Uusi Golf yllättävästi meluisampi kuin Corolla

Anonyymi

Jo 60 nopeudessa alkoi rengasmelu kiusata kommentoi Kaara TV toimittaja. Luulisi uusien autojen olevan hiljaisempia mutta näin ei vaan ole. Kun ensi talvena uuteen Golfiin laitetaan kunnon leveät nastarenkaat alle niin melu on suorastaan helvetillinen. Täyshybridiautoissa ei nastoja tarvita vaan kitkat riittää.

VW uusi sähkökulkine on takavetoinen, pelkkä kesäauto.

Korva ei muuten erota alle 3 dB äänitason eroja.

99

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Jossain toisessa koeajossa kehuttiin Golfia hiljaiseksi. Mene ja tiedä,itse tilasin Corollan. Oli melua sitten kuinka paljon tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain toisessa koeajossa kehuttiin Golfia hiljaiseksi. Mene ja tiedä,itse tilasin Corollan. Oli melua sitten kuinka paljon tahansa.

        Tyhmähän sinä olet jos Toyotan ostit. Ylihintainen melutoosoa joka ruostuu heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet jos Toyotan ostit. Ylihintainen melutoosoa joka ruostuu heti.

        Älä höpise joutavia! Toyotat ovat nykyisin vähiten ruostuvia autoja. Ranskalaiset autot ruostuu edelleen nopeasti. Ekassa katsastuksessa voi tulla hylky ruostereijän takia. Sama voi olla Skodan kanssa. Melua Skodassa on todella paljon. Erään koeajon otsikko oli " meluava kansanauto idästä". Toyotat on tunnettuja hiljaisuudestaan ja viattomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet jos Toyotan ostit. Ylihintainen melutoosoa joka ruostuu heti.

        Kokemus on osoittanut, että Toyota on hyvä ostos. Itse ajan enimmäkseen kaupunkiajoa,joten hybridi paras valinta.Eikä kerrostaloissa vielä ole mitään lataus mahdollisuuksia. Puhumattakaan kadun varsipaikoista. Muita automerkkejä ei ole tarvetta haukkua.Tosin kesälomalukemiseksi ei tarvitse ostaa mitään dekkareita. Riittää kun lukee eräiden automerkkien omistajien keskustelupalstoilla käymiä keskusteluja erilaisista vioista. Siellä on draamaa kerrakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus on osoittanut, että Toyota on hyvä ostos. Itse ajan enimmäkseen kaupunkiajoa,joten hybridi paras valinta.Eikä kerrostaloissa vielä ole mitään lataus mahdollisuuksia. Puhumattakaan kadun varsipaikoista. Muita automerkkejä ei ole tarvetta haukkua.Tosin kesälomalukemiseksi ei tarvitse ostaa mitään dekkareita. Riittää kun lukee eräiden automerkkien omistajien keskustelupalstoilla käymiä keskusteluja erilaisista vioista. Siellä on draamaa kerrakseen.

        Yllätys tämä on minullekin, olisi luullut että Golf on hiljaisempi mutta kun luulo ei ole tiedon väärtti. VW halpuuttaa nykyään kaikkia mallejaan kun koko firman kannattavuus on romahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätys tämä on minullekin, olisi luullut että Golf on hiljaisempi mutta kun luulo ei ole tiedon väärtti. VW halpuuttaa nykyään kaikkia mallejaan kun koko firman kannattavuus on romahtanut.

        Luepa nyt mitä TM on asiasta mitannut. Corolla on jopa meluisampi kuin vanha Octavia. Uusi Golf on hiljaisempi kuin kumpikaan noista.
        Turha höpöttää valheita kun TM on mitannut asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätys tämä on minullekin, olisi luullut että Golf on hiljaisempi mutta kun luulo ei ole tiedon väärtti. VW halpuuttaa nykyään kaikkia mallejaan kun koko firman kannattavuus on romahtanut.

        VW ei enää valmista pitkäikäisiä autoja. Riittää että auton kori kestää 3-4 vuotta. Tämä on suunnittelun uusi lähtökohta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Odotas vaan niin seuraavan sukupolven Corollassa on samanlainen. Japsi kopioi kaiken ja japanialaiset insinöörit palaveeraavat kiivasti jo nyt jotta saisivat samanlaisen markkinoille sitten viiden vuoden päästä.
        Perässähiihtäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotas vaan niin seuraavan sukupolven Corollassa on samanlainen. Japsi kopioi kaiken ja japanialaiset insinöörit palaveeraavat kiivasti jo nyt jotta saisivat samanlaisen markkinoille sitten viiden vuoden päästä.
        Perässähiihtäjä

        Valitettavasti uusi Golf ei ole meluisampi mitä Corolla, ottakaa asioista ensin selvää ennenkuin p* skaa kirjoittelette!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti uusi Golf ei ole meluisampi mitä Corolla, ottakaa asioista ensin selvää ennenkuin p* skaa kirjoittelette!!

        Sanoohan sen jo korvakin että uusi Golf on todella äänekäs. Eihän se ole ihme kun painoa pitää pudottaa koko ajan koska muuten kulutus jää liian suureksi. Vanhat Golfit oli selvästi hiljaisempia. Jokainen voi itse testata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoohan sen jo korvakin että uusi Golf on todella äänekäs. Eihän se ole ihme kun painoa pitää pudottaa koko ajan koska muuten kulutus jää liian suureksi. Vanhat Golfit oli selvästi hiljaisempia. Jokainen voi itse testata.

