Haloo päättäjät

Anonyymi

Aamun paikallislehti tiesi kertoa, kuinka salainen konglaavi valmistelee energiayhtion myyntiä jälleen kerran. Meno näyttää olevan kuin entiseltä Itä-Saksan Stasilta lainattua salaista pakkopullan syöttöa päättäjille ja kuntalaisille. Lehden tietojen mukaan pieni porukka pelaa uppopalloa, jossa pallo yritetään saada uppoamaan ja yritysten jälkeen pallohan uppoaa. Kaupungin energialaitos on upotuksen kohteena. Tuskin nämä upotuskonglaavin jäsenet edes tajuavat, minkä vahingon he ovat aiheuttamassa energian kuluttajille ja kaupungin taloudelle pitkällä aikavälillä. Yksikään ostaja ei maksa kauppahintaa omasta pussistaan, vaan sen maksavat kuluttajat korotettuina yksikköhintoina ja kaupungilta jää saamatta nykyinen vuosittainen korvaus yhtioltä. Tietysti hetkellinen myyntikorvaus lämmittää kaupunginn taloutta, mutta entäs sitten, kun rahat on sössitty kaupungin tappiollisiin hölmöilyihin. Aamun lehdessä oli sivulauseessa mainittu kohteita, josta voidaan luopua. Tuohon ajatukseen on helppo yhtyä. Hotelli, vuokratalojen määrästä osa, vanha kaivos voitaisiin vaikka heti lahjoittaa pois kuka vain ottaa "lahjoitukset"vastaan. Näin syntyvät tappiot on helppo alaskirjata , eikä katastrofia synny.
Kirjoitelmasta kävi ilmi, että joku konsulttifirma on aluksi kutsuttu apuun kauppojen teon välikädeksi. Voi saatanan tunarit, en maalaistollona pahemmin sano, vaikka mieli tekisi. Mitä konsultilla on tekemistä asian kanssa? Jos myyjä vakaasti päättää myydä kohteen ja ostaja on kiimassa ostoon, ei siinä välistävetäjiä tarvita. Kaupungilla on tiettävästi vielä kaupunginjohtaja ja jos ei taito riitä hänen suhteillaan voidaan hankkia kuntaliitosta suhteellisen edullisesti asiantuntija virkavastuulla hoitamaan homma.
Voihan taustalla hääriä joku kumminkaiman tuttava, joka konglaavin mielestä on pätevä nostamaa helkkarinmoisen liksan sivun mittaisen paperin laadinnasta.
Olen aina ollut sitä mieltä, että sitä lypsävää lehmää ei pidä myydä kuntalaisten tappioksi, vaan lypsämistä påitää jatkaa ja häntäkärpäset joko karsia tai häätää pois.

50

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki keinot ovat luvallisia talouden tasapainottamisessa. Kaivos ja hotelli, molemmat joutavat pois rasittamasta taloutta vaikka lahjoituksena.
      Jokainen osa alueista tuottaa puhdasta tappiota toisin kuin energian 2019 liikevoitto oli 2 miljoonaa.

      Tarkastaa tiedot voi oheisesta linkistä.
      https://www.is.fi/yritys/outokummun-energia-oy/outokumpu/1571445-2/

      Lukujen valossa energiaa ei saa myydä, kaivos ja hotelli sekä matkailutoiminta pitää huutokaupata eniten tarjoavalle suurempien tappioiden välttämiseksi. Yrittäjä vetoisena saattaisi tuottavuus nousta ja veroeuroja ropista näin kassan pohjalle..

      Ryhtiä päättäjät jos teillä yhtään järki leikkaa..

      • Anonyymi

        Myykää kaikki pois ennenkuin on liian myöhäistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myykää kaikki pois ennenkuin on liian myöhäistä

        Hevosmiesten tieto toimistossa kiireinen päivä.
        Mitä tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevosmiesten tieto toimistossa kiireinen päivä.
        Mitä tehdä?

        Näyttää siltä, että aloituksen tekijällä oli jotakin hajua, mitä kaupungin pikku klikki suunnittelee, kun palstat pysyvät tyjinä ja lähes kaikki ovat hiljaa kuin kusi sukassa. Luulen, että huopatossutehtaallakin kuuluu ainakin huokauksia, mutta eipä Outokummun ns. piireissä muuta kuin pönötetään tekemättä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että aloituksen tekijällä oli jotakin hajua, mitä kaupungin pikku klikki suunnittelee, kun palstat pysyvät tyjinä ja lähes kaikki ovat hiljaa kuin kusi sukassa. Luulen, että huopatossutehtaallakin kuuluu ainakin huokauksia, mutta eipä Outokummun ns. piireissä muuta kuin pönötetään tekemättä mitään.

