pituuskasvu anoreksiassa

Anonyymi

enkai ole pilannut pituuskasvuani, olen siis 20v poika mutta vielä murrosiässä ja mulla oli tossa syksyllä ja talvella luultavasti anoreksia tai anoreksian alku koska laihdutin 10kg vaikka ei olis tarvinnut ollenkaan, olin sillon siis noin 174cm ja 63kg ja olin OMASTA mielestäni liian lihava/pullero mulle oltiin määrätty sertralin nimistä ssri lääkettä ocd hoitoon joka sitten laihdutti mut 54kg joka antoi mulle sellaisen itsetunto boostin että ''jes olen laiha'' (kyseinen lääke ei helpottanut ocd oireitani joten lopetin sen) ja lääkkeen lopetettua pelkäsin että paino palaa niin pyrin pitämään tilaa yllä ja aloin syömään alle kulutuksen, mutta paino lähti laskuun alhaisimmillani painoin 51kg MUTTA pituutta on tullut vähitellen tässä aikana eli periaatteessa olen laihtunut enemmän kuin vain 3kg tuossa ajassa koska bmi mennyt alempaan suuntaan, joka tapauksessa päätin että en halua jatkaa tätä etten oikeasti sairastu myös fyysisesti ja että kroppa ei enään kestäisi, mutta olen kuitenkin nyt noin 178cm ja 54kg eli paino ei ole palautunut tuohon 63kg mitä silloin oli vaika olen alkanut syömään noin 2000 kaloria päivässä, toki söin silloin paljon enemmän herkkuja ja istuin vain sisällä pelaamassa, mutta nyt pelottaa että voinko vielä kasvaa pituutta lisää siihen 180cm mikä mulle aikoinaan annettiin kasvu ennusteeksi kun olin neuvola ikäisenä, tai siis ylipäätään voinko kasvaa siihen pituuteen mikä olis se geneettinen maksimi, mutta en siis ehtinyt kärsiä mistään vitamiinien puutostiloista jne vaikka laihduin paljon ja kuntoni edelleen pysynyt hyvänä vaikka en harrasta liikuntaa usein, ja muistutan vaikka olen 20v niin murrosikäni alkoi paljon myöhempään kuin muilla ja olen kehittynyt myös aina vähän hitaammin ja ollut paljon nuoremman oloinen kuin muut, sukuvika se siis, mutta nyt tää pituuskasvu juttu pelottaa mua.

18

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole huolissasi anoreksiasta vaan sun pituudesta ja parista sentistä.Kuule ei se 2 senttiä pituudessa näy.Sulla näyttää olevan joku neuroosi sun pituudesta.Et oikeesti ole huolissasi sun painosta.

      • Anonyymi

        ei se varsinaisesti pituudessa näy mutta mittasuhteissa kyllä ja mulla sitä pituuskasvua on tapahtunut nyt tässä viime kuukausien aikana vain yläkropassa koska mun jalat on aika pitkät verrattuna muihin mun pitusiin kavereihin esim, ja joo toi pituusjuttu on ollut mulle tosi tärkee juttu kun mua mm kiusattu nuorempana siitä kun olin aina muita paljon pienempi, esim 7 luokan terveystarkastuksessa olin vaan 145cm vielä, mutta siis en myöskään enään halua laihduttaa taikka joutua siihen että pitäis laihduttaa kun ei mulla enään ole sellainen tunne että haluaisin olla sellainen luiseva vaan haluan olla vain jäntevä ja sporttinen.


    • Anonyymi

      Toi 2000 kcal on liian vähän,mutta haluat siis syödä sen verran kuin nainen,niin en ihmettele kun painosi ei lisäänny.Kerro mulle miksi tuo 2 senttiä on noin tärkeää.Ei sitä kuule erota oletko 178 vai 180 cm pitkä.

      • Anonyymi

        mulle on tärkeetä jostain syystä että saavuttaisin mun maksimaalisen pituuden, enkä siis halua enään laihduttaakkaan koska tiedän että se voisi johtaa ikäviin seurauksiin mm fyysisen kunnon putoamiseen sekä muihin terveysongelmiin. ja joo ei sitä 2cm huomaa mutta miettisin kaikkea sellaista että oisin ollut sitten sen 2cm pidempi jos en olis laihduttanut vaikka se laihtuminen tapahtuikin aluksi puoli vahingossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle on tärkeetä jostain syystä että saavuttaisin mun maksimaalisen pituuden, enkä siis halua enään laihduttaakkaan koska tiedän että se voisi johtaa ikäviin seurauksiin mm fyysisen kunnon putoamiseen sekä muihin terveysongelmiin. ja joo ei sitä 2cm huomaa mutta miettisin kaikkea sellaista että oisin ollut sitten sen 2cm pidempi jos en olis laihduttanut vaikka se laihtuminen tapahtuikin aluksi puoli vahingossa

