Tyttöjen 7lk tarkastus?? (ja alkamattomat menkat)

Anonyymi

Oon nyt lukenu paljon niitä ketjuja terveystarkastuksist, mut mitä siel oikeesti tapahtuu? ja eikai se et mun menkat ei oo alkanu viel vaikuta siihe tarkastuksee mitenkää?

6

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla oli nyt kesäkuun alussa seiskan terveystaekastus ja ensin me juteltii siit lapusta jonka olin täyttäny aiemmin kotona. Sen jälkee se anto mun äitille jonkun lapun täytettäväks ja se meni täyttää sitä jonnekki käytävälle ja siin samal multa katottii pituus paino, kauko- väri- ja lähinäkö, kuulo ja ryhti. Sit siin viel juteltii jotai. En sit tiiä mitä tehään jos menkat ei oo alkanu, mut täst saat jonkunlaisen tiedon mitä siellä tapahtuu.

• Anonyymi

En usko, että mitenkään merkittävästi tulee vaikuttamaan. Saatetaan ehkä sun äidiltä kysyä, millon hällä alko, koska aika pitkälti geenit vaikuttaa menkkojen alkamisajankohtaan. Mulla alkoi tosi myöhään, vasta 8 luokalla. Itellä siihen vaikutti geenien lisäksi fyysisesti raskas kilpaurheilu, jota oli 5 krt viikossa 3-4 h kerrallaan.

• Anonyymi

just ne perus paino, näkö (monella tavalla lol), kuulo, ryhti ja pituus. sitä enne saa jonku lapun ja sen jälkeenki saa jonku lapun. jos ei oo menkat alkanu nii kai niide on pakko tsekata et kaikki kunnos. ei se mitää ihmeellistä, vähä vaa kattoo alapäätä, pari sormee sisää, tunnustelee vähä (kumihanska kokoaja nii ei mitää pelättävää) ja sit ottaa jollaa puikol jonku näytteen. vanhemman voi kai pyytää poistuu huoneest jos ei tunnu mukavalt sen kaa. tietenki kaikest voi myös kieltäytyy, mut se ny vaa on terveytarkastus joten kieltäytymine ei tee mitää hyvää, kuitenki vaa sun parhaaks.

• Anonyymi

Kouluterveydenhoitajan pätevyys tuskin riittää gynekologisten tutkimusten tekemiseen ja näytteiden ottamiseen. 🙄

• Anonyymi

ite just pääsin seiskaluokalle ja nyt ku on korona niin luultavasti sitä terveystarkastusta ei syksyllä tuu mut mulla ei iteläkkään oo alkanu menkat vaikka suurimmalla osalla mun perheestä alko jo 5-6lk et iteäkki vähä pelottaa se tarkastus jos se siis tulee...

• Anonyymi

Tärkein mikä katsotaan niin on tosiaan se ryhti ja jos on unohtunut joku rokotus. Tai on jotain selittämättömiä kipuja yms. Yleensä kumminkin se ryhti on isoin asia ja varmistetaan esim., että sinun jalat ei ole eri mittaiset niin ei myöhemmin tule selkäongelmia. Ja se erimittaisuus on usein niin pientä, että sen näkee vain selkärangan asennosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      16
      1741
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1712
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      307
      1361
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1092
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      132
      998
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      935
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      915
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      898
    Aihe