Puhoksen kohdan tietyöt

Anonyymi

Jos joku oikein viisas ja tietäväinen lukija sattuu palstalle, niin selittäkääpä ilman korkeakoulutusta jääneelle yksilölle -ns rautalangasta vääntämällä ja yksityiskohtaiseti- miksi tämä hanke on laitettu alulle, sillä kovin suurta tarvetta sille ei varmastikaan ole. Asialle olisi ehkä löytynyt jonkunlainen perustelu vuosikymmeniä sitten.
Olisiko kaupungin kassaan kertynyt liian paljon ylijämää, joten pakkohan ne on sieltä johonkin tuhlata, niin Kiteekin voi sen jälkeen liittyä onnellisten velkaantujien joukkoon. Se kun ei kuulemma ole ongelma valtiollekaan sillä velkaahan ei milloinkaan makseta vaan otetaan aina uutta ja sen perusteella voidaankin olettaa ettei suurikaan lainan otto olisi minkaanlainen rasite pienemmässä mitassa. Ehkäpä tämä kaikki liittyy ainakin osittain tuohon nerokkaseen ajatteluun valtion velasta.
=
Valtatien myllääminen Kiteen Puhoksen kohdalla alkaa
Valtatielle 6 Puhokseen tulee muun muassa ohituskaistoja. Tien molemmat kaistat pyritään pitämään auki tietöistä huolimatta.

Kiteen Puhoksessa käynnistyvät vuoden loppuun kestävät tietyöt. Työt alkavat teollisuusalueelle menevältä tieltä.

Valtatie 6 varteen tulee Puhoksen kohdalle muun muassa uudet ohituskaistat ja kevyen liikenteen väylät.

Valtatiellä alennetaan kesän aikana ajonopeuksia tarvittaessa jopa 30 kilometriin tunnissa, paikalla on paljon työmaaliikennettä ja ajoneuvoja ohjataan aivan tien reunaan. Liikennöinti valtatien molemmilla ajokaistoilla pyritään kuitenkin säilyttämään koko työn ajan.

Puhoksen liittymän uusiminen maksaa reilut kaksi miljoonaa euroa.

23

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä sanotaan siltarumpupolitiikaksi, otetaan rahat valtiolta tai Eulta ja sillä saadaan töitä (ehkä) paikallisille ja joku paikallispoliitikko voi väittää saaneensa aikaan. Pekkarinen ja kumppanit oli tässä mestareita. Ei siihen sen kummempaa järjenkäyttöä kysytä.

      • Anonyymi

        onko virma joka tekee työt savonlinnasta. meneekö rahat savoon. nyt ei ole edes sahaa, ennen oli ruuhkaa kun sahalla vaihtui vuorot. onhan se hyvä kun tietä korjataan. kiteellä sais kupiisen kohalla olla liikennevalot. kaikki paahtaa kiteentietä pitkin, vaikka liikenne ympyrä kupsan kohalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko virma joka tekee työt savonlinnasta. meneekö rahat savoon. nyt ei ole edes sahaa, ennen oli ruuhkaa kun sahalla vaihtui vuorot. onhan se hyvä kun tietä korjataan. kiteellä sais kupiisen kohalla olla liikennevalot. kaikki paahtaa kiteentietä pitkin, vaikka liikenne ympyrä kupsan kohalle.

        Tuosta kahdesta miljoonasta olisi voinut ottaa pienen osasen ja perustaa iltakoulun aikuisille. Siellä voisi sitten opetella elämisen perustaitojakin, kuten oikeaoppisen kirjoittamisen taidon 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko virma joka tekee työt savonlinnasta. meneekö rahat savoon. nyt ei ole edes sahaa, ennen oli ruuhkaa kun sahalla vaihtui vuorot. onhan se hyvä kun tietä korjataan. kiteellä sais kupiisen kohalla olla liikennevalot. kaikki paahtaa kiteentietä pitkin, vaikka liikenne ympyrä kupsan kohalle.

        Jos turisteja ei toivota tuota kuppiisristeystäkään tukkimaan, voishan ne lähituottajat olla esillä ihan 6-tien varressa, niinku Kesälahella lähilihaa ja -kalaa on tarjolla ohi ajaville, vaikka aukiolo on huonosti näkyvissä tieltä. Tosin nekin on siellä erillään eikä "yhen pysähyksen taktiikalla". Vink, vink, yhteistyö vois rulettaa?!


    • Anonyymi

      Kyllä siinä kevyelle liikenteelle tulee hintaa per askel.

      • Anonyymi

        Tuo on hyvinkin uskottava olettamus!
        Eipä kovin ruuhkaiselta oo vaikuttanu Puhoksesta Kitteelle menevä jalankulku ja pyöräilyliikenne! Nyt ei ees turvapaikanhakijat poleksi Koivikolta kylälle päin.
        Vaan kun rahhaa on, niin anti mennä vaan. Mitä näistä. Kitteeläiset ei köyhyyven takia köykyssä kule!


    • Anonyymi

      Sehän on suorastaan nerokasta että pudotetaan nopeuksia tietyöalueella ja tehdään tarvittavia liikennejärjestelyjä. Tosin siihenhän on aina pyritty mut silti jotkut kaahaan mielipuolen lailla vaarantaen oman, työntekijöiden ja muiden tielläliikkujien hengen.. Oisko 20 km/h vielä fiksumpi rajoitus ja liikenne yhteen suuntaan kerrallaan turvallisuus huomioiden kun sitä ei rahalla saa...

      • Anonyymi

        "Oisko 20 km/h vielä fiksumpi rajoitus ja liikenne yhteen suuntaan kerrallaan"

        Vielä turvallisempaa olisi jos ja kun moottoriajoneuvoliikenne kiellettäisiin kokonaan kantatiellä 71, seututiellä 487, sekä niiden väliseltä alueelta.
        Itseasiassa, ja kun rehellisiä ollaan, Kiteen kaupungin alueellakaan ei sitä tarvittaisi, vaan alue palautettaiiin luonnontilaan.


    • Anonyymi

      Tuskin Kitee maksaa euroakaan tuosta remontista.

    • Anonyymi

      Täällä odottaa orpo maansiirtokone käskyä töihin sinne, Kesälahden seurantalon pihassa, vai onko kyseessä uusi hylättyjen romujen varikko))

    • Anonyymi

      Oisitko sie alottaja halunnunna ihan semmosen tavallisen ja yksinkertasen risteyksen. Niin kun aina ennen vanahaan. Ei sillon minun nuoruuvessa kuule tämmösiä hirmu systeemejä rakennettu, sitä mäntiin vuan, kiännyttiin oikeelle jos ol sinne päin asjata, vasemmalle jos tuas sattu jotta sinne päin ol jotahhii assiita.

      No okei, et vaan tienny ettei kaupunki tosiaan näitä tietöitä maksa. Joitakin vuosia sitten Kiteellä meni huonosti ja jonkun ministerin täällä vieraillessa hänelle annettii nlista kohteista joihin Kiteellä tarvitaan rahaa.
      Ministeri kommentoi jotenkin näin, että saamme jatkuvasti vastaavia listoja ympäri Suomea. Mutta kylläpä vaan alkoi panostuksia herua tänne päin, kenties säälistä?
      Pajanrinhovin ja Kesälahden välinen osuus uusittiin, samoin Kiteen ja Tohmajärven väli. Ja nyt Puhoksen risteys. Kyllä perhana kelpaa ajella! Näin sitä mällätään verorahoilla täällä Kiteen seudulla.

      Ei kai sinne sen kummempia ohituskaistoja tule kun mitä nyt isommissa risteyksissä on hyvä ollakin? Saa nähdä.
      Yhtenä perusteena on varmasti ollut se, että parannetaan mahdollisuuksia saada jotain uutta toimintaa teollisuusalueelle. Vaikka sen suhteen on monella jo toivo mennyt vuosien mittaan.

    • Anonyymi

      Ei ole "reilut kaksi miljoonaa euroa" vaan hankkeen kustannusarvio on noin 4,6 M€
      Tai no, jos asia halutaan noin ilmaista, niin onhan se tosiaankin "reilut 2 miljoonaa"

      • Anonyymi

        Vuosia on valitettu teiden surkeasta kunnosta, mutta näköjään korjaaminenkin aiheuttaa päänkivistystä jollekin.
        Työttömyyttäkin on surkuteltu. Ei työllistäväkään kohde näytä kaikille maistuvan.
        Tyämaan hintalapuksi olen lukenut luotettavista lähteistä 2,4 miljoonaa, kaikki valtion rahaa.

        Onko hankkeen ainoa vika, että sen saivat aikaan Lahtela ja Auvinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosia on valitettu teiden surkeasta kunnosta, mutta näköjään korjaaminenkin aiheuttaa päänkivistystä jollekin.
        Työttömyyttäkin on surkuteltu. Ei työllistäväkään kohde näytä kaikille maistuvan.
        Tyämaan hintalapuksi olen lukenut luotettavista lähteistä 2,4 miljoonaa, kaikki valtion rahaa.

        Onko hankkeen ainoa vika, että sen saivat aikaan Lahtela ja Auvinen?

        Jos olet lukenut näitä, niin porukka on valittanut sitä, kun on virheellisesti kuvitellut Kiteen joutuvan maksamaan remontin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosia on valitettu teiden surkeasta kunnosta, mutta näköjään korjaaminenkin aiheuttaa päänkivistystä jollekin.
        Työttömyyttäkin on surkuteltu. Ei työllistäväkään kohde näytä kaikille maistuvan.
        Tyämaan hintalapuksi olen lukenut luotettavista lähteistä 2,4 miljoonaa, kaikki valtion rahaa.

        Onko hankkeen ainoa vika, että sen saivat aikaan Lahtela ja Auvinen?

        En tiedä miksi haluat väkisin vääristellä asioita, sillä kukaan ei ole esittänyt vastalauseita teiden korjaamisesta tai työllistävästä vaikutuksesta. Tässä kohtaa se ei kylläkään koidu kovin monen osalle, minkä ehkä jotkut lukijat ymmärtääkin. Ei kaikki. Sillä prosenttiluvulla ei Kiteen työttömyysaste vähene. Kovin luotettavasta lähteestä et myöskään ole lukenut kustannusarviosta, sillä jos edes vähän jaksaisit etsiä, niin monista kohdin löytyy jotakuinkin seuraavanlainen tiedote:

        Valtatien 6 ja kantatien 71 liittymä- ja kevyen liikenteen järjestelyt Puhoksen kohdalla (kustannusarvio 4,6 M€).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi haluat väkisin vääristellä asioita, sillä kukaan ei ole esittänyt vastalauseita teiden korjaamisesta tai työllistävästä vaikutuksesta. Tässä kohtaa se ei kylläkään koidu kovin monen osalle, minkä ehkä jotkut lukijat ymmärtääkin. Ei kaikki. Sillä prosenttiluvulla ei Kiteen työttömyysaste vähene. Kovin luotettavasta lähteestä et myöskään ole lukenut kustannusarviosta, sillä jos edes vähän jaksaisit etsiä, niin monista kohdin löytyy jotakuinkin seuraavanlainen tiedote:

        Valtatien 6 ja kantatien 71 liittymä- ja kevyen liikenteen järjestelyt Puhoksen kohdalla (kustannusarvio 4,6 M€).

        Kyseessä on Lepikon liittymän uudelleenrakentaminen, johon maan hallitus on myöntänyt 2,4 miljoonaa. Tuo isompi Väyläviraston sivuilta löytyvä kustannusarvio pitää sisällään Savonlinnaan menevän tien risteys-, valaistus- ja kevyen likenteen järjestelyjä, joita ei nyt toteuteta.
        Työ tuskin huonontaa tiestön kuntoa tai turvallisuutta eikä varmaankaan huononna työllisyyttä.

        Vastaan haraajia näyttää riittävän.
        Näyttihän tuo johtava kesälahtelainen persupoliitikko riemuitsevan siitäkin, kun maakunnasta päätettiin siirtää kymmeniä työpaikkoja etelän kasvukeskuksiin. Joillekin politiikka näyttää olevan elämää (muiden elämää siis) isompi asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Lepikon liittymän uudelleenrakentaminen, johon maan hallitus on myöntänyt 2,4 miljoonaa. Tuo isompi Väyläviraston sivuilta löytyvä kustannusarvio pitää sisällään Savonlinnaan menevän tien risteys-, valaistus- ja kevyen likenteen järjestelyjä, joita ei nyt toteuteta.
        Työ tuskin huonontaa tiestön kuntoa tai turvallisuutta eikä varmaankaan huononna työllisyyttä.

        Vastaan haraajia näyttää riittävän.
        Näyttihän tuo johtava kesälahtelainen persupoliitikko riemuitsevan siitäkin, kun maakunnasta päätettiin siirtää kymmeniä työpaikkoja etelän kasvukeskuksiin. Joillekin politiikka näyttää olevan elämää (muiden elämää siis) isompi asia.

        Kiitos tästä kommentista. Joku oli jo oppinut Googlen käytön, mutta kun pitäisi vielä lukeakin! Liian vaikeaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Lepikon liittymän uudelleenrakentaminen, johon maan hallitus on myöntänyt 2,4 miljoonaa. Tuo isompi Väyläviraston sivuilta löytyvä kustannusarvio pitää sisällään Savonlinnaan menevän tien risteys-, valaistus- ja kevyen likenteen järjestelyjä, joita ei nyt toteuteta.
        Työ tuskin huonontaa tiestön kuntoa tai turvallisuutta eikä varmaankaan huononna työllisyyttä.

        Vastaan haraajia näyttää riittävän.
        Näyttihän tuo johtava kesälahtelainen persupoliitikko riemuitsevan siitäkin, kun maakunnasta päätettiin siirtää kymmeniä työpaikkoja etelän kasvukeskuksiin. Joillekin politiikka näyttää olevan elämää (muiden elämää siis) isompi asia.

        Niin mitä sitten?
        Toteutettiinpa työ nyt tai myöhemmin, niin kustannusarvio on siitäkin huolimatta kokonaisuudessaan 4,6 miljoonaa euroa.

        Kerrohan vielä ko. kunnallispoliitikon nimi, niin otetan asiasta selvää ellet itse pysty esittämään todisteita väitteesi puolesta. Ettet vain olisi Teboilin tai ABC-aseman huru-ukkoja jotka on tietävinään kaikki mahdolliset asiat .


    • Anonyymi

      Yleensä kannattaisi nuokin miljoonat laittaa sellaisiin kohteesiin joiden hyöty/hintasuhde on sieltä paremmasta päästä.
      Tosin nythän tuota rahaa tuntuu olevan määrättömästi jaettavaksi, joten tehdään sitten Puhoksen risteystä.

      • Anonyymi

        Voi jesus kun joitakii ahistaa. Moittiminen osataan vaan eipä oo mitää omaa ajatusta tilalle. Missäs asiassa ois suhteet siun mielestä kohallaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jesus kun joitakii ahistaa. Moittiminen osataan vaan eipä oo mitää omaa ajatusta tilalle. Missäs asiassa ois suhteet siun mielestä kohallaan?

        Vaikkapa siinä, että paikattaisiin P-K:sta suurimmat asfalttikuopat ja levitettäisiin pinnoitetta muuallekin kuin kuutostielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkapa siinä, että paikattaisiin P-K:sta suurimmat asfalttikuopat ja levitettäisiin pinnoitetta muuallekin kuin kuutostielle.

        Ely hoitaa ja päättää valtion tierempat, yhdenvertaista kurjuutta läpi maan. Budjetissa on oma raha suurempien teiden ym hankkeille, niissä on oltava paljon käyttäjiä, jotka hyötyvät. Kyläpahaset ei riitä.

        Kuntahan käyttää rahaansa osin mm opetukseen, infraan, ympäristöön, nyt kosteikkoon, trailiin, puistoihin. Niitä kuluja voi kritisoida, jos tarve. Sote-rahat taas on eri poppoon hallussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkapa siinä, että paikattaisiin P-K:sta suurimmat asfalttikuopat ja levitettäisiin pinnoitetta muuallekin kuin kuutostielle.

        Nimenomaan noin.
        Luulisi olevan järkevämpää laittaa olemassa olevia, huonokuntoiseksi päässeitä teitä kuntoon kuin tehdä uusia, mitkä jo muutaman vuoden kuluttua ovat lisänä korjaustarpeessa. Valmistuville teille ei kuitenkaan ole kovin kummoista käyttöä, joten niilläkin 4,6 miljoonalla eurolla olisi voitu parantaa vaurioita jo melko monissa kohdin.
        Mutta kun ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe