että mainittaisiin.
Ehkä parasta olla tekemättä mitään, silloin ainakin...
Nyt ei ole hikistä ja kuumaa.
Vettä sataa, pisarat ropisevat kattoon ja räpsäyttelevät omenapuun lehtiä tippuessaan, ulos ei uskalla kun myrsky vie...
Olen tänä kesänä kuvannut kukkiani ,viimeksi päivänkakkaroita ja kurjenkelloja, ne niin somasti kylki kyljessä kilpaa kukkivat.
no senkin teen joka kesä. Ei mitään uutta. Nyt pitäisi keksiä jotain uutta tähän nuutuneeseen nököttämiseen.
OOlalaa, tämä netti pelastaa sadepäiväni
Vai lähtiskö kirjastoon : Kirjat ovat kuin "appelsiinipuita aavikkoon".
Mikä sinun päiväsi " pelastaa" jos on illoinen mieli vähän karkuteillä.
Mitähän tänään tekisi
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tein kaalilaatikkoa ( uunissa ) varhaiskaalista, perinteinen amerikanpekonia, valmis klo 12.15
Nyt jo varmasti kotiisi leviää ihana ja houkutteleva kaalilaatikon tuoksu.
Varmasti nam, nam.
Itselläni on vielä kunnon kesäkeitto tältä kesältä nauttimatta,
se vaatii piipahtelua torilla, siellä on kesäisin vanha herra, joka myy kaikkea hyvää itsekasvattamaa, porkkana, perunaa, kukkakaalia, sipulia , herneitä,
jokohan olisi kesäkeiton aika kun kohta jo heinäkuuksi muuttuu.
- Anonyymi
Äsh, olisi tosiaankin jotain mieltä nostattavaa keksittävä.
Äsken ällötti, kun kala-kasvispihvien lisukkeeksi paistoin eilisiä uusia perunoita ja lisäsin vielä papusekoitusta. Olin papusekoitusta syönyt jo eilen ja tyhjentänyt loput lasipurkkiin. Vienyt eilen roskiin sen alkuperäisen papupurkin muita roskia viedessäni.
Sitten löysin syödessäni n. 2 cm:n muovipalan papujen joukosta. Ei mitään dokumenttia enää tallella, että voisin reklamoida asiasta.
Vielä sitten hyvänmakuisen ruoan maku muuttui mielessäni epämieluisaksi.
Pilvinen sää, ei sada ei paista.
Jään tähän notkumaan, jos joltain tulisi inspistä, jonka minäkin voisin napata.
kk Pilvet putoilevat.
Ulkoilu siis kiellettyä.
Parvekkeeni-ovesta tulee raikasta tuoksua.
Terva-Leppäisellä leikkuu-laudallani lepää avattu Sn....an Kunnon Pekoni(SF).
Odottaen häntä, joka hyväillen sen viiltäisi pikku palasiksi.
Olen luvannut Pekonille että höyrytän hänelle Vihanneksensa(SF).
Ettei hänen kylmiltään tarvitse sekoittua.
Tuottamassa ruskistetun Luomu-Voin(SF) tuoksuista raikkauttaan.
H.Profiili-kuvassani on tämän-päivän harrastusteni tulos.
Pekoni-Herne-Keitolla terästetyt Höyry-Vihannekset.
Laihduttaa hyvin naisiakin.
H.Ruoka on kiva harrastus,
se voi olla myös inspiraation lähde.
Hyvät raaka-aineet vie mennessään.
- Anonyymi
Kiva aloitus sinulta "maissii", koska itsekkin mietin samaa. Olin tilannut lapseltani (52-v)"ruoka lähetyksen" jo eilen ja ei vain kuulunut, joten olin jo valmis lähtemään itse ostoksille, mutta "jipii", ostokset tulivatkin.
Nyt on minullekin se "tekemätön päivä", mitä nyt noita ruokia haalin tuossa välillä, koska taas tuli myös sitä "ylimääräistä" ruokaa , joka oli päiväys vanhentuneita?
Minun täytyisi mennä itse pesemään autoni tuonne rantaan, jossa on se mahdollisuus, kun itse pesee, mikäli en kurvaa matonpesupaikalle, missä olisi joku??, niin en tiedä, olisiko siellä mitään painepesuria, no, ei todellakaan!D,
On nää niin avuttomia nuorisoa, että ei edes vanhoille mummeleille tarjota auton pesua, koska onhan meillä varaa maksaakkin siitä, samoin kuin auton tankkauksestakin "menovedellä".Odotan vain hetken kun ovet aukeavat,
hiljaa valutan pirssini sisään,
ja hups hei, toimeliaat harjat aloittavat työn.
Siinä katselen vesipisaroiden tanssia konepellillä
väliin vaahto hellii etupuskurista takapuskuriin
edestakaisin mennessään huomioi kyljetkin.
Siinä istuessa mietiskelen mitä milloinkin
ja hups hei vihreä valo syttyy jälleen ja valun hiljaa pesukoneesta ulos.
Olemme tosi tyytyväisiä molemmat, pirssini ja minä.
Nyt ei tarvitse edes ajaa rantaan tai autopesulaan kunhan seisottaa autoa sateessa, johan liiskaantuneet itikat ja muu liukenee kun vettä sataa, väliin kaatamalla.
Tietysti sillä edellytyksellä, että autoon on edellisessä pesussa saatu kunnon vahaus.
Alustan pesukin hoituu sateessa helposti kun Suomen tiet on nykyisin niin uraisia,
Jotenkin tuntuu että tulen näkemään ensi-yönä naisellisia vyötäröitä.
Unessani siis.
Kyllä minä silti lupaan uneksia mummoistakin.
Pyöreähköistäkin.
Mutta minä en sorru liioitteluihin.
H.Miten mahtoi käydä, löytyikö sopivaa vyötäröä univalssiin vietäväksi,
Meillä kaikilla naisillahan, nuorista mummosiin, on naisellinen vyötärö, totta,
joka on sitten iästä riippumatta enemmän tai vähemmän hakusessa,
kai se voi joskus olla jopa kadoksissakin.
- Anonyymi
Lenkkikaverilta kuulin eile pikku saarnan....kun olen ollut niin vähällä ruualla...kun ei maistu niin ei maistu ...eilenkin söin kuin kirppu ...
Nyt alkoi mieliteko siihen pekoniin ja kävin ostamassa ... kun täälläkin siitä puhuttiin ja tytär lähetti kuvia heidän mökki grilliltä ....pekoni kääröjä ...Huruksz laitoitko ihan totta hernekeittoa siihen seokseen ....ajattelin et varmaan muuten tosi hyvää...
mimmimum-..mi"Anonyymi"
Kyllä minä laitoin.
En koskaan valehtele missään.
Muistaakseni kerroin käyttäneeni viimeisen 16% Herne-Keiton.
Ja niin piti hernariin ostaa muuta lihaa.
-16% hernaria on vielä 4 purkkia.
Niiden jälkeen ei koskaan enää.
Jos et sinä sitten...
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Kyllä minä laitoin.
En koskaan valehtele missään.
Muistaakseni kerroin käyttäneeni viimeisen 16% Herne-Keiton.
Ja niin piti hernariin ostaa muuta lihaa.
-16% hernaria on vielä 4 purkkia.
Niiden jälkeen ei koskaan enää.
Jos et sinä sitten...
H."En koskaan valehtele missään"
Heheheh! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En koskaan valehtele missään"
Heheheh!Yhdyn nauruusi, hurukkahan on varsinainen vale-pukki.
Netissä on pyörinyt kuvia pekoniin käärityistä perunoista, jotka oli grillattu,
jo pelkkä kuvakin vei kielen mennessään,
tavallisesti käärin sieniä pekoniin, nekin aikas hyviä.
- Anonyymi
En ole kuullut enkä nähnyt sellaista 16% hernekeittoa.....vaan perinteistä ja kasvishernekeittoa...sekä tämä uusin tulokas palvarin hernekeitto ..
mimmimum-..mi- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Rouva laittaa googleen hernekeitto 16%
Jospa se sitten siitä.
H.oletko laittanut kariketta kuivakäymälään, vai mikä tuo profiilikuva on
- Anonyymi
En ihan koko päivää notkunut. Ehkä siksi en sitä inspistä saanutkaan.
Nyt pähkäilen, että leipoisinko kaakaokakun. Tekisi mieli sitä taikinaa...
kkJoskus voi taikina olla tosi syötävän hyvää,
ilmankos se taikinakupin kaalinta oli lapsenakin niin kivaa puuhaa.
Ennen joulua ei voi välttää, etteikö muutamia piparkakkuja söisi jo ennen paistamista.
Muistan erästä messukaveriani, joka pyysi miestään käymään kaupassa ja tuomaan valmista piparkakkutaikinaa, siinä hän asiakkaiden lomassa sitten popsi sen koko taikinan,
aikamoista herkkua sekin.
- Anonyymi
Tänään menen kaupunkiin, hän lapseni luokseni lomailemaan. Pari viikkoa yhteistä aikaa, puoleen vuoteen ei olla nähty.
Ei haittaa sataa tai paistaa.Puolen vuoden jälkeen lapsen näkeminen livenä tuntuu lomalta, melkein juhlalta.
Aurinko paistaa joka päivä vaikka sataisikin.
Vanhemman ja lapsen välistä laatuaikaa.
Mukavaa ja antoisaa pariviikkoista toivon teille molemmille.
Eilen oli sadepäivä, sopiva keittiöaskareisiin. Yrttiviljelmäni ovat suorastaan villiintyneet kasvuun lämmössä ja auringossa, joten harvensin niitä kunnolla. Siitähän ne tosin innostuvat yhä tuuhettumaan. Valmistin monen yrtin pestoa, joka tavallisimmin tehdään basilikasta. Nyt mukaan tuli myös salviaa, mäkimeiramia ja lehtipersiljaa. Lisäksi oliiviöljyä, valkosipulia, parmesaania ja pinjan siemeniä. Tehosekottimessa surautetaan kastikemaiseksi, voi toki morttelissakin hienontaa ja jättää vähän karkeammaksi.
Pesto sopii melkein kaiken kanssa : pastan ja uusien perunoiden kastikkeeksi, leivälle, viimeistelee kalan ja maustaa pottumuusin, kasviskeitot ja salaatit.
☘️🌿🌱🍃🍃- Anonyymi
Ystävä toi minulle eilen rucolaa, lipstikkaa ja basilikaa, mitähän niistä voisi tehdä, muutakin kuin salaatin joukkoon laittaa.
Lipstikkakeiton ohje mulla on, jospa kokeilen sellaista herkkua, kun tänäänkin taitaa sataa.
rr... Melkein kademielin kuvittelen sen yrttien huumaavan tuoksun,
mikä keittiössäsi vallitsee, kun silppuat yrttejä pestoon.
Tykkään erityisesti basilikasta, tänä kesänä olen sen kasvanut
vain kaupasta ostettujen ruukkuyrttien jämistä,
Jo muutamasta lehdestä basilikaa saa hyvää makua vaikka mihin,
tein kerran salaattia, johon olin pilkkonut basilikan oikein pieneksi,
että melkein suutuntuma katosi kokonaan, veljeni ihmetteli, että mitä maustetta olin salaattiin laittanut, koska hänen suussaan basilika maistui ihan saippualta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821