Muita yksinäisiä?

Onkohan täällä muita äitejä Helsingin suunnalta ketkä ovat "kadottaneet" ystävänsä ruuhkavuosien (0-10 v lapsen syntymästä) aikana?
Itselleni käynyt juuri tälläinen tilanne ja nyt harmittaa kun olisi aikaa nähdä ystäviä mutta sattuneista syistä yhteydenpito on jäänyt ja olisi kiva löytää ystäviä keiden kanssa viettää vapaa-aikaansa.
itse olen 32 vuotias työssä käyvä yh-äiti Helsingistä suloiselle 10 vuotiaalle tytölle.

Jos löytyi joku ihana ystäviä kaipaava niin sähköpostia voi laittaa osoitteeseen [email protected] :)

23

3154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki muutkin saavat laittaa mailia, ei oo mikään pakko olla just äiti ja nainen. :D tuli vähän huono sanavalinta ja en pysty muokkaamaan tuota ilmoitusta enään...

      • Anonyymi

        Nykymailma on sairasta,en koskaan internet kautta ,hakisi seuraa enkä mitään henkilökohtaista!HULLUJEN HOMMAA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykymailma on sairasta,en koskaan internet kautta ,hakisi seuraa enkä mitään henkilökohtaista!HULLUJEN HOMMAA.

        Pelko somea kohtaan?


      • Karpalo9980 kirjoitti:

        Pelko somea kohtaan?

        Ennen piti ilmoittaa lehdessä. Nyt paperinen versio tuntuu hitaalta, kertaluontoiselta ja kalliilta.

        Netti on ollut apuna kun olen myynyt käyttetyjä tavaroita, ja jokunen vuosi sitten tarjosin kimppakyytejä (vitosella 100 km), ja aina oli asiallisia ihmisiä kyydissä. Ilmoituksella voi kiinnostuneet ilmoittautua (vaikka taukojumppaan jos siitä on kyse), ja ne jotka haluavat olla rauhassa, niin he saavat olla rauhassa.

        Vaan on totta että ihan kuten oikeassa elämässä, niin ei netissäkään kaikki ihmiset ole hyväsydämisiä ja luotettavia. Netissä toinen ihminen on helposti ennakkoon luotu mielikuva, ja sitten tapaamisessa voi kohdata aivan erilaisen ihmisen mitä luuli.


    • Anonyymi

      Yleensä tällaiseen olisi hyvä laittaa mielenkiinnon aiheita, kuten kirjeenvaihtoilmoituksissa kerrotaan harrastuksista. Ovatko ne metsäkävelyretket, polkupyöräretket, taidenäyttelyt, elokuvaillat, kirjojen lukeminen, kahvilakäynnit, mitä ne sitten ovatkaan. Mitkä olisivat ne yhteiset tekemiset tai puheenaiheet?

      En väitä että olisin tähän ilmoitukseen sopiva vastaaja (mieshenkilö), mutta ne harvat ystävät katosivat myös siinä vaiheessa kun perheasiat kutistivat yhteiset tekemiset pelkkään kahvipöydässä istumiseen, eikä kaikilla ollut aikaa tai halua enää edes niihin.

      • Totta! Se unohtui. Lähinnä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Kävelyt, kahvilat, puistot ja kaiken tapaiset tapahtumat on kivoja. Myös vaan hengailu rannalla. :)


    • Anonyymi

      10 pistettä sinulle siitä että laitoit mukaan sähköpostiosoitteesi ! Olet ERITTÄIN epätavallinen ja esimerkillinen ihminen ! Seuraa hakevat ihmiset eivät yleensä ymmärrä sitä että heihin on hyvin vaikea ottaa yhteyttä jos he eivät anna minkäänlaisia yhyeistietoja. Tästä olisi lukemattomia esimerkkejä mutta erityisesti on jäänyt mieleeni eräs nainen joka oli niin äärimmäisen ahdistunut viikonloppuisin koska hän oli silloin aina täysin yksin. Hän ei kertonut missä hän asui eikä antanut sähköpostiosoitettaan. Kun kysyin häneltä missä hän asuu hän poistui keskustelusta. Suomessa on valtava määrä yksinäisyydestä kärsiviä ihmisiä. Jos ei jostain syystä ( esimerkiksi koronan pelosta ) halua tavata ventovierasta ihmistä niin on mahdollista etsiä puhelinkeskustelukaveria.

      • Joo itse myös heräsin tähän yksinäisyyteen.. Hyvinkin rastavaa aika-ajoin. Suomessa on todella paljon yksinäisiä ihmisiä ja sen takia laitoinkin tohon mailin niin kynnys ottaa yhteyttä on matalampi. En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. 😁


      • Anonyymi
        Karpalo9980 kirjoitti:

        Joo itse myös heräsin tähän yksinäisyyteen.. Hyvinkin rastavaa aika-ajoin. Suomessa on todella paljon yksinäisiä ihmisiä ja sen takia laitoinkin tohon mailin niin kynnys ottaa yhteyttä on matalampi. En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. 😁

        Esimerkiksi tänne voi laittaa ilmoituksia:

        https://kohdataan.fi

        ja https://www.kaverihaku.net

        Facebookista löytyy ryhmä "Uusia Ystäviä".


      • Anonyymi
        Karpalo9980 kirjoitti:

        Joo itse myös heräsin tähän yksinäisyyteen.. Hyvinkin rastavaa aika-ajoin. Suomessa on todella paljon yksinäisiä ihmisiä ja sen takia laitoinkin tohon mailin niin kynnys ottaa yhteyttä on matalampi. En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. 😁

        "En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. "

        kaverihaku.net


      • Anonyymi

        Syy, miksi ihmiset ei laita tänne yhteystietoja, on se, että jotkut poistattaa sitten niitä viestejä sääntöjen vastaisina. Samoin sivustojen nettiosoitteet, joissa voi etsiä ystäviä yhteystietojen kanssa, voi johtaa viestinpoistoon. En tiedä, miksi joitain risoo, että jotkut oikeasti haluavat yhteyden muihin ja sitä kautta ehkä jopa eroon yksinäisyydestä. Ehkä katkeruus omasta yksinäisyydestä on jo niin pahaa, ettei muillekaan toivota mahdollisuutta saada seuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. "

        kaverihaku.net

        Joku vinkkas mulle tästä kaverihakusivusta ja sitten minä vinkkasin täällä siitä, mutta viesti poistettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syy, miksi ihmiset ei laita tänne yhteystietoja, on se, että jotkut poistattaa sitten niitä viestejä sääntöjen vastaisina. Samoin sivustojen nettiosoitteet, joissa voi etsiä ystäviä yhteystietojen kanssa, voi johtaa viestinpoistoon. En tiedä, miksi joitain risoo, että jotkut oikeasti haluavat yhteyden muihin ja sitä kautta ehkä jopa eroon yksinäisyydestä. Ehkä katkeruus omasta yksinäisyydestä on jo niin pahaa, ettei muillekaan toivota mahdollisuutta saada seuraa?

        Tuollainen katkeruus tai muu pahansuopaisuushan on yksi syy sille miksi ystävystyminen toisten kanssa voi olla vaikeaa. Koskaan kun ei tiedä minkälainen tyyppi se toinen on kun uuden tuttavuuden vieraskoreus poistuu. Saako itselleen esimerkiksi valittavan rahan"lainaajan" riesakseen, tai huomaako että puheenaihe toisensa jälkeen vaimenee kun ei aaltopituudet kohtaa?

        Itsekään en ole totaaliyksinäinen, mutta monien ystäväni (ihmiset joiden kanssa olen usein tekemisissä) negatiiviset kommentit, tai yleinen valittaminen / vastarannan kiiski -luonne aiheuttaa sen että vaikka toinen ihminen istuu vastapäätä pöytää, niin miettii mistä löytäisi itselleen ystävän.

        Ennen en miettinyt omaa tai toisten kelpaamista niin paljoa, mutta päivittäinen tai vähintään viikottainen kritiikki (positiiviset asiat jää huomaamatta kokonaan) on sen verran raskasta että voimakaskin väsyy. Se mistä olen itse ylpeä, on asia joista toinen/toiset etsimällä etsii vikoja, eikä ymmärrä pitää sitä omana tietonaan.

        Säännöistä voi olla siinä mielessä turvallisuushyötyä että puhelinnumero säilyy täällä ainakin 17 vuotta, kun katsoo vanhoja viestiketjua joita nostetaan uudestaan keskusteluun. Tai sitten google löytää keskustelun. Profiilista löytyvät tiedot voi itse päivittää.


      • Anonyymi
        Karpalo9980 kirjoitti:

        Joo itse myös heräsin tähän yksinäisyyteen.. Hyvinkin rastavaa aika-ajoin. Suomessa on todella paljon yksinäisiä ihmisiä ja sen takia laitoinkin tohon mailin niin kynnys ottaa yhteyttä on matalampi. En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. 😁

        MIkä vittu teitä vaivaa YKSINÄISYYS!MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA?YKSINÄISYYS ON PARASTA;SÄÄSTYY MONELTA PASKALTA!KOKEMUSTA ON!


      • Anonyymi kirjoitti:

        MIkä vittu teitä vaivaa YKSINÄISYYS!MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA?YKSINÄISYYS ON PARASTA;SÄÄSTYY MONELTA PASKALTA!KOKEMUSTA ON!

        Tässä näkyy tää yksinäisen katkeruus 🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En vaan oikein oo löytänyt vielä sitä sivustoa mihin tämmösiä ilmoituksia voi laittaa. "

        kaverihaku.net

        Tulin kertomaan oman kokemukseni tuosta sivustosta. Se on surkea paikka löytää kavereita. Joutuu laittamaan useille eri ihmisille viestiä, n. 1 henkilö 20:stä vastaa, vaikka kaikki ovat lukeneet viestin. Nekin keskustelut jäävät lyhyeen. Toiset sanovat että "kerro itestäsi enemmän, älä jätä muutamaan lauseeseen". Jotkut ilmoitukset ovat jotain novelleja. Kun niihin vastaa samalla mitalla - autenttisesti mutta hyvillä tavoilla, kevyesti, ei liian kevyesti, syvällisesti, vittuillen, tai ihan millä tavalla vaan... lopputulos on aina sama. Kerro itestäs älä kerro kysy toisesta mieti älä mieti pelkkä moi? Ei herran perse.?

        Eli jos joku kavereita hakee, niin kasvotusten irl. Etenkin jos on vähän omalaatuinen persoona niin sitä suuremmalla syyllä, tuolla vaan pahoittaa oikeasti yksinäiset mielensä siitä kun tuhlaavat aikaa. Eli en ihmettele miksi siellä on kertoman mukaan katkeraa porukkaa... kaikki parhaat kaverit ovat tulleet sattumalta, niitä ei etsitä :D


    • Tuo kaverihaku olikin ihan mielenkiintoinen sivusto. Pitää tutkia tarkemmin.

      Itse tapasin täällä vuosia sitten yhden nuoren miehen jonka kanssa käytiin kävelyllä, ja vaikka juttua riitti koko tunniksi, niin se jäi siihen yhteen kertaan.

      Aktivoin taas vanhan nimimerkkini siltä varalta josko joku kaipaisi ajoittain yhdistettyä juttu kävelyseuraa pääkaupunkiseudulla.

      • Anonyymi

        Googlaa myös "kohtaaminen-some"!
        Erittäin hyvä !


