöjen 7lk tarkastus?? (ja alkamattomat menkat)

Anonyymi

Oon nyt lukenu paljon niitä ketjuja terveystarkastuksist, mut mitä siel oikeesti tapahtuu? ja eikai se et mun menkat ei oo alkanu viel vaikuta siihe tarkastuksee mitenkää?

6

77

Vastaukset

• Mulla oli nyt kesäkuun alussa seiskan terveystaekastus ja ensin me juteltii siit lapusta jonka olin täyttäny aiemmin kotona. Sen jälkee se anto mun äitille jonkun lapun täytettäväks ja se meni täyttää sitä jonnekki käytävälle ja siin samal multa katottii pituus paino, kauko- väri- ja lähinäkö, kuulo ja ryhti. Sit siin viel juteltii jotai. En sit tiiä mitä tehään jos menkat ei oo alkanu, mut täst saat jonkunlaisen tiedon mitä siellä tapahtuu.

• En usko, että mitenkään merkittävästi tulee vaikuttamaan. Saatetaan ehkä sun äidiltä kysyä, millon hällä alko, koska aika pitkälti geenit vaikuttaa menkkojen alkamisajankohtaan. Mulla alkoi tosi myöhään, vasta 8 luokalla. Itellä siihen vaikutti geenien lisäksi fyysisesti raskas kilpaurheilu, jota oli 5 krt viikossa 3-4 h kerrallaan.

• just ne perus paino, näkö (monella tavalla lol), kuulo, ryhti ja pituus. sitä enne saa jonku lapun ja sen jälkeenki saa jonku lapun. jos ei oo menkat alkanu nii kai niide on pakko tsekata et kaikki kunnos. ei se mitää ihmeellistä, vähä vaa kattoo alapäätä, pari sormee sisää, tunnustelee vähä (kumihanska kokoaja nii ei mitää pelättävää) ja sit ottaa jollaa puikol jonku näytteen. vanhemman voi kai pyytää poistuu huoneest jos ei tunnu mukavalt sen kaa. tietenki kaikest voi myös kieltäytyy, mut se ny vaa on terveytarkastus joten kieltäytymine ei tee mitää hyvää, kuitenki vaa sun parhaaks.

• Kouluterveydenhoitajan pätevyys tuskin riittää gynekologisten tutkimusten tekemiseen ja näytteiden ottamiseen. 🙄

• ite just pääsin seiskaluokalle ja nyt ku on korona niin luultavasti sitä terveystarkastusta ei syksyllä tuu mut mulla ei iteläkkään oo alkanu menkat vaikka suurimmalla osalla mun perheestä alko jo 5-6lk et iteäkki vähä pelottaa se tarkastus jos se siis tulee...

• Tärkein mikä katsotaan niin on tosiaan se ryhti ja jos on unohtunut joku rokotus. Tai on jotain selittämättömiä kipuja yms. Yleensä kumminkin se ryhti on isoin asia ja varmistetaan esim., että sinun jalat ei ole eri mittaiset niin ei myöhemmin tule selkäongelmia. Ja se erimittaisuus on usein niin pientä, että sen näkee vain selkärangan asennosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      17090
    2. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      14241
    3. Joskus naista ei vaan tajua

Nainen ostaa netistä tavaraa 30 eurolla kengät ja sitten lähtee hakee niitä 30km päästä eli ajaa 60 km edestakas kun kaupassa samat kengät maksaa 40 e
      Parisuhde
      140
      8874
    4. Helsinkiläiset köyhtyvät vauhdilla, syy vuokralla asuminen

Helsingissä on erikoinen muutos, nuoret aikuiset tulevat olemaan "varattomampia" kuin aikaisempi sukupolvi. Syy on asuntojen erittäin korkea ostohinta
      Helsinki
      247
      7956
    5. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1853