        oho kommentoin vahingossa uloskirjautuneena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle on tärkeetä jostain syystä että saavuttaisin mun maksimaalisen pituuden, enkä siis halua enään laihduttaakkaan koska tiedän että se voisi johtaa ikäviin seurauksiin mm fyysisen kunnon putoamiseen sekä muihin terveysongelmiin. ja joo ei sitä 2cm huomaa mutta miettisin kaikkea sellaista että oisin ollut sitten sen 2cm pidempi jos en olis laihduttanut vaikka se laihtuminen tapahtuikin aluksi puoli vahingossa

        mitä tapahtuu jos sä et saa sitä kahta senttiä enää lisää.Mureneeko sun maailma jos et oiskaan 180 senttiä ja ketä varten sä haluut olla 180 cm etkä vain 178 senttiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä tapahtuu jos sä et saa sitä kahta senttiä enää lisää.Mureneeko sun maailma jos et oiskaan 180 senttiä ja ketä varten sä haluut olla 180 cm etkä vain 178 senttiä?

        no siis en oikeen tiedä mua harmittaa vaan jostain syystä ku haluaisin kuitenki olla sen 180cm koska mulle tulee jotenkin sellainen olo että menimpä sitten pilaamaan pituuskasvuni jne juttuja, ja tää asia saa mut oikeesti itkemään välillä vaikka voi kuulostaa ihan naurettavalta


      • Anonyymi

        eikös 2000 kaloria ole aika normaali annos kun olen muutenki suht kevyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös 2000 kaloria ole aika normaali annos kun olen muutenki suht kevyt

        Mutta ei toi 2000 kcal miehellä riitä nostamaan painoa kun naisille toi 2000 on sopiva.Mutta jos haluaa saada painoa niin pitää syödä enemmän kuin kuluttaa ja jos tolla 2000 kalorilla ei paino nouse niin se on liian vähän miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei toi 2000 kcal miehellä riitä nostamaan painoa kun naisille toi 2000 on sopiva.Mutta jos haluaa saada painoa niin pitää syödä enemmän kuin kuluttaa ja jos tolla 2000 kalorilla ei paino nouse niin se on liian vähän miehelle.

        Mies voi syödä yli 3000 kcal lihomatta.Joten tuo 2000 on siihen nähden liian vähän.Mutta niinhän se on anoreksiassa ettei halua syödä.En tiedä miksi haluat syödä niin vähän kuin normaalipainoinen nainen.Älä valita kun paino ei nouse koska sä syöt liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei toi 2000 kcal miehellä riitä nostamaan painoa kun naisille toi 2000 on sopiva.Mutta jos haluaa saada painoa niin pitää syödä enemmän kuin kuluttaa ja jos tolla 2000 kalorilla ei paino nouse niin se on liian vähän miehelle.

        Olen pienikokoinen mies mulla on tosi kapeat luut farkku kokokik on 28/32 ja paidat kokoa xs nekin on yleensä liian pitkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pienikokoinen mies mulla on tosi kapeat luut farkku kokokik on 28/32 ja paidat kokoa xs nekin on yleensä liian pitkiä

        Siis paidat liian pitkiä ei farkut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies voi syödä yli 3000 kcal lihomatta.Joten tuo 2000 on siihen nähden liian vähän.Mutta niinhän se on anoreksiassa ettei halua syödä.En tiedä miksi haluat syödä niin vähän kuin normaalipainoinen nainen.Älä valita kun paino ei nouse koska sä syöt liian vähän.

        No en mä jaksa hirveesti enempää syödä edes nii en oikeen tiedä mitä pitäis tehä ja ehkä jotkut 70kg 190cm miehet syö sen 3000 kaloria mutta mäpä oonki lapsen kokoinen muutenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en mä jaksa hirveesti enempää syödä edes nii en oikeen tiedä mitä pitäis tehä ja ehkä jotkut 70kg 190cm miehet syö sen 3000 kaloria mutta mäpä oonki lapsen kokoinen muutenkin

        ai 178 cm on lapsen pituus.Voi hyvänen aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai 178 cm on lapsen pituus.Voi hyvänen aika.

        ei se mutta muuten kokoni mm just painoni sekä ylipäätään se että käytän niin pieniä vaatteita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai 178 cm on lapsen pituus.Voi hyvänen aika.

        siis meinaan että olen aivan pikkupojan kokoinen muuten en kuitenkaan luiseva enään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis meinaan että olen aivan pikkupojan kokoinen muuten en kuitenkaan luiseva enään

        no anorektikot on laihoja.Kyllä sen ulkoa päin näkee kellä on anoreksia.Kun jalat on yhtä paksut kuin normaalipainoisen naisen käsivarret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no anorektikot on laihoja.Kyllä sen ulkoa päin näkee kellä on anoreksia.Kun jalat on yhtä paksut kuin normaalipainoisen naisen käsivarret.

        siinä olet kyllä aivan oikeassa, mutta siis olen kyllä luonnostaan kevytrakenteinen oma faija on 174cm ja paino yli 30v vielä jotain 55kg nyt se on 57v ja painaa 58kg mutta se taas on aina vetäny sen 3000 kaloria päivässä. ehkä munki pitäis alkaa lisäämään annoksia jos sitä tilais leipäkebabin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe