Karstulan kotihoito

Anonyymi

Onko muilla kokemuksia Karstulan kotihoidosta omaisen näkökulmasta? Äitini luona käy kotipalvelu aamuisin. Hoitajissa valtavasti eroja, osa tekee mitä sopimuksessa lukee ja toiset vähän välittävät. Tässä pohdin että otanko suoraan heidän esimieheensä yhteyttä vai johonkin korkeampaan tahoon. Käynnistä veloitetaan 30min vaikka tosiasiassa toiset viipyvät Maks 15min.

31

3892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ystävältä kuullut että kovin on nopea pyörähdys mitä käydään vanhuksen luona ja ei hoitajilla ole aikaa perehtyä miten vanhus oikeasti voi... Jotkut hoitajat hyvin kylmäkiskoisia ja saattavat muutaman sanan vain vaihtaa.

      • Anonyymi

        Laadukasta kotihoitoa tarjotaan joka päivä!


    • Anonyymi

      Satuin kerran olemaan tätini luona, kun kotihoitaja tuli, ei huomannut minua enste tullessaan . Puhui vain puhelimeen ,eikä tuntunut työsoitolta, ei sanonut vanhukselle huomenta ei mitään. Mut huomasi meidät,säikähti oikein ,loppui puhelu siihen , sit oli ikäänkuin selittelyn makua , annoimme vähän ymmärtää näkemäämme. On tosi isoja eroja. Täänkin piti olla vissiin oikein sairaanhoitaja ?? Tiiä sitten

      • Anonyymi

        Yksi ainakin puhuu jatkuvasti puhelimeen ja puhuu niin kovalla äänellä,että kaikki kuuluu seinän läpi .Onko kaikki puhelut työpuheluja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ainakin puhuu jatkuvasti puhelimeen ja puhuu niin kovalla äänellä,että kaikki kuuluu seinän läpi .Onko kaikki puhelut työpuheluja

        Kyllä näin on souttelut poikaystävälle ym.


    • Anonyymi

      Näitä riittää kyllä ,tapauksia. Jotkut ovat töissä ,jotkut vain olevinaan töissä.

      • Anonyymi

        Kannattas valittaa korkeimmalle taholle. Ne muut siellä vaaan selittelee et kun ei oo riittävästi hoitajia ym. Mitään ei tapahdu..


    • Anonyymi

      Onhan se varmasti osaltaan niinkin että hoitajia vähän asiakkaisiin nähden mutta täytyyhän tästä huolimatta tehdä sovitut tehtävät ja huolehtia vanhuksesta jos huomaa voinnissa poikkeavaa. Yksi korjattava asia mielestäni on myös se että yhteydenpito omaisiin. Asun eri paikkakunnalla ja minua ei infota mahdollisista tutkimuksista/lääkäri käynneistä/ voinnin muutoksista, omaiseni on hieman muistamaton joten en voi täysin hänenkään puheisiin aina luottaa..

    • Anonyymi

      On varmaan tosi vaikeaa saada joka paikkaan ne parhaimmat vastuuntuntoiset hoitajat.Kun ei ole muuta pienis kunnis oikeestaan naisille,kuin hake lähihoitsun koulutukseen monasti ja sit! siihen pääsee , saa jotain palkkaa elämiseen.mut ala ehkä täysin väärä. Luulen ,et asiaan asennoituneita hoitajia on vähemmistö, vähän, kuin papit ja leipäpapit.Näin se tahtoo olla. Ikävää vain asiakkaille.

    • Anonyymi

      Kun kotihoito kävi isäni luona, oltiin tyytyväisiä. Kotihoito kävi yhteensä 4 krt vuorokaudessa. Isä oli tosi tyytyväinen hoitoon, eikä itsellänikään mitään moitittavaa tule mieleen.

    • Anonyymi

      Silloin hyvä!

    • Anonyymi

      On muuten yleisesti näis pikkukunnissa tuo corona asia vähän turhuus, et joku vanha ihminen ei pääse katsoo puolisoaan hetkeksi hoitolaan, vaik ei mailla ,eikä halmeilla ole ollut koko aikana kyseistä tautia liikkeellä. Vanhukset liikkuvat muutoinkin aika vähän ,eli ympyrät pienet, niin tuokin otetaan heiltä pois ,puolin ja toisin. Enemmän ne hoitajat sitä tartuttaa,kuin vanhukset, eikä näis laitoksis ole tautia näkynyt hoitsujen puolestakaan. Pitäisi sitä " maalaisjärkeä" käyttää normaalisti asioista riippuen. Ihan noitten säädösten päättäjät ei ole asian ytimessä tarkalleen ottaen. Olen koko ajan käynyt huolehtimassa omasta 86v. äitistä ja sisar myös ,vaik palveluammatis on, ja ei ole coronoita näkynyt ,jokainen tiedostaa kyllä,milloin on aika tosissaan himmata vähän näis asioissa. Joskus on vaan pakko näin toimia, ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä mahdollisimman korkealle kun Saarikasta sanovat vaan että se o raportointiin varattu aika, tai voi kun on niin vähän tekijöitä.. Niillä on hyvät selitykset, jota kuunneltu jo vuosia.

      • Anonyymi

        Avuin voi tehä valituksen netissä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avuin voi tehä valituksen netissä..

        Siis Aviin


    • Anonyymi

      Vihjasen ,kun on tuttuja tuol sanelupuolella, tarkoitankin sitä,et ei ne ns." koulunkäyneet" ole täs asias yhtään sen viisaammalla tasolla, jos siinäkään.

    • Anonyymi

      Itse oli jokin aikaa sitten tossa lafkassa harkassa ja en ikään voi suositella. Muut harkat ollu 10 x parempia.:-(

      • Anonyymi

        Aaaah....ite lähin varmaan samoist syist lähikunnan kotihoitoon useampi vuos sit. Eiks meno oo vieläkään sit muuttunut siel. Tykkään sikana mun nyksästä työstä. Ilmapiiri verraten 0-10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaaah....ite lähin varmaan samoist syist lähikunnan kotihoitoon useampi vuos sit. Eiks meno oo vieläkään sit muuttunut siel. Tykkään sikana mun nyksästä työstä. Ilmapiiri verraten 0-10.

        Miun oma lapsi oli siellä työssäoppimassa joskus vuosia sitten. Nuori vielä kyseessä. Iltaisin monet itkut itki, joidenkin hoitajien käytöksen takia. Oli selän takana supisemista paljon. Onneks hänellä on nyt työpaikka, jossa työilmapiiri mainio. Muut työssäoppimisjaksot olivat myös onneksi olleet hyviä.


    • Anonyymi

      Jep, totta on . On vain ns. sellanen hätä-apu ja kallis sellanen tuo nykyajan " kotihoito! On tullut hyvin läheltä seurattua, on lähiaikoina sattunut tapaus,et asiakkaan omainen laittoi Saarikan pomon ,puun ja kuoren väliin , mut apu tuli myöskin, pitää joskus olla suoriks sanoin tosi kovana oikeista asioista ! On siel töis joutoporukkaa kyllä.

    • Anonyymi

      Sen olen huomannut et aina saman omaiset valittaa. Olen huomannut että heillä on valitusgeeni jolle vain ei voi mitään. Onneksi suurin osa asiakkaista on aivan ihania . Jouluna sain mummoilta ihania sukkia, suklaata ym. Pieniä eleitä mutta suuria minulle. Kiitos! Eikä Karstulan kotihoito ole sen kummempaa kuin esim. Jyväskylän kotihoito. Siellä olin joskus nuorempana.

    • Anonyymi

      Onko näin ???

    • Anonyymi

      Tuo on totta,aina on joukossa suuressa huolta ja vastuuta kantaviakin joku ! Minä olisin vahva vastuuntuntoinen ainakin kunnallispoliitikko, mut en ole ehokkaana,ns Kiminkisen sanoin oikea " maalaisjärjen" ihannoija.

      • Anonyymi

        Todella ihania on kaikki hoitajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella ihania on kaikki hoitajat.

        No just🙈🙈🙈🙈


    • Anonyymi

      Niinhän sitä sanotaa ,että kukas sen koiranhännän nostaa,kuin koira ite.

    • Anonyymi

      On suuri osa ihan. ok. mutta on hallavalia hoitajiakin, naapurit pitää huolen kauanko käynti kestää ja mihin aikaan. muistisairas ei muista mitä työtehtäviä olisi tehtävä, kuulin että olisi hyvä olla lista näkyvillä mitä työtehtäviä kuuluu tehdä. Ollaan kyllä tyytyväisiä,kiitos kaikille hoitajille olette arvokkaita.

    • Anonyymi

      Kyllä karstulan kotihoito on hyvä. Mutta on joka junaan lähtijöitä, on hällä väliä ja työnsä tunnollisesti tekeviä. Kyllä hoidot haavat joskus tekemättä. Mutta vanhuksille piristys kun saapi jutella, moni odottaa ihan saapuvaksi mitä kylältä kuuluu.

    • Anonyymi

      Pääasiallisesti on hyviä hoitajia. On näitäkin kun astuu ovesta ja sanoo vanhukselle on niin kiire.... ja vanhus paniikissa.

    • Anonyymi

      Kotihoito! Asiakas maksaa palveluista eikä ole mitään halpaa, (pitäkää omaiset sovituista asioista kiinni.

      • Anonyymi

        Kyllä mä teen jo salapoliisin työtä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe