Aihe

Kiusaaminen yliopistossa

Anonyymi

Haluan antaa vinkin kaikille, jotka aloittavat nyt yliopistossa opintonsa, että olkaa alussa aktiivisia ja yrittäkää heti ekoina päivinä tutustua samanhenkisiin ihmisiin tai jäätte varmasti ulkopuolelle. Omalla kohdallani kävi näin vaikka olin alussa aktiivinen, niin minut jätettiin ulkopuolelle. En koe olevani erilainen/ruma ja olen myös puhelias, mutta yliopisto on kaksinaamaisten kiusaajien paikka. Jakakaa muut kokemuksia myös mikäli löytyy. En ole varmaankaan ainoa?

6

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokemusteni mukaan vain Piippolan etelä- ja länsipuolella harjoitetaan koulu- ja työpaikkakiusaamista. Meikällä on kokemusta HY:n, HAYO:n ja Winnovan koulukiusattuna vasenkätisyyden takia. Sen sijaan Rovaniemellä pääsee helposti mukaan, sekä AMK:ssa että LY:ssa.

Lappi tekee ihmisistä erilaisia. Lapissa ventovieraat tervehtivät toisiaan kuin parhaimpia tuttujaan. Lapissa kaveria ei jätetä.

• Anonyymi

siellähän ne riitelevät porolaitumista ja jäkäläpelloista. tuulipuistoista, turisteista, Lohipuroista ja kultamaista. Kaamos ja revontulten väpätys saa mentaalipuolen umpisolmuun. Yksi kunta otettiin oikein valtion ohjaukseen riitojen ja moninaisten väärinkäytösten takia.

• Anonyymi

kenties ei vallan niinkään. Lappiin ajatuu runsaasti opiskelemaan heitä joille etelän korkeakoulujen ja yliopstojen ovet eivät avaudu, Valmiiksi jo sitä alempaa "kastia".Ei ole suurta tarvetta kyniä heikompiansa kun itse ovat jo mappi Ö:n porukkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kenties ei vallan niinkään. Lappiin ajatuu runsaasti opiskelemaan heitä joille etelän korkeakoulujen ja yliopstojen ovet eivät avaudu, Valmiiksi jo sitä alempaa "kastia".Ei ole suurta tarvetta kyniä heikompiansa kun itse ovat jo mappi Ö:n porukkaa.

Itse olisin kyllä päässyt Haaga-Heliaan ja moneen muuhunkin etelässä sijaitsevaan kouluun, mutta päädyin Rovaniemelle. Koska halusin.

• Anonyymi

Minä opiskelin suurimmassa ja kauneimmassa yliopistossa ja valmistuin maisteriksi. En tupannut mihinkään kuppikuntiin, ystäviä oli ennestään ihan muualta. Kaveriseuraa silti sai aina yliopistollakin ihan itsestään. En muista ketään kiusatun, vaikka erikoisiakin tyyppejä oli.

Minusta jokainen opiskeli omaa opiskeluaan, aniharva oli tullut ystäviä hakemaan. Toki ystävyyssuhteita ja ehkä enemmänkin silti syntyi nuorten ihmisten välille. Mutta ei se ollut pääasia.

Kun piireihin pääsystä ja kavereiden saamisesta tulee pääasia yliopistossa, siinä on jotain pielessä.

• Anonyymi

Kiitos vinkistä, mutten taida ängetä mukaan väkisin. En oikein tunnu kuuluvaan minnekään muutenkaan.
      Harmi tosin, että sinulle on tuollaisia kokemuksia siunaantunut. Kiusaaminen on kyllä säälittävää kaikissa muodoissansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      16329
    2. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      334
      5841