Vuokrakiskurit

Anonyymi

Olen seurannut Okun vuokraustilannetta ja eräskin rahanahne vaatii kahden kuukauden vuokratakuut ja rahana. Huvittavaa että joku kuvittelee Outokummun olevan Helsinki vaikkei kukaan tänne halua edes ilmaiseksi :)
Oisikohan rahan ahneuden sijaan aika ajatella oman perheen ja lasten, tuttujen hyvinvointia. Siltoja voidaan rakentaa kyllä, mutta omista pitää huolta pitää...

33

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuokrataso on myös melkoisen korkea ollakseen pikku paikkakunnasta kysymys.
      Tarjontaa asunnoissa tuntuu olevan riittävästi niin kunnalla kuin yksityisellä sektorilla, puuttuu ainoastaan niiden vuokraajia..

      Ammattikoulu on ilmeisen hyvä tuomaan asunnoille vuokraajia, se jos milloin loppuu niin hiljenee vuokramarkkinat melkoisella varmuudella.
      Itse en ole koskaan maksanut kahden kuukauden takuuta Joensuussa enkä Kuopiossa joissa molemmissa asunut vuosia. Asunnon olen saanut tarvittaessa vaikka on metropolit paljon suuremmat..

      Outokummussa asuin nuorempana mutta työ vei mennessään maailmalle, takaisin tuskin olen tulossa palvelujen ääreltä. Käydä voi ohikulkiessa Outokummussa, jos ei muuten niin uteliaisuuttaan...

      • Anonyymi

        Sossusta asiakkaat varma maksaja jos ilkiää ottaa


    • Anonyymi

      Outokumpu se ylihinnoiteltu paikka josta väki muuttaa pois. OUTOKUMMUN markkinointiin olisi hyvä tuoda se tieto ettei luottotiedoton saa asuntoa. Kukahan on vuokratalojen pomo voisi antaa palautetta. Väki muuttaa kun ei saa asuntoa, Haloo Oku

      Outokumpu little bit city, miks mun tänne syntyä piti...kuunnelkaa You Tubesta

    • Anonyymi

      Epärehelliset vuokralaiset ovat aiheuttaneet takuuvuokran vaateen.
      He pilasivat tavallisten vuokralaistenkin tilanteen, mutta vuokranantajana en voi muuta.
      Eikä se vuokratakuu ole menetettyä rahaa, jos asuu tavallisesti.
      Kun on aikeissa muuttaa pois, niin se viimeinen kk. Voi olla sen takuusumman/kk. Vuokra.

    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa muuttaa pikkukuntaan jossa palvelut rapistuvat käsiin, pari kauppaa ja Tokmanni on mutta muuten on hiljaista..

      Ilmapiiri on mikä on, alaviritteinen ja antautunut.. Veronmaksajien riesoina on matkailu hotelleineen ja kaivoksineen.
      Pirusti velkaa ja suureelliset unelmat ja suunnitelmat kaikkeen..
      Kaikesta riidellään ja rähistään...

      Kylä kuolee vääjäämättä, nuoriso muuttaa muualle ja vanhukset Ruutunkankaalle.. Lohdutonta..

      • Anonyymi

        Itse olen aikeissa vanhuksena muuttaa täältä pois. Jouduin vanhempien mukana Pohjois-Karjalaan jo lapsena ja nyt kyllä tämä pikkukylä elämä, jota jotkut vielä kaupungiksi kutsuu ja on vieläpä ylpeä tästä face ryhmässä, saa riittää . Kun muutimme Okuun vuonna 69 täällä oli vielä elämää. Nyt tämä kylä on kuollut ja hiljainen. Vain laitapuolenkulkijat ja nuoret mopolla rällääjät ovat esillä kylässämme. Jotkin kehuvat, kuinka hyvä henki ja yhteenkuuluvuus täällä on. Mielestäni täällä on vain uteliata toisten ihmisten elämään puuttuvia ja juoruilusta sekä pahansuopaisuudesta kiinnostuneita kukkahattutätejä. Kun otollinen aika koittaa lähden pois täältä etelään, josta alunperin pakon edessä lapsena muutin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen aikeissa vanhuksena muuttaa täältä pois. Jouduin vanhempien mukana Pohjois-Karjalaan jo lapsena ja nyt kyllä tämä pikkukylä elämä, jota jotkut vielä kaupungiksi kutsuu ja on vieläpä ylpeä tästä face ryhmässä, saa riittää . Kun muutimme Okuun vuonna 69 täällä oli vielä elämää. Nyt tämä kylä on kuollut ja hiljainen. Vain laitapuolenkulkijat ja nuoret mopolla rällääjät ovat esillä kylässämme. Jotkin kehuvat, kuinka hyvä henki ja yhteenkuuluvuus täällä on. Mielestäni täällä on vain uteliata toisten ihmisten elämään puuttuvia ja juoruilusta sekä pahansuopaisuudesta kiinnostuneita kukkahattutätejä. Kun otollinen aika koittaa lähden pois täältä etelään, josta alunperin pakon edessä lapsena muutin.

        Palvelujen äärelle muutin minäkin kun eläkkeelle jäin Vuosikymmenet tein työtä paikkakunnan hyväksi mutta koko ajan kehitys meni alaspäin, palvelut katosi ja väki väheni.

        Joensuussa on kotini ja pysyy, okuun en kaipaa minulle ei sinne jäänyt mitään.. Kaikki sukulaiset asuvat muualla.
        Vanhempien kanssa muutin ja sille tielle silloin jäin, kaduttaa näin jälkeenpäin etten kansakoulun jälkeen lähtenyt maailmalle..
        Virkeänä eläkeläisenä nautin elämästäni mieheni kanssa, mökkeilen ja harrastan..


    • Anonyymi

      Kelan pummina joudatkin muuttaa pois.
      Sikailusi asunnossasi tiedossa ja vakuus siihen ei riitä. Laskua pukkaa perääsi.
      Muista ilmoittaa ajoissa lähtösi pvä määrä, että saan asunnon siivoukseen ja maalaukseen.

      • Anonyymi

        Anteeksi, jos minua tarkoitat, joka vanhuksena on muuttamassa pois, niin en ole Kelan pummi. Asun maaseudulla omassa vanhemmiltani jääneessä mökissä en missään vuokralla. On muutama asia, jotka täällä vielä jonkin vuoden valitettavasti joudun asumaan. Sitten olen vapaa lähtemään.


    • Anonyymi

      Outokummun vuokra markkinoilla on pahimpia kieroilijoita ne jotka vuokraa vanhoja HOME ja KOSTEUVAURIJOISIA taloja ja mökkejä.
      Kehuvat vielä mittaukset suoritetuksi ja tarkastetuksi.
      Mutta moni on sairastunut loppu iäkseen näissä ongelma pesissä.

      • Anonyymi

        Sossupummien majoitus on hyvää ja varmaa tuotoltaan. Ja varma maksaja, ei huolta. Eivät särje paikkoja ja sellasta


    • Anonyymi

      kyllä agri porukoilta kaikki syntyy ei välitä hommeista mittää ei rahat homehu

    • Anonyymi

      vuokraja okussa onmuuttanut vuokra esittelijän nais puoliseksi onko mies tullut liian tutuksi takaovilla

    • Anonyymi

      Minulla oli aikoinaan vuokra-asuntoja. Myin pois kun eivät maksaneet vuokriaan.
      Välillä tuntui että olen heille velkaa kun aloin vaatia saataviani.

      • Anonyymi

        Tyhmät yrittää rikastua vuokra-asunnoilla, metsä on parempi sijoitus.
        Vuokralaiset rikkoo asunnon ja takuuvuokra ei riitä alkuunkaan.
        Metsässä kun on hyvä vakuutus niin kyllä kelpaa odottaa hyvää tuottoa ja käydä nauttimassa metsän siimeksessä.
        Vuokra-asuntoa ei edes ilkeä käydä katsomassa, kun pois ajetaan kuikuilemasta vuokralaisen toimesta.
        Metsässä on rauhallista ja hermot lepäävät.


      • Anonyymi

        Minulla oli okussa muutama sijoitusasunto, nämä olivat yleensä ainakin osan vuotta tyhjillään. Maksettavakseni jäi vastike ym kulut eli tuotto oli aika pieni.
        Myin asunnot alihintaan ja sijoituksesta tuotto jäi varmaankin tukevasti miinukselle..

        Sijoitusasunnon osto on huono sijoitus pienellä paikkakunnalla, asuntoja on tarjolla paljon ja niihin asukkaita liian vähän..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät yrittää rikastua vuokra-asunnoilla, metsä on parempi sijoitus.
        Vuokralaiset rikkoo asunnon ja takuuvuokra ei riitä alkuunkaan.
        Metsässä kun on hyvä vakuutus niin kyllä kelpaa odottaa hyvää tuottoa ja käydä nauttimassa metsän siimeksessä.
        Vuokra-asuntoa ei edes ilkeä käydä katsomassa, kun pois ajetaan kuikuilemasta vuokralaisen toimesta.
        Metsässä on rauhallista ja hermot lepäävät.

        Metsän tuotto n.5%. pikkukylillä vuokratuotto n.10%. revippä siitä tuohta. Laske miten haluat


    • Anonyymi

      Muuttaa kannattaa jo låhikuntiin jos vuokrat ovat Joensuun tasoa. Outokummussa ei onneksi ole pakko asua, uskon että asukasmäärät tulee vaan laskemaan.

    • Anonyymi

      olin tapin mökissä vuokralaisenna vajaa kaksi vuotta kyllä taka ovella oli tyrkyä mutta en avannut kertaakaan sitten sanoivat irti vuokra sopi muksen mikä oli siihen syy maksoin vuokari ajallaan olikohan taka ovi liian tiukka vai muijan käsky

    • Anonyymi

      olen kuulut muiltakin ketkä ovat menneet vuokralle pikku mökkeihin vuokra on maksettava taka oven kautta tai taka taka oven sisä puolella

    • Anonyymi

      On se tapi vielä kova ukko. Eikun stetsoni päässä pyörähtää kun mökistä mökkiin käy kuittaamassa saatavat. Liekkö kirjuri mukana.

    • Anonyymi

      minusta vukrauksessa on parasta kun saa maksaa takaoven kautta tetsoni mies on tyytyväinen ja niin minäkin on nimittäin vielä uskomattoman kova sälli ikäisekseen on muutkin kehuneet

    • Anonyymi

      eikö jöpetin lava auto mihellä ole muuta tekemistä kuin vahtia vuokra mökkejä

    • Anonyymi

      Polvijärvi on lähellä. Muuttakaa sinne jos ei luottotiedoton saa asuntoa ja joku Okussa on pahasti vialla jos näin on sillä kela on varma vuokranmaksaja jos on työtön tai luottotiedoton. Onko Outokummussa niin hyvä työllisyys ettå on vara ottaa asumaan vain hyvätuloisia? Monillle luottotietojen menetys on ollut syynä jotain isompaa kokonaisuutta kuten ero, konkurssi, työttömyys jne ja kunnon ihmisiä ovat silti.

      • Anonyymi

        Samoin tein voi muuttaa Joensuuhun, Kuopioon tai vaikka Helsinkiin tästä jumalan hylkäämästä loukosta..

        Luottotiedot voi lähteä helpolla eri syistä, melkoinen este monessa toiminnassa vaikka ihminen olisi pohjimmiltaan kuinka hyvä..


    • Anonyymi

      kyllä minä en lähde minekään muuttamaan missä vuokran maksu tapahtuisi muualla taka oven kautta tykkään tästä systeemistä tämä on halpa työttömälle nautinto on molemmin puolista

    • Anonyymi

      vikn vukra maksavat mökeistä ovat samanlaisija kuin on iskä on opettanut että pelkäkästää otetaan kunnasta varma vuokra

    • Anonyymi

      onse varma rahan tulloo

    • Anonyymi

      Sepä se Outokummussa vielä huvittaakin ettei luottotiedoton saa asuntoa. Ihan naurettavaa kun asuntoja on pilvin pimein.

    • Anonyymi

      taka ovi mies ei ymmärä mittään vuokrassa mikä o n alvi

    • Anonyymi

      Pois olen itsekin muuttamassa. Vuokrat eteläisessä Suomessakin paljon halvempia. Lahti odottaa, eikä asunnoista pulaa. Palvelutkin ääressä. Okussa ei mitään. Ihmiset tympeitä ja p.nuolijoita, heitä, jotka väittävät Okulaisten olevan ystävällisiä. Kissan viikset. Pahansuopaisia ilkeilijöitä täällä vain on ja väki sen kuin vähenee.

    • Anonyymi

      Kaikkialla Suomessa vuokranantajat vaativat vakuudet. Tämä ei ole outokumpulainen ilmiö.

      • Anonyymi

        2kk takuuvuokran vaatiminen Okun kaltaisessa kuihtuneessa pitäjässä on vähän erikoista, tulijoita ei varmasti ole jonoksi asti muutenkaan niin sitä taustaa vasten tällä tavalla vuokranantajat vain kaivaa omaa kuoppaa syvemmäksi. Joensuussa asian ymmärtää koska sinne valuu paljon porukkaa ympäri maakuntaa ja muualtakin töiden/opiskelujen perässä ja vuokraloordeilla on varaa kilpailuttaa kandidaatteja keskenään, Okussa asuntojen omistajat saa melkein olla levittämässä punaista mattoa jotta edes joku suostuu tulemaan vuokralle.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe