TOPPILA!?

JiiPee

Millainen alue toppila on? Olen hieman kysellyt ja mielipiteitä tuntuu olevan joka lähtöön.. Jotku on sitä mieltä että oikein viityisä ja idyllinen paikka asua.. Jotku sanoo että narkkeja ja rikollisia täynnä???.. Kaupungin vuokrakämpissä on kuulemma monenlaista rikollista ja hörhöä. Ja taas kiinteistöfirmojen asunnot on ihan OK..

Minkälainen paikka se toppila nyt sitten on asua ja elää?

17

3498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei rötösteliä

On se aika kamala....=(

• Kreke

Asuin pari vuotta meritoppilassa vvo:n taloyhtiössä ja ei moitteita. En mä muita hörhöjä nähnyt kuin kerran joku ukko käveli haulikko käessä... :D

• kaupan myyjä

Toppila on rento getto.
      Porukkaa vähän laidasta laitaan.On romaaneita, tummaihoisia, avohoidon potilaita ja sit kyl ihan normaalia porukkaa kuten paljon nuoria opiskelijoita.
      Mut ihan jees. Tosin itse en asu siellä..
      Olen vain töissä..

• ei enää ikinä

Asuttiin entisen "vaimokkeen" kanssa Toppilassa pari kuukautta muutama vuosi sitten. Pyörät varastettiin pihasta ja pyykit pyykkituvasta. Yläkerrassa asuvan pariskunnan nainen tuli välillä meille yöllä piiloon hakkaavaa miestään. Rappukäytävissä oli välillä purettuja pyörän raatoja. Kaikki tämä hauskuus löytyy Toppilasta ja meidänkin asunto oli vasta valmistunut, joten en halua edes kuvitella mitä tapahtuu vanhemmissa taloissa.

• pössi

Ookko nä joku virastomestari!

• Hanna

Ollaan asuttu Toppilassa pian puoli vuotta kaupungin asunnossa ja täytyy sanoa, että Toppila todella yllätti, positiivisesti. Naapureista ei ole kuulunut juuri äännähdystäkään ja muutenkin mitään inhottavaa ei ole näkynyt eikä kuulunut. Asunto on halpa, uusi ja hyvin suunniteltu. Kaiken kaikkiaan mukava paikka asua, vaikkakin hieman tylyn näköistähän erityisesti Halpa-Hallin ympäristössä on. Toki se on tuurista kiinni, ystäväni talossa on hieman enemmän menoa, mutta ihan kiva paikka asua sekin.

• Toppilaan

Kaverini asui Toppilassa tyttökaverinsa kanssa. Yks aamu löyty huumeruisku eteisen lattialta, oli pudotettu postilaastikosta alas. Hyvä että heidän lapsensa oli vielä nukkumassa.

• Ei enää

Eipä tulisi itse enää mieleenkään edes käydä ko. kaupunginosassa. Asuin siellä elokuusta asti, jossa ajassa selvisi kyllä minkälainen paikka on; työttömien ja juoppojen ymppäyspaikka hyöstettynä opiskelijoilla. Opiskelija-asunnoissa ei ilmeisesti mitään vikaa, mutta itsellä ainakin oli alakerran asukkaana keski-ikäinen juoppo joka oli tehdä hulluksi ainaisella remuamisellaan. Muuton kruunasi päivä kun kävin siivoamassa viimeisen asunnon, ko. juoppo tulee vastaan ulkoa lumihangesta sukkasillaan ja rupeaa nukkumaan rappukäytävään...

• Ei koskaan.....

Asuimme Toppilassa pari vuotta ja totesimme että parempi oli muuttaa pois....Auto ei saanut olla rauhassa...Naapurissa tapettiin mies.....Poliiseja näky joka päivä aamusta iltaan...kaikki tuttavat on myös muuttanut pois!!!!Ainut hyvä puoli Toppilassa oli Evakkobaar :)

• pois meidän nurkilta

Jos olet romaani, pakolainen tai rosvo muuta ihmeessä Toppilaan, löydät sieltä varmasti uusia ystäviä ja ehkä vanhojakin.

• JiiPee

En ole romaani, pakolainen tai rosvo mutta en ole myöskään rasisti... Sehän on selvä ettei rasistit viihdy alueella jossa on monenlaisia ihmisiä. Muutan parin viikon kuluttua ja uskon että jopa viihdyn...
        Jostain syystä täältä luetut tarinat ja todellisuus eivät kohtaa...

• varmasti
        JiiPee kirjoitti:

En ole romaani, pakolainen tai rosvo mutta en ole myöskään rasisti... Sehän on selvä ettei rasistit viihdy alueella jossa on monenlaisia ihmisiä. Muutan parin viikon kuluttua ja uskon että jopa viihdyn...
        Jostain syystä täältä luetut tarinat ja todellisuus eivät kohtaa...

Päässäsi on jotakin vikaa. Tervemenoa Toppilaan pois meidä normaalien ihmisten jaloista.

• Anonyymi

Kuullostaa upealta paikalta!

• Tytsy

Itse olen juuri muuttanut Toppilaan ja viihtynyt oikein hyvin.

Alue on hieman levotonta, totta on että porukkaa on joka lähtöön. Ihmiset ovat kuitenkin ihmisiä, eikä kukaan huvikseen kenenkään kimppuun käy. Itse opiskelija-asunnoissa ympäri Oulua asuneena voin kuitenkin todeta, ettei Toppilassa sen levottomampaa ole. Kämppäkin on vielä paljon kivempi kuin PSOASin läävät.

Tuttu sairaankuljettaja sanoi, että Toppilassa tulee ehkä tavanomaista useammin haettua potilaita, mutta se ei tarkoita, ettei omaa elämää voisi hyvin siellä elää.

• JiiPee

Eikä ole valittamista.. Rauhallinen talo. Hyvät ulkoilu mahdollisuudet. Enkä ole edes yhtään juoppohullunarkkaria nähnyt! VIIHDYN!
      Erikoinen asenne oululaisilla ko. aluetta kohtaan..

• PILA

TOP = HUIPPU

• Anonyymi

Top pila!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      75
      2645
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1822
    3. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      273
      1511
    4. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1504
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1487
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1321
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      398
      1293
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      347
      1253
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      380
      1234
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1195
    Aihe