        Lyhytnäköistä touhua energian kauppojen valmistelu salassa onhan kysymys veronmaksajien omaisuudesta..

        Jos energia myydään niin rahat hupenevat velkoihin ja kaivokseen sekä Malmikumpuun.. Tuottoprosentti kaikissa on reilusti pakkasella toisin kuin energia jolla tuottoa reilusti. Ihmettelen miksi lypsävä lehmä pitää lyödä lihoiksi ??

        Järkevintä olisi päättäjiemme karsia nämä leikkifirmat pois ja keskittyä kuntalaisten kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Koulujen ja harrastusten tukemiseen, uusien kuntalaisten metsästykseen paikkakunnalle..


      • Anonyymi

        Unohtiko aloittaja tahallaan vai vahingossa sen että perussuomalaiset antikainen ehdottivat hallitukessa ettei konsulttisopimusta hyväksytä.kiitos perssuolalaiset,taidatte olla ainoa suoraselkänen puolue outokummussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtiko aloittaja tahallaan vai vahingossa sen että perussuomalaiset antikainen ehdottivat hallitukessa ettei konsulttisopimusta hyväksytä.kiitos perssuolalaiset,taidatte olla ainoa suoraselkänen puolue outokummussa

        Johan vitsin murjaisit...Persut..
        Suoraselkäisiä rasisteja ja fasisti venkuloita viimeisen päälle..


    • Anonyymi

      Talousnero 'a 90 tuhatta /vuosi on käskenyt olla hiljaa ja hehän ovat...
      Shhh...

      • Anonyymi

        Toinen talousnero nokittaa lähes parikymppiä paremmaksi, eikä edes häpeissään!


    • Anonyymi

      Se on kuin kusisi housuihinsa talvella. Hetken aikaa lämmittää, mutta sitten tulee entistä kylmempi olo.

    • Anonyymi

      Kunhan työpaikat säilyy, niin mitäs tossa. Ostakaa sitten sähkö sieltä missä se on halvinta. Kaukolämpöön ei voi nostaa maksuja, sillä muita lämmitys keinoja on saatavilla. Maalämpö yms.
      Siirtomaksujakaan ei voi enää nostaa. Ne on jo kestokyvyn lähellä.

    • Anonyymi

      Jos asiaa ei pidetä salaisena niin tulee tuntuvat korvaukset maksettavaksi vuotajalle ja tässä on jo syntynyt käsitys vuotajasta joka sitten vastaa asioista joita on kertonut sukulaisilleen ja he kertoivat sen eteenpäin. Voi tulla 2 vuotta vankeuttakin jos kaupat jää syntymättä ja isot sakot maksettavaksi!!!

      • Anonyymi

        Mikä salaseura tämä oikein on. Eikös kyseessä ole kaupunkilaisten valitsemat päättäjät. Kaupunkilaisten pitää tietää mitä ollaan suunnittelemassa. Tätäkö se niinsanottu avoimuus on? Kaikkea muuta. Oman edun tavoittelua ja suhmurointia.


    • Anonyymi

      Ainoa asia mikä on jo etukäteen päätetty yli puolue rajojen että energiayhtiö myydään varmasti pois ja siihen ei tavalliset asukkaat vaikuta millään lailla!

      • Anonyymi

        Mihin perustat väitteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi?

        Asiasta on sovittu ja minun ei tarvitse sen enempää avata asiaa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on sovittu ja minun ei tarvitse sen enempää avata asiaa täällä.

        Hys Hys täällä ei saa kertoa tätä


      • Anonyymi

        Eikö kukaan enää muista Pekka Haaviston Caruna kauppoja. Mites siinä kävi. Esimerkiksi sähkön siirtohinnat nousi pilviin ja sähköverkon käyttäjät joutuivat maksumiehiksi. Tässä tulee käymään samoin.


    • Anonyymi

      Joutuuko lehti vastuuseen tiedon levittämisestä. Tietääkö lehti jo lupputuloksen, ja mistähän tietäisi?

      • Anonyymi

        Ei muuta kuin keltaiset liivit päälle ja koivukarahkat aseiksi,, koska aseenkantolupaa niihin ei tarvita ja tahtimarssia alatorilta kaupungintalolle. Kummunkatua alas on ennenkin marssittu hyvän asian puolesta, vaikka tieto onkin ollut peiteltyä ja ihmeteltävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin keltaiset liivit päälle ja koivukarahkat aseiksi,, koska aseenkantolupaa niihin ei tarvita ja tahtimarssia alatorilta kaupungintalolle. Kummunkatua alas on ennenkin marssittu hyvän asian puolesta, vaikka tieto onkin ollut peiteltyä ja ihmeteltävää?

        te ette tule marssimaan metriäkään kun energia myydään piste


    • Anonyymi

      Suomeksi kukaan ei estä kaupantekoa millään ja rahat menee velkoihin ja päättäjien palkkioihin. Toivon että minäkin saan hyvän siivun kun olen istunut pitkään päättäjänä ja ostan omalla palkkiolla jotain mukavaa...