        Et ole uutta Golfia edes nähnytkään.
        TM on asian mitannut ja tuomio oli selvä. Uusi Golf, niinkuin vanhakin, on hijaisempi kuin melupesä Corolla. Luota mittauksiin, ei tojohönöjen höpinöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotas vaan niin seuraavan sukupolven Corollassa on samanlainen. Japsi kopioi kaiken ja japanialaiset insinöörit palaveeraavat kiivasti jo nyt jotta saisivat samanlaisen markkinoille sitten viiden vuoden päästä.
        Perässähiihtäjä

        Muttei hullu eikä huijari. Auto on auto, nappulat pitää olla turvallisesti oikeissa paikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttei hullu eikä huijari. Auto on auto, nappulat pitää olla turvallisesti oikeissa paikoissa.

        VW on koonnut ajossa tarvittavat nappulat parhaaseen paikkaan eli rattiin. Keskinäytöltä tehdään vain isompia asetuksia ja niitä ei tehdä ajon aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotas vaan niin seuraavan sukupolven Corollassa on samanlainen. Japsi kopioi kaiken ja japanialaiset insinöörit palaveeraavat kiivasti jo nyt jotta saisivat samanlaisen markkinoille sitten viiden vuoden päästä.
        Perässähiihtäjä

        Keksivät tuona aikana vain säästökohteita ja laatukin kyykkää siinä samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole uutta Golfia edes nähnytkään.
        TM on asian mitannut ja tuomio oli selvä. Uusi Golf, niinkuin vanhakin, on hijaisempi kuin melupesä Corolla. Luota mittauksiin, ei tojohönöjen höpinöihin.

        Tosiasiassa vanhemmat Corollatkin ovat hiljaisempia kuin uusin - ja aika paljonkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa vanhemmat Corollatkin ovat hiljaisempia kuin uusin - ja aika paljonkin!

        Ei pidä paikkaansa täyshybridien kohdalla, uudet Toyotat ovat selvästi hiljaisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti uusi Golf ei ole meluisampi mitä Corolla, ottakaa asioista ensin selvää ennenkuin p* skaa kirjoittelette!!

        Ei tarvii valitella eikä pahoitella. Hyväksytään tosiasiat, Suomen tiet ovat erilaisia kuin Saksassa, joten on täysin ymmärrettävää että päämarkkina-alueen kokemukset ratkaisee ja auto meluaa huonoilla teillä selvästi enemmän kuin kilpailijat.


    • Anonyymi

      45 profiilin kumit on aivan käymättömät tuohon golfiin. Näkee jo TM kuvasta

      Auto muuttuu paremmaksi 55 renkailla, rengas syö karkean tien ja urat, montit paremmin ja tasaisen tien ääni hiljaisempi.


      Tuo 45 profiilinen kumi näyttää alimittaiselta koriin.

      Vähän kuin joskus näkee 195/50 tai 55 renkailla ja olevia golfeja tai jopa passatteja kun on laitettu alimittaiset väärän auton vanteet.

      • Anonyymi

        Näyttää olevan jousituksen joustovara todella lyhyt tuossa golfissa. Sekin näkyy TM nettisivun kuvasta.

        Voi olla tosi äänekäs auto kaikilla teillä, veikkaan että alustan osien laatua on halpuutettu myös ja samalla kevennetty, laakerit, itse kori.


        Tuo 48V auttava kevythybridi on ainakin halpa kun järjestelmän osavalmista kehuu kustannukset olevan vain muutaman sadoissa euroissa per auto valmistajille. Joku hyöty wltp testiin ja veroja pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan jousituksen joustovara todella lyhyt tuossa golfissa. Sekin näkyy TM nettisivun kuvasta.

        Voi olla tosi äänekäs auto kaikilla teillä, veikkaan että alustan osien laatua on halpuutettu myös ja samalla kevennetty, laakerit, itse kori.


        Tuo 48V auttava kevythybridi on ainakin halpa kun järjestelmän osavalmista kehuu kustannukset olevan vain muutaman sadoissa euroissa per auto valmistajille. Joku hyöty wltp testiin ja veroja pois.

        Tuo KERS tuo saman hyödyn kaupugissa kuin tojon kalliimpi ja raskaampi höpöhybridi. Paljon fiksumpi toteutus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan jousituksen joustovara todella lyhyt tuossa golfissa. Sekin näkyy TM nettisivun kuvasta.

        Voi olla tosi äänekäs auto kaikilla teillä, veikkaan että alustan osien laatua on halpuutettu myös ja samalla kevennetty, laakerit, itse kori.


        Tuo 48V auttava kevythybridi on ainakin halpa kun järjestelmän osavalmista kehuu kustannukset olevan vain muutaman sadoissa euroissa per auto valmistajille. Joku hyöty wltp testiin ja veroja pois.

        "Muutama sata euroa per auto" on helvetin paljon auton komponentista. Koko massauton perusmoottori maksaa valmistajalle tuon "muutama sata euroa".


    • Anonyymi

      Taas Toyotan omasetä lähti valheella sotaan ja tyhmyyttään vesitti oman valheensa sanomalla ettei 3db ero edes kuule. Kuinka tanan hölmö hän on?

