Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pientä lämpöä jo 8 viikkoa

Luigi

Minulla on ollut pientä lämpöä (lähes 37 astetta)
jo 8 viikkoa. Lämpö ei missään vaiheessa ylitä 37,5 astetta, mutta ei myöskään laske normaaliin (vajaa 36 astetta).

Sairastelu alkoi tavallisilla flunssan oireilla, nuhalla, kurkkukivulla,ja päänsäryllä jotka kuitenkin menivät ohi viikossa. Vaan lämpö jäi.

3 viikon jälkeen kävin lekurilla. Sain 3 päivän antibioottikuurin, josta ei kuitenkaan ollut hyötyä. Sen jälkeen minusta on otettu verikokeet, poskiontelo/keuhkokuvat ja sydänkäyrät mutta näissä ei ole ilmennyt mitään poikkeavaa.
Ainoa huomautus ns. erikois-sisätautilääkäriltä oli hieman tulehtunut tärykalvo. Sain lämmintä kättä ja nenäsuihketta...

Olen kuullut että jotkut influenssat ovat yllättävän sitkeitä, mutta tämä tuntuu aika inhottavalta, vielä kun on tottunut liikkumaan säännöllisesti. Onko kellään ollut vastaavaa kokemusta ?

50

25103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanssasisko

      Minulla oli kuusi viikkoa sitten kunnon flunssa, yskää, lihassärkyä ja kuumetta. Pieni kuume säilyi reilun kaksi viikkoa ja edelleen on yskä ja huono olo.

      Ei jaksa liikkua, vaikka mieli tekisi; tulee hirveä hiki ja lihakset ovat voimattomat.

      Yhden kuurin olen syönyt jo alkuvaiheessa - eipä tainnut olla apua siitä.

      Nyt olen odotellut, että josko tämä hellittäisi, mutta luulenpa, että hakeudun lääkäriin ensi viikolla.

    • * StaR *

      joo..mulla oli nyt 37 astetta melkein mulla oli jotain 36.96 ja kauhea kurkku kipu. :( mutta ei sentään niin kauaa. no apu kelpais mulle. :D että sais tän pois.

      • Sickness

        Joo mulla on ollu nyt 5 viikkoa kuumetta koko ajan. Pariin otteeseen noussut kuume lähemmäs 40 ja ollu kaikkia mahdollisia muitakin oireita mutta muuten koko ajan sitkeesti siinä 37-37,3 astetta eikä muuta. Testeistä ja keuhkokuvista on kai herännyt epäilys keuhkoputken tulehduksesta, johon syön jo toista antibioottikuuria. Ei tunnu ihmeemmin auttavan. Eikä jaksa kyllä mitään syömistä raskaampaa harkitakaan. Että paskaaks tässä, menee sitten joskus ohi jos menee.


      • sairaana
        Sickness kirjoitti:

        Joo mulla on ollu nyt 5 viikkoa kuumetta koko ajan. Pariin otteeseen noussut kuume lähemmäs 40 ja ollu kaikkia mahdollisia muitakin oireita mutta muuten koko ajan sitkeesti siinä 37-37,3 astetta eikä muuta. Testeistä ja keuhkokuvista on kai herännyt epäilys keuhkoputken tulehduksesta, johon syön jo toista antibioottikuuria. Ei tunnu ihmeemmin auttavan. Eikä jaksa kyllä mitään syömistä raskaampaa harkitakaan. Että paskaaks tässä, menee sitten joskus ohi jos menee.

        kuumetta, keuhkoputkentulehduksia 3, poskiontelotulehduksia 2, väärän lääkkeen aiheuttama ripuli, jonka vuoksi tiputuksessa,
        samaa jatkunut syksystä asti, odotan vain koska paranen.
        Sitkeätä tautia on talven aikana ollut paljon liikkeellä.


    • kovakunto

      Sama täällä, kuusi viikkoa kohonnutta peruslämpöä, yleisemmin 36,9. Pää on myös raskas kuin kivi. Ei ole ollut mitään flunssaa ja kurkkukipuja eikä muutakaan.
      Arki vielä sujuu ja töitä tehdään, mutta kaikki ylimääräinen ponnistelua hengästyttää aivan hitosti. Siitä huolimatta olen yrittänyt pikkasen kuntoilla, en tosin juosta. Ei tämän ohimenemistä viitsi toimettomana odottaa.
      En ole vaivautunut lääkäriin, koska tiedän että ne vaan sanoo sen olevan jokin virus, joten ei voi tehdä mitään.
      Saisipa jostain vastauksen ja troppia.

      • Luigi

        Tunnistin itseni täysin edellisestä viestistä.
        Jäi mainitsematta että, töissä olen käynyt mutta kaikki mitä teen vaatii tuplasti enemmän energiaa normaaliin olotilaan verrattuna. Ja pää on todellakin raskas...

        Rupesin itsekin kuntoilemaan kevyesti 8 viikon lepäilyn jälkeen. Olen jopa käynyt lenkillä ja salilla, jonka seurauksena lämpö on
        välittömästi noussut lähes 37,5:een. En tiedä onko tällainen "raskaampi" liikunta hyväksi tässä vaiheessa?

        Pikaista paranemista kaikille, jotka sairastaa tätä influenssaa/virusta.


      • kovakunto
        Luigi kirjoitti:

        Tunnistin itseni täysin edellisestä viestistä.
        Jäi mainitsematta että, töissä olen käynyt mutta kaikki mitä teen vaatii tuplasti enemmän energiaa normaaliin olotilaan verrattuna. Ja pää on todellakin raskas...

        Rupesin itsekin kuntoilemaan kevyesti 8 viikon lepäilyn jälkeen. Olen jopa käynyt lenkillä ja salilla, jonka seurauksena lämpö on
        välittömästi noussut lähes 37,5:een. En tiedä onko tällainen "raskaampi" liikunta hyväksi tässä vaiheessa?

        Pikaista paranemista kaikille, jotka sairastaa tätä influenssaa/virusta.

        Kaikkea ei kannata repiä itsestään irti salilla ja lenkkipolulla, jotta ei saa sydänlihastulehdusta. Se olisi vakavampaa ja voi koitua kuolemaksi. Varsinkin juoksemista en harrastaisi ollenkaan.
        Ennen kesää menen lääkäriin, jos tämä ei lähde, ihan vaan varalta, ettei ole pahempaa. Silloin on vaadittava keuhkokuvaa ja muita labbistestejä, muuten reissusta ei ole hyötyä. Ehkä 3 kuukauden kuumeella saa hoitoa.


      • Sickness
        kovakunto kirjoitti:

        Kaikkea ei kannata repiä itsestään irti salilla ja lenkkipolulla, jotta ei saa sydänlihastulehdusta. Se olisi vakavampaa ja voi koitua kuolemaksi. Varsinkin juoksemista en harrastaisi ollenkaan.
        Ennen kesää menen lääkäriin, jos tämä ei lähde, ihan vaan varalta, ettei ole pahempaa. Silloin on vaadittava keuhkokuvaa ja muita labbistestejä, muuten reissusta ei ole hyötyä. Ehkä 3 kuukauden kuumeella saa hoitoa.

        Eipä tunnu lepäilyt paljo auttavan, sama lämpöily jatkuu. Ei jaksa töissä ainakaan olla, eikä oikein kaupassa käyntiä kummempaa muutenkaan. On otettu kokeita jos jonkunlaista mutta ei oikein konkreettista vikaa ole löytynyt, ainakaan tulehdusarvoja. Keuhkoputken tulehdukseen ovat kuitenkin antibioottia määränneet kahdesti. Ei vaikutusta isommin.
        Tuntuu kyllä melko kummalliselta kun ei ole juuri muita oireita kuin pieni lämpö ja virta vähissä. Ei ole ikinä ennen mikään flunssa kestänyt näin kauaa.
        Kyllä lääkäriin kannattaa jo mennä viikon sairastettuaan, jos on joku hankalampi keuhko tms. sairaus niin se voi aiheuttaa pysyviäkin vaurioita.


      • kovakunto
        Sickness kirjoitti:

        Eipä tunnu lepäilyt paljo auttavan, sama lämpöily jatkuu. Ei jaksa töissä ainakaan olla, eikä oikein kaupassa käyntiä kummempaa muutenkaan. On otettu kokeita jos jonkunlaista mutta ei oikein konkreettista vikaa ole löytynyt, ainakaan tulehdusarvoja. Keuhkoputken tulehdukseen ovat kuitenkin antibioottia määränneet kahdesti. Ei vaikutusta isommin.
        Tuntuu kyllä melko kummalliselta kun ei ole juuri muita oireita kuin pieni lämpö ja virta vähissä. Ei ole ikinä ennen mikään flunssa kestänyt näin kauaa.
        Kyllä lääkäriin kannattaa jo mennä viikon sairastettuaan, jos on joku hankalampi keuhko tms. sairaus niin se voi aiheuttaa pysyviäkin vaurioita.

        Mulla on ollut 10 vuotta sitten vastaavaa ja se kesti kaksi kuukautta. Kuume katos yhtäkkiä kuin pieru saharaan. Ei paljon voi muuta kuin odottaa viruksen lähtemistä. Lääkäriin kannattaa mennä esim. sydänfilmin vuoksi, mutta muuten ei paljon apua löydy. Toki voi mennä lekuriin viikon jälkeen, varmuuden vuoksi, mutta virukseen se ei auta mitään.


      • Sicness
        kovakunto kirjoitti:

        Mulla on ollut 10 vuotta sitten vastaavaa ja se kesti kaksi kuukautta. Kuume katos yhtäkkiä kuin pieru saharaan. Ei paljon voi muuta kuin odottaa viruksen lähtemistä. Lääkäriin kannattaa mennä esim. sydänfilmin vuoksi, mutta muuten ei paljon apua löydy. Toki voi mennä lekuriin viikon jälkeen, varmuuden vuoksi, mutta virukseen se ei auta mitään.

        Yksityisellä lääkärillä kävin lopulta, ja se lähtenytkään tutkimaan tarkemmin. Kunnon sairasloma ja akupunktiohoitoa pari kertaa viikossa. En tiedä auttoiko mutta kuumetta ei ole enää ollu ja virkistyny muutenkin aikalailla.
        Ilmeisesti monta virusta putkeen ja elimistö jääny jotenkin vikatilaan tms.
        Kestihän se rumba melkein pari kuukautta.


      • niin täälläkin

        Hei! Täällä myös kuumetta monta viikkoa, mitään muita oireita ei ole, kaikki kokeet otettu ja kaikki on normaalia. Kysyisinkin, milloin sinulta lähti kuume ja selvisikö mitään mikä sen aiheutti?


    • termostaatti

      Samanlaisia oireita mullakin.

      Mulle lääkäri sanoi oireesksi ns.termostaatti-ilmiön jota tavataan joskus 18-40 vuotiailla henkilöillä. Eli vaikka kaikki muut influenssan oireet häviävät niin kuume jää sahaamaan paikalleen.

      Syytä, kuulemma, siihen ei tiedetä. Se on vaan lepoa ja lepoa.

      • termostaatti

        Sen verran lisäystä: jopa kolme lekuria ("arvauskeskuksen"lääkäri, korva-nenä-kurkku-lekuri ja työterv.lekuri) on väittänyt tätä termostaatti-ilmiöksi, että pitää kai sitten uskoa.

        Olis vaan kiva tietää koska tää loppuu:D


      • muilla todettu tä?
        termostaatti kirjoitti:

        Sen verran lisäystä: jopa kolme lekuria ("arvauskeskuksen"lääkäri, korva-nenä-kurkku-lekuri ja työterv.lekuri) on väittänyt tätä termostaatti-ilmiöksi, että pitää kai sitten uskoa.

        Olis vaan kiva tietää koska tää loppuu:D

        Mutta onko tossakin väsy ja vilutus, vai tottuuko keho lämpöön?


    • Hmmm...

      Teidän juttujanne lukiessa tuli mieleen hyvän kaverini tilanne noin pari vuotta sitten. Hänellä oli puolen vuoden ajan jatkuvasti pientä lämpöä. Kaikenlaisia tutkimuksia tehtiin mutta mitään ei oikein löytynyt, muutaman antibioottikuurinkin söi. Puolen vuoden jälkeen syy selvisi. Hänellä oli jokin ns. pusutauti (sille on siis olemassa jokin virallinen nimikin mutta tuo oli ns. lempinimi). Hän sai siihen lääkekuurin ja oireet hävisivät.

      • kovakunto

        Mikä ettei, mukava nimi taudille. Täytyy ottaa selvää mitä tarkoittaa.


      • Inhottavin tauti
        kovakunto kirjoitti:

        Mikä ettei, mukava nimi taudille. Täytyy ottaa selvää mitä tarkoittaa.

        Itse sairastin koko viime syksyn ja vielä talvenkin alussa. Sairastin pusutaudin ja todellakin toivon että kaikki maailman ihmiset säästyisivät siltä. olin yhteensä 6 viikkoa pois koulustakin. Viikon makasin sairaalassa tiputuksessa koska en pystynyt nielemään enkä syömään itse mitään. Lääkeet tuli myös tiputuksen kautta. Kuumetta kesti yhteensä 6 viikkoa joista kaksi (koska olen koulunarkomaani ja hullu) olin koulussa. Tulehdusarvot nousivat 117 ja kuumetta oli parhaimmillaan melkein 40 astetta. Itselleni tosin tauti iski todella voimakkaasti ja usein näin suurilta "vahingoilta" vältytään. Vieläkin keho heikossa kunnossa.Ennen kuin jouduin sairaalaan kävin yhteensä 6 kertaa lääkärissä. Eräs päivystyksessä ollut lääkäri määräsi minulle kipuläääkkeiksi lääkkeitä mitä käytetään syöpäpotilaiden kipujen hoidossa. Sairasta. En osaa neuvoa miten tautia tulisi hoitaa mutta sairaalassa eräs hoitaja sanoi minusta viisaasti: Ei tällaista tautia voi kotona hoitaa. Olen itse samaa mieltä.


      • Hmm...
        kovakunto kirjoitti:

        Mikä ettei, mukava nimi taudille. Täytyy ottaa selvää mitä tarkoittaa.

        Juu, niin on tuolle taudille tosiaankin jokin virallisempikin nimi olemassa mutta kun en nyt millään saa sitä mieleeni. Tauti käsittäksi usein ilmenee kurkkukipuna ja kurkun turpoamisena mutta voi kait sitten lievemmässä tapauksessa aiheuttaa vain kuumeillu ja muuta "mukavaa"


      • Pärjäile.
        Hmm... kirjoitti:

        Juu, niin on tuolle taudille tosiaankin jokin virallisempikin nimi olemassa mutta kun en nyt millään saa sitä mieleeni. Tauti käsittäksi usein ilmenee kurkkukipuna ja kurkun turpoamisena mutta voi kait sitten lievemmässä tapauksessa aiheuttaa vain kuumeillu ja muuta "mukavaa"

        Nimi on mononucleosis.


      • Lumimies
        Pärjäile. kirjoitti:

        Nimi on mononucleosis.

        Ainakin joku suutelutaudin versio on eläimistä ihmisiin satunnaisesti tarttuva tauti. Tällaisille on luonteenomaista ankaruus ja tarttumattomuus ihmisten kesken.


      • ...........
        kovakunto kirjoitti:

        Mikä ettei, mukava nimi taudille. Täytyy ottaa selvää mitä tarkoittaa.

        se on mnonukleoosi, eli rauhaskuume.. korjatkaa jos väärin meni


    • myy

      Mulla on melekin kerran vuodessa sellanen useemman kuukauden viruskierre jakso ja lopuksi saattaa olla vielä pari kuukautta lämpöä, räkäisyyttä ym. Olen jo ajatellut, että ehkä olenkin vain luulosairas, mutta näköjään mulla on kohtalotovereita.

      Nyt parina vuonna olen saanut tämän lämpöilyn loppumaan sellasilla proteiinijuomilla (fortimel, tai jotain?). Niitä lääkäri on mulle määrännyt ja vaikka aluksi kuinka epäilin niin ne auttoivat, tai sitten kaikki oli vain suurta sattumaa. Titetenkään ne eivät auta jos on joku bakteeritulehdus, mutta tällaiseen pitkän sairastelun aiheuttaman vastustuskyvyn ja yleiskunnon heikkenemiseen ja elimistön vikatilaan ne mielestäni tehosivat...

      • kastred

        Nyt on siis tiistai ja tuossa viime torstaina oli pientä kurkkukipua. Ajattelin, että se johtuu huutamisesta ja murinasta bändissä, kunnes lauantaina kurkkukipu olikin muuttunut; nielu oli kipeä ja turvonnut. Nyt tiistaihin mennessä se on niin turvoksissa, että pelottaa peilistäkin katsoa, ja pelkän veden juominen on epämiellyttävä prosessi.

        Mulla on helmikuun alusta lähtien ollut sellaista aikaa, että olen ensin kipeä ja sitten taas terve. Sitten taas todella kipeä, kuumetta 39 astetta ja sitten taas terve. Tuommoista rasittavaa ja ihmisruumista loppuunkuluttavaa touhua kolmen kuukauden ajan, ja nyt vielä tähän päälle PUSUTAUTI.

        Kävin nimittäin labrassa testejä suorittamassa. Sieltä otettiin verikoe ja nieluviljely, koska aluksi epäiltiin agniinaa (joka on kohtalaisen mukava pöpö pusutautiin verrattuna), mutta sainpas tässä tietää, että ei se merkkejä agniinasta näyttänyt. Lääkäri sitten sanoi, että se voi hyvin olla se pusutauti, vaikkei täysin varmana sitäkään todennut.

        No totuus kuitenkin on se, että ei tässä oikein muita vaihtoehtoja ole kuin se pusutauti. Se on todella vittumainen (anteeksi) tauti, sillä se saattaa kestää kuukaudenkin, ja juuri pahassa tapauksessa saattaa käydä niin, että pitää mennä sairaalaan ottaa ruokaa ja juotavaa nesteenä suoneen.

        Ei oikein osaisi enempää päähän ottaa, kun kesäkin on tässä nurkilla.


      • Tuota
        kastred kirjoitti:

        Nyt on siis tiistai ja tuossa viime torstaina oli pientä kurkkukipua. Ajattelin, että se johtuu huutamisesta ja murinasta bändissä, kunnes lauantaina kurkkukipu olikin muuttunut; nielu oli kipeä ja turvonnut. Nyt tiistaihin mennessä se on niin turvoksissa, että pelottaa peilistäkin katsoa, ja pelkän veden juominen on epämiellyttävä prosessi.

        Mulla on helmikuun alusta lähtien ollut sellaista aikaa, että olen ensin kipeä ja sitten taas terve. Sitten taas todella kipeä, kuumetta 39 astetta ja sitten taas terve. Tuommoista rasittavaa ja ihmisruumista loppuunkuluttavaa touhua kolmen kuukauden ajan, ja nyt vielä tähän päälle PUSUTAUTI.

        Kävin nimittäin labrassa testejä suorittamassa. Sieltä otettiin verikoe ja nieluviljely, koska aluksi epäiltiin agniinaa (joka on kohtalaisen mukava pöpö pusutautiin verrattuna), mutta sainpas tässä tietää, että ei se merkkejä agniinasta näyttänyt. Lääkäri sitten sanoi, että se voi hyvin olla se pusutauti, vaikkei täysin varmana sitäkään todennut.

        No totuus kuitenkin on se, että ei tässä oikein muita vaihtoehtoja ole kuin se pusutauti. Se on todella vittumainen (anteeksi) tauti, sillä se saattaa kestää kuukaudenkin, ja juuri pahassa tapauksessa saattaa käydä niin, että pitää mennä sairaalaan ottaa ruokaa ja juotavaa nesteenä suoneen.

        Ei oikein osaisi enempää päähän ottaa, kun kesäkin on tässä nurkilla.

        Toivon minäkin ettei sitä tautia kenekään tarvitse sairastaa. Itselläni kova kuume kesti reilu kaksviikkoa, masennus iski ja mielessä kävi jo että ei tätä paskaa kestä millään. Todella vittumainen tauti, vetää täysin nollille. Onneksi sitä ei voi sairastaa elämässä kuin kerran (näin ainakin olen kuullut). Totta sekin että kyseisen taudin takia moni joutuu sairaalahoitoon tiputukseen jne, kun ei syödäkkään pysty.


      • Kuumeilija

        Kuinka kauan myy käytti Fortimel juomia? Onko tuo
        apteekissa reseptivapaa lisäravinne?


    • HelenaOO

      Tässä sinulle yksi terveyspuoli, joka sinun kannattaisi tarkistaa. Lykkyä tykö!

      Oletko tarkistanut kilpirauhasesi tilan? Kilpirauhasen vajaatoiminnassa (kuten minulla) tuollaiset "flunssat" ja lämpöilyt olivat tavallisia. Kärsin niistä turhaan ja liian pitkään, yhtenä syynä se että hoitotarpeen määrittely oli vanhoissa käsityksissä kiinni (sinänsä fiksulla terveyskeskuksen omalääkärillä). Tärkeänä pitää viimeisin tutkimus ja esim. nykyinen, uusi työterveyslääkäri, että ihnminen tuntee vointinsa ja jaksamisensa hyväksi ja ettei TSH-arvo ylitä 2.5:ttä (vanhoja rajoja ovat 4 tai 5 taikka vanhanaikaisimmalla koulukunnalla 10) eikä T4v-arvo alita pahasti 20:n.

      Hoitolinjat ovat muuttuneet ilmeisesti vasta tässä kolmen-viiden vuoden kuluessa, ja hoitoväessä on vanhan peruskoulutuksensa aikaisen tiedon varassa eläviä - niin lääkäreitä kuin esim. neuvoloiden terveydenhoitajia ja laboratorioiden väkeä.

      Tyroksiinilääkityksen sain vasta vajaa vuosi sitten, ja senkin säätelyssä on mennyt kauan aikaa. Työterveyslääkäri laittoi uudella paikkakunnalla ensi töikseen minut uusiin kokeisiin (arvot jotain 3.50 ja 16) ja nosti lääkityksen täyteen milligrammaan.

      Netistä löytyy hakusanoilla Kilpirauhasfoorumi & info asiantunteva kilpirauhassairauksia potevien keskustelupalsta. Sieltä löydät ihmisiä, joilla on vastaavia flunssailuja ja lämpöilyjä ja sitten myös kunnon tietoa kilpirauhassairauksista.
      Tämä puoli on hyvä ainakin tarkistaa.

      Kilpirauhasen vaajatoiminnan hoidosta

    • olet

      Parantunut.

      kaikilla sama ku mulla. mulla on ollut jo viime vuonna 3kuukauden jakso, lopulta selvisin ja olin onnellinen kun rasittava ja raskas olo katosi. mutta ei vaan tuli nyt takaisin talven lopussa, nyt jatkunut yli 2 kuukautta. tuli yskänä/nuhana, tunnen oloni pahentuvan kun joudun töissä olemaan pölyisessä ilmassa, en tiiä liekö sit astmasta johtuvaa ?? onko teillä astmaa ??
      päässä tuntuu tosi typerältä eipähän se kuume tuosta 37.2 nouse tai laske :((( lääkäreistä ei ole hyötyä, kokeissa käyty ja ollut täysin terve. kun tästä paranen niin toivon ettei tulisi muutamaan vuoteen.

    • enfermita

      tätä on kuulema liikkeellä PALJON!!! virus tulee toisensa perään tai yksikin voi kestää monta kuukautta, itse olen ollut nyt 4 kuukautta pienessä kuumeessa ja kurkku kipeenä. ei löydy mitään bakteeria. pitää vaan odotella.
      ihmetteln kovin mikä tätä maata vaivaa kun on tällaisia viruksia, ulkomaalaiset ystäväni eivät ikinä olleet kuulleet pitkäkestoisista viruksista ennen kuin tulivat Suomeen!! outoa!!
      voiko kilpirauhasen vajaatoiminta todella aiheuttaa tällaista???

      • Aina sairaana

        Lääkärissä kävin ja TSH = 1.70 ja T4-V = 13
        Onko syytä huoleen? Lääkäri sanoi että hyvät
        arvot. ?!


      • flunssaa
        Aina sairaana kirjoitti:

        Lääkärissä kävin ja TSH = 1.70 ja T4-V = 13
        Onko syytä huoleen? Lääkäri sanoi että hyvät
        arvot. ?!

        olen monäkin potenut pitkään. Alkoi marraskuun lopulla ja silloin sairastin
        kuumetta, kurkkukipua ,nuhaa ja ihan mahdotonta yskää kaiken kaikkiaan
        n.5 viikkoa. Koko alkuvuoden tosi väsynyt ja uupunut olo.
        Seuraava flunssa iski huhtikuun alussa, oli lievempi- vain vähän lämpöä,
        mutta nuha kesti ja kesti. Vappun jälkeen sitten taas rankempana ankaran yskän kanssa. Siitä ehdin jotenkin toipua, kävin jopa uimassa ja yritin tehdä puutarhahommiakin, kunnes taas juhannuksena nenä alkoi vuotaa ja lämpö nousi.
        Räkäsyyttä on piisannut nyt koko ajan ja eilen tuntui jo olo kuumeiselta, sekä kurkkua aristaa.
        Kävin verikokeissa ja EKG:ssä toukokuusa,- kaikki sanottiin olevan ok.
        Yhden antibiootti kuurin olen syönyt, jonka sain poskiontelotulehdukseen vaan
        eipä siitä tainnut mitään apua olla.
        Olen jo ollut huolissani, että mikä mua oikein vaivaa, mutta kummasti helpottaa,
        kun kuulee, että on "kohtalotovereita".
        Toivotaan pikaista paranemista meille kaikille!


      • näinkin voi olla
        flunssaa kirjoitti:

        olen monäkin potenut pitkään. Alkoi marraskuun lopulla ja silloin sairastin
        kuumetta, kurkkukipua ,nuhaa ja ihan mahdotonta yskää kaiken kaikkiaan
        n.5 viikkoa. Koko alkuvuoden tosi väsynyt ja uupunut olo.
        Seuraava flunssa iski huhtikuun alussa, oli lievempi- vain vähän lämpöä,
        mutta nuha kesti ja kesti. Vappun jälkeen sitten taas rankempana ankaran yskän kanssa. Siitä ehdin jotenkin toipua, kävin jopa uimassa ja yritin tehdä puutarhahommiakin, kunnes taas juhannuksena nenä alkoi vuotaa ja lämpö nousi.
        Räkäsyyttä on piisannut nyt koko ajan ja eilen tuntui jo olo kuumeiselta, sekä kurkkua aristaa.
        Kävin verikokeissa ja EKG:ssä toukokuusa,- kaikki sanottiin olevan ok.
        Yhden antibiootti kuurin olen syönyt, jonka sain poskiontelotulehdukseen vaan
        eipä siitä tainnut mitään apua olla.
        Olen jo ollut huolissani, että mikä mua oikein vaivaa, mutta kummasti helpottaa,
        kun kuulee, että on "kohtalotovereita".
        Toivotaan pikaista paranemista meille kaikille!

        En lukenut vastauksiasi, mutta jos viikkoja jatkuva lämpöily on ainoa oire, niin kyseessä voi olla myös syöpä.


      • Tuulikki82
        näinkin voi olla kirjoitti:

        En lukenut vastauksiasi, mutta jos viikkoja jatkuva lämpöily on ainoa oire, niin kyseessä voi olla myös syöpä.

        eikä kunnon kuumetta jne voi johtua myös homeesta! Infektiokierteet ja heikko vastustuskyky myös. Eihän kotonanne tai töissä voi olla hometta? Kannattaa käydä vaikka altistustesteissä..


    • jo vähän kettuuntunut

      moip, en huomannut sinun kirjoittamaasi ennen kuin omani tänne lykkäsin. mutta siis olen kärsinyt jo samasta vaivasta jo 3 helvetin vuotta.. ja loppua ei näy. kaikki maholliset testit otettu, oikeesti kaikki, missään ei mitään. että varaudu tähän... tsemppiä sulle, ja kaikille muille jotka tästä ikävästä jutusta kärsii, jos se joskus vaikka menisi pois...

      • maikki k.

        Nyt kohta 4 viikkoa mullakin jatkunut pieni lämpö (ei ole noussut yli 37.2 asteen), kaikki testit keuhkokuvia myöten otettu, ja kaikki kunnossa, Itsekin olen miettinyt että olenkohan altistunut homeelle... Voiko tämän jotenkin testata lääkärissä?


      • sarias

        KOLME VUOTTA?!

        Mä kärsin kanssa tästä samasta vaivasta, kuudes viikko on tällä kertaa menossa. Kesällä sairastelin flunssia, mutta ne menivät parissa viikossa ohi lämpöineen kaikkineen.
        Kuusi viikko lämpöä, tulehusarvot kunnossa, virtsakoe puhdas, sydänfilmissä näkyy pientä rytmihäiriötä joka kuulemma voi olla myös normaalia, loistavat verenpaineet hemoglobiinit yms. Kilpirauhaset kunnossa.
        Eli lääkäri sanoi että elämä jatkuu ja heitä kuumemittari menemään. Mutta eikö teitä pelota tämä inhottava tykytys kun hengästyy? Tai tunne pienistä rytmihäiriöistä, joihin saattaa mennä puolikin tuntia ennenkun normalisoituu?

        Suoraan sanottuna helvetti jos tämä kestää kolme vuotta...mitä ihmettä tämä on. Mikä suomalaisia vaivaa? Mikä hitto mua vaivaa?! Ei mikään, sanoo lääkärit, olet elämäsi kunnossa, terveyden perikuva ilman tuota vaivaa. Ja sitä että saan flunssia paljon tavallista useammin.


    • Heeheehemmo

      Luettuani viestiketjua tunnistan itseni kyllä useista. Nyt 7vko pientä kuumeilua, antibioottikuuri (Amoxin comp) syöty pitkittyneen infektion hoitoon. Tänään meni vika pilleri ja lämpöily jatkuu, sellaista 37-37,5 astetta. Lämpö nousee siinä iltapäivästä ja silleen. Testit ja kaikki arvot otettu ja kuulemma terve miäs. Eipä tämä muuten niin vituttais mutta harrastukset saanu nyt jäädä ja se pistää todella masentaan. Ei muutakun paranemisia kohtalon tovereille.

    • pieni kuume vain

      Herättelen täällä vanhaa ketjua. Olen 26v nainen ja kärsinyt pienestä kuumeilusta 8viikkoa. Mikään ei vaivaa. Olen aivan kunnossa lukuun ottamatta sitä, että iltapäivän aikaan alkaa tuntua, että nyt kuume nousee. Lääkärit ihmeissään totta kai.
      Ja olen kuntoillut suht normaalisti, mutta nyt tämän pitkittyessä hiukan arveluttaa, että kohta on joku sydänlihastulehdus jos kovasti tehkin.
      Töissä käyn normaalisti.
      Muita?

      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Moi!

        Tällä hetkellä tuntuu olevan jos mitä tautia liikkeellä...

        Itselläni oli 2006-2007 kuumeilua puoli vuotta. Silloin sitä myös ihmeteltiin, mutta oirelin myös muutenkin..
        Itselleni selvisi myöhemmin että kosteus ongelma työpaikalla. Mattojen alle oli päässyt vettä ja 2-etyleeni heksaania ilmassa..

        Nykyään olen ok. Tosin Flunssassa nyt.. :).


    • täällä myös

      Mulla on ollut nyt pientä lämpöä 2 kuukautta, n. 37,1 tai 37,2. Verikokeet ok. Nyt pitäisi viedä mennä röntgeniin. Viruksen aiheuttama tulehdus ei ilmeisesti näy verikokeissa. Ei ilmeisesti voi kuntoilla?

    • mo

      Moi!

      Täällä myös lämpöilyä n. 37 kolme viikkoa. Verenkuva ok. Montahan viikkoa vielä tautia jäljellä...?

    • kossugaara

      itekki toista kuukautta kuumeessa, erona se et koko ajan väsyttää, särkee päätä, kurkku tuntuu hieman karheelta ihan ku ois flunssassa. kuume ei laks e 37.2 myt ei ylitä 38.6... et sillä välillä, kaikki alko sillä ku sain mahataudin mikä oliki pelkkää vatsahappojen oksentelua ei muuta ja sen jälkee oli kovat pahoinvoinnit ja kuume yli 39. sen jälkeen on jääny vaan tää kuumeilu flunssainen olo, eikä terveyskeskuksessa oteta mitenkää vakavasti

      • Löytyy syy miksei

        oteta terveyskeskuksessa vakavasti: Tuon altistuksen hoitoon ei käytetä antibioottia vaan bakteereita!

        ..........jatkuu.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, tuntemasi naapurin nimeä et muista.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan x asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
        _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 22. Veristä yskää.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 23. Keuhkoverenvuotoa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 24. Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 25. Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 26. Sieraimet ovat tukossa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 27. Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin yskit hartaasti.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 28. Palan(kuristava)tunne-kurkussa, kurkun-kutina, -käheys ja -kipu.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 29. Turvonneet imusolmukkeet.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 30. Turvonneet rauhaset.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 31. Nenäverenvuotoa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 32. Puhe käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 33.>>>> Pientä kuumeilua tai alilämpöä 0,5…..1 C-asteen.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 34. Vilun väristykset.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 35. Yöhikoilu.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 36. >>>>Olotila on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 37. Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 38. Katse on epätarkka.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 39. Näköhäiriöitä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 40. Korvien kutina.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 41. Ihon kutina, kihelmöinti ja pistely. Pahenee suihkussa ja löylyssä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 42. Akne.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 43. Mustelmia (muuten selittämättömiä).
        _|_|_|_|_|_|_|_| 44. Nivelkipuja, jo pelkkä tiskirätin puristaminen voi olla tuskaa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 45. Lihaskipuja.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 46. Lihasjäykkyyttä, varsinkin aamulla lihasjäykkyys vaikeuttaa kävelyä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 47. Näppyjä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 48. Verisuonet nousevat ns pinnalle.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 49. Läiskiä iholla.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 50. Verenpurkautumia iholla.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 51. Herkistyminen lisäaineille.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 52. Herkistyminen erilaisille keinohajuille.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 53. Suussa on outo mantelimainen makea maku.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 54. Limakalvot(mucous membrane) kuivaa, syljen eritys on vajaata.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 55. Virtsan eritys on runsasta.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 56. Haiseva tumma virtsa, virtsatie-infektio. Ensin lääkärin tutkimus.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 57. Munuaisten, virtsarakon ja virtsateiden kipu.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 58. Hedelmättömyys.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 59. Endometrioosi ja emättimen hiiva-infektiot.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 60. Vatsakipu, ripuli/ummetus, runsaat ilmavaivat, jne.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 61. Toistuvat poskiontelo tulehdukset. Ensin lääkärin tutkimus.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 62. Kipeät jalkapohjat(sole).
        Osumia yhteensä:
        a=____kpl Nimi:_________.____________________pv.___.___.______
        jatkuu................
        Kokonaan linkissä, jossa hoito-ohje on testin lopussa:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=96


        Prob.bakteerien puute limakalvoilla. Opastus mhb.n maailmaan:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


    • mikävika?

      Sama vika, nyt 7:s viikko menossa. Alkoi kurkkukivulla, pienellä lämmöllä, käheällä äänellä ja heikkoudella, jota jatkui 4-5 viikkoa. Töistä olin poissa milloin 2 milloin 3 päivää. Sitten 4-5 viikon jälkeen iski hitonmoinen limayskä, joka jatkuu vieläkin. Samoin, lämpöily jatkuu edelleen, joka päivä lämpö kohoaa 36,8-37 tienoille (normilämpö about 36,4) ja päänsärky. Vaikka lämpö nousee vain sen 0,5 astetta, huomaa sen itse välittömästi. Päänsärky, kuumia aaltoja menee jatkuvasti, koko ajan on kuuma, väsyttää jne.

      Lääkärissä on tullut käytyä varmaan 4-5 kertaa, keuhko- ja poskiontelokuvat otettu, EKG, kaiken maailman verikokeet otettu - ei mitään. Kaksi antibioottia syönyt kortisonikuurin. Ei vaikutusta. Nyt tutkitaan borrelioosia ja mykoplasmaa (vaikka antibioottien olisi pitänyt purra mykoplasmaan). Tuloksia odotellessa.

      Raastavaa tämä epätietoisuus ja se että kaiken urheilun on joutunut jättämään. Suorastaan masentavaa niin kuin joku tuossa aiemmin jo totesikin.

      • Tää outoa on, ymmärr

        Mulla oli myös kolme, neljä viikkoa sellaista, että monena päivänä alkoi vilunväreet, lihaksia jomotti ja lämpö (normaalilämpö 36.4) oli 37 astetta tai vähän vajaa.
        Jääkylmät kädet ja jalat.
        Väsytystä ja voimattomuutta, melkolailla pötkötellessä meni illat ja viikonvaihteet.
        Ei yskää, nuhaisuutta tms. Siis myöskään ennen tätä lämpöilyä.
        Normaalisti töissä, liikunnat minimiin: rauhallisia ja maltillisen pituisia kävelylenkkejä muutama koko kuun sisään.
        Tarpeeksi ruokaa. Hyvää ruokaa. Ruokahalu myös tallella.
        Pulssi ja verenpaine normaalit (62, 117/79)
        Olo siis lähes joka päivä ainakin hetken (tai useita tunteja) sellainen, että nyt iskee flunssa.
        Olen syönyt vain yhden antibioottikuurin koko elämäni (37v) aikana, joten jatkuvien lääkekuurien aiheuttamasta alentuneesta vastustuskyvystä ei ole kyse. Mitään korva- poskiontelo- keuhkoputkentulehduksia tms en ole ikinä sairastanut. Kop kop.

        Viime viikko oli vihdoinkin jo pirteämpi, voimat tuntuivat palailevan ja lämpö oli normaali. Otin iisisti silti ja makoilin edelleen PaljoN. Tänään kävin pitkästä aikaa ulkoilemassa rauhallisesti kävellen kaksi tuntia. Olo oli hyvä ja jalka nousi entiseen malliin. Mutta jo 15-30 min. kotiin saapumisen jälkeen löi taas samat oireet niskaan??? (tiedän kyllä, että liikkuminen nostaa hieman ruumiinlämpöä, mutta ei minulla mitään vilunväreitä tai tunnetta että huomaisin lämmönnousun ole tullut koskaan edes hikijumpan saati sitten leppoisan ulkoilun päälle)
        Nyt sentään karhentaa myös kurkkua, joten ehkäpä tämä kuitenkin on joku tauti, joka on jo pitkään yrittänyt pesiytyä ja nyt viimein vääntää kunnolla kättä tai ehkä jopa voitti taistelun immunipuolustukseni viimein hävitessä?

        Huh.
        Täytyy kai katsella vielä hetki. Sitten lääkäriin. En ole vielä mennyt: olisi käskenyt kuitenkin muutaman viikon vain levätä ja niin olen tehnytkin.
        Outoa on.


      • ja nämäkin
        Tää outoa on, ymmärr kirjoitti:

        Mulla oli myös kolme, neljä viikkoa sellaista, että monena päivänä alkoi vilunväreet, lihaksia jomotti ja lämpö (normaalilämpö 36.4) oli 37 astetta tai vähän vajaa.
        Jääkylmät kädet ja jalat.
        Väsytystä ja voimattomuutta, melkolailla pötkötellessä meni illat ja viikonvaihteet.
        Ei yskää, nuhaisuutta tms. Siis myöskään ennen tätä lämpöilyä.
        Normaalisti töissä, liikunnat minimiin: rauhallisia ja maltillisen pituisia kävelylenkkejä muutama koko kuun sisään.
        Tarpeeksi ruokaa. Hyvää ruokaa. Ruokahalu myös tallella.
        Pulssi ja verenpaine normaalit (62, 117/79)
        Olo siis lähes joka päivä ainakin hetken (tai useita tunteja) sellainen, että nyt iskee flunssa.
        Olen syönyt vain yhden antibioottikuurin koko elämäni (37v) aikana, joten jatkuvien lääkekuurien aiheuttamasta alentuneesta vastustuskyvystä ei ole kyse. Mitään korva- poskiontelo- keuhkoputkentulehduksia tms en ole ikinä sairastanut. Kop kop.

        Viime viikko oli vihdoinkin jo pirteämpi, voimat tuntuivat palailevan ja lämpö oli normaali. Otin iisisti silti ja makoilin edelleen PaljoN. Tänään kävin pitkästä aikaa ulkoilemassa rauhallisesti kävellen kaksi tuntia. Olo oli hyvä ja jalka nousi entiseen malliin. Mutta jo 15-30 min. kotiin saapumisen jälkeen löi taas samat oireet niskaan??? (tiedän kyllä, että liikkuminen nostaa hieman ruumiinlämpöä, mutta ei minulla mitään vilunväreitä tai tunnetta että huomaisin lämmönnousun ole tullut koskaan edes hikijumpan saati sitten leppoisan ulkoilun päälle)
        Nyt sentään karhentaa myös kurkkua, joten ehkäpä tämä kuitenkin on joku tauti, joka on jo pitkään yrittänyt pesiytyä ja nyt viimein vääntää kunnolla kättä tai ehkä jopa voitti taistelun immunipuolustukseni viimein hävitessä?

        Huh.
        Täytyy kai katsella vielä hetki. Sitten lääkäriin. En ole vielä mennyt: olisi käskenyt kuitenkin muutaman viikon vain levätä ja niin olen tehnytkin.
        Outoa on.

        myös psyykkiset tekijät voivat saada aikaan pitkittynyttä lämpöilyä
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00596


    • 6+6

      Mykoplasma?
      http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/vilustuminen/miten-mykoplasma-tunnistetaan-ja-hoidetaan

      Miten tautia hoidetaan?
      Mikrobilääkkeistä tehokkaita ovat doksisykliini ja erytromysiini.

      Antibiooteista makrolidit, tetrasykliinit ja fluorokinolonit tehoavat MP:aan.

      Mykoplasman hoitoon kannattaa perehtyä täällä (Lääkäri Olli Sovijärven näkemys asiaan):
      https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode15

      Paleoruokavalio pähkinänkuoressa (kesto 5 min)
      http://www.youtube.com/watch?v=uCFZoqmKf5M


      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-125µg / vrk
      Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1
      Omega-3 rasvahappojen tarve on vähintään 1 gramma päivässä eli esim. villiä lohta 150-200 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista.


      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

      Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

      Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

      Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.

      D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

      Meillä "asiantuntijat" Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.

      Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.

      Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l.

      Nykypäivän lääkärin pitäisi ymmärtää, että veren D-vitamiinipitoisuuden määritys kuuluu tärkeänä osana potilaan hoitoon ja sairauksien diagnosointiin siinä missä perusverenkuva, kilpirauhasarvot sekä kolesteroli- ja verensokeritutkimuksetkin.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

      Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

    • kossugaara

      Tuttu ongelma. Itellä on jatkunut pieni lämpöily jo vuoden.

      Se alkoi vuosi sitten keväällä, sain kovan flunssan, kurkkukipua, nuhaa, yskää ja kuumetta, ainoana kuume jäi. Nielurisojen kanssa mulla on ollu ongelmaa jo lapsesta lähtien, kitarisat ja nielurisat leikattiin pois puolivuotta sitten ja luulin että kuumekkin menisi ohi, kun kurkku ei oo jatkuvasti tulehtunut. Kurkku ei ole ollut enään kipeä, mutta kuume on jäänyt. Lääkärissä on juostu, otettu monet eri verikokeet, verenkuva, magneettikuvaus jopa mitään ei oo mistään löydetty, kuitenkaan en oo työkunnossa. 36.5 on normaalilämpö, eikä lämpö laske alle 37.1 muttei nouse yli 38... Ei oo asunnossa homettakaan, se oon käyny mielessä ja testattu.
      Muka terveen papereilla tässä mennään...

    • Lääketiede/Terveys-
    • kohtalotoveri_

      Täällä lämpöä päivittäin reilu 37C. Lämpö tahtoo nousta päivällä ja usein laskee illaksi. Jatkunut kuukauden. Lääkärissä on käyty ja testejä tehty urakalla ja niiden mukaan täysin terve olen.

      Kertokaahan kokemuksia, mikä avuksi?

      • Vastaukset löydät

        tuosta ylläolevasta linkistä kun alat vaan testaamaan. Välttämättä et tarvitse lääkäriä, kun luet ja teet itse nuo testit. Jos on ylivoimaisia ongelmia niin käänny sivujen tekijän puoleen:

        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe