Sairaan hyvää, sika kivaa, tautisen jotain, mitä näitä nyt on.
Nuohan menee nykyisin korvasta sisään, toisesta ulos.. tuli vaan ajatus, olisiko vaihtoehtoja, tai jättää kokonaan käyttämättä.
Onko Suomen kieli rikastunu/köyhtyny noiden myötä.
Kielenkäyttö..
15
55
Vastaukset
- Anonyymi
"Niinku" sukupolven hienoimpia aivojen tuotteita kuvasit...
Vitun jäätävä kuitti! IhQ! Tekisi mieli tuulettaa. LOL!
- Anonyymi
OMG!
- Anonyymi
Kyr vän kivaa, sii tin siistii, mul kun maukasta.
- Anonyymi
Kielenkäyttöhän on nykyään ihan vitun kivaa, vaikka toisinaan tuntuu, että se on ihan perseestä.
- Anonyymi
Työkaveri vuonna 1971 on Muhokselta, hän käytti sanontaa Törkeän Kolokosti. Se oli minusta hauska.
- Anonyymi
Eri alueilla erilaiset murteet. Se on hieno asia.
Kielenkäyttöön on tullut omituisuuksia, joista en tykkää yhtään. Pitäisi mieluiten käyttää sellaisia sanontoja kuin: erittäin hyvää, erittäin kivaa jne. -Olen kouluaikana ollut äidinkielessä erittäin taitava, ja äidinkielenopettajalta sain usein kehumista.
- Anonyymi
Nyky nuorten natinaa ja vammaista kielenkäyttöä ei kuuntele itse pirukaan ilman tulppia korvissa. Heidän kielimaailmansa sairaan vajavainen, yksinkertaista tautologiaa.
- Anonyymi
Mitenkä olit kynäseppona?
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä olit kynäseppona?
Olin hyvä kirjoittaja. Ja olen edelleenkin. Mutta en kehuskele itseäni.
- Anonyymi
Meille kaavoihin kangistuneille keski-ikäisille mikä tahansa nuorten kielenkäyttö on väärin. Niin on ollut aina ja niin tulee olemaan aina!
- Anonyymi
Vaihtaa ei voi, kun ei homma sillä parane. Joten ei kannata vaihtaa.
- Anonyymi
80-luvun nuorten (ja vanhempienkin) kielenkäytössä oli tv-ohjelmien hokemat. 90-luvulla omat hokemat. 70-luvulla uunot.
Anonyymi kirjoitti:
80-luvun nuorten (ja vanhempienkin) kielenkäytössä oli tv-ohjelmien hokemat. 90-luvulla omat hokemat. 70-luvulla uunot.
Varsinkin se vuoden 1987 aus-tix-tix-tix -hokema oli rasittavaa kuunneltavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958466- 1743802
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2562584- 492207
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291990- 481922
- 191793
- 601788