Armeijan varusteet

Anonyymi

Ihan mielenkiinnosta kysyn että milloin armeijassa käytetään maastossa varsikenkiä ja milloin kumppareita. Onko niillä joku tietty tilanne vai sää-olosuhde. Itse en ole siis käynyt inttiä, mikä varmaan tuli selväksi

18

113

Vastaukset

• Älä mene ilmaiseksi orjaksi ja varusteissa ei ole kehumista.

• Kumppareita käytetään aina, varsikenkiä ei käytetä, ettei ne vaan kulu.

• Puhut p*skaa. Nykyään siellä kuljetaan sandaaleissa kokoajan. T. Reservin Vänrikki

• Asiaa ei tarvitse miettiä. Saat kyllä käskyn mitkä jalkineet ja asu on puettava. Itse sitä ei tarvitse päättää.

• Ja tämän palstan sankareilta on turha kysellä mitään järkevää, kuten aloittaja on jo varmaan huomannut. Trolleja itärajan takaa, sivareita joille jäänyt joku vaihde päälle ja muutama hevosvetoisen karoliiniarmeijan aikana palvellut ikämies muistelemassa aikaa, jolloin vielä toukokuussakin oli metri lunta.

• Milloin siviilissä käytetään ulkona kumisaappaita? Onko niillä joku tietty tilanne vai sää-olosuhde?

• Armejassa kumppareita käytetään kun on sateinen päivä muutoin varsikenkiä ulkopalvelussa. Esim. jos on sadepäivä niin cooper-testi suoritetaan kumpparit jalassa.

• Meilläpä juostiin cooperikin sandaaleissa että revi siitä T. Reservin kapteeni

• Kyllä sateella on kusiluistimet. Ainakin 1980 luvulla, ja nyt ihmettelemään mikäs se on............

• Aikanaan 80-luvulla kun olin Intissä, niin varsikenkiä käytettiin vain varuskunta-alueella. Maastossa käytetään saappaita.

Valinta kumisaappaiden ja saappaiden välillä tapahtuu käskystä. Säällä ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Jos käsketään saappaat jalkaan, kaikki käyttää saappaita ja visa versa kumisaappaita.

Maastossa kannetaan aina mukana myös lapiota, vaikkei sitä käytettäisi mihinkään. Ampuma-ase on myös pakollinen maastossa, vaikka ampua sai vain ampumaradalla varuskunnassa.

• Maastossa kannettiin mukana kaikkea sontaa vaikkei sitä käytetty mihinkään, ainoastaan pakkia käytettiin maastoruokailussa. Nykyvarusteissa on sentään jo jotain järkeä, ne vanhat kangasremmitetsarit leipälaukkuineen, sadeviittoineen ja manttelikääröineen olivat kuin mikäkin surkea vitsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Maastossa kannettiin mukana kaikkea sontaa vaikkei sitä käytetty mihinkään, ainoastaan pakkia käytettiin maastoruokailussa. Nykyvarusteissa on sentään jo jotain järkeä, ne vanhat kangasremmitetsarit leipälaukkuineen, sadeviittoineen ja manttelikääröineen olivat kuin mikäkin surkea vitsi.

Koko intti on surkea vitsi.

• Kun olin intissä, käytettiin kumisaappaita sään niin vaatiessa.

• Täysi vitsi, vois lakkauttaa koko sirkuksen.

Oon rauhan kannattaja.

• Anonyymi kirjoitti:

Täysi vitsi, vois lakkauttaa koko sirkuksen.

Oon rauhan kannattaja.

Kaikki sairaalat vois lakkauttaa. Oon terveyden kannattaja.

• Talvikoulutusopas neuvvoo: Sukset helpottavat liikkumista, etenkin talvella.

• Vieläkö käytetään jalkarättejä? Sain yhden vuorokauden kuntoisuuslomaa, kun yllätystarkastuksessa minulla oli jalkarätit jalassa.

• Ei niitä käytetty edes 80-luvun alussa muuhun kuin sappaiden kiillotukseen. Yhden ainoan kerran alokasaikana ne käskettiin pakolla jalkoihin lyhyen kassujen ympärillä käpeksimisen ajaksi. Jo siinä ajassa ne olivat rutussa saappaiden kärjissä ja kaikki vakuuttuneita siitä ettei koko läystäkkeissä ole mitään järkeä kun sukatkin on keksitty.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vaarallinen neuvo kansalle

Hätkähdyttävä tieto marjastajille: Jopa yli puolet yksityisteiden rajoitusmerkeistä laittomia – Asiantuntija: "Itse tehtyjä ei tarvitse noudattaa" Ra
      Maailman menoa
      316
      6066
    2. Martinan kunnioitus muita kohtaan?

Astuu kirkkoon rinnat paljaana . Just ja just peittää nännit. Hirveä myötähäpeä- kuka oikeesti kehtaa muutakuin Martina? Liian lyhyt hame! Ollaan k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      362
      3320
    3. Vihreiltä selvä viesti,jos emme saa ilmastotavotteita

läpi lähdemme tästä hallituksesta. Ja tämä tule tapahtumaan aivan varmasti koska meillä ei ole varaa toteuttaa vihreiden toivomuslista. Nyt pitäisi al
      Perussuomalaiset
      135
      2539
    4. Onko taas Stefulla ja Sofialle tilanne päällä?

Eilen niin iloisesti kilisteltiin laseja ja tänään ei kumpaakaan näy instassa..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1381