    • Anonyymi

      Vika on rakenteissa, tod. näk. suunnitteluvirhe, softabugi. Nyt ei voi tehdä mitään muuta kuin laittaa alustaan välipohja ja massat kunnolla. Ei paljon auta, mutta ei maksakaan kuin pari kolme tonnia.

    • Anonyymi

      Taloustaito koejao: "Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa."

    • Anonyymi

      Mutu-kommenteissa voi todeta ihan mitä vaan. Faktaa on kuitenkin se että TM:n koeajomittausten perusteella Golfissa on edessä 100km/h nopeudessa saman verran melua kuin Corollassa jo 60 km/h nopeudessa.

      • Anonyymi

        Linkkiä vaan kehiin eikä mitään mussutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkkiä vaan kehiin eikä mitään mussutusta.

        TM 11/19 mittasi Corolla sedanilla takapenkin melun mittarilla 77db, tarvitaanko enää muuta todistetta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkkiä vaan kehiin eikä mitään mussutusta.

        TM 11/2019 Corolla ja TM 13/2020 Golf. Desibelejä samat (65 dB) mutta kuten todettua, Golfissa nopeutta 100 km/h ja Corollassa 60 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM 11/2019 Corolla ja TM 13/2020 Golf. Desibelejä samat (65 dB) mutta kuten todettua, Golfissa nopeutta 100 km/h ja Corollassa 60 km/h.

        Edelliseen lisäyksenä, Corollassa takana 67 dB ja Golfissa 66 dB.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM 11/2019 Corolla ja TM 13/2020 Golf. Desibelejä samat (65 dB) mutta kuten todettua, Golfissa nopeutta 100 km/h ja Corollassa 60 km/h.

        Turha mussuttaa kun linkit puuttuu ! Golf on TM mittausten mukaan selvästi äänekkäämpi kun huomioidaan ja kompensoidaan erilaiset renkaiden vaikutukset. Yllättävää että uusi Golf heikompi kuin vanhat mallinsa, ainakin kun melusta puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha mussuttaa kun linkit puuttuu ! Golf on TM mittausten mukaan selvästi äänekkäämpi kun huomioidaan ja kompensoidaan erilaiset renkaiden vaikutukset. Yllättävää että uusi Golf heikompi kuin vanhat mallinsa, ainakin kun melusta puhutaan.

        Pelkkää epätoivoista selittelyä faktojen edessä. Mittaustulosten lähteet on mainittu, joista jokainen voi ne halutessaan tarkastaa. TM:n koeajoraportit löytyy sähköisinä TM:n nettisivuilta tilaajille, ja muut voivat käydä lukemassa lehdet vaikka kirjastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha mussuttaa kun linkit puuttuu ! Golf on TM mittausten mukaan selvästi äänekkäämpi kun huomioidaan ja kompensoidaan erilaiset renkaiden vaikutukset. Yllättävää että uusi Golf heikompi kuin vanhat mallinsa, ainakin kun melusta puhutaan.

        Mitä tarkoittaa "kompensoidaan erilaiset renkaiden vaikutukset"? Kummassakin oli sama rengaskoko (225/45-17).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää epätoivoista selittelyä faktojen edessä. Mittaustulosten lähteet on mainittu, joista jokainen voi ne halutessaan tarkastaa. TM:n koeajoraportit löytyy sähköisinä TM:n nettisivuilta tilaajille, ja muut voivat käydä lukemassa lehdet vaikka kirjastossa.

        Ei Teroille tule autolehtiä ja kirjaston lehdistä kaikki Tojosivut on revitty jo irti. Toyota Plus lehti ei kerro kuin ylistäviä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää epätoivoista selittelyä faktojen edessä. Mittaustulosten lähteet on mainittu, joista jokainen voi ne halutessaan tarkastaa. TM:n koeajoraportit löytyy sähköisinä TM:n nettisivuilta tilaajille, ja muut voivat käydä lukemassa lehdet vaikka kirjastossa.

        Seli seli, eikö faktaa pöytään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää epätoivoista selittelyä faktojen edessä. Mittaustulosten lähteet on mainittu, joista jokainen voi ne halutessaan tarkastaa. TM:n koeajoraportit löytyy sähköisinä TM:n nettisivuilta tilaajille, ja muut voivat käydä lukemassa lehdet vaikka kirjastossa.

        Näin TM totesi 2020 talvivertailussa:

        "Toyotassa ei mikään harmita, mutta mikään osa-alue ei myöskään yllä täyteen kymppiin. Vahvin ominaisuus on mukava jousitus, joka on hyvällä pinnalla myös hiljainen. Kukaan ei moittinut ohjaustuntoa, vaikkei ohjaus ylläkään aivan parhaiden tasolle.

        Volkswagenin ohjaus on kevyt ja tunnokas. Suuntavakaus on niin ikään mallikelpoista, ja ohjaus keskittää suorassa ajossa esimerkillisesti. Jousituksessa on enemmän piukkuutta kuin löysyyttä, mutta siitä on enemmän iloa kuin surua. Suurin ongelma on rengasmelu huonolla pinnalla."

        VW suurin ongelma on rengasmelu , tämä pätee kaikkiin Klokswageneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin TM totesi 2020 talvivertailussa:

        "Toyotassa ei mikään harmita, mutta mikään osa-alue ei myöskään yllä täyteen kymppiin. Vahvin ominaisuus on mukava jousitus, joka on hyvällä pinnalla myös hiljainen. Kukaan ei moittinut ohjaustuntoa, vaikkei ohjaus ylläkään aivan parhaiden tasolle.

        Volkswagenin ohjaus on kevyt ja tunnokas. Suuntavakaus on niin ikään mallikelpoista, ja ohjaus keskittää suorassa ajossa esimerkillisesti. Jousituksessa on enemmän piukkuutta kuin löysyyttä, mutta siitä on enemmän iloa kuin surua. Suurin ongelma on rengasmelu huonolla pinnalla."

        VW suurin ongelma on rengasmelu , tämä pätee kaikkiin Klokswageneihin.

        Aika kummalista kun TM viime syksynä koeajoi saman VW :n mikä oli talvitestissä, kehui silloin auton hiljaisuutta että vastaavia meluarvoja tapaa vain yli 50 tonnin autoista eikä kaikista niissäkään.. Ja kas kummaa sitten talvitestissä oli samanlainen auto muuttunut kin meluiseksi... Ja vielä kitkarenkailla,, en kyllä ymmärrä moista kaksimielisyyttä onko hiljainen vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kummalista kun TM viime syksynä koeajoi saman VW :n mikä oli talvitestissä, kehui silloin auton hiljaisuutta että vastaavia meluarvoja tapaa vain yli 50 tonnin autoista eikä kaikista niissäkään.. Ja kas kummaa sitten talvitestissä oli samanlainen auto muuttunut kin meluiseksi... Ja vielä kitkarenkailla,, en kyllä ymmärrä moista kaksimielisyyttä onko hiljainen vai ei.

        Ei ole hiljainen, jokainen voi itse kuunnella ja todeta että rengasmelu on kova.

        Vertailutestissä paljastui että muut oli hiljaisempia. VW suurin ongelma on rengasmelu huonolla tien pinnalla eli Suomen maanteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hiljainen, jokainen voi itse kuunnella ja todeta että rengasmelu on kova.

        Vertailutestissä paljastui että muut oli hiljaisempia. VW suurin ongelma on rengasmelu huonolla tien pinnalla eli Suomen maanteillä.

        Vertailutesti on armoton, siinä laitetaan autot paremmuusjärjestykseen. Melun suhteen tässä isossa talvivertailutestissä VW oli häiritsevän meluisa. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      TM 11/2019 Corollan melusta.
      "Rengasmelu nousee auton suurimmaksi melulähteeksi jo taajamanopeuksilla... Maantiellä rengasmelu nousee entisestään.... Moottoritienopeudella äänenpaine on takapenkillä 77 desibeliä, joka on samaa luokkaa kuin pienissä GTI-autoissa"

    • Anonyymi

      TM talvitestissä totesi että VW suurin ongelma on rengasmelu huonolla pinnalla verrattuna muihin testissä mukana olleisiin autoihin.

      Corolla oli muuten vertailutestin paras.

      • Anonyymi

        TM testissä näkyy sama auto olevan sekä hiljainen että meluisa.. Esim VwT-Cross ja Toyota Corolla, otapa tuosta selvää muuten kun itse käydä koeajolla, sama pätkä kummallakin ja mitata mittarilla ja korvakuulolla melu itse..


      • Anonyymi

        Golf on ihan toinen auto kuin tuo T_cross.


      • Anonyymi

        Niin, Corolla lämpesi hieman nopeammin ja voitti sillä. Jarrut olikin sitten kompastuskivi Toyotalla, mutta sopivasti säädetty pisteytys ei siitä rokottanut.
        Melua Corollassa kyllä piisaa aina 77db asti ihan koeajon ja mittauksen tuloksena ja se on jo melkoinen ennätys.


    • Anonyymi

      16" vanne ja korkeampaa kumia niin on golffi parempi.

      Tässä esimerkki oikeista kumeista kaikilla mittareilla tähän sähköautoon ja korin kokoon.
      https://youtu.be/hKCx_7zJND8?t=75.

      Todella hyvä ajettava varmasti, säästää alustaa ja hiljainen. Voi ajella hiekkateillä.

      • Anonyymi

        Kokeilin ja hiukan auttaa, jos renkaan korkeutta nostaa 45 stä 65 een mutta samalla huomasin että auto pomppii herkemmin, joten seuraavasti laitan 60 korkeudeksi.


    • Anonyymi

      Mitäs näistä kinaatte, hommatkaa mersu. Ei tarvi meluja kuunnella, vaan radiota.

      • Anonyymi

        A ja C Mese ei ole hiljainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A ja C Mese ei ole hiljainen.

        C sarjan uudet auto on tosi meluisia eli ostamalla 2018-2019 ja upottamalla useita kymmeniä tuhansia euroja saa jopa muutaman tonnin golffia meluisamman auton jossa on kovaa muovia sisustassa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A ja C Mese ei ole hiljainen.

        Nykyään kaikissa autoissa matala profiilirenkaat meluaa auton merkistä riippumatta.. Kyllä vaan Mersussakin kummasti rengasmelua löytyy kun tarpeeksi karhea tie on. Ja muuten hiljaisessa autossa se pienempikin rengasmelu tuntuu että se häiritsee vielä enempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikissa autoissa matala profiilirenkaat meluaa auton merkistä riippumatta.. Kyllä vaan Mersussakin kummasti rengasmelua löytyy kun tarpeeksi karhea tie on. Ja muuten hiljaisessa autossa se pienempikin rengasmelu tuntuu että se häiritsee vielä enempi.

        Mikähän siinä on,kun Suomessa pitää tiet päällystää tuollaisella karkealla sepeliseoksella. Nastarenkaatko siinä on syynä? Etelä-Suomessa pärjää kitkoilla hyvin. Ainakin pääkaupunkiseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä on,kun Suomessa pitää tiet päällystää tuollaisella karkealla sepeliseoksella. Nastarenkaatko siinä on syynä? Etelä-Suomessa pärjää kitkoilla hyvin. Ainakin pääkaupunkiseudulla.

        Nastarenkaat syövät hienojakoisen asvaltin. Siksi Keski-Euroopassa ei saa ajaa nastarenkailla lainkaan. Siellä on mukava ajella kun rengasmelu on täysin tuntematon asia. Suomen tiet ovat prstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikissa autoissa matala profiilirenkaat meluaa auton merkistä riippumatta.. Kyllä vaan Mersussakin kummasti rengasmelua löytyy kun tarpeeksi karhea tie on. Ja muuten hiljaisessa autossa se pienempikin rengasmelu tuntuu että se häiritsee vielä enempi.

        Pitää paikkansa, toiset autot vaan meluaa enemmän kuin toiset. Oli minullakin kerran Golf, ei ole toista kertaa. Virheitä tehdään mutta niistä pitää ottaa opikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa, toiset autot vaan meluaa enemmän kuin toiset. Oli minullakin kerran Golf, ei ole toista kertaa. Virheitä tehdään mutta niistä pitää ottaa opikseen.

        Kun katsoo TM:n melumittauksia niin luokassaan Golf on siellä paremmassa päässä. Corolla sen sijaan on mitatusti paljon meluisampi.
        Jos pistää fyffeä enemmän ja siirtyy ylempiin luokkiin nin siellä melua on vähemmän. Golfin hinnalla on vaikeaa löytää hiljaisempaa autoa.
        Ja nyt on turha esitellä mielipiteitään vaan ainoastaan mitattu tulos merkkaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikissa autoissa matala profiilirenkaat meluaa auton merkistä riippumatta.. Kyllä vaan Mersussakin kummasti rengasmelua löytyy kun tarpeeksi karhea tie on. Ja muuten hiljaisessa autossa se pienempikin rengasmelu tuntuu että se häiritsee vielä enempi.

        Juu niin löytyy, mutta vaimeampana kuin noissa kinnereissä, siis toyo ja vaageni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C sarjan uudet auto on tosi meluisia eli ostamalla 2018-2019 ja upottamalla useita kymmeniä tuhansia euroja saa jopa muutaman tonnin golffia meluisamman auton jossa on kovaa muovia sisustassa enemmän.

        No nyt vitsin väänsit. On omakohtaista kokemusta. C mersusta. Melua on kuten kaikissa, mut vaimeampana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt vitsin väänsit. On omakohtaista kokemusta. C mersusta. Melua on kuten kaikissa, mut vaimeampana.

        Riippunee sitten myös rengastuksesta, C-sarjalaisen kyydissä muutaman kerran istuneena ei ole jäänyt mielikuvaa että auto olisi erityisen hiljainen. Samoin TM:n vertailussa (12/2020) C oli ryhmän meluisin (muut mukana olleet 3-sarjan BMW, Passat ja Volvo V60).

        Toisaalta C kyllä maksaa sen verran enemmän Golfiin verrattuna että sen olisi syytäkin olla hiljaisempi.


    • Anonyymi

      Mittausten mukaan Golf on meluisampi, mutta käytännössä eroa ei juuri huomaa paitsi hiljaa ajettaessa kun Corolla kulkee sähköllä ja Golffi bensalla.

      • Anonyymi

        Eipä Golfista olla mitattu sellaisia meluarvoja kuin Corollasta, eli 75-77 db.
        Golf on kevythybrid ja Toyota bensalla ladattava joka kulkee joskus pienen sähköllä ja paukuttaa moottoria käyntiin yhtenään, onko se hyväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Golfista olla mitattu sellaisia meluarvoja kuin Corollasta, eli 75-77 db.
        Golf on kevythybrid ja Toyota bensalla ladattava joka kulkee joskus pienen sähköllä ja paukuttaa moottoria käyntiin yhtenään, onko se hyväksi?

        Audin vastaavalla kevythybridillä jo takaisinkutsu päällä kun hihnat syttyi palamaan DSG:n arpoessa vaihteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin vastaavalla kevythybridillä jo takaisinkutsu päällä kun hihnat syttyi palamaan DSG:n arpoessa vaihteita.

        Sisäänajossa sattuu ja tapahtuu, ilman hihnahybridejä DSG ei toimi kunnolla, totesi Kaara TV toimittaja.


    • Anonyymi

      Golfissa on vääränlaiset alimittaiset renkaat alla, korostuu vielä tuollaisella ei golfmaisella lyhyen jouston alustalla joka tuo melun ja kuminan sisään.

      • Anonyymi

        Kovemmassa nopeudessa Corollassa loppuu voima kun Golf menee turbon voimalla kuin tyhjää vaan, ja vähällä bensalla ja sähkömoottori avustaa tarvittaissa. Melua on kaikissa autoissa matalaprofiilirenkailla.. Karkealla tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovemmassa nopeudessa Corollassa loppuu voima kun Golf menee turbon voimalla kuin tyhjää vaan, ja vähällä bensalla ja sähkömoottori avustaa tarvittaissa. Melua on kaikissa autoissa matalaprofiilirenkailla.. Karkealla tiellä.