      • Anonyymi

        Eikös ne juuri leikanneet palkkiot puoleen. Mikä hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne juuri leikanneet palkkiot puoleen. Mikä hyvä asia.

        voi olla milj kaupoissa hiukan boonusta luvassa päättäjille kun ei ole mikään tavan kinkeri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi olla milj kaupoissa hiukan boonusta luvassa päättäjille kun ei ole mikään tavan kinkeri?

        Pääasia että asukkaat pidetään ulkona päätöksestä. Lehdestä voi lukea kauppasumman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia että asukkaat pidetään ulkona päätöksestä. Lehdestä voi lukea kauppasumman

        Mitäs se lehti saa tietonsa. Joku vuotaa ja pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se lehti saa tietonsa. Joku vuotaa ja pahasti.

        Onkohan täysin omaa etua ajamaton edustaja joka jättää Outokummun eläköitymisensä päätteeksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan täysin omaa etua ajamaton edustaja joka jättää Outokummun eläköitymisensä päätteeksi...

        ...tarkoitan siis sanoa eläköitymisensä alkajaisiksi, uran päättyessä siis muutto muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se lehti saa tietonsa. Joku vuotaa ja pahasti.

        kyllä tuon kauppasumman jo moni tietää kun naamakirjassa juttelivat entisestä tarjouksesta ja nykyisestä melko avointa tietoa Outokumpu ryhmässä liikkuu yllätyin kun luulin ettei sitä myydäkkään mutta toisin kävi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä tuon kauppasumman jo moni tietää kun naamakirjassa juttelivat entisestä tarjouksesta ja nykyisestä melko avointa tietoa Outokumpu ryhmässä liikkuu yllätyin kun luulin ettei sitä myydäkkään mutta toisin kävi

        Tosiasia on se, että konsultille menee älyttömän suuri siivu yhden A4:n mittaisesta lausunnosta. (palkkio,ylöspito, päivärahat, kulukorvaus, matkakulut, yleiskulut, sihteerikulut, yöpymiskulut Helsingissä) Velotettava summa on niin suuri, että eipä siitä ole paljon kerrottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...tarkoitan siis sanoa eläköitymisensä alkajaisiksi, uran päättyessä siis muutto muualle.

        Humalassa vaikutti hyvältä ajatukselta julkaista ylläolevat kaksi aivopierua, voi poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...tarkoitan siis sanoa eläköitymisensä alkajaisiksi, uran päättyessä siis muutto muualle.

        Ei kai ole tarkoituskaan muu kuin sotkea Outokummun politiikkaa ja luikkii sitten eläkkeelle eri paikkakunnalle. Hämmennys tärkeintä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humalassa vaikutti hyvältä ajatukselta julkaista ylläolevat kaksi aivopierua, voi poistaa.

        Miksi noita oikeita tarjouksia julkaista avoimesti, vai onko niin että tarjous ja lopullinen kauppasumma on niin pieni että piiloutuminen konsultin taakse suotavaa...


    • Anonyymi

      Tuleeko Okun energian myynnistä samanlainen "tulos" kuin surullisen kuuluisasta koulu-uudistuksesta?
      Piti tulla 400 milj. Säästöä joka vuosi, mutta tulikin ammattitaidottomalla johtamisella ja suunittelemattomuudella 18,6milj.velat, jota maksetaan pitkään. Siihen vielä tulevat purkulut home koulusta.
      Pitkälti samat hlöt päätöksiä tekemässä.
      Pelottaa.

      • Anonyymi

        Sama on lopputulos, samansuuntainen ainakin.

        Työpaikat tuskin katoavat omistaja vaihdoksessa, korkeintaan johtaja sihteereineen saa lähteä.. Siirtohinnat muuttuvat kenties suuremmiksi, sähkön voi ostaa nykyäänkin mistä päin suomea haluaa..

        Kaupungin tilille tulee hilloa iso tukku kerralla joka hupenee velkoihin ja loput huonoihin sijoituksiin. (Kaivos ja malmikumpu ja matkailu "bisnes") Suurin menetys on kaupungin lypsävä lehmä poistuu ja jäämme pelkkien verotulojen varassa eläväksi paikkakunnaksi.

        Pari miljoonaa vuodessa tuotto jää saamatta, suuri summa siis kyseessä... Kuinka kestämme mokoman, riittääkö rahamme sote kuluihin ja muihin kunnan perusmenoihin ??
        Sitä sopii päättäjiemme miettiä tarkkaan päätöksiään tehdessään..


      • Anonyymi

        Kirj. Virhe. Piti tulla 400 tuhannen euron säästöt...


    • Anonyymi

      Näitä samoja idiotteja äänestetään päättäjiksi vuodesta toiseen. Ennenkuin kauppa toteutuu jo ennen tämän vuoden joulukuuta muutto paikkakunnalle jossa ei päättäjät sössi päätoimenaan. Syinä mm. Siun sote, täysin perseelleen mennyt Kummunkadun peruskorjaus eikä viimeisimpänä Outokummun Energian myynti.
      Päättäjät jääkööt tänne ihailemaan mitä ovat saaneet aikaan. Piiri pieni pyörii...

      • Anonyymi

        Älkääpäs hättäelkö, Kaupungin nurkkahuoneessa tehdään esitys ja hallitus nyökyttelee, kun P.J. saa tekstin luetuksi. Joku hönkäisee: "Se on eukot ja äijät niin hyvä ehotus, ettei passaa jäädä odottelemaan. Konsultillekaan ei mee kuin kolmasosa kauppahinnasta." Heiltähän tämä käy, suhmurointi meinaan. Myyjäkonglaavilta taju sumenee, kun aletaan puhua kuukausitilin, kuukausieläkkeen ja työttömyyspäivärahan yli menevistä summista. Jos kaupassa puhuttaisiin alle 10000 € rahoista, jokaisella olisi asian sanottavaa, mutta,kun mennään yli, nuija eikuin paukkuu ja hymyt levenevät.
        Lahjoittakaa ensin turhat riplut kaupungin taloutta rasittamasta pois, niin kaupasta saadulla setelitukolla saadaan jotakin aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkääpäs hättäelkö, Kaupungin nurkkahuoneessa tehdään esitys ja hallitus nyökyttelee, kun P.J. saa tekstin luetuksi. Joku hönkäisee: "Se on eukot ja äijät niin hyvä ehotus, ettei passaa jäädä odottelemaan. Konsultillekaan ei mee kuin kolmasosa kauppahinnasta." Heiltähän tämä käy, suhmurointi meinaan. Myyjäkonglaavilta taju sumenee, kun aletaan puhua kuukausitilin, kuukausieläkkeen ja työttömyyspäivärahan yli menevistä summista. Jos kaupassa puhuttaisiin alle 10000 € rahoista, jokaisella olisi asian sanottavaa, mutta,kun mennään yli, nuija eikuin paukkuu ja hymyt levenevät.
        Lahjoittakaa ensin turhat riplut kaupungin taloutta rasittamasta pois, niin kaupasta saadulla setelitukolla saadaan jotakin aikaan.

        Toisien mielestä lienen mä kurja kulkuri vain
        Koska maallista mammonaa kokoa en
        Mä kurkkuuni kumoan sen, ja ja
        Mä kurkkuuni kumoan sen
        Äiti näin matkaan laittoi, laula laulujas vain
        Rahan jäljessä muiden jouksevan näin
        Mä yksin vain laulamaan jäin, ja ja
        Mä yksin vain laulamaan jäin
        Annan toisten mä talletella suuret setelit
        Ne multa pitkät vain saa, elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
        Kas osaansa ei muutella voi, ja ja
        Osaansa ei muutella voi
        Kun täältä erkanet kerran, jätkä missä markkasi on
        Päivät pitkät raadoit unohtaen
        Lyhyt on elo ihmisen, ja ja
        Lyhyt on elo ihmisen
        Annan toisten mä talletella suuret setelit
        Ne multa pitkät vain saa, mä elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
        Kas osaansa ei muutella voi, ja ja
        Määräänsä ei muutella voi, ja ja
        Loppuaan ei vältellä voi
        Loppuaan ei vältellä voi
        Annan toisten mä talletella suuret setelit
        Ne multa pitkät vain saa, mä elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
        Kas osaansa ei muutella voi, ja ja
        Osaansa ei muutella voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisien mielestä lienen mä kurja kulkuri vain
        Koska maallista mammonaa kokoa en
        Mä kurkkuuni kumoan sen, ja ja
        Mä kurkkuuni kumoan sen
        Äiti näin matkaan laittoi, laula laulujas vain
        Rahan jäljessä muiden jouksevan näin
        Mä yksin vain laulamaan jäin, ja ja
        Mä yksin vain laulamaan jäin
        Annan toisten mä talletella suuret setelit
        Ne multa pitkät vain saa, elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
        Kas osaansa ei muutella voi, ja ja
        Osaansa ei muutella voi
        Kun täältä erkanet kerran, jätkä missä markkasi on
        Päivät pitkät raadoit unohtaen
        Lyhyt on elo ihmisen, ja ja
        Lyhyt on elo ihmisen
        Annan toisten mä talletella suuret setelit
        Ne multa pitkät vain saa, mä elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
        Kas osaansa ei muutella voi, ja ja
        Määräänsä ei muutella voi, ja ja
        Loppuaan ei vältellä voi
        Loppuaan ei vältellä voi
        Annan toisten mä talletella suuret setelit
        Ne multa pitkät vain saa, mä elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
        Kas osaansa ei muutella voi, ja ja
        Osaansa ei muutella voi

        Myynti on Outokummun hyväksi hieno juttu kaikkiaan äänestän myyntiä sovitusti kokouksessa niin kurjat asukkaat joita vain muutama nykyisin sopeutuu tilanteeseen ajankuluessa. En välitä


    • Anonyymi

      Alkaa olla aika törkeät sähkönsiirtohinnat outokummun energialla.
      Alkaa saunattoman kaksion 2 kuukauden sähkölasku hipomaan 100 euroa.

      • Anonyymi

        Hinnat eivät laske yhtiötä myymällä, päinvastoin uskon siirtohintojen nousevan uuden omistajan myötä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat eivät laske yhtiötä myymällä, päinvastoin uskon siirtohintojen nousevan uuden omistajan myötä..

        Energia myydään ja hinnat nousee, mitä väliä. Olemme viettämässä eläkepäiviä eteläsuomessa, asumme edullisesti ja nautimme suuresta kulttuuri tarjonnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energia myydään ja hinnat nousee, mitä väliä. Olemme viettämässä eläkepäiviä eteläsuomessa, asumme edullisesti ja nautimme suuresta kulttuuri tarjonnasta.

        Onko myynnin sijasta otettavissa lainaa jonka lyhennöksiä voi kuitata Energian tuloilla, silloin Energia olisi edelleen oma ja tuottaisi tuloja kun rahat on tuhlattu.


    • Anonyymi

      Eipä näy aloitetta

    • Anonyymi

      Eikö jo pelkästään se että persut vastustaa kerro siitä että on jotain järkevää tekeillä? Nykysellään yhtiö tulouttaa sen 1milj. Ja kasvua ei taida luvassa olla. Lypsävä lehmä jonka maito uhkaa piimiä sen verta riskialtista touhua. Joutaa myydä kuhan on tarpeeksi on ostajalla rahoja.

      • Anonyymi

        Taisit juuri samassa lauseessa kumota asiasi. Jos ei ole kasvua, niin kuka maksaa viulut?
        Kaikki nämä saadut rahat nyhdetään korkojen kera takaisin. Joko sen nyhtää kaupunki tai esim. ulkomainen sijoittaja.

        Toki rajan takaa on helppo huutaa tai jos mökkiä päre valaiseepi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit juuri samassa lauseessa kumota asiasi. Jos ei ole kasvua, niin kuka maksaa viulut?
        Kaikki nämä saadut rahat nyhdetään korkojen kera takaisin. Joko sen nyhtää kaupunki tai esim. ulkomainen sijoittaja.

        Toki rajan takaa on helppo huutaa tai jos mökkiä päre valaiseepi.

        taisit juuri tuoda esille ettet ymmärrä osakeyhtiön toiminnasta mitään. energia ei ole palvelu jonka tarkoitus on tuoda joka mökkiin valkea mahdollisimman halvalla. kyseessä on liiketoiminta, osakeyhtiö jonka tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen. siirtohinnat alemmalla tasolla kuin naapureilla ja jos ei naapuri ala harjoittamaan hyväntekeväisyyttä näin myös jatkossa.


    • Anonyymi

      Ompa Okun kunnasta tullut rikas, kun Vasemmisto - porvarit ja keskusta "myyntikiimassaan" vähättelee energian miljoonan euron / vuosi tulouttamista kunnalle. Mitkä muut kunnan firmat /yksiköt näin tuottaa?
      Onko ko. edustajille jo luvattu bonuksia tai jotain nannaa vai onko tämä taas sarjassamme päätöksiä: Myydään, maksoi mitä maksoi ja kun kunnan talous on kupattu kuiviin, onkin pakkorako liittyä Joensuuhun.
      Joku tässä touhussa taas haisee.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe