Yhdessä asuvat parit, miten raha-asiat?

Anonyymi

Te jotka asutte yhdessä, miten olette järjestäneet raha-asiat? Onko teillä omat rahat vai yhteiset? Miten hoidatte ostokset, päivittäiset menot ja muut suuremmat? Onko järjestelynne ollut toimiva? Onko rahasta ollut riitoja?

Vinkkejä kysyn tässä tulevaa ajatellen.

131

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meillä (kahden aikuisen perhe) on yhteinen taloustili, johon kumpikin laittaa 400 euroa/kk. Siitä ostetaan ruuat ja muut päivittäistavarat. Asumiskulut maksetaan puoliksi. Molemmilla on omat tilinsä henkilökohtaisiin menoihin. Jos ostetaan jotain kalliimpaa, sovitaan erikseen miten maksetaan. On toiminut hyvin tähän saakka.

• Anonyymi

Täytyy olla hyvät tulot jos on varaa laittaa pelkästään ruokaan ja taloustavaroihin 400€ kuussa.

• Anonyymi

Minä olen sinkku, enkä ole tarkkaan selvillä edes paljonko rahaa menee ruokaan yms, mutta takuuvarmasti ainakin 400 euroa, ja minä olen kaukana hyvätuloisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen sinkku, enkä ole tarkkaan selvillä edes paljonko rahaa menee ruokaan yms, mutta takuuvarmasti ainakin 400 euroa, ja minä olen kaukana hyvätuloisesta.

Ei toi 400 euroa kuukaudessa munkaan mielestä ole paljon.

• Anonyymi

Reilusti yli 100 e menee viikossa helposti ruokaan ja kättötavaraan sinkkutaloudessakin. Aika monelle tuo 400 e kuussa on pieni raha laittaa omaan hyvinvointiin. Yli 4500 e palkka on minulla, joten ei kaikkea viiti säästöönkään laittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reilusti yli 100 e menee viikossa helposti ruokaan ja kättötavaraan sinkkutaloudessakin. Aika monelle tuo 400 e kuussa on pieni raha laittaa omaan hyvinvointiin. Yli 4500 e palkka on minulla, joten ei kaikkea viiti säästöönkään laittaa.

No sulla on tosi hyvä palkka, ei ole monella.

• Anonyymi

Sama systeemi, yhteinen tili talousmenoihin ja muuten omat rahat. Yhtiövastike ym. laskut puoliksi. Jos lähdetään reissuun tai tulee isompia hankintoja, puoliksi nekin. Suunniteltu myös yhteistä säästämistä jatkossa juuri noita isompia hankintoja varten.

Kyllä meilläkin kuluu helposti 400 per nainen kuussa talousmenoihin, suoraan sanoen menee enemmänkin, eikä olla hyvätuloisia. Eiköhän ruokakulut ole kaikilla asumisen lisäksi suurin menoerä.

Täytyy koputtaa puuta, mutta ei olla vielä rahasta saatu aikaan riitaa, ennemmin tulee kaikesta muusta.

• Anonyymi

Neljä eri tiliä. Molemmilla omat, lainanhoitokuluihin ja käyttötili.

Kahteen jälkimmäiseen menee prosenttien mukaan laskettu tuloeroihin suhteutettu summa, näin jää kummallekin omiin menoihin rahaa, vaikka tuloero on suuri.

Suuremmat hankinnat ja matkustaminen sovittu, näistä ei ole koskaan tullut riitaa pitkän liiton aikana. Raha on aina ollut vain väline, johon tunteet ei kuulu. Itse olen se pienempi tuloinen ja varsinkin alussa oli sopeutumista tuhlailevan tuntuiseen elintasoon. (Sijoitukset olen tehnyt pienemmällä riskillä, kuin puoliso.)

• Anonyymi

Jännä että sun puoliso suostuu maksamaan enemmän, no ei kuulu mulle todellakaan.

• Anonyymi

Vaikea uskoa todeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä että sun puoliso suostuu maksamaan enemmän, no ei kuulu mulle todellakaan.

Muutenhan me oltais eletty ihan eri elintasoa. Mun takia asuttu eri asuinalueella, syöty eri ruokaa minä kalapuikkoja ja puoliso sisäfilepihviä vieressä. Ei mulla olisi ollut asuntolainat jälkeen rahaa mihinkään, prosenttien mukaan maksaminen on mahdollistanut sopuisan elon ilman, että hänen olisi tarvinnut tinkiä elintasostaan tai tehdä kompromisseja. Minä olen suhteessa ollut aina se joka jarruttanut hankintoja tms.koska tottunut elämään nuoruuteni opiskeluvuodet eri tasolla. Hänelle taustani ja matalapalkkaisuuteni ei ole ongelma, kunhan en rajoita hänen mukavuuden haluaan korkean elintason ylläpidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutenhan me oltais eletty ihan eri elintasoa. Mun takia asuttu eri asuinalueella, syöty eri ruokaa minä kalapuikkoja ja puoliso sisäfilepihviä vieressä. Ei mulla olisi ollut asuntolainat jälkeen rahaa mihinkään, prosenttien mukaan maksaminen on mahdollistanut sopuisan elon ilman, että hänen olisi tarvinnut tinkiä elintasostaan tai tehdä kompromisseja. Minä olen suhteessa ollut aina se joka jarruttanut hankintoja tms.koska tottunut elämään nuoruuteni opiskeluvuodet eri tasolla. Hänelle taustani ja matalapalkkaisuuteni ei ole ongelma, kunhan en rajoita hänen mukavuuden haluaan korkean elintason ylläpidossa.

Paremmin tienaavalle aina enemmän valtaa suhteessa. Tuloerojen ollessa suuret valta-asetelma voi tuoda suhteeseen turhaa kitkaa. Prosenttien mukaan laskettu osuus juokseviin kuluihin tasapainottaa rahan tuomaa valta-asetelmaa.

Siis tämä edellisen pienituloisen lisäys kommenttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paremmin tienaavalle aina enemmän valtaa suhteessa. Tuloerojen ollessa suuret valta-asetelma voi tuoda suhteeseen turhaa kitkaa. Prosenttien mukaan laskettu osuus juokseviin kuluihin tasapainottaa rahan tuomaa valta-asetelmaa.

Tuo on reiluin tapa jakaa kulut. Hienoa, että olet löytänyt hyvän puolison joka ajattelee tasapuolisuutta. Tuntuu, että se on harvinaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisetkin asiat vaikuttavat. Jos vaikka toinen ollut lasten takia pois ansiotyöstä, eläkekertymä matalampi ja urakehitys hitaampi, pitkissä suhteissa monen asian summa. Ei kaikkea voi laskea yksi yhteen. Puoliso on myös hyötynyt taloudellisesti puolison osuudesta lastenhoitoon ja hoitokuluihin nähden. Puoliso voi olla mahdollistanut toisen urakehityksen etenemisen ja näin ollen on välillisesti osallinen palkkakehityksen nousuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on reiluin tapa jakaa kulut. Hienoa, että olet löytänyt hyvän puolison joka ajattelee tasapuolisuutta. Tuntuu, että se on harvinaista.

Suuret tuloerot on harvinaisia, miettikää itse, valtaosalla palkka max muutaman satasen erolla. Tasapuolisuutta ei siinä tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuret tuloerot on harvinaisia, miettikää itse, valtaosalla palkka max muutaman satasen erolla. Tasapuolisuutta ei siinä tarvita.

Näin on, itse en tunne yhtäkään paria jolla olisi merkittävä tuloero. Toki niitäkin on, en sitä sano.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No meillä tuloerot tuhansissa. Voin näin anonyyminä kertoa. On varmaan harvinaisempi asetelma. Pitkässä melkein elämän mittaisessa suhteessa, olen suuresti mahdollistanut puolisoni urakehitystä. (esim. hoitanut kodin ja lapset pitkien ulkomaankomennusten aikana.)

Prosenteilla lasketut toiminut tässä suhteessa.

Itse mielelläni toisenlaisessa suhteessa maksaisin kaikki tasan puoliksi, jos kysymys muutamasta sataslappusesta. Hyvän kokemuksen perusteella, olisin suhteessa valmis myös maksamaan prosenteissa enemmän puolison eduksi. (Suhteen etu.) Uskoisin, että ihastun suht samoilla arvoilla olevaan korkean työmoraalin omaavana tyyppiin. Opiskelun lasken elämän eteenpäin menona ja hyvinvointia lisäävänä elementtinä myös suhteessa. Tukisin rahallisesti (mahdollistaisi) puolisoni elämää, vaikka olen matalapalkainen. Ehkä olen vähän romanttinen persoona, mut raha vain väline moneen hyvään ja sen puute ei este tärkeimmille asioille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No meillä tuloerot tuhansissa. Voin näin anonyyminä kertoa. On varmaan harvinaisempi asetelma. Pitkässä melkein elämän mittaisessa suhteessa, olen suuresti mahdollistanut puolisoni urakehitystä. (esim. hoitanut kodin ja lapset pitkien ulkomaankomennusten aikana.)

Itse mielelläni toisenlaisessa suhteessa maksaisin kaikki tasan puoliksi, jos kysymys muutamasta sataslappusesta. Hyvän kokemuksen perusteella, olisin suhteessa valmis myös maksamaan prosenteissa enemmän puolison eduksi. (Suhteen etu.) Uskoisin, että ihastun suht samoilla arvoilla olevaan korkean työmoraalin omaavana tyyppiin. Opiskelun lasken elämän eteenpäin menona ja hyvinvointia lisäävänä elementtinä myös suhteessa. Tukisin rahallisesti (mahdollistaisi) puolisoni elämää, vaikka olen matalapalkainen. Ehkä olen vähän romanttinen persoona, mut raha vain väline moneen hyvään ja sen puute ei este tärkeimmille asioille.

Mikä ammatti sun puolisolla on? Naispareilla ei usein ole noin suuria palkkaeroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ku tietäisitte, kyllä tämä prosentti homma on jokseenkin (vielä) puolisoni itsekkyyttä. Minulla on aika vähän valtaa moneen asiaan. Ei hyvä, ei! Ystävänikin usein kommentoivat puolisoni ajan ja rahan vallan käyttöä suhteessa. En voi kaikesta avautua täällä edes anonyyminä, kuulostaa hienolta, ehkä joo, mutta on syönyt mun itseluottamusta ja itsenäisyyden tunnetta monella tavalla. Huono emansipaatio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ku tietäisitte, kyllä tämä prosentti homma on jokseenkin (vielä) puolisoni itsekkyyttä. Minulla on aika vähän valtaa moneen asiaan. Ei hyvä, ei! Ystävänikin usein kommentoivat puolisoni ajan ja rahan vallan käyttöä suhteessa. En voi kaikesta avautua täällä edes anonyyminä, kuulostaa hienolta, ehkä joo, mutta on syönyt mun itseluottamusta ja itsenäisyyden tunnetta monella tavalla. Huono emansipaatio.

Taas joku keksitty juttu. Ei tätä palstaa enää jaksa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kaikki asialliset ketjut pilataan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikea uskoa todeksi.

Suuri tuloksella on helpompi esim ottaa riskejä sijoituksissa ja nostaa ne hetken mielijohteesta tai tarpeesta ulos. Suurituloinen voi leikkiä rahalla ja ottaa kevyin mieli sijoitus riskejä.

Pienituloisen on pakko tehdä pienet sijoitukseensa varman päälle, ja ulos nosto on suhteessa pienillä koroilla, kalliimpaa. Pienituloisen ei voi huvikseen nostaa sijoituksia, vaan pitää pahan pahan pahanpäivän varalle, tosi hätää varten.

Tiedättekö on monia asioita, jotka ovat suhteessa epätasa-arvossa ja pienituloiselle vaikeampia, vaikka suurituloinen maksaisi prosenttien mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan tarvitse riidellä rahasta ja kyllähän se on sitoutumista yhteiseen hyvinvointiin. Täytyy kuitenkin muistaa, että raha ei tuo onnea, vaikka sen osaisi järjestää hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kaikki asialliset ketjut pilataan

Nyt tuli mitta täyteen, siirryn lopullisesti kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin. Tämä on ajanhukkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuli mitta täyteen, siirryn lopullisesti kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin. Tämä on ajanhukkaa.

Sama täällä. Ei tällä palstalla ole enää mulle mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri tuloksella on helpompi esim ottaa riskejä sijoituksissa ja nostaa ne hetken mielijohteesta tai tarpeesta ulos. Suurituloinen voi leikkiä rahalla ja ottaa kevyin mieli sijoitus riskejä.

Pienituloisen on pakko tehdä pienet sijoitukseensa varman päälle, ja ulos nosto on suhteessa pienillä koroilla, kalliimpaa. Pienituloisen ei voi huvikseen nostaa sijoituksia, vaan pitää pahan pahan pahanpäivän varalle, tosi hätää varten.

Tiedättekö on monia asioita, jotka ovat suhteessa epätasa-arvossa ja pienituloiselle vaikeampia, vaikka suurituloinen maksaisi prosenttien mukaan.

Voihan sen noinkin nähdä. Itsellä on kokemusta tuloerolla tasasuuruisesta kulujaosta. Silloin toinen kerryttää omaisuuttaan tai kuluttaa huomattavasti toista enemmän. Pienituloinen joutuu todella ahtaalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko täällä taas häiriköintiä, mikä ihme sen on nyt yhtäkkiä saanut aikaan, minä en ainakaan jaksa tällaista turhaa, kun jokainen kiinnostava keskustelu sotketaan, sääli, mutta ei voi mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko täällä taas häiriköintiä, mikä ihme sen on nyt yhtäkkiä saanut aikaan, minä en ainakaan jaksa tällaista turhaa, kun jokainen kiinnostava keskustelu sotketaan, sääli, mutta ei voi mitään.

Joo, ei jaksa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

veikkaan että samat tyypit pilaa kaikki asialliset keskustelut, ei voi kuin häipyä muualle.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei jaksa..

Mikä ihme se teijän pinnoja kiristää, jos saapi kysyä? Missä kohtaa tässä ketjussa oli häirintää? Ihan keskustelua mie ite näin.

• Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

Mikä ihme se teijän pinnoja kiristää, jos saapi kysyä? Missä kohtaa tässä ketjussa oli häirintää? Ihan keskustelua mie ite näin.

Samaa ihmettelen. Tässä ketjussa nään vaan aiheesta keskustelua ja erilaisia tapoja hoitaa raha-asiat. Monessa muussa ketjussa on kyllä ollut suoranaista häiriköintiä, mutta tässä ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ammatti sun puolisolla on? Naispareilla ei usein ole noin suuria palkkaeroja.

En voi paljastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En voi paljastaa.

Hän on siis näkyvässä virassa ja helppo henkilöidä, jos tietää työn?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

veikkaan että samat tyypit pilaa kaikki asialliset keskustelut, ei voi kuin häipyä muualle.

Jätetään heterot höpisemään ja saunomaan keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö jo ole tajunneet ettei täällä kannata roikkua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan sen noinkin nähdä. Itsellä on kokemusta tuloerolla tasasuuruisesta kulujaosta. Silloin toinen kerryttää omaisuuttaan tai kuluttaa huomattavasti toista enemmän. Pienituloinen joutuu todella ahtaalle.

Voih, ei reilua. Tarvii kyllä myöntää, että tässä prosentti hommassa huomaan, että sosioekonominen taustani vaikuttaa kulutus käyttäytymiseeni vielä vuosienkin jälkeen. En edes tällä reilulla systeemillä ole pystynyt ottamaan ns.rennommin. Arvot ja tausta niin erilainen. Itse eläisin matalampaa elintasoa joka suhteessa. Nautin kyllä laadusta, mutta en tuhlaamisesta millään muotoa.

Ihan pieni käytännön esimerkki tältä päivältä: Pyysin puolisoa tuomaan kaupasta (ruoka) etikkaa Pyykin pesuun. Suuressa perheessä sitä kuluu litratolkulla! Puoliso toi sitä kalleinta hajustettua pyykkietikkaa, jota en itse koskaan ostaisi, kun halpa ajaa saman asian. Syy oli, kun ei jaksanut kävellä. Ihan pieni juttu, puhumattakaan isommista ostoksista tai hankinnoista.

Itse mielummin eläisin säästeliäästi kaikissa isoissa ja pienissä kulutus jutuissa. Autot jne. Maksaisin velkoja nopeammin ja lasten elämää silmällä pitäen ( opiskelija asunnot jne. ) ja elänkin aika niukasti, vaikka ei tarvitsisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina voi valita mitä ketjuja lukee. Osassa jo otsikko kertoo sisällön, että on höpinää. Oma valinta sekin on käyttääkö aikaansa keskustelupalstoilla vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voih, ei reilua. Tarvii kyllä myöntää, että tässä prosentti hommassa huomaan, että sosioekonominen taustani vaikuttaa kulutus käyttäytymiseeni vielä vuosienkin jälkeen. En edes tällä reilulla systeemillä ole pystynyt ottamaan ns.rennommin. Arvot ja tausta niin erilainen. Itse eläisin matalampaa elintasoa joka suhteessa. Nautin kyllä laadusta, mutta en tuhlaamisesta millään muotoa.

Ihan pieni käytännön esimerkki tältä päivältä: Pyysin puolisoa tuomaan kaupasta (ruoka) etikkaa Pyykin pesuun. Suuressa perheessä sitä kuluu litratolkulla! Puoliso toi sitä kalleinta hajustettua pyykkietikkaa, jota en itse koskaan ostaisi, kun halpa ajaa saman asian. Syy oli, kun ei jaksanut kävellä. Ihan pieni juttu, puhumattakaan isommista ostoksista tai hankinnoista.

Itse mielummin eläisin säästeliäästi kaikissa isoissa ja pienissä kulutus jutuissa. Autot jne. Maksaisin velkoja nopeammin ja lasten elämää silmällä pitäen ( opiskelija asunnot jne. ) ja elänkin aika niukasti, vaikka ei tarvitsisi.

Omat haasteensa tuo erilaiset taustat ja tulot. Täytyy valita mitä asioita painottaa tärkeinä ja mitä katsoo ymmärtävästi vaaleanpunaisten lasien läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Tässä ketjussa nään vaan aiheesta keskustelua ja erilaisia tapoja hoitaa raha-asiat. Monessa muussa ketjussa on kyllä ollut suoranaista häiriköintiä, mutta tässä ei.

Rupesin ihan tosissani tämän hyvän keskustelun seurauksena miettimään, jos ehdotan puolisolleni prosenteilla laskettua jakoa. Hänen edukseen tietenkin, luulen että näin päin voin ehdottaa.

Haluaisin reissata enemmän ja ehkä hänkin olisi siten motivoituneempi panostamaan yhteisiin matkoihin. Meillä tosin tosi pienet palkkaerot, ehkä kismaa enemmän kaikesta kun rahaa vähemmän käytössä. Vähän on ihan turhia riitoja.

Vaikea kyllä kuvitella millaista elämä isommilla tuloeroilla olisi. Sekin, jos on lapsia suhteessa vaikuttaa varmaan aika paljon, meillä ei ole. Koiria on ja ne yhdessä maksetaan, kun ollaan yhdessä hankittiin. Joskus joku eläinlääkäri maksu jäänyt velkaa toiselle, mutta onneksi voi luottaa, että maksaa takaisin.

Mielenkiintoinen keskustelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilanteenne kuulostaa harvinaisella. Kiinnostavaa kuitenkin erilaiset taustat. Mitä suuremmat erot palkoissa varmaan sitä pakollisempaa tuollainen järjestely.

Mietin juurikin tuon ruokailu esimerkin kautta ja tosiaan asuinalueen valinta. Vuokra vai omistus asunto jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä myönnän, että olen jatkanut kirjoittamista tänne vaan ja pelkästään siksi, että olen oikeasti varma, että seksinainen lukee edelleen minun kirjoitukseni, mutta nyt en kyllä enää jaksa tätä pelleilypalstaa, ottakoon yhteyttä, jos haluaa keskustella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä myönnän, että olen jatkanut kirjoittamista tänne vaan ja pelkästään siksi, että olen oikeasti varma, että seksinainen lukee edelleen minun kirjoitukseni, mutta nyt en kyllä enää jaksa tätä pelleilypalstaa, ottakoon yhteyttä, jos haluaa keskustella.

Vihdoinkin tulit järkiisi 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omat haasteensa tuo erilaiset taustat ja tulot. Täytyy valita mitä asioita painottaa tärkeinä ja mitä katsoo ymmärtävästi vaaleanpunaisten lasien läpi.

Juu näin on. Silti kyllä ne liian pitkään punaiset lasit silmillä voi hämätä just vaikka tajuaa jälkeen päin, että omanarvontuntoa ei saa hukata siihen, että toinen kannattelee taloutta, oma vaikka ahkeralla aherruksella ansaittu pieni tulo voi alkaa ajan kanssa tuntua kärpäsenpaskalta, vaikka työtään arvostaisi. Sitten on uppoamassa suohon kun antaa toisen päättää kaikessa, kerran maksaakin ja sit elää osittain vasten omia arvojaan ja Hupsista ei eläkkään nenään omaa elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihdoinkin tulit järkiisi 👍

Hoida omat asiasi!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Aina voi valita mitä ketjuja lukee. Osassa jo otsikko kertoo sisällön, että on höpinää. Oma valinta sekin on käyttääkö aikaansa keskustelupalstoilla vai ei.

Justiinsa näin. Mua ihmetyttää miten tyypit kilahtelee vähän väliä ja enemmän kuin Silja Serenaden baarin lasit myrskyllä 😅 No en kehtaa enempää kommentoida nii ei mene häirinnäks 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä seksi nainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä seksi nainen?

Älä ees kysy....

• Anonyymi

Noi samat varmaan jotka aina..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siirtykää suljettuihin ryhmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hän haluaisi keskustella? Ettekö te halunneet eri asioita? Sinä halusit ystävyyden ja hän seksi/rakkaus suhteen? Sinä olet lisäksi varattu, jos oikein muistan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä viestistä näkee että koko juttu on keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan lesbo ei kirjoita noin, joku sepittää tänne näitä juttuja solkenaan. Saman tyyppisiä on monessa ketjussa, ihan selkeesti keksittyä tarinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mullekaan, onneksi itsellä ei ole enää tarvetta palstan käytölle. Silti menetys yleisesti ettei täällä enää onnistu asiakeskustelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä viestistä näkee että koko juttu on keksitty.

Kyllähän tuollainen vuosien kuluessa syö itsetuntoa. Luuletko, että on helppoa elää leveässä leivässä aina tietäen, että oma osuus taloudesta on pisara meressä. Kyllä se rahakkaampi voi käyttää nätisti valtaa väärin. Asetelma on paras mahdollinen, mutta kolikolla on aina kaksi puolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan lesbo ei kirjoita noin, joku sepittää tänne näitä juttuja solkenaan. Saman tyyppisiä on monessa ketjussa, ihan selkeesti keksittyä tarinaa.

Joku tehtailee tänne lähes joka ketjuun keksittyjä viestejä tarkoituksella sotkea keskustelu, näkee samasta kirjoitustyylistä. Pitäisi olla äö alle 80, ettei tota huomaisi. Saman tyypin aloitteita todennäköisesti noi seksiketjutkin, ainakin kirjoitustyyli on sama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hän haluaisi keskustella? Ettekö te halunneet eri asioita? Sinä halusit ystävyyden ja hän seksi/rakkaus suhteen? Sinä olet lisäksi varattu, jos oikein muistan?

M ei muuten ole varattu, turha sun levittää täällä väärää tietoa. Sen enempää en ota kantaa asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö jo ole tajunneet ettei täällä kannata roikkua

Itse ainakin lopetan tähän, eihän näissä ole enää järjen häivääkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmaan se uskovainen, jolla ero miehestä tulossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

M ei muuten ole varattu, turha sun levittää täällä väärää tietoa. Sen enempää en ota kantaa asiaan.

Kiitos tiedosta. Sitten olen saanut kirjoituksista väärän käsityksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku tehtailee tänne lähes joka ketjuun keksittyjä viestejä tarkoituksella sotkea keskustelu, näkee samasta kirjoitustyylistä. Pitäisi olla äö alle 80, ettei tota huomaisi. Saman tyypin aloitteita todennäköisesti noi seksiketjutkin, ainakin kirjoitustyyli on sama.

En ole kirjoittanut seksi juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmaan se uskovainen, jolla ero miehestä tulossa.

Itsekin epäilen noita uskovaisia, oli kuka oli, täällä ei kannata enää tuhlata aikaansa.

• Anonyymi

Samaa mieltä, että jos tuloeroja on, on todella hyvä systeemi, että yhteisille menoille tarkoitetulle tilille laitettava raha jyvitetään nettotulojen mukaan. Olen ollut se enemmän maksava joissakin tilanteissa ja ehdottomasti pitänyt sitä reiluna. Kumpikin voi sitten tehdä ylijääville rahoilleen mitä haluaa.

• Anonyymi

Kulut hoidettu suurinpiirtein puoliksi. Ei yhteisiä tilejä, eikä tarkkaan laskettuja laskelmia.

• Anonyymi

Ihanan rento asenne. Vaikuttaa siltä, että olette aika samoilla taustoilla ja asenteella suhteessa. Kuulostaa niin mukavalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanan rento asenne. Vaikuttaa siltä, että olette aika samoilla taustoilla ja asenteella suhteessa. Kuulostaa niin mukavalta.

Itseasiassa olen juuri nyt sinkku mutta noin on hoitunut raha-asiat kaikkien kumppaneiden kanssa, eikä koskaan ollut sen suhteen ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa olen juuri nyt sinkku mutta noin on hoitunut raha-asiat kaikkien kumppaneiden kanssa, eikä koskaan ollut sen suhteen ongelmia.

Kuulostaa kivan mutkattomalta, hyvähän siinä jos molemmille helppoa, eikä isoja tuloeroja.

• Anonyymi

Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään laittaa yksin asuessa 400€ ruokaan. Se on yli 1/3 nettopalkastani. Olen pyrkinyt pitämään ruokamenot alta 200€ kuussa.

• Anonyymi

Helposti menee, jos syö ulkona ja lisäksi panostaa raaka-aineisiin esim sisäfilettä jne.. varsinkin, jos alkoholia myös ostaa. Tosin mun budjetilla 500e riittää kolmelle ruokamenoihin kuukaudessa..

• Anonyymi

"Jätetään heterot höpisemään ja saunomaan keskenään."

Ai että lesbonaisille rahalla ei ole merkitystä? Miksi sitten kuten joku totesi ei naispareilla ole usein suuria tuloeroja? Ei syynä ole ettei olisi isotuloisia naisia vaan nämä eivät pariudu matala/keskituloisten naisten kanssa. Ehkä osa täällä elää omassa köyhän kuplassaan eikä edes ymmärrä kuinka paljon ns. paremmissa hommissa olevat voivat ansaita. Eivät nämä leveile tuloillaan vieraille. Sosiekonomisen taustan merkitys on lesbojen keskuudessa aivan yhtä raadollinen kuin hereroidenkin.

• Anonyymi

Eiköhän toi ole selvää kaikille. Kyse on siitä ettei kukaan jaksa näitä mielikuvitusjuttuja, mitä täällä nykyään tungetaan joka ketjuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän toi ole selvää kaikille. Kyse on siitä ettei kukaan jaksa näitä mielikuvitusjuttuja, mitä täällä nykyään tungetaan joka ketjuun.

Näin juuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri.

Samaa mieltä 👍

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä. Useimmat pariutuvat samantuloisten kanssa, mutta eivät kaikki. Hyvin on ketjussa tullut esiin erituloisuuteen liittyviä varjopuolia. Kuplassa on helppo elää esim. Helsingissä missä tietyissä kaupunginosissa koulussakin on paljon sateenkaariperheiden lapsia, silloin on omiensa parissa. Yliopistomaailmassa on sateenkaarevaa hupitoimintaa ja Setalla tietyille ammattiryhmille myös omia suljettuja keskusteluryhmiä. Kaikkialla Suomessa ja kaikilla aloilla ei yhtähyvin löydy vertaistukea ja silloin myös oma todellisuus on eri. Tälläkin palstalla tulee hyvin esiin sateenkaariyhteisön suvaitsemattomuus. Jakaudutaan mielipiteiden mukaan ja suvaitaan tietynlaista ajattelumallia. Se tietysti on muutenkin vähemmistöille tyypillistä. Pieni ryhmä puolustaa reviiriään hanakasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Useimmat pariutuvat samantuloisten kanssa, mutta eivät kaikki. Hyvin on ketjussa tullut esiin erituloisuuteen liittyviä varjopuolia. Kuplassa on helppo elää esim. Helsingissä missä tietyissä kaupunginosissa koulussakin on paljon sateenkaariperheiden lapsia, silloin on omiensa parissa. Yliopistomaailmassa on sateenkaarevaa hupitoimintaa ja Setalla tietyille ammattiryhmille myös omia suljettuja keskusteluryhmiä. Kaikkialla Suomessa ja kaikilla aloilla ei yhtähyvin löydy vertaistukea ja silloin myös oma todellisuus on eri. Tälläkin palstalla tulee hyvin esiin sateenkaariyhteisön suvaitsemattomuus. Jakaudutaan mielipiteiden mukaan ja suvaitaan tietynlaista ajattelumallia. Se tietysti on muutenkin vähemmistöille tyypillistä. Pieni ryhmä puolustaa reviiriään hanakasti.

Ei liity mitenkään otsikon aiheeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kannanotto klo 1:17 kommenttiin. Liittyy löyhästi käytyyn keskusteluun. Toki ei liity täysin otsikkoon kuten ei kaikki muutkaan kirjoitukset tässä ketjussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosioekonominen tausta vaikuttaa vahvasti miten raha-asioihin parisuhteessa suhtaudutaan, liittyy laajemmin/syväluotaavasti aloitukseen.

Samankaltaisten on aina helpompi järjestää raha asiansa suhteessa. Oli sitten hyvä tuloksia tai matalapalkkaisempia.

Myös omaisuuden määrä vaikuttaa siihen miten suhteessa jaetaan kulut, vaikka oltaisiin muuten samassa palkkaluokassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä, jokainen elää omassa kuplassaan. Toiset tiedostavat sen, toiset eivät ja luulevat kaiken erilaisen olevan harhaa/satua/keksittyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei niin, mutta hyvä kommentti.
        Tällä tavallahan keskustelu johtaa luontevasti asiasta toiseen ja parhaassa tapauksessa oma ajattelu avartuu. Aina voi myös heittää viiltävän vastakommentin jos on eri mieltä 😉

Ilman keskustelua monet "keskustelut" täällä olisi tylsiä kysymys-vastaus -litanioita.
        Tämä on tietenkin vain minun mielipide ja erittäin ohi otsikon aiheen.

• Anonyymi

Kiitos asiallisesti vastanneille, yhteinen taloustili on varmasti yksi hyvä vaihtoehto.

Oli muuten viimeinen aloitus minkä tänne tein, ei kiinnosta käyttää aikaa keksittyjen satujen lukemiseen.
      ap

• Anonyymi

🙂 ei ole keksittyjä. Oli hyvä aloitus.

• Mistä tuon tietää mikä on keksittyä ja mikä ei. Ei mulla ainakaan yleensä raksuta tai epäilys herrää kovin helposti 😅 Eikös sitä voi vaan jättää reagoimatta, jos tuntuu, että nyt oli kirjotus aivan palturia?
        Vastauksena tuohon kysymykseesi. Aiemmin laitettiin rahhaa yhteiseen kassaan, mistä sitten maksettiin ruuat ja muut pakolliset. Nykysellään molemmat käy kaupassa ja ostaa sen mitä kaapista puuttuu. Kirjaa ei oo pidetty.
        Henkilökohtaiset hankinnat on molemmat tehny aina itse. Isommat yhteiset hankinnat yleensä 50/50. Lainat omat ja niin on mun mielestä selkeintä.

• En_osaaEn_tunne kirjoitti:

Mistä tuon tietää mikä on keksittyä ja mikä ei. Ei mulla ainakaan yleensä raksuta tai epäilys herrää kovin helposti 😅 Eikös sitä voi vaan jättää reagoimatta, jos tuntuu, että nyt oli kirjotus aivan palturia?
        Vastauksena tuohon kysymykseesi. Aiemmin laitettiin rahhaa yhteiseen kassaan, mistä sitten maksettiin ruuat ja muut pakolliset. Nykysellään molemmat käy kaupassa ja ostaa sen mitä kaapista puuttuu. Kirjaa ei oo pidetty.
        Henkilökohtaiset hankinnat on molemmat tehny aina itse. Isommat yhteiset hankinnat yleensä 50/50. Lainat omat ja niin on mun mielestä selkeintä.

Lisäyksenä vielä kun tätäkin kysyttiin. Isompia riitoja rahahommista ei oo tullu. Joskus toki pientä vääntöä jonkin hankinnan suhteen. (Muuten onkin sitte riidelty tasaseen ja senkin eestä) 😅

• Anonyymi

Lisäyksenä vielä kun tätäkin kysyttiin. Isompia riitoja rahahommista ei oo tullu. Joskus toki pientä vääntöä jonkin hankinnan suhteen. (Muuten onkin sitte riidelty tasaseen ja senkin eestä) 😅

Eiköhän tässä tarkoitettu naispareja, ei heteropareja. Siitä voit mennä toiselle palstalle kertomaan, tämän otsikko selvällä suomen kielellä ”lesbot”!

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tässä tarkoitettu naispareja, ei heteropareja. Siitä voit mennä toiselle palstalle kertomaan, tämän otsikko selvällä suomen kielellä ”lesbot”!

Olin jo kerinny kommenteeraamaan asian ohi, niin aattelin sitten myös vastata ap:n kysymykseen. Eihän tuo tietenkään järkevää ollu. Sorry 😉

• Anonyymi

Ap:n olisi pitänyt otsikoida Yhdessä asuvat NAISparit, osa ei näytä käsittävän olevansa lesbopalstalla.... Tänne on pesiytyny heteroja, vaikka heille on kymmeniä muita palstoja.

• Anonyymi

Tahallista häirintää, palstan otsikko on kaikille näkyvillä.

• Anonyymi

Okei nyt ymmärrän mistä kenkä puristaa tässä viilataan pilkkua. Ei sen sukupuolen, nyt luulis olevan määrittävä tekijä raha-asioiden hoidossa suhteissa, enemminkin tulotasot ja persoona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei nyt ymmärrän mistä kenkä puristaa tässä viilataan pilkkua. Ei sen sukupuolen, nyt luulis olevan määrittävä tekijä raha-asioiden hoidossa suhteissa, enemminkin tulotasot ja persoona.

Niinpä.Vaan täällä osa haluaa, että ei kirjoiteta aihetta sivuavasti laajemmin ja ettei miehen kanssa olevat tai joskus olleet kirjoittelisi. Viilataan siis pilkkua ja haetaan täysin saman kuplan sisältä vastauksia. Helpompaa varmaan olisi suljetun ryhmän keskusteluissa olla heille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.Vaan täällä osa haluaa, että ei kirjoiteta aihetta sivuavasti laajemmin ja ettei miehen kanssa olevat tai joskus olleet kirjoittelisi. Viilataan siis pilkkua ja haetaan täysin saman kuplan sisältä vastauksia. Helpompaa varmaan olisi suljetun ryhmän keskusteluissa olla heille.

Miksi ne miehet pitää tunkea väkisin lesbopalstalle? Ei kukaan lesbo siitä yhtään heterommaksi muutu vaikka kuinka yrittäisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ne miehet pitää tunkea väkisin lesbopalstalle? Ei kukaan lesbo siitä yhtään heterommaksi muutu vaikka kuinka yrittäisit.

Minä en ole miehistä kirjoittanut. Eikä mua ole haitannut, jos joku on kirjoittanut. Käsittääkseni he jotka on kirjoittaneet on käsitelleet identiteettikriisiään. Naisia, jotka mieltää itsensä lesboksi vaikkei ihan niin ole eläneetkään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole miehistä kirjoittanut. Eikä mua ole haitannut, jos joku on kirjoittanut. Käsittääkseni he jotka on kirjoittaneet on käsitelleet identiteettikriisiään. Naisia, jotka mieltää itsensä lesboksi vaikkei ihan niin ole eläneetkään...

Näin juuri. Takana yhdenlainen pitkä suhde, identiteetti kriisi ja edessä, jos hyvin käy uusi erilainen suhde.

Rakennan jo mielikuvaa tulevaisuudesta, muutoin on mahdotonta edetä haluamaansa suuntaan elämässä. Siihen mietintään tälläiset AP aloittamat ketjut hyviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri. Takana yhdenlainen pitkä suhde, identiteetti kriisi ja edessä, jos hyvin käy uusi erilainen suhde.

Rakennan jo mielikuvaa tulevaisuudesta, muutoin on mahdotonta edetä haluamaansa suuntaan elämässä. Siihen mietintään tälläiset AP aloittamat ketjut hyviä.

Mitä te heterot hyödytte siitä, että keskustelette lesbopalstalla keskenänne ja karkoitatte lesbot täältä pois. Itsekkyys ja röyhkeys on huipussaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä te heterot hyödytte siitä, että keskustelette lesbopalstalla keskenänne ja karkoitatte lesbot täältä pois. Itsekkyys ja röyhkeys on huipussaan.

Eiköhän kaikki itsensä lesboksi kokevat saa olla lesboja. Kuulostat joltain ylintuomarilta tai lahkonjohtajalta, joille väärä taustaiset ovat huonompia lesboja kuin muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän kaikki itsensä lesboksi kokevat saa olla lesboja. Kuulostat joltain ylintuomarilta tai lahkonjohtajalta, joille väärä taustaiset ovat huonompia lesboja kuin muut.

Lesbot eivät kirjoita lesbopalstalle miesten kanssa asumisesta, ei ns. myöhään heränneetkään. Jos naiset kiinnostavat mikä motiivi on täällä vatuloida entistä heteroelämää. Tässäkin ketjussa useampi näitä heteroelämästä kirjoittavia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos itse omaa miesten kanssa historiaa, mutta haluaa olla naisten kanssa niin kannattaa opetella käyttäytymään sen mukaan. Höpöttämällä ja paasaamalla vain miehistä lesboille osoitatte sen, että ette kunnioita tai arvosta lesboja ollenkaan, ette oikeasti ole kiinnostuneita naisista ollenkaan vaan miehet pyörii jatkuvasti mielessä ja lisäksi karkoitatte satavarmasti ympäriltänne kaikki lesbot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lesbot eivät kirjoita lesbopalstalle miesten kanssa asumisesta, ei ns. myöhään heränneetkään. Jos naiset kiinnostavat mikä motiivi on täällä vatuloida entistä heteroelämää. Tässäkin ketjussa useampi näitä heteroelämästä kirjoittavia.

Tai jos naiset kiinnostaa niin mitä järkeä pyöritellä miesasioita mielessään ees sun taas? Kepulaisuus/kokoomuslaisuusko se pistää näitä heteroasioita vatuloimaan lesbopalstalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin, joo. Tämähän on hyvä pitää mielessä👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä ketjussa on yksi lesbo kertonut miten on elänyt entisissä suhteissa ja nykyisessä. Miten sukupuoli toisi eron tässä asiassa, oli suhdehistoria mikä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos itse omaa miesten kanssa historiaa, mutta haluaa olla naisten kanssa niin kannattaa opetella käyttäytymään sen mukaan. Höpöttämällä ja paasaamalla vain miehistä lesboille osoitatte sen, että ette kunnioita tai arvosta lesboja ollenkaan, ette oikeasti ole kiinnostuneita naisista ollenkaan vaan miehet pyörii jatkuvasti mielessä ja lisäksi karkoitatte satavarmasti ympäriltänne kaikki lesbot.

Varmaan juuri näin. Ei pitäisi kirjoittelua mitään, ennekö vanha elämä käsitelty. Anteeksi, en tajunnut. Kiitos fiksusta muistutuksesta👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai jos naiset kiinnostaa niin mitä järkeä pyöritellä miesasioita mielessään ees sun taas? Kepulaisuus/kokoomuslaisuusko se pistää näitä heteroasioita vatuloimaan lesbopalstalla?

Aliarviointia, pyöritellessäni raha-asioita, ei mielessä pyöri mies, ne ovat kaksi eri asiaa. Se miten olen hoitanut aikaisemmin suhteessa raha-asiani vaikuttaa tänäpäivänä ja tulevaisuudessa suhtautumiseni rahaan.

• Anonyymi

Näitä röyhkeitä riittää nykyään, joilla ei ole mitään kunnioitusta muita kohtaan. Menkää muualle keskustelemaan heterosuhteistanne, palstan otsikko on lesbot. Ei muillekaan palstoille hyväksytä eri teeman keskustelua. Käsittämätöntä käytöstä että tullaan valtaamaan harvat seksuaalivähemmistöille tarkoitetut palstat, vaikka heteroille on palstoja riittämiin. Karkoitatte palstalta sen kohderyhmän häiriköinnillänne.

• Taisin olla ainoa joka tyhmyyksissään meni kommentoimaan väärällä taustalla (hetero en ole). En ollu ensin tuohon vastaamassa, mutta ajattelin sitten, jotta ehkä se vastaus voi olla sillä tavalla yleispätevä tai ei ollenkaan pätevä. Mun moka, myönnän ja sori 😐

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä.

• Anonyymi

Näitä häiriköitä on monta, ei pelkästään tämä yksi. Hetero tai heterosuhteessa, aivan sama asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Näitä häiriköitä on monta, ei pelkästään tämä yksi. Hetero tai heterosuhteessa, aivan sama asia.

Mä en ymmärrä ollenkaan tuota sun logiikkaasi, mutta eipä kai tarttekaan.

• Anonyymi

Mä en ymmärrä ollenkaan tuota sun logiikkaasi, mutta eipä kai tarttekaan.

Eikö sulla mene jakeluun, ettei suhteet äijien kanssa ole tämän palstan aiheena.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö sulla mene jakeluun, ettei suhteet äijien kanssa ole tämän palstan aiheena.

Se mennee oikein hyvin, mutta tuo hetero homma ei.

• Anonyymi

Se mennee oikein hyvin, mutta tuo hetero homma ei.

Että merkitystä ei ole sillä, ootko hetero vai ei, jos oot kuitenkin heterosuhteessa. Täällä puhutaan naisten välisistä suhteista eikä sinun ei-heterous kiinnosta, jos mies löytyy kotoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Että merkitystä ei ole sillä, ootko hetero vai ei, jos oot kuitenkin heterosuhteessa. Täällä puhutaan naisten välisistä suhteista eikä sinun ei-heterous kiinnosta, jos mies löytyy kotoa.

Ymmärrän, eikä tartte kiinnostaakaan 😉Miehistä en oo tietääkseni täällä palstoilla liioin keskustellut, muuten kuin joskus kysyttäessä kommentoinut, jotta kuinka asiat omassa elämässä tällä hetkellä on. Tähän ketjuun laittamani vastaus oli virhe, eikä sitä oikein pysty kumittamaanka. Tartteeko silti hermota ja keuhkota siitä tolla tavalla. Meni jo perille että prsiistä oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän, että nämä ex-heterot ärsyttää. Tavallaan en. Onko lesbon entinen elämä jotenkin uhka? Pelkäättekö jotenkin hetoro elämää eläneen naisen seurassa miehiä? Onko miehet uhka, teidän seksuaalisuudelle?

Minulle myöhään heränneenä ( en haluaisi myöntää, miehet todella ällöttää ) yritän suhtautua hyvin neutraalisti ja mennä ällötyksystä eteenpäin. Ehkä siksikään en osaa olla riittävän hienotunteinen, koska mies asia ennemmin ällöttävä kuin neutraali ja asiallisena kuitenkin yritän suhtautua miehiin neutraalisti, koska tiedostan ällötykseni juuret.

• Anonyymi

Itse en hyvätuloisena näe mitään ongelmaa siinä, että toinen "kotivaimoilee". En työpäivän jälkeen jaksaisikaan käydä kaupassa, laittaa ruokaa jne., joten ihan mielelläni sellaisen diilin ottaisin. :)

• Anonyymi

Itsehän ottaisin minkä tahansa diilin, jos saisin sellaisen naisen kuin haluan. Ei tulisi mieleenkään niuhottaa joka eurosta tai satasestakaan.

• Anonyymi

Toimii varmaan, jos lapsiperheen haluaa. Kuinka moni nainen haluaa olla kotona vaan? Mulle sopisi hyvin uranainen puolisoksi kunhan arvostaa mua ja hänellä on aikaa minulle myös. Kokkailusta pidän, mutta käyn työssä ja työstäni luovu en. Joten jonkun verran kotitöitä täytyisi puolison myös tehdä tai ostaa meille siivoojan palvelut..

• Anonyymi

Tuskin monikaan haluaa palata 1950-luvulle.

• Anonyymi

Just joo, toiselle pitäis riittää kauppa ja kokkaus elämänsisällöksi ja sä saisit toteuttaa itseäsi. Tuskin kuule löydät ketään noilla spekseillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän ottaisin minkä tahansa diilin, jos saisin sellaisen naisen kuin haluan. Ei tulisi mieleenkään niuhottaa joka eurosta tai satasestakaan.

Vähän realismia. Lesbot eivät ole suhteessaan rahaan yhtään sen suuripiirteisimpiä tai jalompia kuin muutkaan. Akateemisista perheistä tulevat lesbot on erityisen luokkatietoisia. Huomaa monen kirjoittajan olevan täällä hyvin nuoria jotka eivät vielä osaa nähdä kaikkia piirteitä ihmisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just joo, toiselle pitäis riittää kauppa ja kokkaus elämänsisällöksi ja sä saisit toteuttaa itseäsi. Tuskin kuule löydät ketään noilla spekseillä.

Oletko lapseton? Lapsen kasvatus on yksi törkeimmistä tehtävistä maan päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tekisin ihan minkä diilin tahansa, jos saisin naisen jonka haluan. Asuisin vaikka teltassa :D ..puolet elämästäni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän realismia. Lesbot eivät ole suhteessaan rahaan yhtään sen suuripiirteisimpiä tai jalompia kuin muutkaan. Akateemisista perheistä tulevat lesbot on erityisen luokkatietoisia. Huomaa monen kirjoittajan olevan täällä hyvin nuoria jotka eivät vielä osaa nähdä kaikkia piirteitä ihmisissä.

Ei ollut tarkoituksena yleistää kaikkiin lesboihin, itsestäni tässä kerron ja ikääkin on reilusti yli neljänkymmenen. Muut taaplatkoon tyylillään, mutta itse en muutaman satasen päälle lähde rahoja laskemaan jos vielä mieleiseni naisen saan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tekisin ihan minkä diilin tahansa, jos saisin naisen jonka haluan. Asuisin vaikka teltassa :D ..puolet elämästäni

Jaa-a, en tiedä taipuisiko tällä iällä enää telttamajoitukseen... mutta olen periaatteessa samalla kannalla. Moni suhde päättyy turhan niuhottamisen takia, esimerkkejä on nähty omalla kohdalla sekä lähipiirissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollakin yrityksellä rekryt käynnissä? Aika röyhkeä yritys kun tämmöisiä kirjoittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tärkeä juttu työnantajalle: onko lapsia vai ei. Lapsia omaavat kun eivät jaksa siivota siivousyrityksessä yötä myöten..

• Anonyymi

Fifty-sixty, näääin sitte.

• Anonyymi

Molemmat jo vuosikausia eläkkeellä , yhteiset tulot verojen jälkeen n. 3.500 € /Kk.-
      Ruokaan ehkä 350 € /Kk.- Syödään ja juodaan mitä lystää :)

Gubbe 71

• Anonyymi

Ei kuulu tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu tänne.

Eikös Pekka-Puupääkin aikoinaan : Eihän asia tietysti minulle kuulu ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös Pekka-Puupääkin aikoinaan : Eihän asia tietysti minulle kuulu ?

Se oli Pätkä ei Puupää.

• Anonyymi

Miten AP sinulla aikaisemmin? Tai miten haluaisit tulevaisuudessa toimia? Millainen suhtautuminen sinulla on rahaan?

• Anonyymi

Missä näet itsesi viiden vuoden päästä? Eikö tämä ollutkaan yrityksen tärkein asia tietää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä näet itsesi viiden vuoden päästä? Eikö tämä ollutkaan yrityksen tärkein asia tietää?

Joskus mokaa. Toisen menneisyys on kuitenkin hyvä oppia ymmärtämään ja hyväksymään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9046
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3610
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2053
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      82
      1270
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1105
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1090
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1082
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1065
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1033
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      66