        Golf on luokkansa mittapuu sekä ajettavuus ja voimalinja hunajaisen makeita, näin kertoo uusin TM testinsä loppusanoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf on luokkansa mittapuu sekä ajettavuus ja voimalinja hunajaisen makeita, näin kertoo uusin TM testinsä loppusanoissa.

        Lisäksi TM toteaa että järkyttävä ja häiritsevä rengasmelu vaikka itse lukemat eivät olekaan järkyttäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi TM toteaa että järkyttävä ja häiritsevä rengasmelu vaikka itse lukemat eivät olekaan järkyttäviä.

        Suora lainaus TM:stä: "Desibelilukemat eivät ole järkyttäviä, mutta auton toivoisi olevan hiljaisempi". 100km/h nopeudessa melu 65-66db ja 120km/h 69-70db (karkeapinta 72-73).
        Muistetaan Corollan 75-77db, eli melkoisia erojakin löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suora lainaus TM:stä: "Desibelilukemat eivät ole järkyttäviä, mutta auton toivoisi olevan hiljaisempi". 100km/h nopeudessa melu 65-66db ja 120km/h 69-70db (karkeapinta 72-73).
        Muistetaan Corollan 75-77db, eli melkoisia erojakin löytyy.

        Terolla on lukihäiriöitä kun volkkarin testejä lukee tulee pahoja virheitä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suora lainaus TM:stä: "Desibelilukemat eivät ole järkyttäviä, mutta auton toivoisi olevan hiljaisempi". 100km/h nopeudessa melu 65-66db ja 120km/h 69-70db (karkeapinta 72-73).
        Muistetaan Corollan 75-77db, eli melkoisia erojakin löytyy.

        Kyllä Golfin rengasmelu on häritsevä vaikka melumittarin lukemat eivät olekaan järkyttäviä. Koko auto tärisee ja on resonanssissa moottorievaudeissa, muovit kolisee ja kumisee. Ei sovi Suomen maanteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Golfin rengasmelu on häritsevä vaikka melumittarin lukemat eivät olekaan järkyttäviä. Koko auto tärisee ja on resonanssissa moottorievaudeissa, muovit kolisee ja kumisee. Ei sovi Suomen maanteille.

        Silti se on Corollaa selvästi hiljaisempi. Harmi sinänsä, Corollan infernaalinen rengasmelu pilaa muuten hyvän auton, varsinkaan matka-ajoa Corollalla ei oikeasti jaksa ajaa kovan melutason vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti se on Corollaa selvästi hiljaisempi. Harmi sinänsä, Corollan infernaalinen rengasmelu pilaa muuten hyvän auton, varsinkaan matka-ajoa Corollalla ei oikeasti jaksa ajaa kovan melutason vuoksi.

        Uusi Corolla Hybrid on selvästi hiljaisempi kuin uusi Golf. Tämän voi jokainen todeta menemällä koajolle. Varsinkin normaaleilla 16" renkailla ero on selvä Corollan hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Corolla Hybrid on selvästi hiljaisempi kuin uusi Golf. Tämän voi jokainen todeta menemällä koajolle. Varsinkin normaaleilla 16" renkailla ero on selvä Corollan hyväksi.

        Ei pidä paikkaansa on Corolla 16 " testattu ja meluinen oli karkealla tiellä.. Jos Golfiin pannaan 16" alle on paljon Corollaa hiljaisempi... Corollan meluhan on jo järkyttävää 17" renkailla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Corolla Hybrid on selvästi hiljaisempi kuin uusi Golf. Tämän voi jokainen todeta menemällä koajolle. Varsinkin normaaleilla 16" renkailla ero on selvä Corollan hyväksi.

        Kumpikin ajettu peräkkäin 16" renkailla, ja Golf oli selvästi hiljaisempi. Mutta turha näistä vääntää sen enempää, jokainen voi käydä koeajolla toteamassa itse asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikin ajettu peräkkäin 16" renkailla, ja Golf oli selvästi hiljaisempi. Mutta turha näistä vääntää sen enempää, jokainen voi käydä koeajolla toteamassa itse asian.

        Mutta kun Golf on kaikessa parempi, niin pitäähän edes yrittää saada jotain missä Corolla olisi edes lähelle yhtä hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Golf on kaikessa parempi, niin pitäähän edes yrittää saada jotain missä Corolla olisi edes lähelle yhtä hyvä.

        Golf kuluttaa TM mukaan n. 7 litraa sadalla kun vastaava Corolla kuluttaa 3,5 litraa sadalla. Onhan siinä huomattava ero ! Lisäksi Golfin päästöt ovat huolestuttavan suuret. Ei ollenkaan uusien ilmastotavoitteiden mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf kuluttaa TM mukaan n. 7 litraa sadalla kun vastaava Corolla kuluttaa 3,5 litraa sadalla. Onhan siinä huomattava ero ! Lisäksi Golfin päästöt ovat huolestuttavan suuret. Ei ollenkaan uusien ilmastotavoitteiden mukainen.

        Aika kaukana ollaan 7 litrasta jos mitattu maantiekulutus Golfille on 4,8 l/100km ja kaupunki 6,4 l/100km. Corolla vie kyllä varsinkin kaupungissa vähemmän mutta lähellekään 3,5 litran kulutuksia ei missään vertailussa tai koeajossa ole päästy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kaukana ollaan 7 litrasta jos mitattu maantiekulutus Golfille on 4,8 l/100km ja kaupunki 6,4 l/100km. Corolla vie kyllä varsinkin kaupungissa vähemmän mutta lähellekään 3,5 litran kulutuksia ei missään vertailussa tai koeajossa ole päästy.

        Uudessa Tuulilasissa Corolla Trec koeajon keskikulutus 7.5 litraa ihmettelivät miten syö noin paljon, mutta tutkivatkin maahantuojalla mutta mitään vikaa ei löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kaukana ollaan 7 litrasta jos mitattu maantiekulutus Golfille on 4,8 l/100km ja kaupunki 6,4 l/100km. Corolla vie kyllä varsinkin kaupungissa vähemmän mutta lähellekään 3,5 litran kulutuksia ei missään vertailussa tai koeajossa ole päästy.

        Olen ajanut lähes koko viime ja tämän vuoden 3,5 litran keskikulutuksella. Golf kuluttaa siis lähes 100 % enemmän kaupunkiajossa. Se on aika paljon. Päästöistä puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa Tuulilasissa Corolla Trec koeajon keskikulutus 7.5 litraa ihmettelivät miten syö noin paljon, mutta tutkivatkin maahantuojalla mutta mitään vikaa ei löytynyt.

        Valehtelet, uudessa Tuulilasissa ei ole sanaakaan Corolla Trek versiosta. Olet VW trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, uudessa Tuulilasissa ei ole sanaakaan Corolla Trek versiosta. Olet VW trolli.

        Kirjastossa luin en katsonut Tuulilasin numeroa mutta uusien lehtien joukossa oli ja Corollan 7.5 litran kulutus on tosi juttu.. Ja Corolla 2.0 hybrid Trec oli auto. Usko tai älä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjastossa luin en katsonut Tuulilasin numeroa mutta uusien lehtien joukossa oli ja Corollan 7.5 litran kulutus on tosi juttu.. Ja Corolla 2.0 hybrid Trec oli auto. Usko tai älä.

        Valehtelet, tällaista autoa kuin trec ei ole edes olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, tällaista autoa kuin trec ei ole edes olemassa.

        Kirjoitusvirhe on olemassa!!


    • Anonyymi

      Miten kukaan viitsii edes postata "omia kokemuksia korvakuulolta" kun saatavilla on mitattua tietoa. TM on molemmat autot mitannut ja Golf on 2-4 dB hiljaisempi.

      "Omat kokemukset korvakuulolta" on erityisen hauska siinä suhteessa että Golfia ei ole edes vielä saatavissa ajettavaksi. Mutta totuus ja tojohönö eivät ole koskaan mahtuneet samalle sivulle. Toisille valehteleminen on normaali tapa kommunikoida. Näitä tojotistien keskuudessa tuntuu sikiävän runsaasti.

      • Anonyymi

        Ei kannata uskoa kaikkea mitä lehdet kirjoittaa kun sponsoreita on pilvin pimein. Kannattaa itse kokeilla ja kuullostella. Aika monet ovat päätyneet uuteen Corollaan kun se on niin hiljainen. Esim valoissa ja pysäköinneissä sekä keskustassa ajettaessa todella hiljainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata uskoa kaikkea mitä lehdet kirjoittaa kun sponsoreita on pilvin pimein. Kannattaa itse kokeilla ja kuullostella. Aika monet ovat päätyneet uuteen Corollaan kun se on niin hiljainen. Esim valoissa ja pysäköinneissä sekä keskustassa ajettaessa todella hiljainen.

        TM:n mittaukset ovat vähän eri asia kuin jonkun nettihörhön avautumiset. Et edes itse uskoisi omia sepustuksiasi jos lukisit niitä. Miten tyhmä pitää olla että yrittää syöttää muille pajunköyttä jota ei itsekään uskoisi kun niitä lukisi.
        Olet sanalla sanoen iso ääliö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata uskoa kaikkea mitä lehdet kirjoittaa kun sponsoreita on pilvin pimein. Kannattaa itse kokeilla ja kuullostella. Aika monet ovat päätyneet uuteen Corollaan kun se on niin hiljainen. Esim valoissa ja pysäköinneissä sekä keskustassa ajettaessa todella hiljainen.

        Juu hiljainen on parkissa ja tallissa.


    • Anonyymi

      "Olen ajanut lähes koko viime ja tämän vuoden 3,5 litran keskikulutuksella. Golf kuluttaa siis lähes 100 % enemmän kaupunkiajossa. Se on aika paljon. Päästöistä puhumattakaan."

      Jos päästöt ja kulutus on ykkösasia niin Golfista saa ladattavan version joka kulkee verkkosähköllä ja päästöt ovat tasan nolla. Corollan sähkö tehdään fossiilipolttimella eli tojon vaparilla.
      Tojo on niin jäljessä kaikesta.

      • Anonyymi

        Milläs se sähkö tehdään, ydinvoimalla vai hiilivoimalla ? Ja pääseekö 1000 km ilman jokapäiväistä tankkausta ? Jokapäivä pakkoladattavat ovat maailmanlopun vehkeitä. Kunnon oikeat sähköautot ovat paljon parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs se sähkö tehdään, ydinvoimalla vai hiilivoimalla ? Ja pääseekö 1000 km ilman jokapäiväistä tankkausta ? Jokapäivä pakkoladattavat ovat maailmanlopun vehkeitä. Kunnon oikeat sähköautot ovat paljon parempia.

        Olet taas niin pihalla. Ladattava Golf on oikea hybridi. Ensin mennään oikeasti sähköllä ja sen jälkeen vaikka mailman tappiin bensalla jos tarve vaatii.
        Jokainen kuluttaja voi valita millaista sähköä autoonsa lataa. Fossiilivapaa sähkö on hyvä vaihtoehto. Tojokuskilla sellaista vaihtoehtoa ei ole koska tojon höpöhybridiin voi tankata ainoastaan dinomehua. Fossiilipoltin joka ei kulje metriäkään ilman bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas niin pihalla. Ladattava Golf on oikea hybridi. Ensin mennään oikeasti sähköllä ja sen jälkeen vaikka mailman tappiin bensalla jos tarve vaatii.
        Jokainen kuluttaja voi valita millaista sähköä autoonsa lataa. Fossiilivapaa sähkö on hyvä vaihtoehto. Tojokuskilla sellaista vaihtoehtoa ei ole koska tojon höpöhybridiin voi tankata ainoastaan dinomehua. Fossiilipoltin joka ei kulje metriäkään ilman bensaa.

        No tuo sähkön lataaminen ja valinta millaista virtaa lataa on ihan höpöä. Valitsitpa minkä tahansa yhtiön ja tuulienergian, tai vesivoiman saat juuri sitä samaa sähkövirtaa kotiisi mitä olet aina saanut. Laskutus näistä tuuli yms hommeleista on vain kalliimpaa. Erottelemaan niitä ei käytössä pysty, eikä ole mahdollista. Kaikki nää voimalinjat tuottaa sähkönsä valtakunnanverkkoon, josta jakelu tulee niin hiili, kuin atomivoimaloista ja venäjältä, kuin norjastakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas niin pihalla. Ladattava Golf on oikea hybridi. Ensin mennään oikeasti sähköllä ja sen jälkeen vaikka mailman tappiin bensalla jos tarve vaatii.
        Jokainen kuluttaja voi valita millaista sähköä autoonsa lataa. Fossiilivapaa sähkö on hyvä vaihtoehto. Tojokuskilla sellaista vaihtoehtoa ei ole koska tojon höpöhybridiin voi tankata ainoastaan dinomehua. Fossiilipoltin joka ei kulje metriäkään ilman bensaa.

        Ei kait vaan siinä ladattavassa Golfissa ole fossiilipoltinta eihän ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait vaan siinä ladattavassa Golfissa ole fossiilipoltinta eihän ?

        Ajetavuus täysi 10 golffissa toyota jää ja jää ja jää ikuisuuden ajettavuudessa golfille.Golffin koelauta selkeä moderni verattuna 90-luvun toyotan koelautaan ja sisustukseen kaikissa testeissä HAUKUTTU VANHAN AIKAISEKSI TOYOTA 90-LUKU JOPA80-LUKU.HYI TERPAT..KULUTUS TOYOTASSa hybridi 8,0-12,0 litraa satkulle mitäs tähän tuhnu terot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajetavuus täysi 10 golffissa toyota jää ja jää ja jää ikuisuuden ajettavuudessa golfille.Golffin koelauta selkeä moderni verattuna 90-luvun toyotan koelautaan ja sisustukseen kaikissa testeissä HAUKUTTU VANHAN AIKAISEKSI TOYOTA 90-LUKU JOPA80-LUKU.HYI TERPAT..KULUTUS TOYOTASSa hybridi 8,0-12,0 litraa satkulle mitäs tähän tuhnu terot.

        Jos hybridi kuluttaa 12 litraa niin golffi vie 15 litraa ... öljyä ! Hih hih hiiii !


    • Anonyymi

      Joku totesi että uusi Golf on melutoosa DSG arpojalla ryyditettynä.

      • Anonyymi

        Todeta voi mitä vaan, mutta tuo uusi DSG on hienosti toimiva ja tänä vuonna jopa palkittu vaihteisto. Melua voi olla liikaa Golfissa, mutta on se kuitenkin hiljaisempi kuin Corolla ja kaikessa parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todeta voi mitä vaan, mutta tuo uusi DSG on hienosti toimiva ja tänä vuonna jopa palkittu vaihteisto. Melua voi olla liikaa Golfissa, mutta on se kuitenkin hiljaisempi kuin Corolla ja kaikessa parempi.

        Vai on se Golffi kaikessa parempi kuin Corolla. Taidat olla huumori miehiä, tuollaista ei kukaan ota tosissaan. Huumori piristää kyllä aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on se Golffi kaikessa parempi kuin Corolla. Taidat olla huumori miehiä, tuollaista ei kukaan ota tosissaan. Huumori piristää kyllä aina.

        Tänään tuli uusi 8 Golfi testattua loistava auto ja erittäin hieno mittaristo, ja älykäs navi varoittaa tienhaaroista ja risteyksistä vaikka ei olis toiminnassakaan. Rengas melua on karkealla tiellä niillä 45 profiilin renkailla valitettavasti hieman häiritsevästi. Parempi rengasvalinta ehdottomasti 55 profiiliset renkaat.. Kulutus näytti nopeusrajoituksia noudattaen Eco ajo tilassa 4.5 keskikulutus..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe