Miksi minulla on välillä tilanteita, että ruoka ei maistu? Saattaa olla aivan hirveä nälkä, mutta en pysty syömään. Lempiruokakin saattaa maistua aivan kuivalle pahville.
Olen perusterve 24 vuotias nainen. Kysymys ei ole siitä, että haluaisin laihtua, vaan nimenomaan ehkä jopa haluaisin, että painoni hieman nousisi.
Toisinaan siis ruoka maistuu ja voisin syödä vaikka miten paljon. Rakastan niitä hetkiä kun ruoka maistuu hyvälle. Saattaa moni ihmetellä miksi olen joskus niin onnellinen syödessä.
Ja joinain päivinä syöminen on yhtä painajaista. Syön väkisin, että pysyn hengissä. Joskus jopa oksettaa. Saatan yökkiä.
Haluaisin tietää mistä johtuu?
Joskus olen yhdistänyt ruokahaluttomuuden johonkin jännitykseen tai stressiin, mutta välillä en keksi mitään syytä.
Työni on osittain aika fyysistä ja liikun jonkin verran, joten tarvitsisin kunnon ruuat ja säännöllisesti.
Yritän, etten söisi lempiruokiani liian usein, koska saatan kyllästyä niihin herkästi. Niinkin on käynyt.
Osaako joku auttaa? Onko vinkkejä ruokahalun lisäämiseksi?
Ruoka ei maistu
Anonyymi
1
293
Vastaukset
- Anonyymi
hei.Ainakin helteitten aikana monellekaan ei lämmin ruoka maistu,mut kokeile jotakin uutta ruokaa jota et ehkä koskaan aiemmin ole syönyt.tai vihanneksia yms.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä3710550Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on12610122- 217911
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776324Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.304882- 554717
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1174056Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1243405- 623127
Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2213060