Sairaan hyvää, sika kivaa, tautisen jotain, mitä näitä nyt on.
Nuohan menee nykyisin korvasta sisään, toisesta ulos.. tuli vaan ajatus, olisiko vaihtoehtoja, tai jättää kokonaan käyttämättä.
Onko Suomen kieli rikastunu/köyhtyny noiden myötä.
Kielenkäyttö..
15
55
Vastaukset
- Anonyymi
"Niinku" sukupolven hienoimpia aivojen tuotteita kuvasit...
Vitun jäätävä kuitti! IhQ! Tekisi mieli tuulettaa. LOL!
- Anonyymi
OMG!
- Anonyymi
Kyr vän kivaa, sii tin siistii, mul kun maukasta.
- Anonyymi
Kielenkäyttöhän on nykyään ihan vitun kivaa, vaikka toisinaan tuntuu, että se on ihan perseestä.
- Anonyymi
Työkaveri vuonna 1971 on Muhokselta, hän käytti sanontaa Törkeän Kolokosti. Se oli minusta hauska.
- Anonyymi
Eri alueilla erilaiset murteet. Se on hieno asia.
Kielenkäyttöön on tullut omituisuuksia, joista en tykkää yhtään. Pitäisi mieluiten käyttää sellaisia sanontoja kuin: erittäin hyvää, erittäin kivaa jne. -Olen kouluaikana ollut äidinkielessä erittäin taitava, ja äidinkielenopettajalta sain usein kehumista.
- Anonyymi
Nyky nuorten natinaa ja vammaista kielenkäyttöä ei kuuntele itse pirukaan ilman tulppia korvissa. Heidän kielimaailmansa sairaan vajavainen, yksinkertaista tautologiaa.
- Anonyymi
Mitenkä olit kynäseppona?
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä olit kynäseppona?
Olin hyvä kirjoittaja. Ja olen edelleenkin. Mutta en kehuskele itseäni.
- Anonyymi
Meille kaavoihin kangistuneille keski-ikäisille mikä tahansa nuorten kielenkäyttö on väärin. Niin on ollut aina ja niin tulee olemaan aina!
- Anonyymi
Vaihtaa ei voi, kun ei homma sillä parane. Joten ei kannata vaihtaa.
- Anonyymi
80-luvun nuorten (ja vanhempienkin) kielenkäytössä oli tv-ohjelmien hokemat. 90-luvulla omat hokemat. 70-luvulla uunot.
Anonyymi kirjoitti:
80-luvun nuorten (ja vanhempienkin) kielenkäytössä oli tv-ohjelmien hokemat. 90-luvulla omat hokemat. 70-luvulla uunot.
Varsinkin se vuoden 1987 aus-tix-tix-tix -hokema oli rasittavaa kuunneltavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694