      • Anonyymi

        Tarkoitin "kohdataan-some".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa myös "kohtaaminen-some"!
        Erittäin hyvä !

        löysin aika mahtavan sovelluksen semmosen kuin " hey! VINA. " naisille tarkoitettu ja löytyy paljon ihmisiä sovelluksesta. Jos täällä joku yksinäinen naisihminen on, niin kannattaa ladata play kaupast. :)


    • Anonyymi

      Itse olin tuonikäinen vuosina 1984-1994 enkä
      voi sanoa että vanhempani olisivat mitenkään
      kadottaneet ystäviään ja sukulaisiaan noina '
      vuosina, tiiviisti olivat tekemisissä ystäviensä
      ja sukulaistensa ja omien äitiensä kanssa noina
      vuosina kun vanhempieni äidit, isoäitini olivat
      vielä elossa, äidinäiti kuoli tammikuussa 1993
      ja isänäiti kuoli marraskuussa 1996. Itse olin
      1 vuoden nuoremman serkkuni, nyt jo aikamies,
      kanssa paljon tekemisissä vuosina 1985-2000,
      tultiin hyvin juttuun ja kemiat loksahtivat paikoilleen,
      ei riidelty juurikaan koskaan, aina oli hauskaa,
      vasta nyt aikuisiällä serkkuni on pysytellyt poissa
      kuvioista, joskus yrittänyt sopia tapaamista
      serkkuni kanssa nytten aikuisiällä, mutta näköjään
      en ole mahtunut hänen kiireiseen ja tapahtuma-
      rikkaaseen elämäänsä yhtenä ihmisenä mukaan.

      Kun äitini sai 25.1.2015 aivoinfarktin, niin
      äitini on pakon edessä joutunut jäämään ns.
      kodin vangiksi ja kulkee nykyään rollaattorin
      avuin. Isäni on kyllä laittanut hakemuksen Hekalle
      (Helsingin kaupunki) hissilliseen kerrostaloon, kun
      nykyinen asumus kerrostalossa vuodesta 2004
      lähtien on ollut hissitön.
      Paljasjalkaisia helsinkiläisiä kun ollaan minä ja
      vanhempani. Vain isänisä oli asunut aikoinaan Koski
      Hl:ssä (nyk. Hämeenkoski) sekä isänäiti oli kotoisin
      Kalvolasta ja äidinisä oli kotoisin Urjalasta, vain
      äidinäiti oli paljasjalkainen helsinkiläinen. Hämäläiset
      sukujuuret. Isäni äidinäiti ja äitini isänäiti olivat
      kylläkin kotoisin Pohjanmaalta.

      Minä koen vanhempieni lapsena (poika) koen olevani
      enempi yksinäinen ja hyljeksitty varsinkin nyt aikuis-
      iällä, mutta vanhempani eivät ole kokeneet koko
      elämänsä aikana olleensa koskaan yksinäisiä, vaikka
      isäni kokikin pulavuodet Suomessa elämästään 12
      vuoden ajan vuosina 1941-1954 ja sotavuodet
      vuosina 1941-1945, ostokorttiaika ja elintarvike-
      säännöstely loppuivat Suomessa 1.3.1954. Äitini
      oli tuolloin vasta 2-vuotias, täytti 3 vuotta Joulu-
      kuussa 1954 ja isäni täytti 13 vuotta Maaliskuussa
      1954.

      • Anonyymi

        Kiitos perusteellisesta ja mielenkiintoisesta sukuselvityksestä!
        Minun iso-isoäitini oli neljän lapsen äiti vaikkei ollut koskaan naimisissa. Hänet on merkitty kirkonkirjoihin irtolaiseksi. Viisi sukulaistani on yrittänyt tappaa itsensä ja kaksi on onnistunutkin. Toinen hirttäytyi ja toinen hyppäsi rekan alle.


    • Miten aloittajan osalta on ystävien löytyminen sujunut?

      Laitoin kanssa ilmoituksen joitakin päiviä sitten, mutta vain yksi on ottanut yhteyttä. Sekin on tosin ollut hidasta, ja hyvin yleisluontoista anonyymiä kirjeenvaihtoa missä on varottu yksityiskohtia.

      Huijareitakin varmaan voi olla liikkeellä, mutta ei pelkkä "pelataanko hetki jalkapalloa?" vielä tarkoita että seuraavaksi olisi rahanlainauksen aika.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe